مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

هواپیماهای مسافربری در آینده

بطور معمول، هر کسی که با هواپیما سفر می کند دوست دارد صندلی مخصوص خود را بهمراه فضای بیشتر و بزرگتری در اختیار داشته باشد و  براحتی بتواند پای خود را دراز کند. خوشبختانه، در حال حاضر طراحان هواپیما، مشغول طراحی و ایجاد شرایط راحت تری برای همه ی مسافرین، بالاخص برای مسافرین با مسافت های طولانی تر، هستند.
ما در تورلند، برخی از بهترین نوآوری هایی که احتمالا در آینده ی نزدیک در پروازها به وقوع خواهد پیوست را بررسی کرده ایم و آن ها را با شما به اشتراک می گذاریم. برخی از این طراحی ها بسیار نوآورانه و جذاب می باشند.

سیستم سرگرمی شخصی

A personal entertainment system

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، سیستم سرگرمی شخصی
امروزه اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک اوج زیرکی و پیشرفت فناوری در بسیاری از شرکت های هواپیمایی است. اما تعداد معدودی از آن ها، به دنبال استفاده از تکنولوژی روز در صنعت هوایی هستند و در حال معرفی مکانی برای سرگرمی شخصی افراد در درون هواپیما هستند. شما حتی می توانید وسیله ی الکترونیکی خود را به شبکه ی LAN داخل هواپیما نیز متصل کنید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

سیستم راهنما یا کمک در پرواز

An in-flight help system

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، سیستم راهنما یا کمک در پرواز
شرکت هلندی AirFi، شرکت های هواپیمایی را با هزینه ی کم به یک سیستم وایرلس خاص متصل می نماید که اطلاعات مسافرین را بطور مستقیم به وسیله ی شخصی آن ها انتقال می دهد. این کار در طول سفر به شما این امکان را می دهد تا مجلات مورد علاقه تان را مطالعه کنید، فیلم محبوبتان را تماشا کنید، غذا سفارش بدهید و یا خرید های معاف از مالیات داشته باشید.

واقعیت مجازی به جای اینترنت

Virtual reality instead of the Internet

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، واقعیت مجازی به جای اینترنت
بسیاری از مسافرین از وب سایت های Netflix و یا Amazon برای اینکه در طول مسیر خود را سرگرم کنند استفاده می کنند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی تمایل دارند تا با تولید کنندگان بازی و سرگرمی ها رقابت کنند. با وجود اینکه در حال حاضر این امکان بسیار کم است اما شرکت Transavia که توسط شرکت هواپیمایی فرانسه مدیریت می شود و نیز شرکت استرالیایی Qantas در حال بررسی تکنولوژی دنیای مجازی هستند تا شاید بتوانند از آن به عنوان جایگزین سرگرمی های متداول برای مسافرین خود استفاده کنند.

صندلی فوق العاده راحت با تکنولوژی واقعیت مجازی 

Super comfy seats with VR technology

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، صندلی فوق العاده راحت با تکنولوژی VR

لذت بردن از تمامی نوآوری هایی که شرکت ها ی هواپیمایی برای رفاه ما برنامه ریزی می کنند بسیار ساده تر و مطلوب تر خواهد بود اگر که روی یک صندلی خوب و راحت باشیم. شاید نزدیک ترین چیزی که بنظر می رسد که به زودی به واقعیت تبدیل شود، همین صندلی ها باشند. بعلاوه شرکت Qantas قصد معرفی عینک های واقعیت مجازی (Virtual reality goggles) را دارد که به شما اجازه می دهد در حین استفاده از آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید و بتوانید به راحتی ریلکس کنید و از پرواز خود لذت ببرید. پیش از این، همه ی این امکانات فقط برای پرواز های درجه ی یک مقدور بوده است.

صندلی های سینمایی

Movie theater seats

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، صندلی سینمایی

شرکت ایتالیایی Aviointeriors در حال طراحی صندلی های ویژه ای برای هواپیماست که زمانی که کسی روی آن ها ننشسته است، مانند صندلی های سینما جمع شوند. برای آن هایی که با پروازهای درجه اقتصادی (economy class) سفر می کنند این نوع صندلی ها باعث می شود تا بتوانند راحت تر در کابین حرکت کنند. اگر در هواپیماهایی با این مدل صندلی، شما بتوانید در طول مسیر فیلم تماشا کنید، احتمالا بیشتر به شما این حس دست می دهد که در سینما هستید تا در حال پرواز.

کابین انفرادی خواب

Individual sleeping cabins

نمایی از هواپیماهای مسافر بری در آینده، کابین انفرادی خواب

یک نوآوری طراحی شده توسط شرکت Factory Design، که “لانه ی هوایی” یا “Air Lair” نامیده می شود. این شرکت در حال معرفی یک جایگاه های خواب به جای صندلی است. مسافرین پرواز های درجه ی یک می توانند در این کابین های طراحی شده استراحت کنند، در حالیکه از منبع صدا، نور مخصوص کابین انفرادی و نیز تنظیم کننده ی درجه ی دمای داخل کابین بهره مند هستند. این صندلی های خاص طوری طراحی شده است که استفاده ی بهتری از فضای داخل هواپیما شده است اما نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد، بهمین علت در حال حاضر مورد توجه شرکت های کمی قرار گرفته است.
احتمالا به زودی بسیاری از این نوآوری های ذکر شده در دسترس مسافرین قرار خواهند گرفت. امیدواریم این نوآوری ها بتوانند به ما کمک کنند تا خستگی ناشی از سفرهای طولانی را به فراموشی بسپاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

هواپیماهای مسافربری در آینده
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *