مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

ماجراجویی در تور ۱۲ روزه دور ترکیه

۱۲ روز تور دور ترکیه و دیدار از سرزمین افسانه ای کاپادوکیا , شهر باستانی هیراپولیس , چشمه های پاموکاله , شهر باستانی افسوس , معبد مریم آنا , سواحل مدیترانه در آنتالیا , ازمیر , مارماریس , فتیه , مزار و موزه مولانا , مراسم رقص سما و آنکارا

اگرچه کشور ترکیه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیاست، اما در ایران بیشتر با شهرهای استانبول و آنتالیا شناخته میشود. آیا تا بحال نام کاپادوکیه، پاموکاله و یا افسوس را شنیده اید؟ اگر اهل سیر و سفر و کاوش در تاریخ و فرهنگ های متفاوت هستید و از دیدن شگفتی های طبیعی لذت می برید، در تور “دور ترکیه” با الیت سیر همراه شوید.الیت سیر ایرانیان با شناسایی کارشناسانه ی کشور ترکیه اقدام به برگزاری تور تاریخی- طبیعی متفاوتی در کشور ترکیه کرده است. این تور امکان دیدار از شهرهای باستانی، مناطق شگفت انگیز و سواحل رویایی را فراهم می کند.
آژانس الیت سیر برای اولین بار در ایران مبتکر این تور جذاب در ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ میباشد .اقامت در بیش از هفت شهر معروف و توریستی ترکیه به مدت ۱۱ شب و ۱۲ روز را از دست ندهید. ( Feel The Life )
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۱۷۵۴۱۰ تماس گرفته و برای مشاهده قیمت اینجا کلیک کنید.
سفری افسانه ای به سرزمین اسب های زیبا و دودکش های پریان، کاپادوکیه

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

کاپادوکیه ضیافت خارق العاده ای از طبیعت است که فراتر از تخیلات، زیبایی های خود را به بازدید کنندگان ارایه می دهد. کاپادوکیه، “سرزمین اسبهای زیبا” نام منطقه ی باستانی پهناوری در آسیای صغیر است که در زمان های قدیم به نام کاپادوکیه مشهور بوده است و امروزه محل اعجاب انگیزترین مناظر طبیعی و شهرهای زیرزمینی، موزه های هوای باز و کلیساهای بسیارست و بخش هایی از استان های آکسارای، نوشهیر، نیغده، کایسری و کرشهیر را شامل می شود.

۰۱

دیدار از قلعه ی پنبه ای پاموکاله، آب تنی در چشمه های شفابخش و گشت و گذار در شهر باستانی هیراپولیس

پاموکاله یکی از مهمترین مقاصد طبیعی گردشگری در جهان است. پاموکاله که به معنای قلعه ی پنبه ای ست، در منطقه ی کوهستانی دنیزلی واقع شده است. در طول هزاران سال چشمه های آبگرم پاموکاله، با مناظر شگفت انگیز و آثار درمانی خود همگان را مجذوب خود کرده است. برای رسیدن به این حوضچه ها، باید مسیری شگفت انگیز را بر صخره های آهکی برفگون با پای برهنه پیمود. زیبایی خیره کننده ی استخرهای طبقاتی پاموکاله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به آنجا می کشد.

۰۲

دیدار از قلعه ی پنبه ای پاموکاله، آب تنی در چشمه های شفابخش و گشت و گذار در شهر باستانی هیراپولیس

پاموکاله یکی از مهمترین مقاصد طبیعی گردشگری در جهان است. پاموکاله که به معنای قلعه ی پنبه ای ست، در منطقه ی کوهستانی دنیزلی واقع شده است. در طول هزاران سال چشمه های آبگرم پاموکاله، با مناظر شگفت انگیز و آثار درمانی خود همگان را مجذوب خود کرده است. برای رسیدن به این حوضچه ها، باید مسیری شگفت انگیز را بر صخره های آهکی برفگون با پای برهنه پیمود. زیبایی خیره کننده ی استخرهای طبقاتی پاموکاله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به آنجا می کشد.

۰۳

تجربه ی تلفیق سنت و مدرنیته در پایتخت ترکیه، آنکارا

شهر حاصلخیز آنکارا، پایتخت ترکیه، در مرکز آناتولی، شهری مدرن است که تاریخ آن به هزاره ی دوم پیش از میلاد باز می گردد. آنکارا در عصر رومیان از اهمیت تجاری و فرهنگی برخوردار بود و در دوران عثمانی نیز محل عبور کاروان های بسیاری بود. از جاذبه های آنکارا می توان به آنیت کابیر، مسجد کجاتپه، مرکز خرید گردان آتاکوله و موزه های بسیار اشاره کرد.
آنیت کابیر، بنای یادبود مصطفی کمال آتاتورک، با معماری تلفیقی مدرن و باستانی در سال ۱۹۵۳، نزدیک محله ی قدیمی اولوس در قلب شهر آنکارا ساخته شد. این بنا شامل مقبره و موزه ی آتاتورک، خیابان شیرها، و پارک صلح است و مقبره ی عصمت اینونو، دومین رییس جمهوری ترکیه نیز روبروی مقبره ی آتاتورک قرار دارد. آنیت کابیر به عنوان یکی از پربازدیدترین مکان های توریستی جهان به شمار می آید و ورود به آن برای عموم آزاد است.

۰۴

زیارت مزار و مقبره ی مولانا در قونیه

قونیه همواره محل التقای فرهنگ های مختلف بوده است و آن را “دارالمعرفه”، “دارالارشاد” و “دارالموحدین” خوانده اند. در زمان سلطنت سلطان علاء الدین کیقباد اول، قونیه مطاف عارفان و مجمع اهل معرفت بوده است. در این عهد سلطان العلما بهاءالدین ولد، مولانا جلال الدین بلخی، شمس الدین تبریزی، شیخ محی الدین ابن عربی، شیخ شهاب الدین سهروردی، از کسانی بودند که از شهرهای اسلامی رنج سفر به قونیه را تحمل کردند. اهالی معرفت همواره مسافر این شهر بوده و هستند، چنانکه گویی این شهر و خاصه مقبره ی مولانا قبله ی عارفان است.

۰۵
فراغت در سواحل آنتالیا، ازمیر، مارماریس، فتیه

سواحل زیبای ترکیه از جمله سواحل آنتالیا، ازمیر، مارماریس و فتیه و هتل های مجلل این شهرهای ساحلی مکانی بی نظیر برای استراحت و تفریح هستند. آب و هوای مدیترانه ای این سواحل شهرتی جهانی دارند و همه ساله گردشگرانی از اقصی نقاط جهان به این سواحل رویایی سفر می کنند.

۰۶

آنتالیا، شهر ساحل و دریا

سواحل آنتالیا یکی از محبوب ترین نقاط ترکیه برای تعطیلات به شمار می رود.این ساحل علاوه بر نقاط توریستی مثل رستوران های بسیار عالی،مغازه ها و … دارای طبیعتی زیباست که همگان را به خود جذب می کند.
آنتالیا، شهر ساحل و دریاست؛ روزهای درخشان، مثل خورشید و شب‌های آرام شبیه به مدیترانه؛ شهری با جمعیت جوان که اولین سکونت‌گاه‌های انسانی ترکیه را در خود دارد؛ شهر هیجان بازی‌های آبی و رستوران‌ها و کافه‌های سنگی.

۰۷

 

شهر ازمیر ساحل آبهای شفاف ترکیه

کرانه های دریای اژه در کشور ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشد.کرانه ی ساحلی باشکوهی که آبهای شفاف دریای اژه بدان برخورد میکندومنظره ی بسیار شگفت انگیزی را به وجود می آورد.در طول ساحل ازمیر بسیاری ازمناطق قدیمی توسط باغهای زیتون,پرتگاههای سنگی وجنگلهای کاج احاطه شده اند.
ازمیر, زادگاه هومر شاعر پرآوازه ,که در زبان ترکی ” ازمیر زیبا ” نام دارد؛برفراز یک خلیج بلند و باریک واقع شده که به مرورزمان و دراثر برخورد کشتی ها و قایقهای تفریحی به آن شیاردار شده است.
ازمیر با داشتن اسکله های ماهیگیری زیبا و نیز بقایای تمدن های باستانی مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل تاریخ ,سالیانه گردشگران ,عکاسان,مشتاقان ورزش,قایقرانان و باستان شناسان بسیاری را به سمت خود جذب میکند.

۰۸
مارماریس، شهر آرامش و هیجان

آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای مناظری ساخته که این شهر ساحلی را برازنده‌ی لقبی می‌کند که توریست‌ها به آن داده‌اند: جواهر ترکیه
با این‌که مارماریس در جنوب‌ غربی‌ترین نقطه‌ی کشور واقع شده، ولی رسیدن به آن خیلی مشکل نیست. فرودگاه دالامان در صد کیلومتری شهر و فرودگاه میلاس بودروم که تا مارماریس کمتر از ١٥٠ کیلومتر فاصله دارد، پذیرای مسافرانی است که از راه‌های هوایی به این شهر می‌رسند. از هر دوی این فرودگاه‌ها به طرف مرکز شهر، هم تاکسی هست و هم اتوبوس. کرایه‌ی تاکسی‌ها خیلی گران نیست، اما اتوبوس‌ها هم هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کنند و دردسری ندارند. از جنوب و شمال ترکیه جاده‌های زیادی هستند که به مارماریس می‌رسند و مسافران زیادی، چه خارجی و چه از اهالی خود ترکیه، هر سال از راه‌های زمینی به این شهر می‌آیند.

۰۹

فتیه میزبان بهترین ساحل اروپا

فتیه یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و ساحل اولودنیز که به عنوان بهترین ساحل اروپا انتخاب شده است در این شهر قرار دارد.
فتیه در جنوب غربی دریای مدیترانه ترکیه واقع شده است، توسط سه بزرگراه به تمام شهرهای دیگر متصل شده و دسترسی آسان به تمام نقاط را ممکن میسازد.. فرودگاه بین المللی دالامان به فاصله ۶۰ کیلومتراز مرکز این شهر قرار گرفته است. در طول فصل توریستی پروازهای بسیار زیادی از استانبول به فتیه توسط شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایرلاین ) انجام میشود . به علاوه از فرودگاه آنتالیا تا شهر فتیه ۳ ساعت رانندگی فاصله میباشد.

۱۰

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

ماجراجویی در تور ۱۲ روزه دور ترکیه
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *