معروف ترین غذاهای کوالالامپور ٬ که در سفر به کوالالامپور نباید از دست دهید

شهر کوالالامپور پایتخت مالزی اقوام مختلفی از قبیل مالایی، چینی و هندی را در خود جای داده است به همین دلیل از تنوع غذایی زیادی برخوردار است و برای کسانی که اهل شکم گردی هستند از مقصدهای مناسب به شمار می رود. کوالالامپور بهترین غذاخوری های آسیای جنوب شرقی را با قیمت مناسب دارد از انواع کباب ها با بوی دلپذیرشان گرفته تا برنج و نودل سرخ شده. سفر به مالزی بدون امتحان کردن غذاهای کوالالامپور ناقص خواهد بود. در این مقاله همراه تورلند باشید تا با تعدادی از غذاهای کوالالامپور آشنا شوید.

برای اطلاع از تور های کوالالامپور بر روی لینک تور کوالالامپور کلیک نمایید. 

1ساتای

satay

ساتای از غذاهای کوالالامپور که خیلی معروف است. گوشت کباب شده که به سس مخصوص آن آغشته شده است و بر روی زغال طبخ می شود. افزودنی های این غذا در هنگام پخت زردچوبه، شیره نارگیل و یا ادویه های محلی است. این غذا به همراه سس مخصوص و خوش طعمش سرو می شود. تکه های گوشت ساتای عموما از گوشت گاو، مرغ و گوشت های دریایی است. تکه های گوشت در سیخ های کوچک چوبی به آرامی کباب می شوند. این غذا را حتما امتحان کنید و مطمئنا از طرفداران آن خواهید شد.

غذاهای کوالالامپور ، ساتای

 

۲ناسی لماک

Nasi lemak

یکی دیگر از غذاهای کوالالامپور که لقب پادشاه غذاهای مالایی را یدک میکشد ناسی لماک است. این غذای محبوب مالایی به معنای برنج چرب است. برنج این غذا از شب قبل در شیره نارگیل خیس می شود و تخم‌مرغ آب‌پز، بادام‌زمینی سرخ‌شده، ماهی کولی یا ماهی‌های خشک‌شده در کنار سس تندی از میگو درست می شود دیگر مواد به کار برده در این غذا هستند. ناسی لاماک را می توانید هم بسیار گران در رستوران های مجلل و هم ارزان در غذاخوری های کنار جاده ای پیدا کنید. این غذا که ترکیبی از مزه های متفاوت است را محلی ها اکثرا با دست میل می کنند.

غذاهای کوالالامپور ، ناسی لماک

 

۳نودل سرخ شده

Mee Goreng

نودل سرخ شده یکی دیگر از غذاهای کوالالامپور است که یکی از غذاهای اصلی محسوب می شود. این غذا بسیار تند است و از ترکیب موسیر و پیاز و مقداری سیر با تکه های گوشت که معمولا مرغ و یا میگو است تهیه می شود. این مواد یک به یک تفت داده می شوند و نهایتا با هم ترکیب می شوند و در آخر با سبزیجات تزیین می شود. به دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن این غذا می توانید آن را از دکه های غذا فروشی تا رستوران های مجلل به راحتی پیدا کنید. 

غذاهای کوالالامپور ، نودل سرخ شده

 

۴لاکسا

Laksa

یک سوپ تند که با ترکیب ادویه های گوناگون طبخ می شود. این غذا که مالایی و چینی محسوب می شود از نودل برنج یا رشته‌فرنگی برنج و گوشت مرغ، میگو یا ماهی با ترکیب ادویه های تند تهیه می شود. ماده اصلی استفاده شده در این غذا «شیره نارگیل» یا «آسام ترش» (تمر هندی یا نوعی میوه ترش بنام گِلوگور) است. لاکسا در کشورهای مختلف با روش های متفاوتی طبخ می شود. 

غذاهای کوالالامپور ، لاکسا

 

۵ناسی کراب

Nasi Kerabu

یک نوع دیگر از غذاهای کوالالامپور که برنج آن آبی رنگ است و علت آن این است که آن را در گل کلیتوریا ترناتئا (Clitoria ternatea) خیس می کنند و مقداری آب لیمو هم به آن اضافه می کنند که طعم آن را بی نظیر می کند. به همراه این برنج تکه‌های ماهی یا گوشت مرغ، نارگیل رنده شده، گوشت ماهی یا گوشت قرمز مزه‌دار شده، سس نارگیل، تخم‌مرغ و چیپس میگو هم سرو می‌شود. ناسی کراب در بین محلی ها صبحانه ای محبوب به شمار می رود. 

غذاهای کوالالامپور ، ناسی کراب

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا اگر قصد سفر به کوالالامپور دارید بر روی لینک تور کوالالامپور کلیک نمایید. برای اطلاع از تاریخ های برگزاری تورهای کوالالامپور سراسر سال در خبرنامه تورلند ثبت نام کنید. همچنین اگر سوالی در مورد تور کوالالامپور و جاذبه های گردشگری کوالالامپور دارید حتما در کامنت های پایین صفحه نظرات و سوالات خود را از ما بپرسید تا همکاران ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.