شهر سوچی با حقایقی جالب ، مقصد تابستانی مسافران

آب و هوای دل انگیز، آب های نیلگون، معماری چشم نواز و مردمانی دوست داشتنی همه این ها دلایلی است که سوچی را در بین بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای تابستانی قرار می دهد. در سال های اخیر سفر به سوچی مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است شما هم اگر قصد سفر به این شهر را دارید،  قبل از خرید تور سوچی با شگفتی های این شهر آشنا شوید! با تورلند همراه باشید تا در این مقاله حقایقی جالب درباره شهر دیدنی سوچی را بررسی کنیم.

1آب و هوای سوچی نیمه استوایی است !

باور این موضوع سخت است اما سوچی آب و هوایی نیمه استوایی دارد. سوچی که در جنوب کشور سردسیر روسیه قرار گرفته است، شمالی ترین شهر استوایی جهان است. این شهر دارای درختان نخل است و آب و هوای سوچی در تابستان ها نیمه استوایی و مرطوب و در زمستان ها ملایم است. سوچی با داشتن هتل های مجلل، مقصد برگزیده مسافران در فصل تابستان می باشد. از جمله هتل های برتر سوچی می توان به هتل راشن سیزن سوچی،هتل پولمن سوچی و هتل هیات ریجنسی سوچی اشاره کرد.

آب و هوایی استوایی و درختان نخل

سوچی دارای آب و هوای استوایی است همین موضوع تورهای سوچی را در تابستان بسیار لذت بخش می کند.

2سوچی اولین میزبان نیمه استوایی المپیک تابستان

سوچی اولین شهر نیمه استوایی است که المپیک زمستانی در آن برگزار شد. این بازی ها در منطقه کوهستانی کراسنایا پولیانا (Krasnaya Polyan) برگزار شد که حدودا یک ساعت با شهر سوچی فاصله دارد. این مسابقات به دلیل دپینگ گسترده کشور روسیه در آن بسیار حاشیه ساز شد. لازم است بدانید ماه دسامبر تا مارس بهترین زمان برای اسکی در کوهستان کراسنایا پولیانا  است در این زمان اسکی بازان زیادی برای اقامت در هتل های این شهر به آن سفر می کنند. لازم به ذکر است برای برگزاری المپیک ۲۰۱۴ سوچی هتل های لوکس و مجللی در این شهر بنا شد که موجب رونق گردشگری در سوچی شد.

مراسم افتتاحیه المپیک سوچی

مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک سوچی

3ماریو شاراپوا در شهر سوچی بزرگ شده اند

دو تنیس باز مشهور جهان مارویو شاراپوا و یوگنی کافلینکوف در سوچی متولد شده اند. جالب است بدانید پارک سوچی یکی از مکان های تمرین مارویو شاراپوا بوده است و اکنون او به یکی از قهرمان تنیس جهان تبدیل شده است. او در سال ۲۰۰۱ قهرمان تنیس گراند اسلم شد جالب است بدانید او هدایای این قهرمانی خود را به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما تقدیم کرد.

ماریو شاراپوا برترین تنیس باز جهان

ماریو شاراپوا قهرمان تنیس زنان جهان متولد شهر سوچی است.

4در گذشته سوچی یک شهر تفریحی مشهور به آسایشگاه بود

در دوران اتحاد جماهیر شوروی به دلیل آب و هوا خاص شهر سوچی، این شهر به عنوان مقصدی برای آرامش و تمدد اعصاب نیروهای شوروی بود. سوچی به دلیل داشتن آب و هوای گرم ، اقیانوس شور و چشمه های آب گرم در ایجاد آرامش و حتی درمان بیماری های تنفسی نیروهای شوری بسیار موفق بود. در سال های اخیر با رونق گردشگر خارجی در سوچی، این شهر علاوه بر یک مقصد مناسب برای آرامش ، به یک مقصد هیجانی برای دوست داران آدرنالین هم تبدیل شده است. سوچی دیگر یک آسایشگاه نیست !

5استالین تابستان های خود را در سوچی سپری می کرد

استالین از سال ۱۹۳۶ تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۳، چهار ماه از هر سال را در آب و هوای گرم سوچی می گذراند. استالین یک قصر برای اقامت خود در سوچی بنا کرد. استخر مجلل، باغ های تابستانی و معماری بی نظیر از ویژگی های قصر استالین بود. جالب است بدانید قصر ویلای استالین در سوچی هیچ فرشی نداشت ، چون استالین دوست داشت صدای پای مردم راهنگام نزدیک شدن آن‌ها بشنود. امروزه، قصر ویلای استالین به یک جاذبه توریستی و هتل تبدیل شده است ، پس حتما از آن دیدن کنید، تجربه خوابیدن در قصر یک دیدکاتور مرده!

ویلای استالین در سوچی

اقامتگاه تابستانی استالین در شهر سوچی

6سوچی بیشترین کشت زار چای دنیا را در شمال دارد !

در سال ۱۹۰۱ یک فرد روستایی در شهر سوچی یک چای مقاوم در برابر سرما را پرورش داد. از آن روز به بعد این شهر به یک قطب اصلی تولید چای در نقاط شمالی جهان شد. بزرگترین شرکت های تولید کننده چای در روسیه و حتی اروپا برای تهیه برگ چای به سوچی سفر می کنند. طعم چای زمستانی سوچی را از دست ندهید!

7سوچی یکی از طولانی ترین شهر های جهان است

سوچی با داشتن ۱۴۵ کیلومتر شهر ساحلی از طولانی ترین شهرهای جهان می باشد. سوچی با شهر پرت (Perth) در استرالیا که طولانی ترین شهر جهان است، رقابت می کند. جالب است بدانید تمامی دامنه های کوه های قفقاز و راه ورودی به این رشته ها شهر سوچی است. لازم به ذکر است حدود ۹۰ درصد از شهر سوچی را جنگ ها و پارک ها احاطه کرده اند گویی شما غرق در جنگل و سرسبزی هستید!

نمایی از شهر سوچی

سوچی یکی از طولانی ترین شهر های جهان است

8سوچی شهری است که پرومته به کوه های آن زنجیر شد

یکی از جاذبه های دیدنی سوچی شهر صخره های عقاب است. بر طبق افسانه ای درمورد صخره های عقاب که مربوط به یونان باستان است، پرومتئوس را در این صخره ها به زنجیر کشیدند. بعدها مجسمه ای از پرومتئوس در سوچی و نزدیک به سخره عقاب ها برای یادبود این افسانه بنا شد. جالب است بدانید این جاذبه گردشگری از دیدنی ترین مکان های سوچی بوده است که علاقه مندان به سخره نوردی با آن سلفی می گیرند. از دیگر جاذبه های دوست داشتنی سوچی پارک ریویرا، دلفیناریوم ریویرا ،اسکای پارک ای جی هکت و بسیار مکان های دیگر هست به طوری که برای دیدن و لذت بردن از آن ها قطعا وقت کم خواهید آورد.

نمادی از پرومتوس

نمادی از پرومتوس، افسانه یونان در صخره عقاب های شهر سوچی

 

در این مقاله حقایقی جالب در باره سوچی را بیان بررسی کردیم از آب و هوای استوایی آن ، تا اقامتگاه استالین در تابستان های سوچی! در صورتی که قصد سفر به سوچی را دارید تورهای پیشنهادی تورلند را برای سوچی بررسی کنید. تورلند تلاش می کند تا با ارایه پکیج ها و پیشنهاد هتل های مختلف نیاز همه مسافران عزیز را برای سفر به سوچی برآورده سازد. بهترین زمان ها برای سفر به سوچی علاوه بر تعطیلات نوروز، فصل تابستان است. در صورتی که شما نیز تجربه سفر به سوچی را دارید، دیدگاه ها و نظرات خود را درباره سفر به سوچی با ما از طریق بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.