مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

عجایب دیدنی و غیر معروف جهان

همه ما در مورد جاذبه های معروف مانند کولوسئوم , دیوار بزرگ چین و یا تاج محل میدانیم. اما از جاذبه های بزرگ دیگر خبر نداریم ساختمان های عظیم و باستانی که حتی گردشگران بزرگ هم راجب آن ها نمیدانند.

امروز تورلند قصد داره تا شما رو با معماری نه چندان معروف اما خارق العاده در نقاط مختلف جهان آشنا کنه و همه ما از صمیم قلب امیدواریم که از این مکان های جذاب و دیدنی لذت ببرید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

مسجد بزرگ جنه , مالی

Great Mosque of Djenné, Mali

مسجد بزرگ جنه

مسجد بزرگ جنه

مسجد بزرگ جنه

مسجد بزرگ جنه ۱۰۰ سال قدمت دارد و بزرگترین ساختمان از جنس خشت در جهان است. در سال ۱۹۸۸ این ساختمان در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان بخشی از شهر های قدیمی از جنه گنجانده شد. در حال حاضر مسجد برای گردشگران بسته شده است , احتمالا این اقدامات در سال ۱۹۹۶ گرفته شد اما پس از آن یک عکس کاندید برای مجله ووگ در اینجا صورت گرفت.

مسجد شیخ لطف الله , ایران

Sheikh Lotfollah Mosque, Iran

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله

یک شاهکار معماری ایرانی در دوره صفوی , مسجد بین ۱۶۰۲ و ۱۶۱۹ ساخته شد. این ساختمان زیبا , و در عین حال عجیب به چند دلیل ساخته شد. اما هیچ مناره یا حیاطی ندارد و درواقع مسجد شیخ لطف الله برای استفاده عموم در نظر گرفته شده بود , اما غیر از ان محل عبادت زنان شاه نیز بود.

 

چند بائوری , هند

Chand Baori, India

چند بائوری

چند بائوری

چند بائوری

چند Baori , واقع در روستای کوچکی در ابهنری هند , یکی از قدیمی ترین و عمیق ترین راه پله های جهان است. ساختار غول پیکر , شبیه هرم وارونه , تا هزاران فوت به زیر زمین میرود. سه دیوار که ۳۵۰۰ پله باریک با نظم و ترتیب در تقارن کامل دارند را در دو طرف قرار دارند , که شما را به پایین به یک دریاچه کوچک مایل به رنگ سبز هدایت میکنند. دانشمندان هنوز در حال تعیین اینکه آیا راه پله بین قرن نهم ساخته شد یا یازدهم یا شاید هم ۶۰۰ سال قبل از عصر ما ساخته شده است.

 

کاخ پارلمان رومانی

Palace of the Parliament, Romania

کاخ پارلمان رومانی

کاخ پارلمان رومانی

کاخ پارلمان رومانی

یکی از سمبل های محبوب و معروف در بخارست و زمانی ساخته شد که رومانی هنوز جمهوری سوسیالیستی بود. این کاخ یکی از بزرگترین و گران ترین ساختمان های اداری غیرنظامی در جهان است. جای تعجب است که این ساختمان نئوکلاسیک دارای ۳۱۰۰ اتاق است و ۳۳۰٫۰۰۰ متر مربع را پوشش میدهد.

 

پل قدیمی استاری موست , بوسنی و هرزگوین

Stari Most (The Old Bridge), Bosnia-Herzegovina

پل قدیمی استاری موست

پل قدیمی استاری موست

پل قدیمی استاری موست

این پل عابر پیاده بر روی رودخانه Neretva در شهرستان Mostar یک کپی مدرن از پل باستانی است که توسط نیروهای کروات بوسنی در سال ۱۹۹۳ساخته شده است. استاری موست در سال که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد. یک مکان توریستی معروف که محل بسیار مناسبی برای تفریح است به همران بانجی جامپینگی که شمارو به آب سرد رودخانه Neretva میفرسته , ارتفاع پرش از این پل بین ۲۴M تا ۳۰M است. به همراه سقوط آزاد تضمینی و بی خطر.

 

قلعه کامبهالگارت , هند

Kumbhalgarh Fort, India

قلعه کامبهالگارت

قلعه کامبهالگارت

قلعه Kumbhalgarh توسط یک دیوار منحصر به فرد , که در دوران باستان به عنوان “نگهبان مرگ” یا “چشم Mewar” شناخته میشد احاطه شده. طول دیوار به ۳۶ کیلومتر میرسد , و در بعضی از نقاط ۸ متر ارتفاع دارد. در قرن پانزدهم تا شانزدهم ساخته شد. با وجود تمام جنگ های دیوار بزرگ هند , نه تسلیم دشمن شد و نه از خود ضعفی نشان داد.

 

 

دراور فورت , پاکستان

Derawar Fort, Pakistan

دراور فورت

دراور فورت

بنایی ماندگارو تاریخی با ساختار مربع شکل , قلعه Derawar در ۱۷۳۳ ساخته شده بود. این قلعه شامل ۴۰ سنگر است , که باعث افزایش شکوه بیابان های پاکستان است. دیوار قلعه به شکل یک محیط دایره ۱۵۰۰ متر و دارای ۳۰ متر ارتفاع است. حتی شهروندان محلی , به ذکر گردشگگران , به ندرت از وجود آن آگاه هستند.

 

ممنون که تا اینجا با مات همراه بودید امیدوارم که لذت برده باشید و اطلاعات شما کامل تر شده باشد و بدانید فقط یک عجائب هفتگانه نداریم و به دیگران با افتخار بگویید که مسجد شیخ لطف الله در کشور ایران با معماری بینظیر و چشم نوازش یکی از عجائب هفتگانه جهان است. (ایران سرای فرهنگ و هنر)

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

عجایب دیدنی و غیر معروف جهان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *