مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا (قسمت اول)

کانادا، دومین کشور پهناور جهان، از لحاظ جاذبه های توریستی برای بازدید کنندگان هیچگونه کمبودی ندارد. سواحل بسیار زیبا، شهرهای غنی از مراکز و رویداد های فرهنگی همراه با شگفتی های طبیعی باور نکردنی، بخشی از جاذبه های کشور کانادا محسوب می شوند.

امروز در تورلند قصد داریم سری به کانادا بزنیم و برترین دیدنیهای کانادا را به شما نشان دهیم.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

۱) آبشار نیاگارا Niagara Falls

معروف ترین جاذبه ی توریستی کانادا، آبشار نیاگارا است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. این آبشار بزرگ که در فاصله ی دقیقن یک ساعتی از شهر تورنتو واقع شده است، حدود ۵۷ متر ارتفاع دارد و بازدید کنندگان می توانند از فاصله ی نزدیک لبه ی بالای آبشار به تماشای آن بنشیند. از اواسط قرن نوزدهم تا بیستم تلاش های بسیاری برای ورود به  آبشار از طرق مختلف، مانند استفاده از قایق صورت گرفته است. بعلاوه با مسیری که بین شهر نیاگارا و جشنواره های متفاوت ساخته شد، باعث بهبود جو آنجا و تبدیل شدن آن به مکانی مفرح و لذت بخش برای پیاده روی و رفتن به تپه ی کلیفتون گردیده است.

niyagara

niyagaraa

 

۲) کوه های سنگی و پارک ملی بنف Banff National Park and the Rocky Mountains

پارک ملی بنف در قلب کوه های سنگی زیبایی در ایالت آلبرتا واقع شده است که آن را تبدیل به ویترین مناظر طبیعی کانادا کرده است. دریاچه های فیروزه ای، قله های پوشیده از برف و رودخانه های یخی همگی در این پارک مهیج واقع شده اند. جواهر این پارک ” دریاچه ی لوئیس” می باشد که انعکاس و بازتاب کوه های اطراف در آب سبز آن باعث زیبایی دو چندان آن می گردد. بازدید کنندگان می توانند در ساحل آن قدم بزنند و از دیدن این مناظر جذاب و زیبا لذت ببرند.

benef

پارک ملی بنف (۹)

پارک ملی بنف (۷)

Icefields Parkway که از دریاچه ی لوئیس آغاز و به دریاچه ی جاسپر ختم می شود مسیری شگفت انگیز و فراموش نشدنی است که با رفتن به پارک ملی بنف، می بایست از آن بازدید کرد. در جنوب این پارک، شهر زیبای بنف واقع شده است که در آن انواع مراکز خرید، اقامتی و آسایشی، غذاخوری و رستوران وجود دارد. در زمستان، این شهر به عنوان مرکز اصلی ورزش های زمستانی بشمار می رود. پیست اسکی دریاچه لوئیس و روستای سان شاین دو تا از معروف ترین اماکن برای اسکی می باشد.

پارک ملی بنف (۵)

۳) برج سی ان تورنتو (برج ملی کانادا) Toronto’s CN Tower

برج سی ان، در سواحل دریاچه ی اونتاریو در بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو قرار دارد. این برج با ارتفاه ۵۵۳۳ متر، دومین برج بلند جهان بشمار می رود که از سال ۱۹۷۶ به روی مردم گشوده شد و در سال حدود دو میلیون نفر توریست را برای بازدید از خود، به تورنتو می کشاند. در این برج رستوران گردان قرار دارد که شما می توانید همزمان با میل کردن غذا، از تماشای نمای شهر و دریاچه لذت ببرید. همچنین در این برج “طبقه شیشه ای” و “بام” وجود دارد که دارای منظره ی فوق العاده زیبایی از اطراف خود است. حتی برای کسانیکه نمی خواهند به بالای برج بروند این امکان وجود دارد که تقریبن در هر نقطه ای از شهر بتوانند برج را تماشا کنند. نور پردازی برج در شب بسیار زیبا است ودر هر لحظه به رنگ های گوناگونی خودنمایی می کند.

Toronto_-_ON_-_CN_Tower_bei_Nacht2-680x1024

At sunset Thursday, the architectural illumination of the CN Tower dramatically transformed the Toronto night skyline during a celebration premiering its new innovative LED lighting system and kicking off Canada Day weekend. (CNW Group/CN Tower)

۴) شهر قدیمی کبک (Old Quebec (Vieux-Quebec

کبک بعد از سه شهر سنت جان، پرت رویال و تدوزاک قدیمی‌ترین شهر کاناداست. کبک با وجود تاریخ ۴۰۰ ساله‌اش، شهری دیدنی، پر از فضاهای پرجنب‌وجوش شهری و مملو از آثار تاریخی ارزنده است.

Québec

UEBEC
کبک یکی از استان های کاناداست که پایتخت آن،شهر کبک و بزرگترین شهر آن، مونترال می باشد. کبک تنها استان کانادا است که جمعیت آن غالبا فرانسوی زبان هستند و تنها زبان رسمی ان ها در سطح استانی، زبان فرانسوی است. شهر قدیمی کبک، که به عنوان بنای تاریخی در یونسکو ثبت شده است، در اطراف شهر کبک قرار دارد و دارای ساختمان های قدیمی و تاریخی بسیاری می باشد. بخش پایینی آن در امتداد رودخانه ی لارنس قرار دارد و مکان قدیمی بحساب می آید و به عنوان خانه ی جواهرات گوناگون شناخته می شود. بخش بالایی آن که ۱۰۰ متر بالاتر از صخره ها واقع شده است که دژ، دشت آبراهام، محله قدیمی Place d’Armes و توپخانه تاریخی Parque در آن قرار دارد. این منطقه به عنوان یکی از مناطق تاریخی کانادا برای بازدید توریست ها بسیار توسعه یافته است. علاوه بر مکان های تاریخی، بازدید کنندگان می توانند نمایشگاهی از آثار هنرمندان در Rue du Trésor ، موزه های جذاب و دیدنی مانند موزه ی تمدن و نیز رستوران ها و فروشگاه های مختلف را بازدید کنند.

بخش قدیمی شهر کبک، به خاطر معماری و مناظر شهری خود که شواهدی از دوران حکومت فرانسه، بریتانیا و آمریکا را در خود حفظ کرده‌است، به مهد تمدن فرانسه در آمریکای شمالی شهرت یافته‌است. سنگر و استحکامات غیر قابل نفوذ شهر در طول سه قرن تا حد فراوانی حفظ شده‌است و امروزه، کبک تنها شهر در آمریکای شمالی است که با استحکامات قابل اعتماد احاطه شده‌است.

QUEBEC

QUEBEC 2

۵) ویسلر، بریتیش کلمبیا Whistler

در فاصله ی دو ساعتی از ونکوور، پیست اسکی و روستای مشهور ویستلر قرار دارد. با وجود اینکه شهر ویستلر همواره به عنوان یک منطقه مهم اسکی شناخته شده است، این منطقه به یک مقصد عالی و دوست داشتنی تابستانی نیز تبدیل شده است که در آن می توان به بازی گلف و دوچرخه سواری کوهستانی در یک شهر زیبا پرداخت. این روستا در سال ۲۰۱۰ با ورود المپیک بازی های زمستانی مورد توجه فراوان جهانی قرار گرفت. این منطقه دارای هتل ها و رستوران ها و نیز پیست اسکی مجهز و باکلاس جهانی است که همچنین دیگر انواع تفریحات گوناگون را نیز می توانید در آنجا تجربه کنید از مناظر کوهستانی چشم نواز و زیبای آن لذت ببرید.

whistttt

cq5dam.web.1280.1280

WHISLER

Inukshuk on Village Gate Boulevard

سالانه بیش از دو میلیون نفر، در درجه اول برای اسکی آلپاین و اسنوبرد و در تابستان برای دوچرخه سواری در کوهستان در پیست اسکی بلک کمپ، از ویسلر بازدید می کنند.

 

۶) ساختمان پارلمان اتاوا Ottawa’s Parliament Hill

این بنا در کنار رودخانه ی اتاوا قرار دارد و در کنار ساختمان پارلمان با معماری نئو گوتیک که در اواسط قرن ۱۹ ساخته شده است، قرار دارد. برجسته ترین جزء آن “برج صلح” است که خانه های سناتور ها و افراد عادی را به دو بخش تقسیم میکند. جلوی ساختمان پارلمان “مشعل صد ساله ای” قرار دارد که در سال ۱۹۶۶ برای جشن یکصدمین سال اتحاد کانادا برافروخته و روشن گردید . در پشت ساختمان ،باغ تندیس قرار دارد. باغ تندیس محوطه ای است برای نمایش تندیس ها و معمولا از مصالح و مواد با دوام و به صورت دائمی در محیطی چشم نواز طراحی و ساخته می شود. در تابستان جشن تغییر سربازان محافظ برگزار می شود و در پایین تپه های مشرف به ساختمان مسیر رویایی جهت پیاده روی در کنار رودخانه اتاوا قرار دارد.

PARLEMAN

فضای داخلی و همچنین کتابخانه ی پارلمان را در زیر مشاهده می کنید.

PAR

PARL

LIBRARY PAR

 

۷) منطقه تاریخی ملی سنت جونز St. John’s Signal Hill National Historic Site

در ورودی بندرگاه سنت جونز، مشرف به دریا و شهر، منطقه ی تاریخی و ملی سنت جونز قرار دارد. در سال ۱۹۰۱، در این نقطه بود که اولین سیگنال وایرلس (بدون سیم) فراتر از اقیانوس اطلس دریافت گردید. این منطقه همچنین نقش استراتژیکی در جنگ ۷ ساله با فرانسه ایفا کرده است. اگرچه این استحکامات در زمان نزاع و دشمنی سال ۱۸۱۲ ساخته شده است.

NLA_StJohns1_tango7174

canada-st-johns-signal-hill

Cabot_Tower

برج کابوت یکی از مناطق کلیدی تپه سیگنال (Signal Hill) به شمار می رود. این برج در سال ۱۸۱۷ برای بزرگداشت چهارصدمین سال پیدایش “نیوفاندلند” ساخته شد. همچنین در حال حاضر این برج یادآور گولیلمو مارکونی نیز می باشد، که در سال ۱۹۰۱ اولین سیگنال رادیویی فراتر از اقیانوس اطلس را از فاصله ی بیش از ۲۷۰۰ کیلومتری از پولد هو انگلستان مخابره کرد.

در این برج نمایشگاه هایی در مورد تاریخچه ی تپه ی سیگنال وتاریخچه ی ارتباطات برگزار می شود. از بالای برج نیز، بازدید کنندگان می توانند از مناظر پانورامایی شهر و ساحل لذت ببرند.

 

امیدوارم از سری اول دیدنیهای کانادا خوشتان آمده باشد. اگر به کانادا سفر داشته اید و از این جاذبه ها دیدن کرده اید خوش حال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرات و تجارب خودتان را برای سایر کاربران به اشتراک بذارید…

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۵ جاذبه ی توریستی کانادا (قسمت اول)
5 (100%) 1 vote
برچسب ها:,

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *