مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۰ جاذبه توریستی اسپانیا

اگر برای تعطیلات قصد سفر به اسپانیا را دارید به جهت معماری، هنر شگفت انگیز و پرمغز و همچنین پرشور و هیجان بودن آن کشوری را انتخاب کرده اید که مجموعه ای کامل از تمام اماکن دیدنی جذاب است.
با وجود تعدد بالای سایت های گردشگری برای جستجو و پیدا کردن برترین جاذبه های توریستی، تهیه لیستی جامع و فراگیر از ۱۰ جاذبه ی توریستی اسپانیا چالشی سخت بحساب می آید. از اینرو، ما در تورلند تصمیم گرفتیم تا راه را برای شما ساده و کوتاه تر کنیم و لیستی از برترین جاذبه های گردشگری اسپانیا تهیه و به شما ارائه دهیم.
بنابراین اگر شما از حضور زیر نور آفتاب و نوشیدن آب میوه های گوارا در یکی از اقامتگاه های ساحلی زیبای اسپانیا و یا گشت و گذار در شهری با تمدن و فرهنگ بالا لذت می برید، انتخاب ما درباره ی ده مکان برتر گردشگری در اسپانیا برای شما آغاز می گردد.
آثاری از روم قدیم، کلیساهای قرون گذشته و معماری کهن اسلامی، تنها برخی از موضوعات شگفت انگیزی است که شما می توانید در اسپانیا انتظار دیدن آنها را داشته باشید.

۱- کاخ الحمرا ALHAMBRA

ALHAMBRA
الحمرا (که بخشی از آن کاخ و بخشی از آن قلعه است) اوج هنر اهالی شمال آفریقا و یکی از بهترین آثار معماری در کل اروپا بشمار می رود. الحمرا کاخی است مشرف بر شهر گرانادا که با یک روز گردش در این شهر و بنای تاریخی آن، می توان به تاریخ و فرهنگ مردم مسلمان اسپانیایی در گذشته پی برد. زیبایی محض این بنا بدلیل سادگی حیرت انگیز و منحصر بفرد آن است و تعجبی ندارد که در میان تمامی جاذبه های اسپانیا، رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

Play-Granada-tour-Alhambra-2
الحمرا در اصل در سال ۱۲۳۸ توسط بنیانگذار سلسله Nasrid ، محمد بن الاحمر، تاسیس گردید. اين بنا شامل چندين قسمت مجزاست كه در دوره‌هاي مختلف ساخته شده اند. هدف او از این کار ایجاد پایتخت جدیدی برای مسلمانان بود که توسط مسیحیان از جنوب اسپانیا رانده شده بودند. از اینرو الحمرا نشانه ی یک چهره ی سخت و سلطه گر است که حاکی از رقابتی تلخ بین نیروهای مسیحی و مسلمان اسپانیا است.
قصر الحمرا یک شاهکار تمام عیار معماری اسلامی به شمار می رود که در منطقه تاریخی آندلس اسپانیا (یکی از بناهای تاریخی ثبت ‌شده‌ این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو) و بر فراز یک تپه بنا شده است و از بخش‌های مختلفی از جمله کاخ اصلی، قلعه، مسجد، حمام و باغی زیبا تشکیل شده که در سالهای اخیر به یکی از مقاصد برتر گردشگری اسپانیا تبدیل شده است.

tour_img-299535-70
الحمرا شامل ۳ بخش است: قصر سلطنتی، که مشهورترین بخش آن است و خودش به سه قسمت: بارگاه‌، شبستان و حرمسرا تقسیم شده است، بخش‌های دیگر کاخ شامل باغ‌های پلکانی و قلعه هستند.
بارگاه بخشی از قصر سلطنتی بود، جایی که سلطان به امور روزانه مملکتی و تجاری رسیدگی می‌کرد. این قسمت از نظر تزیین به پای بخش‌های دیگر کاخ نمی‌رسد و جذاب‌ترین قسمت بارگاه، حیاط خلوت اتاق طلایی بود.

۲- تئاتر رومی مریدا MERIDA ROMAN THEATRE

اين سالن در مريدا امروزي واقع در اسپانيا است و از ساختماني چشم نواز مربوط به قرن ۱۵ قبل از ميلاد برخوردار است. اين تئاتر ظرفيت حدود شش هزار تماشاچي را دارد.

Merida_Roman_Theatre1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teatro-Romano3-Merida-c-ExtremaduraTurismo

تئاتر خیره کننده ی مریدا جایی مناسب امپراتور است و یا لااقل در گذشته چنین بوده است. به عنوان یک مستعمره سابق امپراتوری روم، اسپانیا حاوی تعداد زیادی از اماکن دیدنی شگفت انگیز برای علاقه مندان تاریخ باستان و تئاتر مریدا می باشد. در حال حاضر این بنا به خوبی حفظ و نگهداری شده است و دیوار های نیم دایره ای، صحنه ی نمایش و ستون های دو لایه ی آن هنوز باقی مانده اند.
مطمان باشید که اگر دیدن تئاتر مریدا حس کنجکاوی شما را نسبت به آن دوران تحریک کند، شما به بازدید برخی دیگر از جاذبه های باستانی اسپانیا، بویژه Lugo Roman walls و the Segovia Aqueduc خواهید رفت.

۳- شهر متروکه ی Belchite

belchite_dscf9626
جنگ داخلی اسپانیا یکی از آشفته ترین و غم انگیزترین دوره ها در تاریخ اخیر اسپانیا بوده است. این جنگ باعث ویرانی برونته شد و نابودی و ویرانی یک شهر در طول درگیری و نزاع، غم انگیزترین موضوع حائز اهمیت است. پیکاسو در شاهکار خود، اثر گوئرنیکا، بوضوح نشان داده است که جنگ داخلی اسپانیا اولین مورد بمب گذاری هوایی عمدی در جمعی از شهرها و شهرستان های غیر نظامی و تخریب بنای یادبود Belchite بوده است. در کنار شهری مدرن به همین نام، شهر ارواح شامل چندین کلیسا و صومعه که از این واقعه باقی مانده اند، قرار دارد. با وجود تمام غم انگیز بودن آن، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی اسپانیا محسوب می شود.

Pueblo-viejo-de-Belchite

۴- ساگرادا فامیلیا La Sagrada Familia

ساگرادا فامیلیا (واژه ی لاتین بمعنای ” خانواده ی مقدس”) کلیسایی در شهر بارسلون اسپانیاست که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه های گردشگری نیز محسوب می شود.

sagradafamiliagaleria1
هنگامی که مردم در مورد بارسلون فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهن همه خطور می کند نام معمار مشهور آنتونی گوادی است. La Sagrada Familia شاهکار این معمار معروف است که اثری فرا زمینی، ملکوتی و منحصر بفرد بحساب می آید. حضور در لا ساگرادا شبیه به این است که در مجموعه ی بازی تاج و تخت قدم زده اید. از آنجایی که آنتونی پیش از اتمام این مجموعه از دنیا رفت، این پروژه هنوز در حال پیشرفت و تکمیل در بخش های داخلی و خارجی آن است تا هر ساله پذیرای میلیون ها بازدید کننده باشد و در حال حاضر یکی از ده مکان گردشگری برتر اسپانیا محسوب می گردد.

Sagrada_Familia_nave_roof_detail

۲-big

۵- کاخ سلطنتی مادرید Royal Palace of Madrid

Royal Palace Madrid 11
کاخ سلطنتی مادرید بزرگترین کاخ سلطنتی در غرب اروپا است. ساخت این کاخ در سال ۱۷۳۸ آغاز گردید و بمدت ۱۷ سال به طول انجامید. با دقت در این کاخ می تون متوجه شد که دارای حدود ۲۰۰۰ اتاق مجلل، مبله و لوکس می باشد. این کاخ در واقع خانه ی اداری خانواده سلطنتی اسپانیا است که در حال حاضر کاربرد عمومی و تشریفاتی برای مراسم ها دارد. برای هر کسی که مایل به بازدید از یکی از معروف ترین اماکن دیدنی اسپانیا می باشد، این خبر خوب وجود دارد که درب این کاخ به روی آنها باز است.

۶- قصر سگوبیا Alcazar of Segovia

Alcazar-of-Segovia
با خودتان فکر خواهید کرد که اگر هنگامیکه والت دیزنی در حال فکر کردن به طراحی قلعه بود، Alcazar of Segovia را با آن برج جادویی و صخره های اطرافش در ذهن داشت قطعا خود قلعه نیز می دانست که سزاوار و شایسته ی این است که یکی از ده جاذبه ی برتر گردشگری اسپانیا باشد. چه در زمانیکه قلعه پوشیده از برف است و چه در نور شب. قصر که زندگی خود را در قرن دوازدهم بعنوان دژ Arab آغاز کرد همواره تماشایی و جذاب بوده است. داخل قصر نیز به اندازه بیرون آن زیبا و پر آب و تاب است و لازم است که بازدید کنندگان حتمن از بالای یکی از برج ها به تماشای حومه ی اسپانیا بپردازند و از تماشای تصاویر فوق العاده ی آن حیرت زده شوند.

Alcazar-of-Segovia (1)

Segovia.Castle.original.835

 

۷- کلیسای جامع پالما د مایورکا Palma Cathedral

santa-maria-cathedral-palma-1024x576
اگر تحمل دوری از سواحل پر زرق وبرق و فوق العاده ی مایورکا را دارید، زمان رفتن به کلیسای جامع پالما د مایورکا فرا رسیده است. این کلیسا یک ساختمان گوتیک با شکوه در مرکز جزیره ی پالما ست که برای بالا بودن از سطح دریا دارای دیوار های سنگ ماسه ای و طاق های مایلی که به دیوار ساختمان تکیه داده شده اند و آن را نگه می دارند است.

destinations-palma-cathedral-hero

PENTAX Image
بهتر است بدانید که در معماری گوتیک که سبکی مذهبی بوده و همواره در خدمت کلیسا بوده است، نوع ارتباطات به صورت عمودی بوده است که تمام ابعاد و جنبه های زندگی را در جهت خدا و برای خدا تعریف می کرده اند. این الگو در معماری خود را به صورت فلش های رو به بالا (به سمت خدا) نشان داده است و یکی از ویژگی های آن، قوس نوک تیز است.

۵۳۷۰۵۰۷۴۸۹_۸۳۶ae01806_b

۸- شهر باستانی کلودیا  BAELO CLAUDIA

baelo_claudia_aerea

baelo1
BAELO CLAUDIA نام یک شهر باستانی روم، واقع در ۲۲ کیلومتری خارج از Tarifa، در نزدیکی روستای Blonia در جنوب اسپانیا است. این شهر واقع در ساحل تپه های وحشی در برابر نواری شفاف از دریای نیلی Azure قرار گرفته است که با دیدن این شهر باستانی تمام تصورات و ذهنیات شما بهم خواهد خورد. اگر به قرن دوم قبل از میلاد برگردیم، متوجه خواهیم شد که در آن زمان، این شهر به اندازه ی کافی ثروتمند و موفق بوده است که از طرف امپراتور کلادیوس عنوان شهر را به خود گرفته است. پس از آن به دلیل زمین لرزه ها و حملات مختلف این شهر رو به نابودی و ویرانی رفت و تا قرن ششم میلادی که منجر به رهایی آن شد ادامه داشت. با وجود بازسازی، این اثر هرگز شکوه سابق خود را به دست نیاورد.

Ruinas-de-baelo-claudia-6

با اینکه این شهر باستانی در لیست ده جاذبه ی برتر گردشگری اسپانیا قرار دارد، اما نباید فراموش کرد که هنوز هم ارزش آن را به اندازه ای که هست قدر نمی دانند.
بسیاری از مناطق شهری همچون انجمن ها، معابد، قنات ها و مخازن هنوز هم می تواند ساخته شود. طبیعت زیبای و منحصر بفرد ویرانه های باستانی و دریای آبی همیشه زیبای آن، این شهر را به جاذبه ای یونیک و بی همتا تبدیل کرده است.

۹- ال اسکوریال EL ESCARIOL

fondo_escorial
EL ESCARIOL نماد نهایی شکوه و عظمت دولت سلطنتی سابق اسپانیا واقع در ۵۰ کیلومتری خارج مادرید است. این مجموعه ی سلطنتی که در لیست یونسکو نیز ذکر شده است، به دستور پادشاه فیلیپ دوم در سال های ۱۵۶۳ و ۱۵۶۷ ساخته شده است. سبک آن در حال حاضر به عنوان Herrerian شناخته شده است که در زمان خود بسیار نوآورانه و خلاق بوده است و ارزش این را دارد که تنها برای دیدن آن یک روز راهی سفر به مادرید شوید. لازم است این را بدانید که بسیاری از پادشاهان اسپانیایی در میان دیوار های گرانیتی بزرگ و با ابهت این اثر دفن شده اند. بازدید از نمایشگاه حدود ۱۶۰۰ اثر نقاشی در این اقامتگاه سلطنتی را حتم به خاطر داشته باشید.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

۱۰- MONASTERIO DE PIEDRA

Vista_aerea_del_Monasterio_de_El_Escorial

Nuevalos_-_Monasterio_de_Piedra_26

Nuevalos_-_Monasterio_de_Piedra_31

monasterio-de-piedra-nuevalos_big (1)

با وجور آبشارها، رودخانه ها و استخر های طبیعی MONASTERIO DE PIEDRA برنده ی جایزه ی پر بازدیدترین منظره اسپانیا می باشد. فضای طبیعی این اثر به قدری جذاب و سحر آمیز است که شما توجه به جاذبه ی اصلی را فراموش می کنید. قدمت این صومعه به قرون وسطی بر می گردد. از سبک های مختلف معماری در ساخت این صومعه توسط راهبان استفاده شده است.از آغاز تا پایان سفر به MONASTERIO DE PIEDRA پر از تجربه است.بالاتر از همه ی این دل خوشی ها، رسیدن به منطقه ای است که شامل هتل لوکس و شیک، آبگرم، یک موزه ی شراب و یک نمایشگاه دسر شکلاتی است.

monaspiedra

monaspiedra

monasterio-de-piedra-1

monasterio-de-piedra-nuevalos_big

monasterio-de-piedra-5.jpg__940x620_q83

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۰ جاذبه توریستی اسپانیا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *