دیدنی های سوچی را بهتر بشناسیم

سوچی شرقی ترین منطقه ساحلی دریای سیاه است که از سوی دیگر با کوه های  قفقاز احاطه شده است. این شهر با آب و هوای نیمه گرمسیری دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل است. منطقه ی تفریحی نیمه گرمسیری سوچی در روسیه متفاوت با هر مکان دیگری در این سیاره است. در سوچی می توانید شگفت انگیزترین لحظات را در کنار قله های پوشیده شده از برف و یا غروب زیبای آفتاب در ساحل دریای سیاه تجربه کنید. در ادامه نگاهی به دیدنی های سوچی خواهیم انداخت.

برای اطلاع از تور های سوچی بر روی لینک تور سوچی کلیک نمایید.

سوچی رویای افراد عاشق سفر و ماجراجویی است، از آثار تاریخی گرفته تا جاذبه های طبیعی به شما این امکان را می دهد که هفته ها  برای کاوش در منطقه وقت صرف کنید. دیدنی های سوچی عبارتند از : جاذبه های برتر فرهنگی و طبیعی بسیاری مانند دلفیناریوم ریورا، آکواریوم دیسکاوری ولد و مجموعه تفریحی کوهستان کرسنیا پلینا.

به هنگام سفر به سوچی ده دیدنی برتر این شهر را ازدست ندهید.

با تورلند همراه باشید تا دیدنی های سوچی را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های سوچی

1پارک ریویرا

یکی از دیدنی های سوچیپارک ریورا است. پارک ریورا فضای سبزی کوچک اما پرجنب و جوش است که در میان مردم محلی و بازدیدکنندگان بسیار معروف است. پارک ریورا مکانی مناسب برای پیاده روی و بازی کودکان است و شامل امکانات تفریحی سرگرم کننده، دوچرخه سواری، چرخ و فلک قدیمی، کافه ها، مجسمه های نویسندگان مشهور و همچنین حوض هایی با فواره های زیبا است. در آنجا می توانید درختانی که توسط فضانوردان روسی به نام اکتشافات فضایی مسالمت آمیز کاشته شده را هم ببینید. همچنین نمایشگاه های هنر و صنایع دستی را می توانید در این پارک پیدا کنید که مراکز مناسبی برای خرید سوغاتی نیز هستند. 

پارک ریویرا - دیدنی های سوچی

2دلفیناریوم ریویرا

از دیگر دیدنی های سوچی ، دلفیناریوم ریورا بزرگترین مجموعه ی نمایشی دلفین ها در روسیه با ظرفیت  1300 تماشاچی در روز است. ستاره های اصلی این پارک دلفین ها، نهنگ سفید و شیرهای دریای جنوبی هستند که در شش استخر زندگی می کنند و اجرا های بی نظیری را به نمایش می گذارند. همچنین امکان شنای بازدیدکنندگان به همراه دلفین ها وجود دارد که لحظات هیجان انگیزی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.  

مجتمع دلفیناریوم شامل یک باغ وحش کوچک، باغ پروانه ای و پنگواریوم نیز است.

دلفیناریوم ریویرا - دیدنی های سوچی

3تئاتر زمستان سوچی

تئاتر زمستانی سوچی در اواخر دهه ی 1930 ساخته شده است. این ساختمان باشکوه و با عظمت که به سبک امپریال ساخته شده دارای 38 ستون بزرگ و مجسمه هایی زیبایی است که نمای ساختمان را زینت بخشیده و به دست بزرگترین مجسمه ساز اتحاد جماهیر شوروی ،ورامونیخیا، طراحی شده است. چهل چراغ زیبا و چشم نواز داخل ساختمان با داشتن 300 شاخه ی کریستالی، زیبایی این بنا را دوچندان کرده است و از دیگر دیدنی های سوچی به شمار می رود.

با اینکه شهر سوچی خود گروه اپرا و باله ندارد اما این ساختمان همواره میزبان اجرای نمایش های بی نظیر هنرمندان بزرگی از مسکو و سنت پترزبورگ است.

تئاتر زمستان سوچی - دیدنی های سوچی

4آکواریوم دیسکاوری ورلد

آکواریوم دیسکاوری ورلد در اواخر سال 2009 ساخته شده و بزرگترین آکواریوم در روسیه و از جذاب ترین دیدنی های سوچی است. متخصصان کشورهایی همچون استرالیا، نیوزیلند، چین و دیگر کشورها در طراحی و تجهیز آن شرکت داشته اند.

 شما می توانید دنیای شگفت انگیز زیر آب را در آکواریوم دیسکاوری ورلد سوچی تجربه کنید . ببینید جانوران آبزی زیبا، عجیب و غریب و افسانه ای از دریاچه های بزرگ جهان، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب در آنجا چگونگی زندگی می کنند و همچنین کار انسان ها در زیر دریا را خواهید دید.  به عنوان بزرگترین آکواریوم روسیه و یکی از بزرگترین آکواریوم های اروپا، این آکواریوم شامل 30 آکواریوم مختلف حاوی پنج میلیون لیتر آب است. هر دو گونه ی آب شیرین و شور در این آکواریوم وجود دارد که طیف گسترده ای از انواع زندگی در زیر آب را با وجود بیش از 100 گونه ی آبزی از مناطق استرالیا، آمازون و اکوادور نشان می دهد.

 پیاده روی از طریق آکواریوم آب شیرین ، تجربه ای بسیار جذاب است.  با وجود آبشار ها، جنگل های گرمسیری در محیط داخل و پل هایی بر روی دریاچه هایی پر از ماهی های مختلف، فضایی جذاب و محصور کننده در مقابل شما قرار دارد. در تونل آب دریا، گیاهان و ماهی های رنگارنگ، ستاره های دریایی، مرجان ها و اسب های دریایی را  مشاهده خواهید کرد.  هر از گاهی هم یک کوسه ماهی برای از بین بردن آرامش در بین آن ها شنا می کند و همراه آن  ماهی زرد رنگی است که پوستش را تمیز نگه می دارد. دو بار در روز، تونل آکواریوم میزبان نمایشنامه ای به نام "جهان  پری دریایی زیر آب" است. کودکان را به هنگامی که  پری دریایی افسانه ای در اطراف آنها شنا می کند شگفت زده خواهید دید. شما همچنین می توانید غذا دادن به کوسه ها توسط غواص آکواریوم را تماشا کنید.

در طبقه پایین نمایشگاهی شامل 13 استخر کوچک وجود دارد که طیف گسترده ای از ماهی های دریایی را در 44 متر تونل به نمایش می گذارد.  شما می توانند با قدم زدن در تونل زیر آب از دیدن صخره های مرجانی، غار با کشتی غرق شده و همچنین چتر دریایی، اسب های دریایی، گربه های غول پیکر، کوسه های ریف، کوسه های پرستار، دلفین ها و سایر گونه های دریایی لذت ببرید. یکی از این نمایشگاه ها شامل کپور کوی می باشد. زمان تغذیه کپورها همیشه شگفت انگیز است. آنها دوست دارند غذاهای زنده، میگو ها، کرم های خاکی، گرده گلها و تخم مرغ  قورباغه بخورند. مهمانان فرصت منحصر به فرد لمس آنها را نیز دارند و آخرین نمایشگاه آب شیرین شامل گونه های نادر از جمله چوپان دریایی چینی و ماهیان خاویار است.

دوستداران غواصی نیز می توانند از یک جلسه 30 دقیقه ای غواصی در یک مخزن آب دریا که ظرفیت کل آن حدود 3 هزار تن است  بهره ببرند.

کواریوم دیسکاوری ورلد - دیدنی های سوچی

5اسکای پارک ای جی هکت

سوچی می تواند هر تشنه ی ماجراجویی را راضی کند.  چه اسکی بر روی کوه های یخی باشد  چه پریدن با طناب. با افتتاح اسکای پارک در ارتفاعات کوه های سوچی با همکاری روسیه و نیوزلند این مکان تفریحی به سرعت معروف شد و به جمع دیدنی های سوچی پیوست . اسکای پارک در پارک ملی سوچی بر روی دره ی اشتیرسکایا واقع شده و اطراف آن از جنگل های انبوه که با گلهای یاسمن و انواع نادر گیاهان زیبا پر شده است، پوشیده شده است. در این پارک شما می توانید بلندترین پرش از سکوی 207 متری را تجربه کنید، البته یک سکوی 69 متری هم وجود دارد. صندلی پرش نوسانی هم با ارتفاع پرش 170 متر تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما خواهد ساخت. بازدید خود را با سوار شدن در ترن برقی که مسیر 700 متری  بالای دره را با سرعت 150 کیلومتر در ساعت می پیماید به پایان برسانید.

اسکای پارک ای جی هکت - دیدنی های سوچی

6پارک المپیک سوچی

پارک المپیک سوچی ترکیبی منحصر به فرد از امکانات ورزشی مدرن و زیبایی طبیعت ساحل دریای سیاه را ارائه می دهد. پارک، محلی مناسب برای اسکیت بازی، هاکی روی یخ و تجربی اسکی و اسکیت در سرعت بالا را ارائه می دهد. در این پارک می توانید از ساحل زیبا، مشعل المپیک، دهکده ی المپیک و اولین استادیوم المپیک بهره ببرید. استادیوم المپیک که برای مسابقات المپک 2014 ساخته شد، استادیومی منحصر به فرد است که سقف آن به گونه ای طراحی شده که تماشاگران بتوانند کوه ها در شمال و دریا در جنوب را به راحتی ببینند. امروزه از این استادیوم برای بازی های فوتبال استفاده می شود. همچنین اگر عاشق سرعت هستید می توانید مسابقات فرمول یک را در دهکده ی المپیک تماشا و حتی به عنوان راننده تجربه کنید.

پارک المپیک سوچی - دیدنی های سوچی

7سوچی پارک

سوچی پارک مکانی است که هر کسی می تواند در آن لحظاتی خوش را همراه با تفریح و سرگرمی مورد علاقه اش سپری کند. مسیر پیاده روی با وجود دست فروشان محلی، جاذبه های طبیعی مانند درختان منحصر محلی و  سرگرمی های جذاب اوقاتی خوش را به شما ارائه خواهد داد.

سوچی پارک - دیدنی های سوچی

8کوهستان کرسنیا پلینا

 کوهستان کرسنیا پلینا با داشتن چشم اندازی باشکوه از  کوه های با عظمت غربی قفقاز یک مجوعه تفریحی مهیج با امکانات رفاهی مناسب از زیباترین دیدنی های سوچی است. این کوهستان در ابتدا منطقه ی شکار و بازی گلف نیکلاس دوم بوده است. بعد از اتمام دوران جماهیر شوروی این منطقه به دستور رئیس جمهور پوتین به یک منطقه ی تفریحی و یک مقصد اسکی جهانی تبدیل شد. این منطقه کوهستانی که در فاصله ی کمی از سواحل سوچی قرار گرفته شامل پیست اسکی خوتور جایی که مسابقات اسکی المپیک برگزار می شود است. در حدود 140 روز از سال امکان اسکی در این کوهستان وجود دارد. البته علاوه بر اسکی امکانات دوچرخه سواری کوهستانی، لفتینگ و پیاده روی هم وجود دارد. همچنین بسیاری از هتل ها و رستوران های مجلل برای ارائه ی خدمات بی نظیر در این منطقه قرار گرفته اند.

کوهستان کرسنیا پلینا - دیدنی های سوچی

9باغ گیاهشناسی

باغ گیاه شناسی با نام دنداریوم، کلمه ای یونانی به نام جمع آوری درختان،  نیز شناخته می شود. این باغ یک مجموعه از گیاهان نادر و عجیب است که حدود 1800 گونه ی گیاهی را در خود جای داده است. همچنین در این باغ می‌توانید گونه‌های نادری از پرندگان و سایر حیوانات وحشی را هم ببینید. این باغ به چندین نمایشگاه تقسیم شده که هر یک، مناطق مختلف جغرافیایی قاره های مختلف را به نمایش می‌گذارد، بنابراین می‌توانید گیاهان منطقه‌ی قفقاز  ومدیترانه را در کنار گیاهانی از آمریکا، شرق آسیا، استرالیا و نیوزیلند ببینید. مردم محلی این باغ را موزه ای از طبیعت می نامند به طوریکه سفر به دور دنیا را در یک ساعت به شما ارائه می کند پس در بین دیدنی های سوچی این باغ گیاه شناسی زیبا را از دست ندهید.

 باغ به دو بخش اصلی تقسیم می شود. بخش اول بر روی یک تپه قرار دارد و طراحی آن به صورت پارک های کلاسیک ایتالیایی است که با فواره ها و مجسمه هایی که چشم اندازی زیبا ایجاد کرده اند تزیین شده است. بخش دوم که در پایین قرار گرفته دارای یک دریاچه است که قوها و مرغان دریایی زیادی در آن قرار دارند و منظره ای شگفت آور  ایجاد کرده اند.

باغ گیاهشناسی - دیدنی های سوچی

10موزه هنر سوچی

موزه هنر سوچی  نمونه بزرگی از معماری کلاسیک و یکی از بزرگترین موزه های دریای سیاه است. سالن نمایشگاه،  مصنوعات و نقاشی هایی از دوران باستان تا عصر حاضر را به نمایش گذاشته است، هر چند تاکید اصلی موزه بر نمایش هنر  نقاشان روسیه و شوروی به خصوص دوره ی تکامل نقاشی های آکادمیک روسیه در  قرن 19 و 20 است. موزه نه تنها به خاطر نقاشی  استادان شناخته شده ی جهانی روسی، بلکه به خاطر داشتن یک مجموعه تاریخی از هنر روسیه که تاریخ حدود 150 سال را پوشش می دهد مفتخر است.

موزه هنر سوچی - دیدنی های سوچی

11چشمه های ماتساستا

چشمه های معدنی ماتساستا، به معنای "آب آتش"، ابتدا توسط تجار یونان باستان و ونیزی در طول اکتشاف سواحل سوچی کشف شدند. از اوایل دهه 1900 چشمه های سولفوریک  سوچی را به عنوان یک مرکز سلامت معرفی کرده اند. این مرکز در هر روز به 2000 بیمار خدمات می دهد. استخر ها و نهر هایی در اینجا وجود داردکه شما می توانید در آن ها شنا کرده و از خواص این چشمه ها بهره ببرید.  این جاذبه، توریستی ترین جاذبه ی شهر سوچی است که در سال 1970 ساخته شده است و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای بهره بردن از خواص درمانی این چشمه به سمت سوچی می‌آیند.

چشمه های ماتساستا - دیدنی های سوچی

۱۲ویلای استالین

از جاذبه های دیدنی سوچی می توان به ویلای استالین اشاره کرد. مکانی پر از آرامش و با رایحه های گل های خوشبو، استراحتگاهی که یکی از مهم ترین و معروف ترین چهره های تاریخ آن را برای استراحت خود برگزیده بود. استالین اکثرا از سال ۱۹۳۷ تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۳ در این خانه زندگی کرد. این خانه چوبی سبز رنگ است و بیشتر با درختان و گیاهان انبوه استتار شده است. اگر به برای بازدی به این خانه سر بزنید می توانید چشم انداز دریا و کوه های قفقاز که زمانی استالین به آن ها نگاه می کرده است را ببینید. ویلای استالین از زمان زندگیش تا به حال بدون تغییر باقی مانده است و هنوز یک سری وسایل شخصی اش مثل ژاکت چرم او، میز بیلیارد و عکس‌های خانوادگی‌اش در آنجا قرار دارد. می توانید بعد از بازدید از این خانه به رستوران طبقه اول بروید و غذاهای مورد علاقه استالین را امتحان کنید.

دیدنی های سوچی ٬ ویلای استالین