مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

پل آبی شگفت انگیز هلند

“هلندی ها یک پل آبی ساخته اند که قوانین فیزیک را زیر سوال می برد.” این عنوان مقاله ایست که قصد داریم امروز با شما به اشتراک بگذاریم.

چیزهای شگفت انگیز زیادی در جهان وجود دارد که گاهی اوقات در نگاه اول شما نمی دانید که به کدام قسمت از آن پدیده نگاه کنید. در تورلند با دیدن این مطلب، از نبوغ بشر بسیار شگفت زده و مجذوب شدیم و هم اکنون دوس داریم ماجرای این پل را که بسیار جذاب و زیباست با شما در میان بگذاریم.
سال ۲۰۰۲، آب گذر یا پل آبی ولوومیر (Veluwemeer Aqueduct) که شاهکار بهترین مهندسان دنیا بود و سرزمین اصلی هلند و فلفولانت را به یک جزیره مصنوعی متصل می کرد مورد تحسین و ستایش جهان قرار گرفت.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

برای آشنایی بیشتر با آب گذر (پل آبی) بهتر است این تعریف جامع را بخوانید.
آب‌گذر به مجراهای گفته می‌شود که که جریان آب را در مسیر خاصی هدایت می‌کنند. آب‌گذرها برای عبور آسان آب ساخته می‌شوند و در علوم مهندسی جدید، این اصطلاح برای هر سامانه ی لوله‌ای شکل، راه آب، نهر آب، کانال، قنات، تونل و دیگر سامانه‌های عمرانی مورد استفاده است. همچنین اصطلاح آب‌گذر گاهی اوقات به پل‌های آبی نیز اطلاق می‌شود. پل‌های آب گذر به منظور رد شدن آب رودخانه‌ها از زیرساختارهای راه آهن و راه شوسه که بر روی یک شکاف بزرگ زمینی هستند کاربرد دارند. اصطلاح آب‌گذر aqueduct از کلمه‌های لاتین aqua و ducere به ترتیب به معنای آب و گذر اخذ شده است.

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

ایده های مختلف، از جمله تونل زیر آبی و پل معمولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اما این پروژه ها، بیش از حد گران قیمت بودند، و زمان بیشتری را برای اجرا نیاز داشتند. ایده اصلی این بود که اجازه دهید حمل ونقل زمینی و آبی؛ هر دو؛ بدون ترافیک، بدون مانع و یا کشتی انجام گیرد.
سرانجام، باور نکردنی ترین تصمیم اتخاذ گردید: ساخت پل آبی

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

پل آبی Veluwemeer ، یک آبگذر یا پل آبی کشتیرانی در طول جاده N302 نزدیک هاردرویک ، در شرق هلند می باشد. این پل که در بخش کوچکی از دریاچه ای با همین نام واقع شده است و بطور همزمان سرزمین اصلی هلند را به فلفولانت وصل می کند، باعث ایجاد بزرگترین جزیره ی مصنوعی در جهان گردیده است.

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

 

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

همچنین در این پروژه ی فوق العاده، عابرین را فراموش نکرده و برایشان بطور ویژه در دو طرف بزرگراه پیاده رو تجهیز شده است.

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد،  پل آبی هلند در سال ۲۰۰۲ افتتاح گردید. این پل با طول ۲۵ متر، عرض ۱۹ متر و عمق ۳ متر اجازه عبور قایق های کوچک را می دهد. هر روز حدود ۲۸۰۰۰ وسیله ی نقلیه موتوری از این پل عبور می کنند و مردم می توانند برای لذت بردن از تماشای زیبایی های دریاچه در پیاده روهای دوطرف پل قدم بزنند.

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

Aqueduct Veluwemeer in Netherlands

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

پل آبی شگفت انگیز هلند
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *