دیدنی های ایروان ٬ جاذبه های گردشگری ایروان را بشناسیم

ایروان پایتخت ارمنستان شهری تاریخی است که قدمتش به قرن هشتم پیش از میلاد بر می‌گردد به همیل دلیل آثار تاریخی و فراوانی از گذشته را در خود جای داده است. به همین دلیل سالیانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان برای بازدید به خود جذب می‌کند. اگر در خیابان‌های عریض ایروان قدم بزنید درختان بلند قامت با کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و ساختمان‌های مدرن با معماری نئوکلاسیک حس شهر پاریس را برای شما زنده می‌کند اما با کمی دقت می‌توانید معماری تامانیان ( معمار معروف ارمنستان ) را در بیشتر نقاط شهر ببینید. بناهای تاریخی ایروان آنقدر زیاد هستند که در یک روز نمی‌توانید تمام آن را ببینید پس بهتر است با شناخت آن ها یک برنامه‌ریزی خوب برای بازدید داشته باشید. در این مقاله تورلند تلاش کرده است تا با معرفی بهترین دیدنی های ایروان کسانی که قصد سفر به ایروان را دارند از قبل با آن ها آشنا کند. برای اطلاع از تور های ایروان و تور های ارمنستان بر روی لینک تور ایروان کلیک نمایید. 

1دژ اربونی ایروان

Erebuni Fortress

این دژ تاریخی که در ارتفاع ۱۰۱۷ متری شهر ایروان ساخته شده است متعلق به ۳۰۰۰ سال پیش است. دژ اربونی در دوران حکومت آرگیشتی یکم بنا شد و از بهترین دژهای ساخته شده در دوران پادشاهی اورارتو (آرات) است.

دیدنی های ایروان ، دژ اربونی ایروان

۲میدان جمهوری ایروان

Republic Square

اگر به ایروان سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تا دیدن این میدان مشهور را از دست ندهید. میدان جمهوری یکی از شاهکارهای معمار معروف ارمنی ( تامانیان ) است که به سبک معماری شوروی ساخته شده است. علاوه بر میدان جمهوری می‌توانید بناهای دیگری از جمله ساختمان وزارت امور خارجه و گالری هنر را در کنار بناهای تاریخی مانند وزارت ارتباطات و هتل ماریوت را مشاهده کنید.

دیدنی های ایروان ، میدان جمهوری ایروان

۳خیابان شمالی ایروان

Northern Avenue

یک خیابان مخصوص عابرین که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و از بخش‌های جدید شهر است که میدان جمهوری را به خانه اپرا منصب متصل می‌کند. این خیابان که به سبک معماری رایج در دوره پس از جنگ جهانی دوم ساخته شد به عنوان یک مرکز خرید هم شناخته می‌شود.

دیدنی های ایروان ، خیابان شمالی ایروان

۴خیابان آبوویان ایروان

Abovian street

یکی از خیابان‌های تاریخی ایروان که می‌توان بناهای متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را مشاهده کرد. با این وجود که به دلیل بی‌توجهی به خیلی از این بناها و کهولتشان در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

دیدنی های ایروان ، خیابان آبوویان ایروان

۵خانه اپرا ایروان

The Opera House

یکی دیگر از دیدنی های ایروان ساختمان زیبا و برجسته خانه اپرا است که به عنوان یکی از زیباترین بناهای ایروان هم شناخته می‌شود. این ساختمان دو ورودی دارد که ورودی اول آن از سمت میدان آزادی به تالار اپرا و باله اختصاص داشته و ورودی دوم آن متعلق به تالار کنسرت خاچاطوریان است.

دیدنی های ایروان ، خانه اپرا ایروان

۶میدان آزادی ایروان

Theatrical/Freedom square

میدان آزادی بخشی از خانه اپرا به حساب می‌آید که خانه اپرا در ضلع شمالی قرار دارد. امتداد غربی میدان آزادی به پارک دریاچه قو می‌رسد. در پارک نیز مجسمه‌ای از آرنو باباجانیان (آهنگساز و خالق دریاچه قو) نصب شده است. همچنین سالانه نمایشگاه‌های متعددی در محوطه این پارک برگزار می‌شوند.

دیدنی های ایروان ، میدان آزادی ایروان

۷آبشار، پارک مجسمه و موزه هنر کافسچیان

Cafesjian

در بخش شمالی خانه اپرا پارک مجسمه با فضای سبز کوچکی قرار گرفته است که مجسمه‌های هنرمندان معروفی چون بوترو (Botero) در آنجا نصب شده است. پارک مجسمه قسمتی از موزه هنری کافسچیان می‌باشد که آبشارها، فواره‌ها، مجسمه‌های سبز و ... در آن قابل بازدید هستند.

دیدنی های ایروان ، آبشار، پارک مجسمه و موزه هنر کافسچیان

۸خیابان ماشتوتس ایروان

Mashtots avenue

خیابان ماشتوتس (به طول ۲/۶ کیلومتر و ۴ باند) که لقب طولانی‌ترین و مشهور ترین خیابان ایروان را به دوش می‌کشد در ناحیه کنترون قرار گرفته است. که ترافیک آن بسیار سنگین است و شلوغی آن هم به همین دلیل است. دو بنای تاریخی و مشهور ایروان به نام‌های ماتناداران (Matenadaran) و مسجد کبود نیز دی همین خیابان قرار دارند.

دیدنی های ایروان ، خیابان ماشتوتس ایروان

۹ماتناداران

Matenadaran

یکی از با ارزش‌ترین موزه‌های جهان که در ایروان قرار دارد موزه ماتنادران است که گنچینه‌های بسیار با ارزشی از قبیل حدود هفده هزار متن خطی، کتاب‌های دست‌نویس یا چاپی به زبان ارمنی و سایر زبان‌های مشرق زمین را در خود جای داده است.

دیدنی های ایروان ، ماتناداران

۱۰مسجد کبود ایروان

Blue Mosque

مسجد کبود که در قرن هجدهم بنا شده است یکی از معدود بناهای جامعه مسلمانان ارمنستان که در دوران سکولاریسم برجای مانده است. این مسجد متعلق به پیروان مذهب شیعه است.

دیدنی های ایروان ، مسجد کبود ایروان

Pak Shuka

یکی از دیدنی‌های ایروان که یک ساختمان قدیمی به سبک معماری نئوکلاسیک است بازار سرپوشیده ایروان است. که در آن محصولات غذایی به صورت تازه و کنسرو به فروش می‌رسد.

دیدنی های ایروان ، بازار سرپوشیده ایروان

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا اگر قصد سفر به ایروان دارید بر روی لینک تور ایروان کلیک نمایید. برای اطلاع از تاریخ های برگزاری تورهای باکو سراسر سال در خبرنامه تورلند ثبت نام کنید. همچنین اگر سوالی در مورد تور ایروان و جاذبه های گردشگری ایروان دارید حتما در نظر های پایین صفحه نظرات و سوالات خود را از ما بپرسید تا همکاران ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.