مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری مکزیک

ما در تورلند، با تهیه مقالات گوناگون و به اشتراک گذاری عکس های شگفت انگیز جاهای مختلف در دنیا، سعی داریم الهام بخش و ترغیب کننده ی شما برای سفر های بعدی تان باشیم. شعار ما این است “سفر بیشتر، ایجاد خاطرات بهتر” و یکی از بهترین راه ها برای الهام بخشیدن به سفر بیشتر، از طریق عکس است.

این هفته تورلند قصد دارد تعدادی از مکان های جالب و دیدنی مکزیک را به شما معرفی کند. در این مقاله، ما عکس هایی از مکان های دیدنی مکزیک را با شما به اشتراک می گذاریم. امیدوارم دیدن این عکس ها آنقدر برای شما الهام بخش باشد که به فکر سفر به مکزیک بیفتید. لطفا نظراتتون رو به ما انتقال بدهید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

مکزیک کشور ویرانه‌های بزرگ، فرهنگ، غذا، و به خصوص سواحل زیبا است. در واقع برای کسانی که عاشق ساحل و فضای آرامش بخش آن هستند، سواحل به تنهایی خود یک دلیل کافی برای بازدید از مکزیک است. خط های ساحلى گسترده آن شامل خلیج مکزیک و دریای کارائیب در شرق و اقیانوس آرام در غرب است.

مکزیکوسیتی

مجسمه چارلز چهارم در میدان مانوئل تولسا

مکزیکوسیتی، مجسمه چارلز چهارم، میدان مانوئل تولسا

Mexico City
The Statue of Charles IV in Plaza Manuel Tolsá

مکزیکو سیتی یکی از بزرگترین شهرها در جهان است که حدود ۲۰ میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند. در مرکز تاریخی شهر مکزیکوسیتی، مجسمه ی چارلز چهارم سوار براسب، ساخته ی مجسمه ساز مانوئل تولسا در میدان مانوئل تولسا جلب توجه می کند. درست مقابل این مجسمه، ساختمان موزه ی ملی هنر، با معماری نئوکلاسیک قرار دارد که شامل مجموعه ای بزرگ از تاریخ هنر مکزیک از اواسط قرن شانزدهم تا اواسط قرن بیستم می باشد.

جزیره آیلا موجرس

isla-mujeres

Isla Mujeres

آیلا موجرس، جزیره ای در دریای کارائیب مکزیک، واقع در ۸ مایلی ساحل شرقی شبه جزیره یوکاتان است.

اوآخاکا

oaxaca-mexico
Oaxaca

اوآخاکا، پایتخت ایالت اوآخاکا در مکزیک است که در منطقه ی مرکزی دره های ایالت، در کوهپایه های سیرا مادره، قرار دارد.

شهر ساحلی کنکان

شهر ساحلی کنکان، مکزیک

شهر ساحلی کنکان، مکزیک
Cancun

شهر ساحلی کنکان در سواحل شمال شرقی شبه جزیره یوکاتان واقع در ایالت کینتانا رو قرار دارد. کنکان با داشتن آب و هوای گرمسیری و به لطف اماکن دیدنی، باستانی و تفریحی فراوان، یکی از مقاصد اصلی و مشهور گردشگری در جهان به شمار می رود. درست در شمال کارائیب باند ساحل پر رفت و آمد مکزیک به عنوان ریویرا مایا شناخته شده است.

شهر ساحلی کنکان، در شرقی ترین نقطه کشور مکزیک واقع شده است. اگر می خواهید اولین اشعه ی خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می تابد را ببینید، کافی است شبی را در کنکان بگذرانید. این شهر همه سال پذیرای گردشگران فراوانی است که از اقصی نقاط جهان به این شهر ساحلی می ایند. کنکان به معنای «شهر درخشان» است. این شهر ساحلی دارای بیش از ۲۲ کیلومتر ساحل شنی سفید رنگ به شکل ۷ انگلیسی است.

گردشگران آب و هوای معتدل، غروب درخشان، اماکن دیدنی زیاد و شب های به یاد ماندنی کنکان را بسیار دوست دارند. کنکان مرکز شهرستان بنیتو خوارس است؛ شهری که برای گردشگران بین المللی نامی آشنا می باشد.

در بخش اصلی و جزیره ای این شهر، «منطقه هتل ها» قرار دارد که در آن، هتل های مدرن و مراکز خرید متعددی یافت می شود. کسانی که مایل هستند در مورد تمدن مایای باستان اطلاعاتی به دست آورند، می توانند در گردش های روزانه خود در کنکان، از چندین مکان باستانی استثنایی بازدید کنند.

سواحل زیبای کنکان مکانی مناسب برای ورزش اسکوبا و غواصی است و همچنین گردشگران می توانند به ورزش هایی مانند گلف، ماهیگیری و تنیس نیز بپردازند.

کنکان، دارای فروشگاه های زیاد، رستوران های متنوع و مکان هایی ویژه برای حمام آفتاب است. در این شهر برای هر بودجه ای، می توان اقامتگاهی مناسب پیدا کرد: از هتل های مجلل گرفته تا ویلاهای لوکس و اقامتگاه های تفریحی نسبتاً ارزان قیمت.

خرابه های تولوم

خرابه های تولوم، مکزیک
Tulum Ruins

تولوم بخشی از شهر پیش کلمبیایی مایا است که این شهر با دیوارهایی محصور شده بوده است. خرابه بر فراز صخره های بلند ۱۲ متری، در امتداد ساحل شرق شبه جزیره یوکاتان در دریای کارائیب، واقع شده اند.

همان طور که گفته شد، تولوم، شهری باستانی در مکزیک، در ایالت یوکاتان واقع در شبه جزیره شمالی یوکاتان می باشد.

تولوم یکی از قدیمی ترین نواحی مسکونی در مکزیک به شمار می رود. طبق شواهد، تولوم عبادتگاه و محل خلوت گزینی پادشاهان مایا بوده است. شهر تاریخی تولوم که اکنون در کنار دریاست، هزاران سال پیش در یک منطقه ی جنگلی قرار داشته است. تا کنون در جریان کاوش های باستان شناسی در این منطقه، علاوه بر استخوان های انسان، استخوان های حیوانات غول پیکر نیز کشف شده است. گردشگرانی که پا به این منطقه می گذارند، به خوبی در می یابند که چرا مایاها این مکان زیبا و رویایی را برای استراحت و نیایش انتخاب کرده اند. صبحگاهان که خورشید از افق دریای کارائیب بالا می آید، بهترین زمان برای گشت و گذار در تولوم است. تولوم بیشتر به دلیل ساختمان های باستانی مربوط به قوم مایا شهرت دارد. این ساختمان ها در کنار ساحل و در زمان افول تمدن مایا ساخته شده اند. بناهای باستانی تولوم، سومین مکان پربیننده گردشگری در مکزیک است. رتبه اول و دوم این جایگاه با ارزش، به ترتیب به شهر باستانی تئوتی اوآکان (Teotihuacan) و چیچن ایتزا (Chichen Itza) که از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید یاد می شود، اختصاص دارد.

اصلی ترین جاذبه های گردشگری تولوم عبارتند از: بناهای باستانی، zona hotelera، خرابه های شهر پوبلو (pueblo) و منطقه طبیعی Sian Ka’an که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

سنوت، ایالت یوکاتان، مکزیک

یکی دیگراز جاذبه های گردشگری ایالت یوکاتان، سنوت است. سنوت (cenote) به چاه های عمیقی گفته می شود که معمولاً در سنگ های نرم آهکی پدید می آید. در ایالت یوکاتان هزاران سنوت عمیق وجود دارد که برخی از آنها حتی تا صدها متر نیز عمق دارند.

جزیره کوزومل مکزیک

جزیره کوزومل، دریای کارائیب، سواحل شرقی شبه جزیره یوکاتان، مکزیک
Cozumel

کوزومل، یک جزیره در دریای کارائیب در سواحل شرقی شبه جزیره یوکاتان است. کوزومل به خاطر شهر ساحلی با سواحل جذاب برای گردشگری، حمام های آفتاب، و غواصی (اسکوبا دایوینگ، اسنور کلینگ) معروف و شناخته شده است.
جزیره کوزومل مکزیک، که به سواحل زیبا و خلیج‌های استوایی‌اش شهرت دارد، پیش از ساخته شدن لنگرگاه برای کشتی‌های تفریحی، مکانی پر از صلح و آرامش بود. امروزه این جزیره‌ کارائیبی، ‌دومین بندرگاه شلوغ کشتی‌های تفریحی در جهان لقب دارد. صخره‌های مرجانی بر اثر آلودگی در معرض نابودی هستند و کشتی‌های تفریحی علاوه بر صدمه رساندن به این بافت زیستی، موجب گرم شدن آب‌ها نیز می‌شوند.

شهر ایزمال، مکزیک

شهر ایزمال، مکزیک

شهر ایزمال، مکزیک
Izamal

شهر ایزمال در یوکاتان، بسیاری از ساختمان های آن زرد رنگ است و به “شهر زرد” معروف است. همچنین به ایزمال لقب “شهر تپه ها” نیز می دهند، هر چند بسیاری از “تپه ها” احتمالا بقایای اهرام معبد باستانی هستند.

وزیر گردشگری مکزیک، ایزمال را به شهر جادویی مکزیک تبدیل کرده است، و دلیل آن این است که تمام ساختمان‌های این شهر غرق در رنگ زرد هستند، که به شهر ایزمال در هر آب و هوایی حالت آفتابی می‌دهد. اگر در این شهر قدم بزنید، از کنار کلیساها و ساختمان‌های مهم شهر به رنگ زرد خواهید گذشت و به جادویی بودن این شهر پی خواهید برد. کلیسای تاریخی سن‌آنتونیو متعلق به قرن ۱۶ نیز در این شهر است.

اکومال مکزیک

اکومال مکزیک

Akumal

اکومال یک ساحل کوچک در ۱۰۰ کیلومتری جنوب کنکان است. اکومال، در زبان مایان به معنی “محل یا زیستگاه لاک پشت ها” است. این منطقه ی غواصی افسانه‌ای در نزدیکی ساحل کارمن، یک صخره با ۲۰ تا ۳۰۰ فوت امتداد دریایی دارد و مناظری برای همه سطوح مختلف شناگران را ارائه می‌دهد. لاک پشت‌ها، ماهی گرمسیری و موارد بیشتر مناظر مشترکی در اینجا هستند.

غواصی، اکومال مکزیک

اکومال مکزیک

در نزدیکی اکومال، آب ها برای لذت بردن غواصان جوان نیز ایمن و آرام است. برای کسانی که به غواصی علاقه‌مند نیستند، شن سفید و آب بدون موج نیز وجود دارد. اکومال برای شنا و همچنین استراحت دوست داشتنی و مناسب است.

وایادولید مکزیک

وایادولید مکزیک
Valladolid

وایادولید شهرستانی واقع در شبه جزیره یوکاتان است که به خاطر زیبایی طبیعی، غنای فرهنگی، و ارتباط تاریخی به کشور خود معروف و شناخته شده است.

San Juan Chamula

San Juan Chamula

San Juan Chamula نام شهرداری و همچنین شهرستانی در ایالت چیاپاس مکزیک است.

 

نظرتون راجع به مکزیک چیه؟ خوشتون اومد؟ امیدوارم که این مقاله رو پسندیده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری مکزیک
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *