مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جشنواره فانوس تایلند

جشنواره فانوس هر سال در تایلند برگزار می شود. در این جشن مردم فانوس هایی را به آب می فرستند تا برای آنها خوبی و خوش شانسی را به همراه بیاورد.

جشنواره فانوس هر سال در تایلند برگزار می شود. در این جشن مردم فانوس هایی را به آب می اندازند تا برای آنها خوبی و خوش شانسی را به همراه بیاورد.در شهر چیانگ مای مردم این جشن را به گونه دیگری برگزار می کنند. آنها فانوس های خود را به هوا می فرستند. این جشن در این شهر «یی پنگ» نام دارد.این فستیوال برای هندوها جنبه مذهبی دارد.برگزاری این جشن زمان مشخصی ندارد در واقع فستیوال یی پنگ در پایان ماه کاملِ دوازدهمین ماه در تقویم سال قمری تایلندی (ماه دوم تقویم لانا) برگزار می شود.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۱

اگر این نام برایتان ناآشناست شاید نام های دیگر این بالون کوچک را بشناسید: فانوس آسمانی (Sky Lantern)، فانوس کُنگ مینگ (Kongming Lantern) و فانوس چینی (Chinese Lantern). این فانوس در واقع یک “بالون هوای داغ” کوچک از جنس کاغذ است با انتهایی باز. آتشی کوچک نیز شرایط پرواز این فانوس را فراهم می آورد.

۱۰

در این جشن مردم خانه ها و کل شهر را تزئین می کنند و در خیابان ها برنامه های تفریحی و رژه گروه های هنری انجام می شود.در جشن فانوس افراد می توانند فانوس های خود را از هر کجا که دلشان خواست 
بخرند اما حق ندارند هر جا که دلشان خواست فانوس را در هوا رها کنند. همه 
افراد باید وارد زمین مشخصی شوند. جشن ساعت ۶ بعد از ظهر آغاز می شود و 
هرکس می تواند فانوس خود را به هوا بفرستد.شرکت در این جشن رایگان است و 
افراد زیادی هم برای تماشای این جشن وارد زمین جشن می شوند.جنس فانوس های این جشن باید حتما از کاغذ برنج باشد.افراد باید آرزوهای خود
را قبل از به هوا فرستادن فانوس روی آن بنویسند.وقتی فانوس ها در هوا رها 
می شوند آنقدر بالا می روند که آسمان گویی پر از ستاره می شود. در همین 
زمان آتش بازی هم شروع می شود.

۲

بنابر گفتۀ راویان تاریخ کهن، چینی ها سه سده پیش از میلاد مسیح آزمایشاتی انجام دادند تا راهی برای خبر کردن کسانی که در زمین های همجوار قرار داشتند پیدا کنند. این آزمایشات بنیان این بالون های چندین هزار ساله را نهاد. اما به طور رسمی تاریخ اختراع این فانوس ها را چندین سال بعد می دانند، زمانی که صدر اعظم ایالت “شو هان”چین با نام کنگ مینگ با ارتش خویش در میانۀ حلقه ای از سربازان دشمن محاصره شده بود و به دنبال راهی برای ارتباط با خارج می گشت. به همین خاطر نامه ای به این فانوس الساق کرد و آن را به آسمان فرستاد. اینکه پایان کار وی چه شد را باید در تاریخ خواند ولی پایه گذار سنتی شد که هزاران سال پس از وی به جا ماند، نام گذاری این بالون ها نیز منشاء گرفته از نام این صدر اعظم است.

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جشنواره فانوس تایلند
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *