مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

فستیوال گوجه فرنگی در اسپانیا

گوجه بزنو معادل فارسی توماتینا جشنواره‌ایست که در آخرین چهارشنبه ماه اوت در نزدیکی شهر والنسیا در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.ده‌ها هزار نفر از اقصی نقاط جهان در این جشنواره گرد هم آمده تا یکصد تن گوجه فرنگی را در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر پرتاب کنند.

گوجه بزنو معادل فارسی توماتینا جشنواره‌ایست که در آخرین چهارشنبه ماه اوت در نزدیکی شهر والنسیا در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.ده‌ها هزار نفر از اقصی نقاط جهان در این جشنواره گرد هم آمده تا یکصد تن گوجه فرنگی را در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر پرتاب کنند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۱

اجرا از آخرین چهارشنبه‌ی آگوست سال ۱۹۴۵ آغاز شد. روزی که عده‌ای از جوانان در میدان اصلی شهر تلاش می‌کردند توجّه رژه‌ی کلّه‌گنده‌ها و غول‌پیکرها را به خودشان جلب کنند. این پسرهای جوان می‌خواستند در رژه‌ی موزیسین‌ها، غول‌پیکرها و کلّه‌گنده‌ها، جایی برای خودشان داشته باشند. انرژی زیاد این پسرهای جوان سرانجام باعث شد یکی از شرکت‌کنندگان زمین بخورد. این شرکت‌کننده از این اتفاق بسیار خشمگین شد و شروع کرد به زدنِ هرکسی که در جلوی راهش بود. در این گیر و دار یک بازار میوه قربانی خشم و هیاهوی جمعیت شد: مردم آن قدر به طرف همدیگر گوجه‌فرنگی پرتاب کردند که سرانجام نیروی پلیس مجبور به دخالت شد و به نبرد گوجه‌فرنگی پایان داد. سالبعد جوان‌هایشهردعوا را خودشان شروع کردند و مهمات گوجه‌فرنگی را هم همراه خودشان آوردند. با این‌که در آن سال و در طول چند سال بعدی پلیس جشن‌های جنگ گوجه‌فرنگی را متوقف می‌کرد، اما آن جوان‌ها، بدون آن‌که خودشان بدانند، با پافشاری‌شان بر دعوا کردن با گوجه‌فرنگی، تاریخ‌ساز شدند. لا توماتینا در سال‌های اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ ممنوع بود، اما شرکت‌کنندگان به این موضوع اهمیتی نمی‌دادند و حتی به قیمت دستگیر شدن هم از رسمِ جدیدِ پرتاب گوجه‌فرنگی دست برنمی‌داشتند. به هر حال چند سال بعد ممنوعیت این جشن لغو شد و تعداد شرکت‌کنندگان، و البته تعداد گوجه‌فرنگی‌های قربانی‌شده، بیش‌تر و بیش‌تر شد و به شکل امروزی درآمد.

۲

در سال ۲۰۱۳ دولت اسپانیا برای شرکت در این جشنواره ۲۰هزار بلیت صادر کرد که ۵هزاربیلت به اهالی محلی و ۱۵۰۰ بیلت به افرادی که از سایر شهرها و حتی کشور ها آمده بودند فروخته شد. قیمت هر بلیت ۱۰ یورو تعیین شده بود.

۳

قوانین بازی:این بازی ساعت ۱۰ صبح شروع می شود و به مدت یک ساعت ادامه دارد.بعد ازآن تمام میدان شهر پر از گوجه می شود و جوی های آب گوجه به راه می افتد.بعد مردم با کمک شلنگ های آب پاشی ماشین های آتشنشانی تن و بدن خود را می شویند و به خانه های خود می روند.

۴

چند قاعده مهم در این بازی وجود دارد:
۱٫گوجه ها باید قبل از پرتاب شدن له شده باشند.
۲٫هیچ شیء دیگری در این بازی نباید پرتاب شود.
۳٫شرکت کنندگان نباید راه کامیون های حامل گوجه را سد کنند.
۴٫شرکت کنندگان نباید لباس های یکدیگر را پاره کنند.
۵٫بعد از دومین زنگ پایان جشن هیچ گوجه ای دیگر نباید پرتاب شود.

۵

۶

۷

۸

۹

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

فستیوال گوجه فرنگی در اسپانیا
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *