مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

خیره کننده ترین شهرهای صخره ای(قسمت سوم)

شهرهای ساخته شده بر روی صخره ها، یادآور کنتراست بین جهان طبیعت و جهان ساخت بشر است و همواره برای رقابت ما را به چالش می کشانند.

با قسمت سوم از سری مقاله ی “خیره کننده ترین شهرهای صخره ای” در تورلند با شما هستیم.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

جزیره ی مونت سنت میشل، فرانسه

Mont Saint-Michel, France

جزیره ی مونت سنت میشل، فرانسه

مونت سنت میشل، یک جزیره ی جادویی به همراه قلعه تاریخی و با شکوه خود با همین نام ، یکی از جاذبه های خیره کننده  ی فرانسه محسوب می شود. قلعه مونت سنت میشل، صومعه ای متعلق به دوران قرون وسطی است که قرن هاست یکی از بزرگترین مقاصد زیارتی اروپا به شمار می آید.
مونت سنت میشل یکی از مناظر فراموش نشدنی اروپا است که از مسافت های دور، بندر آن به چشم می خورد و چنین به نظر می رسد که این جزیره از اعماق دریا بالا آمده است.
مونت سنت میشل جزیره ای در نرماندی فرانسه است که دارای مساحت ۱۰۰ هکتار بوده و در سال ۲۰۰۹ ۵۰ نفر داشته است. این جزیره که در قرن ۸ میلادی بنا شده دارای استحکامات نظامی محکمی بوده و ترکیب ساختاری آن نمونه ای از جامعه فئودالی آن زمان در فرانسه را به تصویر می کشد. در بخش بالایی صومعه، در پایین تر صاحبان کسب و کار مثل مغازه داران، و در پایین تر ماهیگیران و کشاورزان خانه داشته و زندگی می کردند.
مونت سنت میشل یکی از نمادهای فرانسه است. قلعه ی مونت سنت میشل با منظره ی نفس گیر و جذاب خود، در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به عنوان میراث یونسکو بیش از ۳ میلیون بازدید کننده در سال به خود اختصاص داده است.
در حدود ۳ سال پیش، بالا امدن آب دریا باعث شد بعد از ۱۳۴ سال اطراف این جزیره را کاملا آب فرا گیرد.

داستان تبدیل شدن یک کوه به یک کلیسای مقدس، بسیار جالب است. اوبرت، اسقف شهر Avranches، در اوایل قرن هجدهم، ادعا کرد که سنت میشل او را وادار به ساخت کلیسایی در بالای جزیره کرده است. از سال ۹۹۶ به بعد، دوک های نرماندی و به دنبال آن پادشاهان فرانسه، از توسعه این کلیسا در مونت سنت میشل حمایت کردند. ساختمان باشکوه این کلیسا در زمان قرون وسطی ساخته شد.
بندر مونت سنت میشل به یک مرکز آموزشی مشهور تبدیل شد که نخبگان را از سراسر اروپا به خود جذب می کرد. با وجود درگیری های خاندان سلطنتی، افراد زیادی برای زیارت در این کلیسا به جزیره ی مونت سنت میشل سفر می کردند. با این حال، برای محفوظ ماندن از نیروهای انگلیسی، قلعه هایی ساخته شده بود. ساختمان های دیگری نیز در امتداد خیابان های شیب دار جزیره ساخته شد که در حال حاضر به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده اند.
بندر مونت سنت میشل در دو قرن گذشته در معرض لجن قرار گرفته است. فعالیت های انسان ها مانند کشاورزی و ساخت جاده باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است. جزیره مونت سنت میشل همواره تحت تاثیر جزر و مد قرار می گیرد و توسط آب تا ۲۵ کیلومتر از ساحل به عقب کشیده می شود. مد به سرعت در این منطقه اتفاق می افتد و تاکنون گردشگران زیادی در راه عبور از خلیج شنی غرق شده اند. بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای آگاه راهی بازدید از جزیره شوید.
برای دسنرسی به جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این مسیر را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد.

کاستیفییت د لا رکا، اسپانیا

Castellfollit de la Roca, Spain

کاستیفییت د لا رکا، اسپانیا

کاستیفییت د لا رکا، اسپانیا
کاستیفییت د لا رکا یک شهرستان در اسپانیا است که در استان خرنا واقع شده‌است
مناظر خیره کننده ای که کاستیفییت د لا رکا را در آغوش گرفته اند، سرسبز و عرفانی است، و در این روستا بهترین صحنه ها و مناظر را از نظر شگفت انگیزی و زیبایی می توان مشاهده کرد. ساکنان این شهر در لبه ی پرتگاه زندگی می کنند، زندگی بر روی یک صخره، که بین رودخانه Fluvia و Toronell واقع شده است، بهمین علت است که با دیدن تصاویر کاستیفییت د لا رکا شما نیز زیبایی و نگران کنندگی را حس می کنید.
در واقع تصویر به قدری دیدنی و جذاب است که ناخودآگاه شما برای پیوند خوردن با کاتالونیا آماده می کند. این روستای قرون وسطی و محیط اطراف آن به طور گسترده ای برای نشان دادن کاتالونیا مورد استفاده بوده است. قدیمی ترین بخش از این روستا از خیابان های باریک ، راهروها و میادینی تشکیل شده است که می توانند ما را به قرون وسطی بر گردانند.

لاپاز، بولیوی

La Paz, Bolivia

لاپاز، بولیوی
لاپاز، پایتخت دولتی بولیوی و نیز مرکز اداری بولیوی است.
این شهر در سال ۱۵۴۸ به وسیله آلونسو دو مندوزا در محل اسکان بومیان آمریکایی به نام چوکوئیاگو بنا نهاده شد که نام کامل آن “Nuestra Senora de La Paz” به معنای “بانوی آرام ما” می باشد. این نام یادآور حفظ آرامش در پی قیام گنزالو پیزارو و فاتحان دو شورش علیه بلاسکو نیونیز ولا، اولین نایب السلطنه پرو بوده‌است.
در سال ۱۸۲۵، پس از پیروزی قاطع جمهوری خواهان آیاکوچو بر ارتش اسپانیا در راستای جنگهای استقلال در آمریکای جنوبی، نام کامل این شهر به “La Paz de Ayacucho” به معنای “آرامش آیاکوچو” تغییر داده شد.
لاپاز در داخل دره ی عمیق رود چوکویاپو در زیر یک جلگه مرتفع به ارتفاع ۳۶۰۰ متر (۱۱،۸۱۱ فوت) واقع شده‌است.
در بالای این فلات مرتفع شهر ال آلتو قرار دارد که فرودگاه بین‌المللی ال آلتو در آن واقع شده‌است.
لاپاز به دلیل بازارهای منحصر به فرد، ویژگیهای جغرافیایی غیرعادی، و فرهنگ سنتی اش مشهور است. لاپاز در فهرست مرتفعترین پایتخت جهان در دنیا قرار دارد، و موطن بزرگترین میدان بازی گلف جهان می‌باشد.
هوای آن چنان رقیق است که تیر رها شده چندین متر باید حرکت کند تا به سطح دریا برسد.
رود اصلی که از لاپاز به یونگاس می‌رود به عنوان “خطرناکترین رودخانه ی جهان” خوانده می‌شود. این رود با تنها ۵۰ مایل طول، سالانه صدها نفر مصدوم به دنبال دارد.

مانارولا، ایتالیا

Manarola, Italy

مانارولا، ایتالیا

مانارولا، یکی از شهرهای Riomaggiore در ایالت لا اسپیزا در شمال ایتالیا است. اینجا دومین شهر کوچکی است که مورد توجه توریست‌ها واقع شده است و با وجود کلیساهای قدیمی شاید قدیمی‌ترین شهر این منطقه نیز باشد.
از صنایع قدیمی که در شهر جریان دارد می‌توان به ماهیگیری و ساخت شراب اشاره کرد. مانارولا و شهرهای اطرافش اخیرا مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته و خصوصا در ماه‌های تابستان تبدیل به یکی از شهرهای توریستی معروف شده است.
جاذبه‌های گردشگری این منطقه شامل پیاده روی دسته‌جمعی مشهور بین مانارولا و ریوماگیرو– که دل آمور به معنی پیاده روی عاشقانه نیز نامیده می‌شود- و پیاده روی روی تپه‌ها و تاکستان‌های بالای شهر است.

ورنازا ،ایتالیا
Vernazza, Italy

ورنازا ،ایتالیا
ورنازا یکی از ۵ شهری است که منطقه ی Cinque Terre را تشکیل داده اند. منظور از منطقه ی Cinque Terre، بخش ناهموار ساحل Riviera در ایتالیا می باشد.

امیدوارم از خوندن سری مقالات “خیره کننده ترین شهرهای صخره ای” لذت برده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

خیره کننده ترین شهرهای صخره ای(قسمت سوم)
5 (100%) 1 vote
۴ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *