۵ نمونه از معروف ترین دیدنی های بالی را بشناسید

بالی، مکانی که برای گردشگران حکم بهشت کوچکی را دارد که هر قسمت از آن دیدنی است؛ جزیره ای کوچک که در میان آب ها و جنگل های سرسبز قرار گرفته و دیدنی های آن این بهشت کوچک را منحصر به فرد کرده است. از دیدنی های بالی می توان معبدهای زیبای آن را نام برد که انتخاب همه گردشگران این منطقه است؛ از معروف ترین معبدهای بالی می توان معبد تاناه لات، معبد الواتو و معبد الون دانو براتان را نام برد که هرکدامشان زیبایی های خاص خودشان را دارند. میمون حیوانی مقدس در بالی است که حتی یک جنگل هم به نام جنگل میمون در بالی وجود دارد که سرسبزی و زیبایی آن نه تنها برای خود محلی ها جذاب است بلکه گردشگران زیادی را هم به سمت خود می کشاند. دیدنی‌های بالی به دلیل قرار گرفتن در نقطه‌ی سرسبز و پر آب جهان، در دل طبیعت جای دارند و حتی معماری موزه ها و هتل ها همگی به نوعی هستند که با طبیعت آمیخته شده اند.

1جنگل میمون مقدس بالی

به دلیل جایگاه ویژه میمون ها در بالی آن ها محافظان این سرزمین هستند و از همین رو یکی از دیدنی های بالی جنگل میمون مقدس نام دارد که میمون های زیادی در آن زندگی می کنند. تماشای زندگی میمون‌ها از جمله برای کودکان بسیار جذاب است به همین دلیل این مکان برای کسانی که با کودک سفر می کنند از جمله دیدنی های پر طرف دار بالی است.

دیدنی های بالی , جنگل میمون مقدس

اگر برای دیدن به این جنگل رفتید حواستان به کیف پول و ساک دستیتان باشد و آن ها را در هنگام خرید بلیت به امانت داری بسپارید چرا که میمون های شیطون این جنگل عادت به قاپیدن آن ها دارند. برای غذا دادن به میمون ها بسیار محطاتانه عمل کنید و هر چیزی را به آن ها ندهید. این جنگل نه تنها برای گردشگران بلکه برای محققان که روی زندگی آن ها تحقیق می کنند بسیار با اهمیت است. زمان بازدید از این جنگل بین ساعت ۸:۳۰ الی ۶ عصر می باشد.

۲غار گوا گاجا بالی

یکی دیگر از دیدنی های بالی گوا گاجا یا غار فیل است، همگان بر این باورند که به جایی می روند که فیل های زیادی دارد اما این تصور غلطی است؛ گوا گاجا یک غار باستانی است که به دوره قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد؛ این مکان معنوی در سال های خیلی دور برای مدیتیشن بنا شده بود.

دیدنی های بالی , گوا گاجا

دیدنی های این غار عبارتند از طرح سردر فانتزی‌اش، سه بت سنگی داخل غار، حیاط، استخر و مجسمه هفت زن که گلدانی دستشان است و همانند فواره عمل می‌کند. هندوها و بودایی ها هم در معماری این غار تاثیر گذار بوده اند. ساعت کاری گوا گاجا بین ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر می باشد.

۳اوبود مارکت بالی

از دیگر دیدنی های بالی که بسیار جذاب و پر از رنگ و هیجان است می توان اوبد مارکت را نام برد که به عنوان مرکز فرهنگی بالی نیز از آن یاد می شود و می‌توانید در آنجا صنایع‌دستی و آثار هنری مردم بالی را ببینید و بخرید؛ برای خرید یادگاری‌های کوچک بالی هم می‌توانید روی آن حساب کنید و دست پر از آن بیرون بیایید؛ ترکیبی از فصای سنتی و مدرن را می توانید در اوبد مارکت ببینید.

دیدنی های بالی , اوبود مارکت

آثار معماری زیبا و مناظر چشم نواز، آب و هوای دلچسب و روح خاصی که آن‌جا دارد، باعث شده بیشتر توریست‌هایی که برای اقامتی یکی دو روزه به اوبود می‌روند، در نهایت بیشتر هم آن‌جا ماندگار بشوند. ساعت کاری این بازار معمولا از ۸ صبح تا ۶ عصر می باشد.

۴تراس‌های برنج تیگلِلانگ بالی

منظره های فوق العاده زیبای برنج اوبد در شمال این منطقه قرار دارد و حدود نیم ساعت فاصله دارد به علاوه می توانید با تورهای گشت تراس برنج هم به این منطقه بروید و تا جایی که چشم کار می کند این مناظر زیبا و چشم نواز را می بینید. این مناظر ساخته شده اند برای عکاسی. 

دیدنی های بالی , تراس‌های برنج تیگلِلانگ

در این منطقه می توانید نوشیدنی نارگیلی میل کنید و صنایع دستی همچون کلاه های ساخته شده از پوست نارگیل بخرید. اگر به بالی سفر کردید دیدن این تراس های زیبا که دست کمی از یک اثر هنری ندارند را از دست ندهید و حتما عکس های یادگاری بگیرید.

۵دهکده تیرتا گنگا بالی

یکی دیگر از دیدنی های منحصر به فرد بالی دهکده‌ای است با مناظر بی‌نظیر در بالی که نباید دیدن آن را از دست بدهید؛ تیرتا گنگ به معنی آب گنگ است که رودخانه‌ای در هند می‌باشد؛ به تیرتا گنگا، این باغ دیدنی در بالی، قصر آبی هم می‌گویند؛ این باغ بی‌نظیر توسط یکی از پادشاهان گذشته بالی با ترکیب معماری بالی و چین بنا شد جالب است بدانید که خود پادشاه نیر در ساخت این مجموعه کمک کرده است. 

دیدنی های بالی , تیرتا گنگا

تیرتا گنگا از سه مجموعه تشکیل شده که در هر مجموعه جزئیات زیبای معماری، مجسمه‌ها، استخرهای پر آب که برای شست‌وشو ساخته‌شده‌اند، فواره‌ها و منظره‌های بی‌بدیل طبیعی نظر بازدیدکنندگان را به خودش جلب می‌کند. برای دیدن این مجموعه‌ی مقدس و کشف تمام زیر و بم‌هایش حدود ۲ ساعت زمان لازم دارید.