دیدنی های باتومی را بهتر بشناسیم

باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان، از یک سو با ساحل و از سوی دیگر با کوهای پر از نخل احاطه شده است. این شهر با وجود هتل ها و آسمان خراش های مدرن در کنار معماری های کلاسیک و جذاب قرن نوزدهم، تلفیق منحصر به فردی از معماری مدرن و تاریخی را بوجود آورده است. باتومی به دلیل آب و هوای منحصر به فردش یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگران برای تفریح در ساحل های دریای سیاه در فصول گرم سال می باشد، اگر قصد سفر به باتومی را در زمستان دارید حواستان به آسمان برفی باتومی باشد. بسته به زمان سفر شما به باتومی میتوانید شب های پر شوری را در کنسرت های بین المللی تجربه کنید. همچنین وجود دیدنی های باتومی همانند بلوار باتومی، بنای یادبود علی و نینو،  دلفیناریوم باتومی، میدان پیازا، میدان اروپا باتومی، برج الفبای باتومی و ... شما را محو تماشای پایتخت توریستی گرجستان میکند.

برای اطلاع از تور های باتومی بر روی لینک تور باتومی کلیک نمایید.

دیدنی های باتومی

در سفر به باتومی بازدید از برترین دیدنی های باتومی را از دست ندهید.

همراه تورلند باشید تا نگاهی به دیدنی های باتومی بیندازیم.

1بلوار باتومی

اولین جایی که در این شهر باید بروید بلوار زیبای باتومی است چرا که این بلوار قدیمی ترین و مهمترین جاذبه گردشگری پایتخت توریستی گرجستان بوده که ساخت این بلوار در سال ۱۸۸۱ و به درخواست استاندار باتومی آغاز شد. امروزه بلوار باتومی به 2 بخش قدیم و جدید تقسیم شده و وسعتی حدود 7 کیلومتر دارد.  این بلوار  با وجود درختان زیبا، فواره های رقص آب، کافه ها ،مجسمه ها،  بارهای ساحلی و جاذبه های چندگانه ی دیگر زندگی را در قلب این شهر به جریان می اندازد. پیشنهاد میکنم هر زمان به باتومی رفتید، تماشای غروب آفتاب را در این بلوار از دست ندهید.

 بلوار باتومی - دیدنی های باتومی

2بنای یادبود علی و نینو

بنای یادبود علی و نینو  زوج گرجستانی رمان مشهور قربان سعید ، ساختار فلزی مرد وزنی است که یکدیگر را دوست دارند و طول آن 7 متر است . این بنا که در شب به زیبایی روشن می شود بسیار دیدنی است.

 بنای یادبود علی و نینو - دیدنی های باتومی

3دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم یکی از محبوب ترین جاذبه های گرجستان است. در این مجموعه دلفین ها حرکاتی زیبا و خارق العاده مانند رقص و آواز، بوسیدن و آغوش گرفتن انجام می دهند. بی شک شما هم مانند سایر بازدیدکنندگان پس از بازدید از از دلفیناریوم آنجا را با آرزوی بازگشت دوباره ترک خواهید کرد.

 دلفیناریوم باتومی - دیدنی های باتومی

4میدان پیازا

در این میدان شما خود را در وسط ایتالیا احساس خواهید کرد،  میدان پیازا یکی از دیدنی ترین و زیباترین میدان های گرجستان و  مکان دلپذیری با رستوران های فانتزی، موسیقی زنده، هتل ها و کافه ها است که هر فرد با هر سلیقه ای را به خود جذب می کند.

 میدان پیازا - دیدنی های باتومی

5میدان اروپا باتومی

میدان اروپای باتومی توسط ساختمان های دوره ای زیای بازسازی شده احاطه شده است. فواره موزیکال همراه با رقص آب محیطی جذاب و دلنشین مخصوصا برای کودکان در گرمای تابستان است.

6برج الفبای باتومی

برج زیبای الفبای باتومی به طول 145 متر در نواحی شمالی بلوار باتومی واقع شده. این برج با نمایی شبیه ساختار سلولی دی ان ای یکی از شگفتی های معماری باتومی و از جاذبه های دیدنی این شهر است.

 برج الفبای باتومی - دیدنی های باتومی

7پارک ششم می

پارک  ششم می یکی از قدیمی ترین و دیدنی ترین پارک های عمومی باتومی است که در مرکز آن دریاچه ی شگفت انگیز ناریچل و درختان مخروطی و تزئینی هر بیننده ای را به خود جذب می کند و همچنین  جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله دلفیناریوم، باغ وحش و  آکواریوم  در این پارک  قرار دارد.

 پارک ششم می - دیدنی های باتومی

8تله کابین آرگو

تله کابین آرگو شما را به سمت چشم اندازهای بسیار زیبا هدایت می کند. دیدن شهر زیبای باتومی از بالا تجربه ی به یاد ماندنی را برای شما فراهم خواهد کرد.  همچنین می توانید با استفاده از تله کابین از  صومعه ی سامبا در  بالای کوه دیدن نمایید.

 تله کابین آرگو - دیدنی های باتومی

9باغ گیاه شناسی باتومی

در باتومی می توان در هر فصل لذت برد، به طوری که حتی زمانی که شما نمی توانید در دریا شنا کنید یا حمام آفتاب در ساحل بگیرید، باتومی به شما اجازه خسته شدن نمی دهد. زیباترین نقطه در هر زمانی از سال، باغ گیاه شناسی باتومی است. مکانی آرام، در بالای صخره ای درکنار دریای سیاه قرار دارد. برای از دست ندادن فرصت بازدید از تمام زیبایی های این باغ، حداقل نیمی از روز را صرف کنید زیرا این باغ بسیار بزرگ است. همچنین سواحل نزدیک آن  خیلی شلوغ نیست، بنابراین برای سپری کردن یک روز آرام دور از شلوغی نوار ساحل اصلی بسیار مناسب است. پارک های پایین، بالا و ساحلی در مسیر اصلی باغ قرار دارند. در حال حاضر، باغ شامل نه بخش فلوریستی، از زیرمجموعه های ریز قفقاز، شرق آسیا، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و مدیترانه است.

 باغ گیاه شناسی باتومی - دیدنی های باتومی

10آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی در نزدیکی شهر کده واقع شده و در کنار این آبشار زیبا محل های استراحت و گردشگردی برای بازدیدکنندگان موجود است. شما همچنین می توانید در کنار بازدید از آبشار از جاذبه های توریستی مانند پل باستانی طاقدار سنگی ماخونستی ، خانه ی آدجارین و انبارهای شراب دیدن کنید.

آبشار ماخونتستی - دیدنی های باتومی