مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

غار درخشان glow worm در نیوزیلند

یکی از مراکز مشهور جهان و جذاب نیوزیلند برای بازدید کنندگان این غار میباشد دلیل منحصر به فرد بودن این غار, درخشان بودن آن است که به دلیل کرم های براقی است که از خود فلوئور سنت تابش میکنند.

این غار یک محل مشهور و دیدنی میباشد که با کرم های منحصر به فردی که فقط در نیوزیلند است یافت میشود و از خود نور فلوئور سنت ساطع میکنند.
waitomo glow warm غاری است که باید هر مسافر ببیند و لذت رد شدن از زیر هزاران کرم نورانی را بچشد.شما برای بازدید از این غار ابتدا از در ورودی مدرن با طراحی چوب وارد میشوید و تور های سازمان یافته شده قایق سفر خواهید کرد و راهنمایان این تور شما را همراهی خواهند کرد و برای شما تفسیر آموزنده درباره ی اهمیت تاریخی و زمین شناسی غار ارائه می دهند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۰۱

تاریخچه
جالب است بدانید این غار در سال ۱۸۸۷ توسط رئیس قبیله آنجاTANE Tinorau و نقشه بردار انگلیسی فرد گرز کشف شده. وی اکتشاف خود را با یک شمع روی قایق شناورشروع کرده است. آنها از ساختار شگفت انگیز آهکی در همه ابعاد و اشکال و از کرم های نورانی به وجد آمدند.در سال ۱۸۸۹ رئیس قبیله و همسرش در غار را برای بازدید کنندگان باز کردند اما با وجود بعضی تبهکاران این مکان در سال ۱۹۰۶ توسط دولت گرفته شد و در ۱۹۱۰ غار هتل برای بازدید کنندگان ساخته شد.در سال ۱۹۸۹، زمین و غار به فرزندان رئیس از Tane Tinorau و Huti بازگردانده شد. آنها در حال حاضر یک درصد از درآمد غار و در مدیریت و توسعه دریافت میکنند.از غار نقش دارند.

۰۲

تشکیل
زمين شناسي فعالیت آتشفشانی زمین شناسی و حدود ۳۰۰ غار سنگ آهک شناخته شده در منطقه Waitomo در طول ۳۰ میلیون سال گذشته ایجاد کرده است. سنگ آهک فسیل مرجان، صدف ها، اسکلت ماهی و بسیاری از موجودات کوچک دریایی در تخت دریا تشکیل شده است. طول میلیون ها سال، این سنگها فسیل شده بر یکدیگر لایه و فشرده شده است و در این منطقه سنگ آهک با ضخامت بیش از ۲۰۰ متر تشکیل شده است. همچنین در این غار انواع طاقدیس، استالاگمیت، و سنگ آهک های بزرگ دیده می شود. این دکوراسیون غار میلیون ها طول کشیده است یعنی هر یک سانتیمتر مکعب ۱۰۰ سال به طول انجامیده است.

۰۳

زیست شناسی
حیوان مشهور ترین درغار glowworm Arachnocampa luminosa است. چندین دریاچه های کوچک زیر آب که
توسط creeks آب شیرین و یا بروکس ایجاد شده است, وجود دارد.این دیوار ازغارها با انواع قارچ از جمله گل غار (ارتباطات از راه دور به جنس قارچ Pleurotus) است که در واقع یک قارچ مانند قارچ پوشیده شده است. شایع ترین حیوانات در غارها حشرات هستند. این شامل مورچه ها از نژاد آلبینو غار، جیرجیرک های غول پیکر، و البته glowwormsمی باشد.

۰۴

نظارت غار
glowworms از Waitomo Glowworm غارها از نزدیک توسط یک گروه علمی محافظت می شود. این گروه که به طور مستمر بر تجهیزات کیفیت هوا به ویژه در سطح دی اکسید کربن، سنگ و درجه حرارت هوا و رطوبت خودکارنظارت دارد. آنها تعیین میکنند که کی و چه وقت الگوهای جریان هوا باید تغییر کند و آیا هر روز امکان بازدید مردم وجود دارد یا خیر.

۰۵

تورها

تور با یک قایق انجام میشود و سطوح مختلفی دارد.ابتدا سطح بالای غار و دخمه ها, سپس اتاق ضیافت که همیشه قابل بازدید نیست( ممکن است به دلیل ازدحام و سطح بالای دی اکسید کربن خطرناک باشد). سپس به بازدید به کلیسای جامع , پلت فرم تظاهرات و اسکله میروند.جالب اینجاس کل این بازدید با نور طبیعی این کرم ها انجام میشود.

۰۶

محل
غارهای Waitomo Glowworm در منطقه جنوب وایکاتو در جزیره شمالی نیوزلند، ۱۲ کیلومتری شمال غربی Kuiti واقع شده است. آدرس:۳۹ Waitomo Caves Rd, Waitomo Caves, Otorohanga 3943، نیوزیلند

۰۷

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

غار درخشان glow worm در نیوزیلند
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *