مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

روی دریاچه آیسو ایتالیا راه بروید

یک مکان در ایتالیا که، شما می توانید به معنای واقعی کلمه بر روی آب راه بروید.

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا
در شمال ایتالیا، درست بر روی سطح دریاچه آیسئو ، یک پل شناور (The Floating Piers) وجود دارد که طراحی هنرمند بزرگ کریستو (Christo Yavashev) و همسرش، ژان- کلود (Jeanne-Claude Denat de Guillebon) می باشد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

طراح پل دریاچه آیسو ایتالیا

کریستو می‌خواهد با اثر جدید خود تجربه یا حس راه رفتن روی آب را ممکن سازد. کار تازه ی او از روز شنبه ١٨ ژوئن/٢٩ خرداد سال جاری در شمال ایتالیا، در سواحل دریاچۀ «ایسِئو» افتتاح گردید. تماشاگران می توانند روز و شب روی این پل های شناور قدم بزنند. اما گذشته از زیبایی‌های بصری، کریستو بر جنبۀ قابل لمس و فیزیکی اثر تأکید دارد و می‌گوید: “این کار نقاشی نیست. نوعی مجسمه‌سازی است. باید روی آن راه بروید تا متوجه شوید. باید با جسم خود احساس کنید و بفهمید که این حس، در هوای بارانی، یا وقتی باد می‌آید یا زیر آفتاب، چقدر متفاوت است.”

کریستو طراح پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا
کریستو که ٨١ سال دارد می‌گوید: «من هیچ علاقه‌ای به دنیای مجازی ندارم. تنها اجسام واقعی و ملموس برایم جالب است». آثار کریستو اگر چه در نظر اول ساده می‌آید اما معمولاً برای اجرای آنها به دانش فنی، تکنولوژی‌های پیچیده و البته بودجۀ زیاد نیاز است.
بسیاری از آثار کریستو سالها در انتظار اجرا باقی مانده‌اند. پل های شناور را او در اوایل دهۀ هفتاد میلادی، برای اجرا در آرژانتین طراحی کرده بود. دشواری‌های اجرایی، فقدان تکنولوژی مورد نیاز، موانع اداری متعدد و هزینۀ زیاد باعث می‌شود که کریستو بیش از سی سال برای اجرای کارهای خود صبر کند.

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا
کریستو می‌گوید که هنوز دو طرح بزرگ در نوبت دارد. قرار است که یکی از آنها در آمریکا و دیگری در ابوظبی اجرا گردد. در پاسخ به این پرسش که آیا از انتظار خسته نشده و آیا قصد بازنشستگی ندارد، از همسرش ژان-کلود نقل می‌کند که «هنرمندها بازنشسته نمی‌شوند؛ می‌میرند».

کریستو و ژان-کلود طراحان پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

پل‌های شناور از ٢٠٠هزار مکعب پلاستیکی (پلی‌اتیلن) ساخته شده که تقریباً هم‌سطح آب قرار می‌گیرند.

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا
نصب و راه اندازی پل های شناور که از مکعب های پلاستیکی ساخته شده اند، به افراد این امکان را می دهد تا بدون هیچ مشکلی در سراسر سطح آب راه بروند.طول این پل ۵٫۵ کیلومتر است و روستا را به دو جزیره متصل می کند و در طول این مسیر شما احساس می کنید یک سفر واقعا منحصر بفرد به یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های ایتالیا داشته اید. همانطور که پیش تر گفته شد، ایده ی اولیه ی این دو هنرمند برای طراحی و ساخت پل های شناور به دهه ۱۹۷۰ میلادی بر می گردد که نهایتا در سال های اخیر توانستند این طرح را به اجرا برسانند و باعث شادی و شگفتی افراد بومی و محلی گردند.

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

پل های شناور دریاچه ی آیسئو ایتالیا

ما در تورلند با شنیدن درباره ی این پل شناور، بار دیگر عاشق فرهنگ ایتالیا شدیم و تصمیم گرفتیم شما را نیز در جریان این رویداد جذاب قرار دهیم.

اگر قصد سفر به کش.ر ایتالیا را دارید، به شما توصیه می کنم بازدید از این پل را در صورت امکان در برنامه ی سفر خود قرار دهید.

امیدوارم شما نیز از دیدن این زیبایی لذت برده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

روی دریاچه آیسو ایتالیا راه بروید
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *