مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

برترین جاذبه های توریستی فرانکفورت (بخش اول)

فرانکفورت (به آلمانی: Frankfurt am Main)، با وجود آنکه پایتخت ایالت به شمار نمی‌رود اما بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن در آلمان می باشد. شهر فرانکفورت بعد از برلین، هامبورگ، مونیخ و کلن پنجمین شهر بزرگ آلمان است. این شهرستان قدیمی امپریالیستی بر روی رودخانه اصلی، به موجب وضعیت مرکزی آن، مهم ترین مرکز تجاری و اقتصادی در قلب سرزمین اروپا محسوب می شود. افق این شهر با مجموعه ی زیبایی از ساختمان های بلند مشخص می گردد که لقب “منتهن آلمان” را به خود گرفته است و یک شهرستان جهانی محسوب می شود. از لحاظ شرایط زندگی و تجارت در لیست ۱۰ شهر برتر جهان قرار دارد و دیر زمانی است که به عنوان مرکز مهم فعالیت های فرهنگی و گردشگری شناخته شده است. مجتمع های تجاری بزرگ، نمایشگاه فرانکفورت، میزبانی و برگزاری رویدادهای مهم مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت ( مهم ترین رویداد نشر جهان)، همراه با بسیاری از موزه ها، گالری ها، و باغ ها بخشی از فعالیت های فرهنگی و گردشگری فرانکفورت می باشند.

در این مقاله سعی داریم ۱۲ مورد از برترین دیدنی های فرانکفورت را به شما معرفی کنیم. پس با ما در تورلند همراه شوید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

 

رومربرگ، مرکز شهر قدیمی فرانکفورت

The Römerberg – Frankfurt’s Old Town Center

رومربرگ مرکز شهر قدیمی فرانکفورت

در مرکز شهر قدیمی فرانکفورت به نام رومربرگ، میدانی است که با طراحی متفاوت و وجود مجسمه ی عدالت در میان آن، آن را تبدیل به مکانی دیدنی و پر طرفدار کرده است. نه تنها این میدان زیباترین میدان اجتماعی شهر فرانکفورت است، بلکه این مکان شلوغ ترین مرکز پیاده روی شهر نیز به حساب می آید و بازدید کنندگان بسیاری را به واسطه ی فروشگاه هایی با معماری قدیمی که در گذشته مرسوم بوده و نیز با وجود ساختمان Römer، که مجموعه ای از ۱۱ ساختمان قدیمی دوست داشتنی بجا مانده از قرون ۱۵ تا ۱۸ میلادی است و شامل تالار قدیمی شهر (Altes Rathaus) و تالار امپراتوری (Kaisersaal) می باشد، به سمت خود می کشاند.

از دیگر ساختمان های قابل توجه می توان به “تالار شهر جدید” که در سال ۱۹۰۸ ساخته شده است، کلیسای مربوط به قرن چهاردهم و کلیسای نیکولاس که بخاطر موسیقی کاریلون آن مشهور است، اشاره نمود.
همچنین از دیگر جاذبه های شهر می توان به موزه ی تاریخی تأسیس شده در سال ۱۸۷۸ میلادی اشاره نمود که با وجود مجموعه ای از تاریخ غنی فرانکفورت که از قرون وسطی تا زمان مدرنیسم را شامل می شود و نیز مجموعه ی ۶ ساختمان Ostzeile که با سبک سنتی ساخته شده است، مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

موزه و خانه ی گوته

Goethe House and Museum

موزه و خانه ی گوته

از آنجائیکه فرانکفورت محل تولد گوته، نویسنده ی بزرگ آلمانی می باشد، این شهر وجه تمایزی نسبت به دیگر شهرها دارد. خانه ی گوته، جائیست که وی در روز ۲۸ آگوست ۱۷۴۹ در آن چشم به جهان گشود و تا سال ۱۷۶۵ در آنجا زندگی می کرد. خانه ی او بیانگر نحوه ی زندگی او و خانواده اش در آن سالهاست.این خانه اتاق های زیادی در طبقه ی فوقانی خود برای بازدید دارد، جائیکه گوته بسیاری از آثارش را در آنجا قلم می زده و زمانیکه طفلی بیش نبود با اسباب بازی هایش در آنجا بازی می کرده. در کنار خانه ی گوته، موزه ی گوته وجود دارد که در واقع گالری ۱۴ اتاقه ای است که در آن ویترینی از آثار هنری نویسندگان مانند شاهکارهای دوران رومانتیک و باروک را به نمایش می گذارد. برای هر دو ساختمان تور و راهنما وجود دارد.
از دیگر جاذبه های فرانکفورت که به عنوان نماد شهرت نویسندگان شناخته می شود، برج گوته است. بنای ۴۳ متری ساخته شده از چوب که منظره ی زیبایی از شهر دارد و همچنین مرکز خرید ۵ ستاره که دارای بوتیک های عالی، گالری های هنری و کافه های فوق العاده است.

موزه ی تاریخ طبیعی زنکنبرگ

Senckenberg Natural History Museum

موزه ی تاریخ طبیعی زنکنبرگ

در باغ زنکنبرگ، موزه ی تاریخ طبیعی با همین نام وجود دارد که یکی از مدرن ترین موزه های تاریخ طبیعی در اروپا محسوب می شود و دومین موزه ی بزرگ از این نوع در آلمان بشمار می رود. در کنار به نمایش گذاشتن بسیاری مطالب مرتبط با تنوع گیاهی و تکامل ارگانیسم آن ها، این موزه دارای بزرگترین نمایشگاه دایناسورها در اروپا می باشد که آن را برای همگان متمایز می سازد. همچنین این مکان دارای بزرگترین مجموعه ی پرندگان پلاستیکی در اروپا است و نیز در آن نمایشگاهی از نوع تکامل بشر به نمایش گذاشته است. تورهایی به زبان انگلیسی برای بازدید از موزه وجود دارد.

شهر هنر: موزه ی هنرهای مدرن شهر فرانکفورت

Art City: The Frankfurt Museum of Modern Art

شهر هنر موزه ی هنرهای مدرن شهر فرانکفورت
موزه ی هنرهای مدرن شهر فرانکفورت به عنوان یکی از مهم ترین گالری های هنر معاصر اروپا شناخته شده است. این موزه در سال ۱۹۵۱ در یک ساختمان فرامدرن بسیار جذاب افتتاح گردید و دارای مجموعه ی وسیعی از بیش از ۴۵۰ تن از هنرمندان تراز اول ۱۹۶۰ تا کنون می باشد. از جمله این هنرمندان می توان به Andy Warhol، Roy Lichtenstein و Francis Bacon اشاره داشت. موزه ی تاریخ طبیعی Senckenberg، دارای نمایشگاه ماهواره فضایی است که آثار هنرمندان ناشناخته ی جوان تر را به معرض نمایش گذاشته است. از دیگر جاذبه های هنری مرتبط با این مطلب موزه ی هنری Städel است که در آنجا می توان مجموعه ای از بهترین نقاشی های قرن ۱۴ میلادی را تماشا کرد. موزه ی هنرهای کاربردی فرانکفورت با بیش از ۳۰۰۰۰ اثر از هنرهای کاربردی اروپا و آسیا مانند مبلمان، پرده های نقش دار، شیشه، سرامیک و مجموعه کتاب ها را شامل می شود. از دیگر موزه های این شهر می توان Schirn Kunsthalle Frankfurt را نام برد که در آن نمایشگاه هایی از هنرهای معاصر و مدرن بر پا می باشد.

خانه اپرای قدیمی

The Old Opera House

خانه اپرای قدیمی فرانکفورت
در قلب میدان اپرای فرانکفورت، خانه ی قدیمی اپرا قرار دارد که در سال ۱۸۸۰ به سبک زمان رنسانس ایتالیایی ساخته شده است. این موزه که حین جنگ جهانی دوم از بین رفت، در سال ۱۹۸۱ مجدد بازسازی و ترمیم شد و به عنوان یکی از مراکز بسیار مهم شهر شناخته گردید. خانه ی جدید اپرای شهر و مرکز تئاتر شهر فرانکفورت که با نام Opern-und Schauspielhaus Frankfurt شناخته شده است، حدود یک مایل با رودخانه ی Willy-Brandt-Platz فاصله دارد.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو

St. Bartholomew’s Cathedral

کلیسای جامع سنت بارتولومیو فرانکفورت
ساختمان کلیسای کاتولیک سنت بارتولومیو با استفاده از سنگ ماسه ی سرخ و با سبک معماری گوتیک بین قرن های ۱۳ و ۱۵ میلادی به ارتفاع ۹۵ متر ساخته شده است که همچنان به عنوان آسمان خراش شهر نیز محسوب می شود. کلیسای جامع سنت بارتولومیو، یکی از معدود کلیساها در آلمان است که به سبک کلیساهای امپراطوری بنا شده است و از سال ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲ در این مکان مراسم تاج گذاری امپراتورها برگزار می گردیده است. از دیگر جذابیت های آن می توان به سنگ مزار پادشاه Günter von Schwarzburg اشاره کرد که در سال ۱۳۴۹ در فرانکفورت در گذشت. همچنین تعداد زیادی محراب حکاکی شده در آن موجود می باشد که قدمت آن ها به قرن های ۱۵ و ۱۶ میلادی بر می گردد. مهم ترین اثری که در این کلیسا نگهداری می شود، عرق چین بارتولومیوی مقدس است.

منتظر بخش دوم جاذبه های برتر فرانکفورت باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

برترین جاذبه های توریستی فرانکفورت (بخش اول)
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *