مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

باغ های بوچارت کانادا

باغ‌های بوچارت (Butchart Gardens) به مجموعه باغی گفته می‌شود که در جزیره ونکوور در ۲۱ کیلومتری شمال ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع است. مساحت کل باغ ۵.۲۶ هکتار است و در سال‌های ۱۹۳۹-۱۹۰۴ تحت نظارت جنی بوچارت طراحی و ایجاد شده است.

باغ بوچارت (butchart) در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً میتوان آنرا شاهكار معماری سبز نامید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

از این باغ پرشكوه و بی مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می‌ كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

۰۲

خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند.باغ‌های بوچارت در مکانی که قبلاً معدن سنگ آهک بود واقع شده‌است. این معدن به آر.پی. بوچارت تعلق داشت. در سال ۱۹۰۹، معدن سنگ آهک، پس از ۵ سال استخراج تعطیل و تخلیه شد. جنی بوچارت، همسر آر. پی. بوچارت، تصمیم گرفت بر بقایای معدن متروک، باغی ایجاد کند. در یک بازه زمانی ده ساله، با به کار گرفتن کارگران معدن که اکنون بی کار شده بودند، تخته سنگ ها و زباله ها از محوطه معدن خارج شد. با اسب و ارابه خاک به منطقه آورده شد و به این ترتیب نخستین باغ از مجموعه باغ های بوچارت به نام باغ سانکن ایجاد شد.

۰۳

طراحی اولین باغ به دست جنی بوچارت و سرباغبانش هیو لیندزی انجام شد. در سال های بعد، با مشارکت معماران، طراحان باغ و باغبانان متعدد، بخش های دیگری نیز به این باغ افزوده شد: باغ ایتالیایی (۱۹۲۶)، باغ رز (۲۹-۱۹۲۸)، تالاب ستاره (۱۹۲۸) و باغ خصوصی (۱۹۲۸). تا اواخر دهه ۳۰ میلادی، در باغ به روی بازدیدکنندگان باز بود و خانواده بوچارت بدون دریافت پول از بازدیدکنندگان پذیرایی می کردند. در سال ۱۹۳۹، خانواده بوچارت، مالکیت باغ‌های بوچارت را به نوه شان ایان راس واگذار کردند و راس ضمن گسترش باغ ها کسب و کار خانوادگی پردرآمدی نیز از محل باغ ایجاد کرد.

۰۴

دیدن تصاویر زیر شاید انگیزه‌ای برای سرمایه گذاران ایرانی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه‌های آلوده كننده‌ای كه آب و خاك این كشور را هدف قرار داده‌اند، دست به برپایی قطعه‌ای از بهشت در سرزمین مادری شان بزنند؛ همان گونه كه خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش چنین كردند و كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند. كاری ماندگار كه می‌تواند همچون باغ بوچارت آنها را ثروتمند هم بسازد.

۰۵

۰۶

۰۷

۰۸

 

۰۹

۱۰

۱۱

۱۲

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

باغ های بوچارت کانادا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *