دیدنی های سنت پترزبورگ را به کمک این مقاله بشناسید

یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای جهان و دومین شهر بزرگ روسیه، سنت پترزبورگ همه ی عناصر لازم برای تجربه ی یک سفر  فراموش نشدنی را دارد. این شهر پیشرفته برای 200 سال پایتخت روسیه بوده است.دیدنی های سنت پترزبورگ فراوان است شهری پر از کاخ های سلطنتی که متعلق به افراد مشهور و پولدار اروپا بوده است، دیدنی های سنت پترزبورگ عبارتند از : حدود 400 پل قدیمی و مدرن، 221 موزه، 80 سالن تئاتر، هتل های مجلل، رستوران های با شکوه و مراکز خرید بی نظیر است. سنت پترزبورگ با داشتن هنر، معماری های باشکوه، زندگی شبانه ی پرجنب و جوش، تاریخ فوق العاده و فرهنگی غنی که الهام بخش بسیاری از نویسنده ها و موزیسین ها و نقاش های مدرن جهان بوده،  یک مقصد توریستی مناسب و جذاب است. از گرگ و میش شب های سفید گرفته تا  اجراهای بی نظیر اپرا و باله در شب های زمستان، سنت پترزبورگ هر بازدید کننده را  مجذوب خود کرده و سفری دلپذیر را در کنار بازدید از باغ های سرسبز و چشم نوازی مانند باغ تابستابی ، کلیساهای باشکوهی مانند کلیسای جامع کازان و کاخ های محصور کننده ی آرمیتاژ، کاترین و ... برای مسافران به جای می گذارد.

برای اطلاع از تور های سنت پترزبورگ بر روی لینک تور سنت پترزبورگ کلیک نمایید.

برای سفر به سنت پترزبورگ ده دیدنی برتر این شهر را ازدست ندهید.

با تورلند همراه باشید تا دیدنی های سنت پترزبورگ را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های سنت پترزبورگ

1کلیسای جامع سنت اسحاق

یکی ار دیدنی های سنت پترزبورگ کلیسای جامع سنت اسحاق در اصل کلیسای اصلی شهر و بزرگترین کلیسا در روسیه بوده است. این کلیسا در سالهای 1818 تا 1855 توسط یک معمار فرانسوی به نام مونت‌فِراند به عنوان برجسته ترین و تاثیرگذارترین نشانه های پایتخت امپراتوریه روسیه ساخته شد. بعد از گذشت 180 سال همچنان گنبد طلایی کلیسای اسحاق خیره کننده ترین منظره در افق سنت پترزبورگ است. اگر چه این کلیسا از کلیسای تازه بازسازی شده ی مسیح در مسکو کوچک تر است اما نمای داخلی آن بسیار چشمگیرتر است.  داخل کلیسا تبدیل به موزه شده اما در مناسبت‌های مهم، مراسم مذهبی در آن برگزار می‌شود.  در گنبد طلایی کلیسا حدود 100 کیلوگرم طلا برای پوشاندن گنبد به ارتفاع 21.8 متر استفاده شده است.  بعد از تماشای فضای داخلی کلیسا، ۲۶۲ پله‌ را بالا بروید و از چشم‌اندازه فوق‌العاده‌ی شهر لذت ببرید.

کلیسای جامع سنت اسحاق - دیدنی های سنت پترزبورگ

2قلعه پیتر و پائول

 از دیگر دیدنی های سنت پترزبورگ قلعه ی پیتر و پائول نمادی از شهر سنت پترزبورگ و یکی از چند قلعه ی به جا مانده از قرن 18 ام است. این مکان بر خلاف نامش هرگز به عنوان مکانی دفاعی استفاده نشده است ولی در عوض دارای تاریخی غنی و متنوع و گاهی هم گمراه کننده به عنوان یک پایگاه نظامی، میزبان دپارتمان دولتی، مدفن خانواده سلطنتی روسیه، محل پیشگامانه آزمایش های علمی و زندان برخی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی است. این قلعه یکی از مکان هایی است که تاریخ سنت پترزبورگ با آن آغاز می شود. . بازدید از فضای داخل قلعه‌ پیتر و پائول با آثار معماری فوق‌العاده‌اش، سفری هیجان‌انگیز به قلب تاریخ روسیه‌ی را برجا میگذارد. در  جزیره زایاچی دقیقا جایی که قلعه واقع شده، بزرگترین ساحل شهر پشت دیوارهای قلعه قرار دارد و بلندی‌های قلعه چشم‌انداز زیبایی به سواحل دارندکه بهترین مکان برای آفتاب گرفتن است. همچنین شما میتوانید از آنجا چشم انداز حیرت انگیزی از رود نوا را تماشا کنید.

قلعه پیتر و پائول - دیدنی های سنت پترزبورگ

3کلیسای منجی در خون ریخته

یکی دیگر از دیدنی های سنت پترزبورگ کلیسای منجی در خون ریخته یکی از یرجسته ترین معماری های سنت پترزبورگ و  یک بنای یادبود منحصر فرد از الکساندر دوم است. این کلیسا باشکوه ترکیبی از هنرهای معماری قرن 18 ام روسیه است و حدود 24 سال ساخت آن به طول انجامیده است و هزینه ی زیادی برای ساخت این بنا به صرف شده است. البته این کلیسا بعداز دوران شوروی سابق به مدت 27 سال در دست تعمیر و بازسازی بوده است. نمای کلیسا از بزرگترین کلکسیون  موزاییک های روسی(در حدود 7000 متر مربع)، سنگ مرمرهای رنگی ایتالیایی، سنگ های تزیینی منطقه ی  اورال و آلتا ساخته و تزیین شده است. این موزاییک‌های ظریف با جزئیات خیره‌کننده ترکیبی از نبوغ و ایمان مذهبی سازندگان آن است.

قلعه پیتر و پائول - دیدنی های سنت پترزبورگ

4خیابان نوسکی

خیابان نوسکی معروف‌ترین خیابان روسیه، یکی از خیابان های اصلی شهر و یکی از مراکز اصلی تجارت و حمل ونقل و از دیگر دیدنی های سنت پترزبورگ است. توسعه و پیشرفت این خیابان در اوایل قرن 19 ام نشان دهنده ی انقلابی در شهر  از حکومتی امپراتوری به یک مرکز اقتصادی پرجنب و چوش است. امروزه هم خیابان نوسکی اصلی ترین مرکز تجارت است که ضربان شهر را حفظ کرده است. خیابان نوسکی با وجود فروشندگان خیابانی، بوتیک های منحصر به فرد غربی، کلیسا ها، پارک ها و همچنین راه آب ها و کافه ها، نمایشی از زندگی در روسیه و نمادی از تاریخ و فرهنگ سنت‌پترزبورگ است. با وجود شلوغی و ترافیک همچنان قدم زدن در این خیابان تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. همچنین برای خرید در سن‌پترزبورگ، کافی است کمی در خیابان نِوسکی قدم بزنید تا هر آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. گُستینی دوُر، یکی از قدیمی‌ترین بازارچه‌های سرپوشیده‌ی جهان، در این خیابان قرار دارد و در مغازه‌های سنتی و زیبای آن همه‌چیز برای فروش وجود دارد. فراموش نکنید که جاذبه های بسیاری از شهر از جمله کاخ راسترِلیسک استروگانف، کلیسای جامع کازان، مرکز خرید ۱۰۰ساله‌ی الیسف امپوریوم، یادبود کاترین کبیر، کتابخانه‌ی ملی روسیه و پل تاریخی آنیشکُف در این خیابان قرار دارند.

خیابان نوسکی - دیدنی های سنت پترزبورگ

5کلیسای جامع کازان

کلیسای جامع کازان که به نام کلیسای بانوی ما از کازان هم شناخته شده است، با سنگهای زیبا که با ظرافت خاصی ردیف شده اند و یک باغ کوچک در اطراف آن که حوض ها و فواره های زیبایی در آن قرار دارند تزیین شده است. ساخت این کلیسا در سال 1801 شروع وتا 10 سال ادامه داشت. این کلیسا به عنوان کیسای اصلی ارتدکس کشور تعیین شده بود. بعد از جنگ در سال 1812 این کلیسا به یادبودی از پیروزی روسیه تبدیل شد. امروزه به عنوان یکی از تاریخی ترین و  باشکوه ترین معماری های روسیه محسوب می شود.

کلیسای جامع کازان - دیدنی های سنت پترزبورگ

6باغ و کاخ پترهوف

درحالیکه کاخ ارمیتاژ کاخ زمستانی بوده، کاخ پیترهوف کاخ تابستانی بوده است. این کاخ که مجموعه ای از عمارت ها و باغ هاست در حدود 30 کیلومتری شهر سنت پترزبورگ واقع شده. پیترهوف با الهام گرفن از سبک فرانسوی این کاخ ها را با وجود باغ هایی که آن  فواره های آبشار مانند در  سرار باغ منظره ای چشم گیر ایجاد کرده اند، ساخته است.

باغ و کاخ پترهوف - دیدنی های سنت پترزبورگ

7میدان کاخ ارمیتاژ

ارمیتاژ یکی از قدیمی ترین موزه های جهان و دیدنی های سنت پترزبورگ است که در سال 1754 توسط کاترین بزرگ تاسیس شده است و دارای بزرگترین مجموعه ای از نقاشی های جهان و همچنین آثار باستانی و هنرهای تزئینی کلاسیک است. موزه ارمیتاژ به خاطر وجود اثار نقاشی، مجسمه ها، اسلحه ها، فرهنگ باستانی و قدیمی و بسیاری دیگر از آثار تاریخی به یک اثر تاریخی شناخته شده در جهان تبدیل شده و طی سال ها به دلیل گردآوری شاهکارهای هنری وباستانی جهان معروف شده است. امروزه در این موزه در حدود سه میلیون اثر در 400 اتاق و 5 ساختمان به نمایش گذاشته شده اند. هر اتاق دارای دکوراسیون مخصوص و منحصر به فرد است و هر ساختمان نیز یک اثر معماری تاریخی و بی نظیر است.  این 5 ساختمان شامل کاخ زمستانی، ارمیتاژ کوچک، ارمیتاژ جدید، ارمیتاژ قدیمی و سالن تئاتر ارمیتاژ است.  مجموعه ای از انواع مختلف  سبک های هنری به طور طبیعی در داخل سالن کاخ زمستانی دیده می شود.

شما نمیتوانید سنت پترزبورگ را بدون بازدید از کاخ ارمیتاژ و بزرگترین گنجینه از آثار هنری برجسته ی جهان که در آن قرار دارد ترک کنید.

البته به یاد داشته باشید که برای بازدید از تمام گنجینه‌های ارمیتاژ یک روز ابدا کافی نیست.

میدان کاخ ارمیتاژ - دیدنی های سنت پترزبورگ

8کاخ کاترین یا دهکده تزارها

کاخ کاترین تحت فرمان ملکه الیزابت و کاترین در سال های 1744 تا 1796 ساخته شده است. این کاخ که به سبک باروک ساخته شده توسط طراح معروف، راسترلی طراحی شده است و به افتخار همسر دوم پادشاه پیتر، کاترین نام گرفته است. این کاخ پس از خرابی هایی که توسط المان ها در جنگ جهانی دوم صورت گرفته بود از روی عکس های باقی مانده به خوبی بازسازی شده است. ورودی های کاخ نمایی بسیار زیبا و چشم گیر دارند. برای تزئین نمای کاخ کاترین بیش از ۱۰۰ کیلو طلا به کار رفته و پشت بامش پر از مجسمه‌ها و تندیس‌های ظریف است. نمای رنگین و فوق العاد زیبای سالن بزرگ، سالن عربی، سالن شام، اتاق قرمز با ستون های سبز، اتاق پورتره و  اتاق معروف کهربایی رنگ هر بیننده را مجذوب خود می کند. 

کاخ کاترین یا دهکده تزارها - دیدنی های سنت پترزبورگ

9گالری هنرهای معاصر ارارتا

اگر به هنر مدرن علاقه دارید، حتما ساعاتی از سفر خود را برای بازدید از موزه‌ اِرارتا در نظر بگیرید. موزه ی با شکوه ارارتا در حدود 2300 اثر هنری معاصر را در خود جای داده است. این موزه  در یک ساختمان استالینیستی نئوکلاسیک که به طور خلاقانه به موزه تبدیل شده است قرار دارد. موزه به دو بخش که هرکدام به پنج طبقه دارند تقسیم شده است. گالری های اصلی دارای کلکسیون های دائمی هستند و در بخش دیگر تعدادی نمایشگاه های موقت، نمایشگاه های فصلی، یک رستوران و یک فروشگاه خرید قرار دارد. اثرهای هنری موجود در گالری ها  هنر  روسیه در 50 سال گذشته را به خوبی نشان می دهند و همچنین نمایش خوبی از هنرهای زیرزمینی دوره ی اتحاد جماهیر شوروی را ارائه می کند. یکی از خصوصیات این گالری قابلیت لمس اشیائی است که در نقاشی ها وجود دارند، به طور مثال یک کاسه ی سیب در جلوی تابلویی از کاسه ی سیب قرار دارد. همه ی اشیا در این گالری بسیار درخشان هستند و به خوبی به نمایش گذاشته شده اند به طوری که اینجا بهترین مکان برای لمس هنر معاصر روسیه در سنت پترزبورگ است.

گالری هنرهای معاصر ارارتا - دیدنی های سنت پترزبورگ

10باغ تابستانی

باغ تابستانی در محل سرازیر شدن رود فونتاکا از رود نوا واقع شده است.  این باغ در سال 1704 به دستور پیتر کبیر ساخته شد، کسی که خود در طراحی آن نقش داشته است. این بنا بر اساس اصول هندسی ساخته شده بطوریکه دارای  دو طبقه به سبک هلندی با  سقف های بلند  است و یکی از اولین کاخ های سنگی سنت پترزبورگ به شمار می آید.  این کاخ مکان قرارگیری مجسمه هایی از جنس سگ مرمر است که از اروپا به اینجا آورده شده و همچنین در باغ گل ها و گیاهان نادر و بی نظیر و همچنین حوض ها و فواره های بسیار زیبا قرار گرفته است. این باغ مکانی سنتی برای زندگی درباریان به دور از کاخ اصلی بوده به دلیل آب و هوای لذت بخشش برای قدم زدن در پارک بسیارمورد استفاده بوده است. اگر شما هم می خواهید برای مدتی از شلوغی شهر دور بمانید، بازدید از باغ تابستانی را از دست ندهید.

باغ تابستانی - دیدنی های سنت پترزبورگ