دیدنی های کوش آداسی را بهتر بشناسیم

کوش آداسی که در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته است از برترین مقاصد گردشگری ترکیه به حساب می آید و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. برای شناخت دیدنی های کوش آداسی با تورلند همراه باشید.

کوش‌آداسی از پر مسافرترین بنادر کشتی‌های کروز در سواحل دریای مدیترانه است. این شهر بندری بسیار مفرح و پرنشاط است و لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد. این شهر با مراکز خرید و تفریحات پر جنب و جوشش هرساله میزبان گردشگران بسیاری از جمله اروپایی ها است.  اما کوش آداسی تنها یک شهر ساحلی نیست و جاذبه های دیگری چون آثار باستانی و جزیره دیدنی دیلک از جمله دیگر دیدنی های این شهر هستند.

برای اطلاع از تور های کوش آداسی بر روی لینک تور کوش آداسی کلیک نمایید.

1جزیره کبوتر کوش آداسی

(Guvercin Ada)

در نزدیکی شهر بندری کوش‌آداسی، یک گذرگاه ۳۵۰ متری شما را به جزیره‌ی زیبای کبوتر وصل می کند که در آن بازمانده ای از یک قلعه‌ی بیزانسی متعلق به قرن ۱۳ میلادی بر روی صخره‌های سنگی این جزیره وجود دارد که اقامتگاه دزدان دریایی نیز بوده است. گفتنی است که در قرن نوزدهم دیوار و برج باروی این جزیره به قلعه اضافه شد. جزیره‌ی کبوتر مکانی مناسب برای پیاده روی کنار ساحل و استفاده از کافه های خیلی خوب آن است. این جزیره عصرهای زیبا و غروبی بسیار دلنشین دارد که آن را به یکی از زیباترین دیدنی های کوش آداسی تبدیل کرده است.

دیدنی های کوش آداسی , جزیره کبوتر

۲منطقه بندرگاه کوش آداسی

یکی دیگر از جاذبه های کوش آداسی منطقه بندرگاه می باشد که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کوش‌آداسی در در این منظقه بنا شده‌اند. کاروانسرای (Kervansaray) این منطقه در قرن هفدهم توسط ازوک محمود پاشا بنا شده است. نمای آن در قرن بیستم مرمت شد و از سال ۱۹۶۷ به عنوان هتل کلاب کاروانسرای فعالیت می‌کند. در بخش جنوب غربی، هنوز هم خانه‌های نیمه چوبی قرن ۱۹ که به سبک معمول و سنتی ساخته شده اند قابل مشاهده است. دیوارهای دروازه‌ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هم پا برجا هستند. بازار هم مقابل بندرگاه قرار دارد که می‌توانید انواع سوغاتی‌های ترکیه را از آن جا تهیه کنید.

دیدنی های کوش آداسی , منطقه بندرگاه

۳ساحل بانوان کوش آداسی

(Kadınlar Denizi)

ساحل بانوان که در فاصله دو کیلومتری شهر کوش آداسی قرار دارد، پرمخاطب ترین خط ساحلی در نزدیکی کوش‌آداسی است و یکی دیگر از دیدنی های این شهر زیبا به شمار می رود. این ساحل با ورزش های آبی مفرحش مکانی مناسب برای تفریحات پر جنب و جوش آبی است؛ و هم چنین می توانید از کافه های این ساحل استفاده کنید. تابستان ها فصل مناسبی برای گردشگران محلی و خارجی است. ماه ژوئیه الی اوت، پر مسافرترین موقع سال در این ساحل است.

 دیدنی های کوش آداسی , ساحل بانوان

۴روستای کیرازلی کوش آداسی

(Kirazli)

از دیگر دیدنی های کوش آداسی روستای زیبای کیرازلی است که توسط باغ های میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور محاصره شده است. اینجا محلی زیبا و مناسب برای سپری کردن یک بعدازظهر آرام در کوچه‌ها و خیابان‌هایی است که خانه‌های سنتی و روستایی سفید رنگ دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش در ترکیه را تجربه کنید. در روستای کیرازلی تعدادی کافه و رستوران بسیار دلچسب وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر، در آنجا سپری کنید. در روزهای شنبه هم می توانید از محصولات ارگانیگی کشاورزان که در بازار کشاورزان ارائه می شود استفاده کنید.

دیدنی های کوش آداسی , روستای کیرازلی

۵شبه جزیره دیلک کوش آداسی

(Dilek)

شبه جزیره‌ی دیلک یکی دیگر از دیدنی های کوش آداسی می باشد که پر از مناظر باشکوه کوهستانی و چشم‌اندازهای ساحلی است. این شبه جزیره، که در ۲۶ کیلومتری کوش‌آداسی قرار دارد به عنوان یک پارک ملی هم از آن یاد می شود و می‌تواند یک روز پر آرامش خاطره انگیز را برایتان فراهم کند. این شبه جزیره، شامل چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب می باشد که عبارتند از ساحل آیدینلیک (Aydınlık) و کاراسو کویو (Karasu Koyu). این شبه جزیره یک غار هم به نام غار زئوس (Zeus Magarası) دارد که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که با قرار گرفتن در جنگل فرصت مناسبی را برای پیاده‌روی در جنگل این پارک فراهم می‌کند. اگر عاشق طبیعت هستید این مکان زیبا با طبیعت بکرش را از دست ندهید.

دیدنی های کوش آداسی , شبه جزیره دیلک

برای اطلاع از تور های کوش آداسی بر روی لینک تور کوش آداسی کلیک نمایید.