مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۳ عکس تاریخی بناهای معروف جهان

این که شما یک مسافر یا توریست با تجربه هستید و یا هرگز کشوری را که در آن متولد شده اید ترک نکرده اید، فرقی نمی کند به هرحال شما به احتمال زیاد برج ایفل یا کاخ وستمینستر را می شناسید و می دانید که چه شکلی هستند. این سمبل ها و نماد ها بقدری شناخته شده و معروف هستند که ما تصور می کنیم زمان درباره ی آن ها تعریفی ندارد و آنها تا ابد در همان نقطه ای که بنا شده اند، برای همیشه خواهند ایستاد. اما در واقع، قابل تشخیص ترین ساختار ها و نماد ها در جهان هنگامیکه در حال ساخت بودند همچون بناهای دیگر به نظر می آمدند و هرگز کسانیکه مشغول ساخت آن ها بودند نمی دانستند که در حال ایجاد و خلق چه چیزی در جهان هستند و حتی تا پایان پروژه نمی دانستند نمادی که می سازند از لحاظ ظاهری چه شکلی است.

امروز، ما در تورلند به شما پیشنهاد می کنیم تا با نگاهی به این مقاله نسبت به چگونگی روند ساخت و ساز برخی از این نماد های معروف جهانی آگاهی پیدا کنید. بی شک با دیدن این تصاویر نگاه شما به معماری این شاهکارهای جاودانه تغییر خواهد کرد. با ما همراه شوید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

برج ایفل، پاریس

The Eiffel Tower, Paris

برج ایفل پاریس 1388 میلادی

برج ایفل پاریس

(سال ۱۳۸۸ در مقایسه با حال حاضر)

برج ایفل، برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود. برج ایفل، پربازدیدترین و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان می باشد.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است. نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است.

پل برج، لندن

Tower Bridge, London

پل برج لندن 1388 میلادی

پل برج لندن

(سال ۱۳۸۸ در مقایسه با حال حاضر)

تاور بریج به معنای پل برج، نام یکی از مشهورترین سازه‌ها و پل‌های لندن، پایتخت انگلستان است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل که کار ساختش در سال ۱۸۸۶ آغاز و در سال ۱۸۹۴ به پایان رسید در نزدیکی پل لندن و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک می باشد و بخشی از مسیر جاده‌ روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور کنند.

ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو

The main building of Moscow State University

ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو 1951 میلادی

ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو

(سال ۱۹۵۱ در مقایسه با حال حاضر)

دانشگاه مسکو از لحاظ معماری، در شمار یکی از زیباترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان، به حساب می‌آید. این دانشگاه ابتدا در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۷۷۵ میلادی، با همت میخائیل واسیلویچ لومونسف در ساختمان نه چندان بزرگی در میدان سرخ تاسیس شد. این نخستین دانشگاه روسیه بود. ساختمان اصلی دانشگاه مسکو که به سبک معماری گوتیک و باروک ساخته شده است، یکی از هفت آسمان‌خراشی است که در اواخر دوران ژوزف استالین (سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳) به دستور او در مسکو ساخته شدند.

تالار اپرای سیدنی

The Sydney Opera House

تالار اپرای سیدنی 1965 میلادی

تالار اپرای سیدنی

(سال ۱۹۶۵ در مقایسه با حال حاضر)

اپرا هاوس سیدنی، به معنای “تالار اپرای سیدنی” یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا محسوب می شود.

اپراهاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران، شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است. پوسته ی حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است. ساخت ساختمان اپرای سیدنی در سال ۱۹۵۹ با ۱۰۰۰۰ کارگر آغاز شد. یورن اوتزان، معمار دانمارکی اپرا هاوس سیدنی، در سال ۱۹۵۷ به طور غیرمنتظره‌ای برنده طراحی اپرا هاوس شد. نهایتاً اپراهاوس در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ رسماً توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد.

بام این سازه از ۲۱۹۴ قطعه بتونی ساخته شده که وزن تقریبی هر کدام ۱۵ تن می‌باشد. این بلوک‌های بتنی با بیش از یک میلیون کاشی ساخت سوئد پوشیده شده است. در ساختمان اپرای سیدنی ۶۲۲۵ متر مربع شیشه به کار رفته که به صورت ویژه توسط فرانسه برای این ساختمان تولید شده است. مساحت کل سازه برابر با ۵۷۹۸ هکتار است. بدین معنی که هشت هواپیمای بویینگ ۷۴۷ در آن جای می‌گیرد. اپرای سیدنی سالیانه پذیرای ۱۵۰۰ برنامه اجرایی می‌باشد و هزاران تور گردشگری از آن بازدید به عمل می‌آورند. ساختمان اپرای سیدنی دارای ۱۰۰۰ اتاق است و هر سال حدود ۱۵۵۰۰ لامپ آن تعویض می‌شود. در المپیک ۲۰۰۰ ساختمان اپرای سیدنی سمبل مورد توجه المپیک سیدنی بود.
از لحاظ هنری، تالار اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است.

بنای یادبود لینکلن ، واشنگتن

Lincoln Memorial, Washington

بنای یادبود لینکلن واشنگتن 1914 میلادی

بنای یادبود لینکلن واشنگتن

(سال ۱۹۱۴ در مقایسه با حال حاضر)

یادبود لینکلن، از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا است. هدف از ساخت این بنا بزرگداشت آبراهام لینکلن می‌باشد. این بنای مرمری در محوطه‌ای در مرکز شهر و در کرانه شرقی رودخانه پوتوماک قرار دارد.

بنای یادبود لینکلن، به سبک معماری دوریک یونان و توسط هنری بیکن طراحی گردیده است و در سال ۱۹۲۲ میلادی افتتاح شد. اینجا همان محلی است که مارتین لوتر کینگ سخنرانی مشهور «رویایی دارم…» خود را نطق کرد.

میدان ترافالگار ، لندن

Trafalgar Square, London

میدان ترافالگار لندن 1843 میلادی

میدان ترافالگار لندن

(سال ۱۸۴۳ در مقایسه با حال حاضر)

میدان ترافالگار، یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میدان‌های لندن است و از جاذبه‌های توریستی شهر به شمار می‌آید که به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریابد نلسون در نبرد ترافالگار چنین نام‌گذاری شده‌است. تعدادی از ساختمان‌ها و بناهای یادبود معروف لندن همچون نگارخانه ملی لندن، کلیسای سنت مارتین-این-د-فیلدز و ستون نلسون در اینجا قرار دارند و گردشگران را به خود جذب می‌نمایند.
از دیگر عوامل معروفیت میدان ترافالگار وجود حوضچه و فواره‌هایی است که در میان آن قرار گرفته و مکان مناسبی را برای استراحت و آرامش بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. کبوتران نیز دیگر عامل معروفیت میدان بودند که بازدیدکنندگان برای دانه دادن به آنها به اینجا می‌آمدند اما به دلیل آلودگی و نازیبایی ناشی از فضولات این پرندگان و تهدید سلامتی انسان، دانه دادن به آنها ممنوع گردید و شیوه‌های گوناگونی از جمله استفاده از پرندگان شکاری دست‌آموز به خدمت گرفته شد تا مانع از بازگشت کبوتران به میدان ترافالگار شود و امروزه تنها تعداد اندکی از کبوتران در این میدان مشاهده می‌شوند.

همچنین برپایی بسیاری از جشن‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهمایی‌ها، اعتراضات و راهپیمایی‌های سیاسی و غیر سیاسی نیز در این میدان صورت می‌گیرد.

تاج محل، آگرا Taj Mahal, Agra

تاج محل آگرا 1942 میلادی

تاج محل آگرا

(سال ۱۹۴۲ [ ترمیم ] در مقایسه با حال حاضر)

تاج‌محل، از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا محسوب می شود.

این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش، به نام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱میلادی در سفری جنگی به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. خود شاه‌جهان نیز پس از مرگش در همان‌جا به خاک سپرده شد. نام این بنا، ایرانی است و این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌ است. در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند. آغاز ساخت تاج‌محل سال ۱۶۳۲میلادی بوده و در سال ۱۶۴۷ میلادی تکمیل شده است. احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری (قرن یازدهم هجری) سرمعماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان بوده‌اند.

مجسمه مسیح منجی، ریو دو ژانیرو

Statue of Christ the Redeemer, Rio de Janeiro

مجسمه مسیح منجی ریو دو ژانیرو 1931 میلادی

مجسمه مسیح منجی ریو دو ژانیرو

(سال ۱۹۳۱ در مقایسه با حال حاضر)

مجسمه مسیح منجی (به پرتغالی: Cristo Redentor) مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد. این مجسمه با ۳۹.۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شد. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش می باشد.

یادبود کوه راش‌مُر، ایالت متحده

Mount Rushmore, USA

یادبود کوه راش‌مُر ایالت متحده 1932 میلادی

یادبود کوه راش‌مُر ایالت متحده

(سال ۱۹۳۲ در مقایسه با حال حاضر)

یادبود ملی کوه راش‌مُر، یک پارک و یادبود ملی در ایالت داکوتای جنوبی در ایالات متحده آمریکا است. بر روی کوهی در این مکان، چهره ی چهار تن از مشهورترین رئیسان جمهور آمریکا بر روی سنگ کوه در مقیاس بزرگ کنده کاری شده است. از راست به چپ: آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن هستند.

دون رابینسون عضو انجمن تاریخی داکوتای جنوبی برای کمک به اقتصاد ایالت از راه جذب گردشگر تصمیم گرفت که یک یادبود در داکوتای جنوبی ساخته شود. در سال ۱۹۲۳ او پیشنهاد داد که این یادبود باید در تپه‌های سیاه داکوتای جنوبی و از صخره‌های گرانیتی ساخته شود. سناتور پیتر نوربک طرح رابینسون را تأیید کرد و صندوق فدرال از پروژه حمایت مالی کرد.
رابینسون از گوتزون بورگلوم، معمار و پیکرتراش آمریکایی خواست که یادبود را طراحی کند و بسازد. بورگلوم کوه راشمور را برای ساخت یادبود انتخاب کرد زیرا کار کردن روی صخره‌های آن ساده‌تر به نظر می‌رسید. پس از آنکه بورگلوم محل ساخت یادبود را مشخص کرد، تصمیم گرفت که طرح آن متشکل از چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده باشد. او دو تن از مشهورترین رئیس‌جمهوران تاریخ آمریکا، جورج واشینگتن و آبراهام لینکلن را انتخاب کرد. او همچنین توماس جفرسون را به خاطر آنکه با خرید لوئیزیانا در سال ۱۸۰۳ مساحت ایالات متحده را تقریباً دو برابر کرده بود نیز انتخاب کرد (که شامل سرزمینی می‌شد که بعدها داکوتای جنوبی نام گرفت). آخرین رئیس‌جمهوری که بورگلوم انتخاب کرد تئودور روزولت بود که توسط پرزیدنت کالوین کولیج پیشنهاد شد و دلیل آن نیز معرفی سازمان پارک‌های ملی برای اولین بار توسط تئودور روزولت بود.

طرح اولیهٔ بورگلوم تندیس چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده تا کمرشان بود منتها کمبود زمان و بودجه موجب شد تنها سرهایشان ساخته شود.

پل بروکلین، نیویورک

Brooklyn Bridge, New York

پل بروکلین نیویورک 1882 میلادی

پل بروکلین نیویورک

(سال ۱۸۸۲ در مقایسه با حال حاضر)

پل بروکلین، یک پل معلق در نیویورک آمریکاست که بروکلین و منهتن را به هم وصل می‌کند. کار ساخت این پل که از قدیمی‌ترین پل‌های معلق آمریکاست در ۳ ژانویه ۱۸۷۰ آغاز و در ۲۴ می ۱۸۸۳ به اتمام رسید. این پل که بر روی رودخانه شرق ساخته شده است، با دهانه‌ی اصلی به طول ۴۸۶،۳ متر و طول کلی ۱۸۲۵ متر و عرض ۲۶ متر، از زمان ساخت تا سال ۱۹۰۳ طولانی‌ترین پل معلق جهان بود. پل بروکلین، اولین پل معلق جهان با کابل‌های فولادی است.

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر (کلیسای قلب مقدس)، پاریس

Basilique du Sacré-Coeur, Paris

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر (کلیسای قلب مقدس) پاریس 1882 میلادی

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر (کلیسای قلب مقدس) پاریس

(سال ۱۸۸۲ در مقایسه با حال حاضر)

 

کلیسای سَکرِه‌کُر، یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این ساختمان بر بالای تپه‌ای در محله مون‌مارتر بنا شده و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی، مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را پس از کلیسای نوتردام پاریس، در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است.

قلعه ی زیبای خفته، دیزنی لند

Sleeping Beauty Castle, Disneyland

قلعه ی زیبای خفته دیزنی لند 1953 میلادی

قلعه ی زیبای خفته دیزنی لند

(سال ۱۹۵۳ در مقایسه با حال حاضر)

قلعه زیبای خفته واقع در پارک دیزنی‌لند با الهام از قلعه ی نوشوانشتاین آلمان  ساخته شده است. قلعه ی نوشوانشتاین به فرمان کنت لودویگ دوم از ناحیه باواریا ساخته شد. او تمایل داشت در هنگام نیاز به خلوت و آرامش از آن استفاده کند و البته هزینه گزافی نیز برای ساخت آن پرداخت. پس از مرگ شاه درهای این قلعه به روی عموم باز شد. از آن زمان تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیون نفر از این کاخ دیدن کرده‌اند. این قلعه یکی از اماکن مورد علاقه عکاسان در آلمان بوده و نیز یکی از مهم‌ترین مراکز جذب گردش‌گر این کشور می‌باشد.

مجسمه آزادی، نیویورک

The Statue of Liberty, New York

مجسمه آزادی نیویورک 1883 میلادی

مجسمه آزادی نیویورک

(سال ۱۸۸۳ در مقایسه با حال حاضر)

مجسمه آزادی که نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است، با رویه‌ای از مس پوشش یافته و در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است.
ساخت مجسمه آزادی با ۴۶ متر ارتفاع توسط معمار فرانسوی «فردریک آوگوست بارتولدی» در ۱۸۷۵ آغاز شد و در ۱۸۸۴ به پایان رسید. این مجسمه به صورت ۳۵۰ قطعه مجزا به آمریکا فرستاده شد، و در بندر نیویورک کنار رود هادسون درجنوب منهتن جای گرفت و به صورت نمادی برای خوش‌آمدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است.
طرح مجسمه را فردریک آگوست بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی، و سازه درونی آن را گوستاو ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کرده‌اند. مجسمه به شکل شخصیت لیبرتاس، زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفته‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ و تاریخ استقلال آمریکا است.
جشن تولد ۱۲۵ سالگی مجسمه آزادی در ماه اکتبر ۲۰۱۱ با آتش بازی و برنامه‌های سرگرم‌کننده مختلف برگزار شد. با ظهور علائم کهولت سن در سر و پیکر مجسمه آزادی، پیکره بانویی ایستاده در آب‌های جاری رودخانه «هادسن» در نیویورک، درهای ورود به داخل این نماد آزادی برای یکسال بر روی جهانگردان و دیدارکنندگان بسته شد تا تعمیرات اساسی بر روی آن انجام شود.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۳ عکس تاریخی بناهای معروف جهان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *