معروف ترین غذاهای بالی ٬ که در سفر به بالی نباید از دست دهید

در رستوران های بالی انواع و اقسام غذاهای متنوع و رنگارنگ محلی و بین المللی طبخ می شوند. لازم به ذکر است که خیلی از رستوران های زنجیره ای آمریکایی مثل کی اف سی، پیتزا هات، مک دونالد و ... در بالی شعبه دارند و این را هم در نظر بگیرید که این غذاها با ذائقه محلی طبخ می شوند. در غذاهای بالی بیشتر از ادویه جات تند استفاده می شود و بابد در نظر بگیرید که اگر با ذائقه شما جور نیست درخواست کنید تا طبق میل شما طبخ شوند. اگر قصد سفر به بالی را دارید حتما بعضی از غذاهای آن را امتحان کنید در غیر این صورت انگار به بالی سفر نکرده اید.

برای اطلاع از تور های بالی بر روی لینک تور بالی کلیک نمایید.

1انواع سات (ساتای) 

سات یا ساتای، یکی از غذاهای جذاب بالی است که از گوشت مرغ، گوسفند، گاو، ماهی و یا خوک درست می شود و با طعم دهنده هایی مثل سس تند سرو می شود. این غذا با نارگیل، شیر نارگیل و ترکیب غنی از ادویه و سبزیجات ترکیب می شود و پس از طبخ شدن با چوب نعنا، بامبو و یا لمانگرس و بدون سس یا با سس می توان آن را میل کرد.

غذاهای بالی ، انواع سات

 

۲ناسی آیم یا ناسی کامپور

ناسی آیم یکی دیگر از غذاهای بالی است. این غذای معروف از برنج و مرغ درست می شود و در بسیاری از رستوران های بزرگ و کوچک جزیره پیدا می شود. این غذا معمولا از ترکیب برنج سفید و طعم دهنده های متنوع بالی و سبزیجات طبخ می شود. ناسی آیم به همراه یک کاسه سوپ سرو می شود و اگر غذای تند دوست ندارید آن را بدون sambal سفارش دهید.

غذاهای بالی ، ناسی آیم یا ناسی کامپور

 

۳ببک و آیم بتوتو

یکی ار غذاهای بالی که بسیار محبوب است و از مرغ کامل یا اردک پر شده با ادویه های سنتی درست می شود. این غذا را پس از پیچیدن در برگ موز در تنه درخت موز قرار می دهند و حدود ۶ تا ۷ ساعت در آتش زعال سنگ می پزد. ببک پس از طبخ بسیار آبدار و غنی است و گوشت های آن به راحتی از استخوان جدا می شود.

غذاهای بالی ، ببک و آیم بتوتو

 

۴غذاهای دریایی جیمباران

در خلیج جیمباران رستوران ها معمولا غذاهای دریایی تازه کباب شده از قبیل خرچنگ، میگو، کلم، لابستر و طیف گسترده ای از انواع ماهی ها را طبخ می کنند و این نکته را هم جالب است بدانید که دستور پخت این غذاها در رستوران های مختلف متفاوت است و هر رستوران به سبک خاص خودش این غذا ها را آماده می کند.

غذاهای بالی ، غذاهای دریایی جیمباران

 

۵لاوار

از دیگر غذاهای بالی می توان لاوار را نام برد. این غذای سنتی شامل گوشت خرد شده، نارگیل رنده شده، سبزیجات و انواع ادویه می باشد. در لاوار از مخلوط خون تازه و گوشت و ادویه برای طعم دهی به آن استفاده می کنند. این غذا می بایست که بلافاصله پس از طبخ صرف شود و نمی توان آن را به مدت طولانی نگه داشت. لاوار به دو صورت قرمز و سفید تهیه می شود نوع سفید آن معمولا حاوی گوشت یا خون نمی باشد.

غذاهای بالی ، لاوار

اگر قصد سفر به بالی دارید بر روی لینک تور بالی کلیک نمایید. یادتان باشد در سفر به شهر بالی شما میتوانید از این غذاهای بالی لذت ببرید. یادتان باشد بیشتر غذاهای بالی شیرین است و شاید مناسب میل خیلی از ماها نباشد ولی یک بار تجربه این غذاها را از دست ندهید.