مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۳۰ جاذبه گردشگری برتر جهان

سیاره ما، زمین واقعا فوق العاده است، و زیبایی های بسیار زیادی در اطراف ما به چشم می خورد، که به نظر می رسد دیدن همه این مکان های جادویی و جذاب غیر ممکن باشد . اما شاید هر کدام از ما یک لیست از مکان هایی که مشتاق و علاقه مند به دیدن آن ها هستیم داشته باشیم.

ما در تورلند، یک لیست از ۳۰ مکان زیبا که مطمئنا همه ی ما تمایل داریم به آن اماکن جذاب سفر کنیم، تهیه کرده ایم. در اینجا رویای ما سفر است و یک تور مجازی را با هم آغاز می کنیم!

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

باغ گل ژاپنی
Japanese blooming gardens

باغ گل ژاپنی

باغ گل ژاپنی

کاواچی فوجی، اوئنو و باغ گل Hitsujiyama در طول فصل شکوفه های گیلاس، فلوکس، و ویستریا.

پیاده روی در اینکا تریل به سمت شهر مقدس ماچو پیچو
Walk the Inca Trail to the sacred city of Machu Picchu

پیاده روی در اینکا تریل به سمت شهر مقدس ماچو پیچو

راه باستانی اینکا، ۶۰۰ سال پیش برای راه یافتن به جنگل، و سپس بالا رفتن از کوه ها، و در پایان رسیدن به یک معجزه واقعی که در انتظار مسافران است؛ ساخته شد: “شهری در آسمان”، “شهر مقدس امپراتوری اینکا”، “ماچو پیچو”.

زیباترین و شگفت انگیزترین ویرانه های اینکا در جهان، ماچو پیچو می باشد، که در سال ۱۹۱۰ توسط هیرام بینگهام، مورخ هاوایی کشف شد.
در حالی که تمدن اینکا از اتفاعات ۲۴۰۰ متری آند برای ساخت هزاران سازه‌ی سنگی خود از اوایل دهه‌ی ۱۴۰۰ استفاده می‌کردند، ماچوپیچو که در زبان کچوا به معنای قله‌ی قدیمی است، از زمان‌های قدیم به عنوان مکانی مقدس مورد احترام بوده و تمدن اینکا، این مکان مقدس را به شهری کوچک اما شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. “شهر گمشده اینکاها” از پایین پنهان است. این شهر با زمین‌های کشاورزی پلکانی احاطه شده است که این زمین ها با چشمه‌های طبیعی نامرئی آبیاری می شوند و منابع غذایی مورد نیاز برای جمعیت شهر را فراهم می‌کنند. اگر چه این مکان توسط افراد محلی شناخته شده است، اما قبل از اینکه در سال ۱۹۱۱ دوباره کشف شود، تا حد زیادی برای جهان خارج ناشناخته بود و از آن زمان به بعد، ماچو پیچو تبدیل به مهم ترین جاذبه توریستی در پرو شد.

یک سفر به کنیا برو و به زرافه غذا بده.

.Go on a safari in Kenya and feed a giraffe

Go on a safari in Kenya and feed a giraffe

Go on a safari in Kenya

دریاچه موراین در پارک ملی بنف کانادا

Moraine Lake, Banff National Park

دریاچه موراین در پارک ملی بنف کانادا

به دریاچه ی یخ زده و کاملا زلال و شفاف موراین در کوه های کانادا نگاه کنید. واقعا حیرت انگیزه!

مزارع فوق العاده ی برنج در شهر یوان یانگ، چین
Admire the play of colors in the rice terraces of Yuanyang County, China

مزارع فوق العاده ی برنج در شهر یوان یانگ، چین

بازی جذاب رنگ ها در مزراع برنج شهر یوان یانگ کشور چین را باید ستایش کرد.

شیوه ی کشاورزی در استان یوان یانگ در کشور چین، سرزمینی را به وجود آورده است که از آسمان بسیار زیبا و ستودنی است. این شالیزارها در دامنه ‏رشته کوه آیلائو قرار دارند که با سطوح طبقاتی آن از زمین‌های ناهموار، یک سطح هموار به وجود آورده اند.

شفق شمالی بر فراز آبشار خدایان، آبشار گادافوس در شمال ایسلند

Freeze with excitement looking at the northern lights above the ’Waterfall of the Gods’ — the Godafoss in Iceland

شفق شمالی بر فراز آبشار خدایان، آبشار گادافوس در شمال ایسلند

آبشار خدایان، آبشار گادافوس در شمال ایسلند

آبشار خدایان از آبشار های دیدنی ایسلند است که از رودخانه‌ی پهناور و چشمنواز اِسکیال‌آندِفیوت، سرچشمه می گیرد.
وقتی ایسلند در سال ۱۰۰۰ مسیحیت را پذیرفت و رهبر آنها به صورت رسمی مذهب این ناحیه را مسیحیت اعلام کرد، تمامی بت‌های خدایان نورس یا اساطیر نوردیک خود را به درون این آبشار انداخت.

بالا رفتن از پلکان بهشت ​​در هاوایی
Climb the ’Stairway to Heaven’ in Hawaii

پلکان بهشت، هاوایی

پلکان بهشت، هاوایی

غارهای یخی درخشان پارک ملی واتناجوکل، ایسلند

 The shining ice caves of Vatnajökull National Park in Iceland

غارهای یخی درخشان پارک ملی واتناجوکل، ایسلند

غارهای یخی درخشان پارک ملی واتناجوکل، ایسلند

بزرگترین غار یخی در ایسلند و اروپا که در یخچال واتناجوکل است. این غارهای یخی در فصل زمستان تشکیل و با گرم شدن هوا و نزدیک شدن بهار آب می‌شوند.

تالاب آبی، جزایر فوجی
Blue Lagoon, Fiji islands

تالاب آبی، جزایر فوجی

تالاب آبی، جزایر فوجی

استخر شیطان در بین صخره های بالای آیشار ویکتوریا

’Devil’s pool’ on the edge of Victoria Falls

۶۶۰۷۶۱۰-swim-at-the-edge-of-a-cliff-at-the-devils-pool-a-natural-infinity-pool-in-victoria-falls-which-borders-zambia-and-zimbabwe-1473254537-1000-bc5f290499-1473748660

۶۶۰۸۱۶۰-collage11-1473255173-1000-26cf10ad65-1473748660

شنا در خطرناک ترین استخر جهان “استخر شیطان” ، واقع در بالای پرتگاه در لبه آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی و خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. بی شک ترسناک ترین استخر دنیا در بالای این آبشار ۱۰۸ متری است. این استخر که “استخر شیطان” نام دارد، به صورت طبیعی و در بین صخره های بالای آبشار تشکیل شده است و فقط در فصول کم باران از سپتامبر تا دسامبر که سطح آب پائین است می توان در آن شنا کرد.

معبد انگکور وات در کامبوج
the Angkor Wat Temple complex in Cambodia

معبد انگکور وات، کامبوج

معبد انگکور وات، کامبوج

انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سده ی دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج، به عنوان پرستشگاه حکومتی و پایتخت او ساخته شد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات که تا به‌امروز به‌خوبی حفظ و نگهداری شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی مورد استفاده بوده است. این معبد بزرگترین بنای مذهبی جهان به شمار می رود و می‌توان معماری اصیل خمری را به وضوح در آن دید. انگکور وات که اصلی‌ترین جاذبه ی گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به حساب می‌آید که طرح آن بر روی پرچم کامبوج نقش بسته است.

راه رفتن بر روی پل باور نکردنی باستی، پارک ملی ساکسون سوئیس
Walk the incredible Bastei Bridge in Saxon Switzerland

 پل باستی، پارک ملی ساکسون سوئیس

پل باستی،  یک پل سنگی است که در ارتفاع ۱۹۴ متری از سطح رودخانه البه در کوهای سنگی البه در آلمان (مرز بین آلمان و سوئیس) واقع شده است و یکی از نقاط دیدنی و جذابی است که از پارک ملی ساکسون سوئیس قابل مشاهده است. منطقه ای که در آن پل باستی واقع شده، محل مناسبی برای کوه نوردی و پیاده روی است. این پل در سال ۱۸۲۴ میلادی با چوب ساخته شد ولی در سال ۱۸۵۱ میلادی بصورت امروزی آن، با سنگ بازسازی شد.

آبشار های دریاچه‌های پلیتویک در کرواسی
Plitvice Lakes waterfalls in Croatia

آبشار های دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

آبشار های دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده‌است و معروف ترین جاذبه توریستی کشور کرواسی است و در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دریاچه‌ها توسط سه کوهستان بزرگ محاصره شده‌اند و آب آنها نیز از همین کوهستان‌ها تامین می‌شود. شما می‌توانید شاهد دریاچه‌های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید دریاچه‌هایی به رنگ سبز، آبی، خاکستری که با تغییر فصل نیز رنگ آن ها تغییر می کند. دریاچه ها در سطح مختلفی قرار گرفته‌اند که بوسیله آبشارها و رودخانه‌های زیبا به هم متصل می‌شوند و منظره ای باور نکردنی و فوق العاده زیبای طبیعی را می‌سازند. این قسمت از کرواسی از قرن نوزدهم به عنوان جاذبه توریستی مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها به دلایل سیاسی به عنوان مرز بوسنی هرزگوین در اختیار ارتش و سربازان بود. ولی بعدها توسط یونسکو، این محل از ارتش پس گرفته شد و همان طور که در بالا ذکر شده است، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این دریاچه‌ها زیستگاه طبیعی گرگ‌ها و گوزن‌هایی است که برای رفع تشنگی به این دریاچه روی می‌آورند.

اهرام بزرگ جیزه

 Great Pyramids of Giza

اهرام بزرگ جیزه

شتر سواری در کنار اهرام بزرگ جیزه

مجموعه اهرام جیزه شامل اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی قرار دارد. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام این مجموعه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان است. قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام؛ خوفو، خَفرِع و مَنقُرع می باشد . که خوفو بزرگترین‌ آن ها و یکی از عجایب هفتگانه به شمار می رود. مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه قرار گرفته‌است.

کیژی پوگوست
Kizhi Pogost

کیژی پوگوست، روسیه

کیژی پوگوست یک مجموعه تاریخی در جزیره کیژی در دریاچه اونگا در جمهوری کارلیا، روسیه است. این مجموعه شامل یک ناحیه حفاظت‌شده است که درون آن دو کلیسای بزرگ چوبی قرار دارد و این کلیساها به خاطر زیبایی و درازی مشهور شده‌اند. در سال ۱۹۹۰ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و در سال ۱۹۹۳ نیز به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی روسیه به ثبت رسید.

استون‌هنج
Stonehenge

استون‌هنج، انگلستان

یکی از آثار تاریخی دنیا، بنای استون هنج است که قدمت این بنا به هزاران سال پیش از میلاد بر می‌گردد. استون‌هنج یادمانی پیشاتاریخی است که در کشور انگلستان و در شهرستان ویلتشایر که در ۳٫۲ کیلومتری غرب آمسبوریو ۱۳ کیلومتری سالزبری قرار گرفته است. این اثر باقی‌مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد قدمت آن تخمین زده شده است.

آلبارسین، اسپانیا
Albarracin, Spain

آلبارسین، اسپانیا

آلبارسین، اسپانیا

با قدم زدن در آلبارسین اسپانیا؛ احساس  می کنید که پا به قرون وسطی گذاشته اید.

آلبارسین، شهری کاملا منحصر به فرد در کوه است، که در آن شما به راحتی فراموش می کنید که در قرن ۲۱ زندگی می کنید. آلبارسین را به نام زیبا ترین شهر در اسپانیا می شناسند و علت شهرت آن به خاطر دستگیره های منحصر به فرد درب خانه هاست، که توسط آهنگران محلی ساخته شده اند.

بالون سواری بر فراز کاپادوکیه و زندگی در یک خانه باستانی در میان سنگ ها

Ride in a hot air balloon over Cappadocia and live in an ancient house in the rocks

کاپادوکیه، ترکیه

کاپادوکیه، ترکیه

پروانس، فرانسه
Provence, France

پروانس، فرانسه

پروانس، فرانسه

آزور، پرتغال
Azores, Portugal

آزور، پرتغال
آزور، مجمع‌الجزایر متعلق به کشور پرتغال است که در اقیانوس اطلس در ۱۵۰۰ کیلومتری غرب لیسبون قرار گرفته‌است. آزور شامل نه جزیره آتشفشانی و تعدادی جزایر کوچک و تپه‌های دریایی می‌باشد که در حدود ۲۳۰۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این منطقه یکی از دو منطقه خود مختار کشور پرتغال است و پایتخت آن شهر بندری پونتاداگاوا واقع درجزیره سائومیگل است.

ماداگاسکار
Madagascar

ماداگاسکار

راه رفتن در بیشه بائوباب در ماداگاسکار

ماداگاسکار

سالاردو ییونی، بولیوی

Salar de Uyuni, Bolivia

سالاردو ییونی، بولیوی

دیدن دره آمریکا از مریخ

See the Martian landscapes of American canyons

دره آمریکا

دره عمیق و باریک صهیون در ایالت یوتا، ایالات متحده آمریکا

قوس نعل اسبی شکل رودخانه آریزونا( بالا)، و مناظر دره عمیق و باریک صهیون در ایالت یوتا، ایالات متحده آمریکا

سواحل ریلی در تایلند
Railay beaches in Thailand

سواحل ریلی در تایلند

دره ی آب فشان‌ها، کامچاتکا
Valley of Geysers on Kamchatka

دره ی آب فشان‌ها، کامچاتکا

دره ی آب فشان‌ها، کامچاتکا ۶۶۰۸۷۱۰-collage967876876-1473404786-1000-01ce551dc3-1473748660

دره آب فشان‌ها یکی دیگر از عجایب هفتگانه روسیه است که دارای آب ‌فشان‌های متعدد در شبه ‌جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این دره تنها دشت آب‌ فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب‌فشانی موتنوفسکی) و دومین آب ‌فشانستان بزرگ در جهان است. حوزه ی آبخیز این دره ۶ کیلومتر درازا دارد و در حدود ۹۰ آب‌ فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره دشوار است و راه اصلی رسیدن به آن با بالگرد است. آب‌فشان‌های این دره در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط یک دانشمند محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

کاوش و بررسی هزاران مجسمه در خاجوراهو، هند

Explore thousands of sculptures in Khajuraho Group of Monuments, India

خاجوراهو، هند

خاجوراهو، هند

کاخ های خاجوراهو در کشور هندوستان در در شهر خاجوراهو و ایالت مادهایا پرادش واقع شده است که در جنوب شرقی شهر دهلی نو و حدود ۷۰۰ کیلومتر آن می باشد. این مجموعه کاخ ها یا معابد یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی در کشور هندوستان می باشد. این سری از معابد بخاطر مجسمه های سنگی بسیار منحصر بفرد خود که پایه ی اصلی خلق آنها عشق و شهوت می باشد، در قرون وسطی تراشیده شده اند. یونسکو این مجموعه از معابد را جزء عجایب هفتگانه قرار داده است.

کانال ونیز، ایتالیا

the canals of Venice, Italy

کانال ونیز، ایتالیا

چاه سینترا، پرتغال
SINTRA WELL, PORTUGAL

چاه سینترا، پرتغال

چاه سینترا، پرتغال

یخ های با شکوه و عظمت قطب جنوب

the magnificent ice of Antarctica

یخ های با شکوه و عظمت قطب جنوب

صخره های مرجانی رنگانگ و بزرگ در سواحل استرالیا

the crazy colors of the Great Barrier Reef off the coast of Australia

صخره های مرجانی رنگانگ و بزرگ در سواحل استرالیا

 

نظرتون راجع به این مکان های دیدنی و زیبا چیه؟ شما هم دوست دارید به این شهر و کشور ها سفر کنید؟

کدومشون در لیست سفر های شما هستند؟

نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

از همراهی شما با تورلند سپاسگذاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۳۰ جاذبه گردشگری برتر جهان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *