مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

دره مرگ کالیفرنیا

تنها شنیدن نام «دره مرگ» کافیست تا هر گردشگری برای دیدن عجیب ترین کویر دنیا راهی پارک ملی ناوادای امریکا شود.پارکی که مرموزترین شوخی طبیعت را به شما نمایش می دهد.این دره حکایت تاریخ غرب را بازگو میکند , از جمله مهاجران اولیه غرب, سرخپوست ها و ….

درهٔ مرگ (به انگلیسی: Death Valley) دره‌ای بیابانی واقع در کالیفرنیای شرقی است. پست‌ترین، خشک‌ترین و گرم‌ترین نقاط آمریکای شمالی با توجه به موقعیت آن در بیابان موهاوی، در این دره جای گرفته‌اند. بدواتر (حوضه‌ای واقع در دره مرگ) با پستی ۸۶ متر زیر سطح دریا پست‌ترین نقطه در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

این نقطه تنها در فاصلهٔ ۱۳۶٬۲ کیلومتری شرق جنوب شرقی کوه ویتنی (مرتفع‌ترین نقطه در ۴۸ ایالات هم‌جوار آمریکا با ارتفاع ۴٬۴۲۱ متر) قرار دارد. دره مرگ رکورد بالاترین دمای گزارش شده قابل اعتماد در نیم‌کرهٔ غربی را با ثبت دمای ۵۶٬۷ درجهٔ سانتی‌گراد در فرنیس کریک به تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۱۳ در اختیار دارد که این دما تنها اندکی از رکورد جهانی که ۵۷٬۸ درجهٔ سانتی‌گراد در العزیزیه، لیبی در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۱۹۲۲ به ثبت رسیده‌است کم‌تر می‌باشد.

۰۲

بر اساس آمارهای انجمن تاریخ طبیعی دره مرگ، هر سال ۸۷۵هزار تا ۹۰۰هزار توریست از این منطقه که به نام زابریسکه معروف است بازدید می کنند. فاصله این دره تا لاس وگاس حدود ۲ ساعت و تا لس آنجلس ۴ ساعت است. به این ترتیب گردشگران در کمتر از نصف روز می توانند از هیاهوی بزرگترین و توریستی ترین شهرهای آمریکا جدا شوند و به کویری برسند که سکوت، آرامش، زیبایی و شگفتی را به آنها هدیه می دهد.

۰۳

دره گونه های کمیابی از جانوران و پرندگان را درخود دارد و محیط خوبی برای زندگی آنها به شمار می رود. دره مرگ برخلاف ظاهر خشکش، یک حوزه آبگیر بزرگ برای برف های آب شده دارد و همانقدر که در تابستان خشک و ترک خورده و گلی به نظر می رسد، در زمستان پوشیده از یخ و برف است. آنقدر که در سال ۲۰۰۴ دراثر ذوب شدن برف کوه های اطراف در دره مرگ سیل آمد.

۰۴

درباره نام عجیب این دره شایعات زیادی به گوش می رسد که از مرگ دسته جمعی مسافران دره تا درگیری های جویندگان طلا درآن متفاوت است. با این حال، امریکایی های امروز روایت دیگری را نقل می کنند که بر اساس آن یکی از کاشفان دره، در هنگام بازگشت رو به دره مرگ کردهو گفته است: «خداحافظ دره مرگ!» و بعد از آن این دره با نام عجیب دره مرگ معروف شده است.

۰۵

در کویر اسرارآمیز کالیفرنیا، سنگ ها راه می روند! صخره ها، حتی اگر به سنگینی یک آدم هم باشند، بدون هیچ نیروی محرکی شروع به خزیدن می کنند و ردپایی از خود به جا می گذارند که شاید تا چند روز ماندگار باشد.حدود هزار سال قبل بود که بومیان منطقه دره مرگ را کشف کردند و درست از همان زمان افسانه جن و پری درباره این دره سر زبان ها افتاد. در تمام این افسانه ها، ردپای موجودات نامرئی و شروری به چشم می خورد که با تردد خود و حرکت دادن سنگ ها رعب و وحشت را به دل بومیان منطقه می انداختند.

۰۶

زمین شناسان برای درک اسرار این دره، تقریبا تمام قسمت های آن را مطالعه کرده اند. اولین فرضیه آن بود که این سنگ ها وقتی حرکت می کنند که سطح خارجی شان با قطرات بسیار ریز یخ پوشیده شده و به دلیل رطوبت و صافی بی اندازه زمین، با کمک کوچکترین نسیم کویری به حرکت در می آیند. اما این نظریه خیلی زود رد شد چرا که سنگ ها در تابستان های داغ هم به حرکتشان ادامه می دادند. آنها حتی روی زمین ناهموار هم حرکت می کردند و از خود ردپا به جا می گذاشتند.

۰۸

بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که حرکت سنگ های دره مرگ پدیده ای متشکل از چند عامل ناشناخته است که هر کدام از این عوامل می توانند روی هم اثر بگذارند و نتیجه ای شبیه این خلق کنند.اما آنچه حرکت این سنگ ها را شگفت انگیزتر می کند، آن است که آنها به صورت موازی با هم حرکت می کنند. به این ترتیب هر سنگی در طول سالیان دراز یک راه دارد و همان را ادامه می دهد. هیچ کس تا به حال حرکت این سنگ ها را به چشم ندیده و حتی نمی داند این سنگ ها با چه سرعتی حرکت می کنند.

۰۹

مهاجران اولیه در فاصله ماه های دسامبر و ژانویه از این دره عبور می کردند، در این ماه ها دمای هوا تا ۳۸ درجه سلسیوس هم می رسد. اما میانگین دمای هوا در دره ۲۱ تا ۲۷ درجه است. اگر می خواهید گرمای این دره را تجربه کنید، زمان اوج گرما ماه های ژوئيه تا اوت است. در این ماه ها دما به ۶۰ درجه سلسیوس هم می رسد. برای دیدن گل های وحشی، فصل بهار و برای خلوت بودن دره و کم بودن توریست ها فصل پاییز را انتخاب کنید.در پارک ۹ محوطه شامل ۶۰۰ محل اقامت و مهمانخانه فرنانس کریک وجود دارند. هم چنین تعداد زیادی متل و مسافرخانه در بزرگراه ۹۵ درسمت شرق پارک و در بزرگ راه های ۳۹۵ و ۱۷۸ در ضلع غربی پارک وجود دارد.

۱۰

سراسر دره پوشیده از انواع گیاهان و حیوانات است؛ ۵۱ گونه پستاندار که بسیاری از آن ها کمیاب هستند: بز کوهی شاخدار، گوزن، اسب های وحشی، نوعی الاغ کوچک و انواع موش. هم چنین ۳۴۶ گونه پرنده و ۳۶ نوع جانور خزنده و ۵ نوع دوزیست و انواع ما هی ها در این دره وجود دارند. علی رغم بارش کم، بیش از ۱۰۰۰ نوع مختلف از گیاهان در این دره به صورت خودرو می رویند.

۱۱

قلعه اسکاتی : این قلعه که اکنون تبدیل به موزه شده است، در دهه ۱۹۲۰ توسط یک میلیونر شیکاگویی و یک معدن دار که زمانی در دسته بوفالو بیل بود، به عنوان خانه ای قشلاقی ساخته شده بود.

۱۲

۱۳

۱۴

۱۵

۱۶

۱۷

۱۸

۱۹

۲۰

۲۱

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

دره مرگ کالیفرنیا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *