معروف ترین غذاهای آنتالیا ٬ که در سفر به آنتالیا نباید از دست دهید

آنتالیا که امروزه به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است غذاهای آن به خاطر همجواری با دریای مدیترانه از مواد اولیه متنوع و رنگارنگی درست می شوند به همین دلیل رستوران های آن نیز می کوشند تا منوهای مختلف و متنوعی از کشورهای جهان از جمله چین و فرانسه و ... ارائه دهند. شما همچنین می توانید غذاهای ترکی خوشزه و لذیذی که در غرفه های خیابانی به فروش می رسند را هم امتحان کنید. شما می توانید برای یک تجربه عالی و ارزان غذایی به رستوران هایی که غذای خانگی سرو می کنند هم سر بزنید و با قیمتی حدود ۵ لیر یک دل حسابی از عذا در بیاورید. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید حتما پس از گذراندن یک روز پر هیجان غذاهای آن را امتحان کنید چرا که خالی از لطف نیست. در این مقاله با تورلند همراه باشید تا معروف ترین غذاهای آنتالیا را برای شما معرفی کنیم.

1کوله در آنتالیا

(Kolle)

یکی ار غذاهای آنتالیا که بسیار مقوی است کوله نام دارد. این غذا از ماده اولیه آن که بلغور جو می باشد با ترکیب لوبیا، نخود، باقلا و ذرت تهیه می شود. کوله را به همراه آب لیمو، پودر فلفل قرمز، رب انار و گردو میل می کنند.
غذاهای آنتالیا ، کوله در آنتالیا

 

۲کباب ساج آنتالیا

کباب ساج در آنتالیا در نوعی ماهی تابه که اسم آن ساج است طبخ می شود. ساج نوعی ماهی تابه است که در آن نان می پزند اما در آنتالیا از آن برای پخت کباب ساج استفاده می کنند. از جمله مواد تشکیل دهنده کباب ساج می توان به گوشت گاو، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، نمک و سایر ادویه‌ها اشاره کرد.

غذاهای آنتالیا ، کباب ساج آنتالیا

 

۳کباب تنوری بره آنتالیا

این غذا که یکی دیگر از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای آنتالیا است طعم لذیذی دارد و از ترکیب گوشت بره به همراه ادویه هایی از قبیل نمک و آویشن پخته می شود و بسیار ترد و لذیذ است.

غذاهای آنتالیا ، کباب تنوری بره آنتالیا

 

۴کومپیر (سیب زمینی پخته) 

یکی از غذاهای خیابانی آنتالیا که در شهر ساحلی همچون آنتالیا بسیار پر طرفدار است. نوعی سیب زمینی که بیرون آن برشته شده است و داخلش نرم و پخته شده است. می توانید این غذا را به همراه پنیر، سوسیس، ترشی و سالاد روسی میل کنید و از آن لذت ببرید.

غذاهای آنتالیا ، کومپی - سیب زمینی پخته

 

۵پاید یا لاهماجون 

از دیگر غذاهای آنتالیا که بسیار محبوب و پرطرفدار است لاهماجون است، این غذا که در رستوران های سنتی سرو می شود از یک خمیر نازک شیرین که با پنیر، تخم مرغ، تکه های گوشت، مرغ یا ماهی تن پر می شود درست شده است و آن را در یک اجاق سنگی می گذارند تا پخته شود. این غذا که شباهتی هم با پیتزا دارد به همراه سالاد سرو می شود.

غذاهای آنتالیا ، پاید یا لاهماجون

در غرفه های خیابانی آنتالیا می توانید غذاهای بسیار ارزان مثل دونر یا کباب را پیدا کنید. ساندویچ دونر را می توانید با قیمت ۳ تا ۴ یورو خریداری کنید و ساندویچ دونر مرغ کمی گران تر است که آن را با ماست سرو می کنند. غذاهای دیگری مثل جگر مرغ و کوفته را هم می توانید با قیمت مشابه پیدا کنید. 

برای اطلاع از تور های آنتالیا بر روی لینک تور آنتالیا کلیک نمایید.