مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

مدینه فاضله وسط ناکجا آباد

“مدینه فاضله وسط ناکجا آباد” عنوان مقاله ای است که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم. در این مقاله به بررسی شهری دور افتاده و کوچک می پردازیم که به همت شهردار آن به یک جامعه ی ایده آل تبدیل گشته است. نام این شهر Marinaleda است. در تورلند همراه ما باشید.

 Marinaleda, Andalusia, Spain

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

هیچ پلیس، هیچ جرم و جنایت، و هیچ فرد بیکاری در شهر دور افتاده ی Marinaleda در اندلس، یکی از فقیرترین مناطق در اسپانیا وجود ندارد. تنها چند هزار نفر در این شهر زندگی می کنند، و در عین حال آنها موفق به ایجاد یک جامعه ی دمکراتیک ایده‌آل شده اند.

 Marinaleda, Andalusia, Spain

بسیاری از این امکانات به لطف شهردار محلی، خوان مانوئل سانچز گورودیلو صورت پذیرفت. در سال ۲۰۰۸، زمانی که کشور به دلیل وجود بحران مالی آشفته شده بود، گورودیلو هجوم مردم به سوپر مارکت ها را مدیریت کرد و سپس ثروت را بین فقرا توزیع کرد. روغن، برنج، لوبیا به صورت رایگان به کسانی که توانایی خرید آن را نداشتند، داده می شد.
گورودیلو هفت بار به زندان افتاد، او در راه پیمایی ها و حملات قحطی به طور گسترده ای شرکت می کرد و پس از ۱۲ سال مبارزه ی مداوم، او توانست شهردار و خالق اصلی مدینه ی فاضله سوسیالیسم و دموکراتیک خود شود. او شهر را به وجود آورد که در آن به اندازه کافی غذا و دیگر ضروریات زندگی برای همه افراد وجود دارد.

 Marinaleda, Andalusia, Spain

در حال حاضر تعاونی کشاورزان، که تقریبا تمام افراد روستا را استخدام کرده است، سود را به صورت یکسان و مساوی در میان آنها تقسیم می کند. بنابراین دستمزد ماهیانه حدود ۱،۲۰۰ یورو ( ۱٫۶۰۰ $) به ازای هر نفر می باشد.

 Marinaleda, Andalusia, Spain

همه ی کسانی که مایل به ساخت خانه برای خود هستند، می توانند به صورت رایگان این کار را انجام دهند. به هر خانواده ۱۹۲ متر مربع زمین به عنوان کمک هزینه داده می شود. مسئولیت مصالح و کارگران ماهر نیز بر عهده ی شهرداری می باشد.

 Marinaleda, Andalusia, Spain

تنها شرط این است که بعد از ساخت و ساز، خانواده می بایست ۱۵ یورو در هر ماه برای بقیه زندگی خود در خانه به شهرداری پرداخت کند. با وجود این قرارداد افراد نمی توانند خانه را برای کسب منافع خصوصی بفروشند.

شهردار، خوان مانوئل سانچز گورودیلو
The mayor, Juan Manuel Sánchez Gordillo

The mayor of Marinaleda, Juan Manuel Sánchez Gordillo
گورودیلو می گوید: لازم است تا ما درباره ارزش های خود و جامعه ی مصرف کننده، خودخواهی، فرد گرایی و ارزشی که برای پول قائل هستیم تجدید نظر کنیم. Marinaleda یک مثال کوچک است، و ما می خواهیم این تجربه را در تمام جهان گسترش دهیم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

مدینه فاضله وسط ناکجا آباد
5 (100%) 1 vote
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *