مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری مراکش

مراکش کشوری شگرف است که در آن با مارگیران و جادوگران، چیزهای عجیب و غریب را با چشمانی باز و آگاهانه تجربه می کنید. این سفر، یک ماجراجویی برای تماشای خیره کننده ترین مناظر شمال آفریقا با صحرا ها و بیابان های آن و همچنین ارتفاعات ناهمواری از کوه های اطلس، می باشد. سفر به مراکش، سفر به یک جهان بی انتها و آرام، روستاهای ساحلی زیبا، و شهرهای رنگارنگ است. شهر های چسبیده به دامنه کوه ها و پایگاه های مرزی دور افتاده که توسط قلعه ی خشتی افسانه ای پشتیبانی و حفاظت می شوند. این کشور شگفت انگیز ترکیبی از جهان عرب و آفریقا است، از این رو غرق در آداب و رسوم قدیمی است. جای تعجب نیست که چندین دهه است که هنرمندان و نویسندگان برای سفر به مراکش سر و دست می شکنند و مراکش، همچنان به مسحور و مجذوب کردن همه کسانی که به بازدید از آن می آیند ادامه می دهد.

مراکش با سواحل طولانی، بنادر ماهیگیری غنی، دشت‌های سرسبز و کوه‌های بلند اطلس، برای مسافران علاقه‌مند خود جاذبه های فراوانی را ارائه می‌دهد. با سفر به شهرهای امپریالیستی فاس، مکناس، مراکش و رباط با نمونه‌های فوق العاده ای از معماری قدیمی و اسلامی مواجه خواهید شد و  شما خواهید فهمید که چرا مراکش یک مقصد سفر بزرگ است. در تورلند همراه ما باشید تا با جاذبه های گردشگری مراکش بیشتر آشنا شویم.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

مدینه (شهر قدیمی) مراکش
Marrakesh Medina

مدینه (شهر قدیمی) مراکش

شهر مراکش یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور مراکش است و بدلیل قرمز بودن تمامی ساختمانها و بناها در این شهر، نام شهر سرخ (حمرا) نیز مشهور است. میدان جامع فنا یا میدان معرکه گیری از جاذبه‌های فرهنگی و گردشی مراکش است. مرکز شهر با نام Medina of Marrakesh جزو مناطق تحت حمایت یونسکو به ثبت رسیده است.
شلوغی و پر جنب و جوش بودن مدینه مراکش، برای بسیاری از بازدید کنندگان آن جذاب و دیدنی است. از میدان جامع فنای که به شهرستان قدیمی وارد می شوید، به نظر می رسد، در طول روز نیمی از مردم شهر با هم جمع شده اند و آمده اند تا در شب، تمام وقتشان را با فروشندگان غرفه ها، دستفروش ها، نوازندگان سنتی، مار گیر ها و آکروبات بگذرانند. هنگامی که به خود مدینه وارد می شوید، شما یک جهان از کوچه های پر پیچ و خم و انبوهی از مغازه ها را می بینید. این تجربه ی یک زندگی محلی رنگارنگ و پر سر و صدا است، پس هرگز گشت و گذار در مسیرهای پیاده روی مراکش را از دست ندهید.

مسجد حسن دوم
Hassan II Mosque

مسجد حسن دوم، کازابلانکا، مراکش

مسجد حسن دوم، ساختمان تاریخی کازابلانکا است که نه تنها نماد با شکوه و گران قیمت، بلکه نماد کشور مراکش نیز هست . برای تکمیل جزئیات دکوراسیون هر سانتی متر از این ۲ هکتار مسجد حدود ۱۰۰۰۰ هنرمند و صنعتگر به کار گرفته شده. سنگ های مرمر حکاکی شده، موزاییک های روشن و درخشان، و کاشی کاری ها نوعی ادای احترام به معماری سنتی اسلامی است، که هنوز هم حس معاصر بودن را منتقل می کند.
مسجد حسن دوم در ساحل شهر کازابلانکا است و بخشی از آن بر روی آب قرار دارد. کارساخت مسجد حسن دوم در سال ۱۹۸۰ آغاز و در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید تا به مناسبت شصتمین سال تولد حسن دوم پادشاه مراکش افتتاح شود. این مسجد بلندترین ساختمان در مساجد دنیا است که ارتفاع مناره‌های آن به ۲۱۰ متر می‌رسد و با داشتن ۲۰ هزار متر مربع وسعت بزرگ‌ترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی به شمار می‌رود. مسجد حسن دوم که ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار نفر را دارد در کنار دریای آتلانتیک قرار دارد و با نورهای لیزری جهت مکه را از مناره‌های خود نشان می‌دهد که نور آن را می‌توان از فاصله چند مایلی در دریا مشاهده کرد.
میشل پینسیو، معمار فرانسوی طراحی و معماری این مسجد را انجام داده است. دیوارهای مسجد حسن از بتون و مرمر ساخته شده و محوطه ی داخلی آن دارای ستون های مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است. دیوارهای داخلی مسجد گچ بری‌های بسیار زیبایی دارد. محوطه ی مرکزی مسجد داری سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. مسجد حسن دوم با کمکهای مردمی ساخته شده است.

Oudaias Kasbah

Oudaias Kasbah , morocco

محله Rabat’s Oudaias Kasbah، منطقه صلح آمیز و کاملا عجیب و جالبی است که احساس می کنید مایل ها از شهر دور شده اید، در حالی که درست در مرکز شهر هستید. در داخل دیوارهای این قلعه قدیمی، خانه های تمیز و سفید و آبی رنگی صف کشیده اند که توسط گلها و گیاهان رنگارنگ تزیین شده اند. این جا، زیباترین گوشه ی پایتخت است.

فاس البالي‎‎ (شهر قدیم و محصور)
Fes el Bali

فاس البالي‎‎ (شهر قدیم و محصور)

فاس یکی دیگر از مقاصد بزرگ فرهنگی مراکش است. فاس البالی (شهر قدیمی) یک جای درهم و برهم و معتبر است که تقریبا غیر ممکن در آنجا گم شوید. کوچه های پشتی اینجا با گچ کاری تراشیده و درب های مجلل قدیمی، شما را برای عکس گرفتن در هر گوشه ای متوقف می کنند. برای کسانی که می توانند بوی بد دباغ خانه را تحمل کنند، دباغ خانه یکی از محبوب ترین جاذبه های فاس البالی به شمار می رود.

فاس البالي‎‎ (شهر قدیم و محصور)، شهر شاهانه، مراکش
فاس البالي، قدیمی ترین بخش دیواره ی فاس در مراکش است. فاس البالی در اصل به عنوان پایتخت ادریسیان بین سال های ۷۸۹ و ۸۰۸ میلادی تاسیس شد. علاوه بر این به خاطر داشتن قدیمی ترین دانشگاه در جهان the University of Al-Karaouine نیز معروف است.

the University of Al-Karaouine
فاس البالی یک شهر قرون وسطی تقریبا دست نخورده است که با ۱۵۶۰۰۰ نفر جمعیت، بزرگترین منطقه شهری بدون خودرو در جهان است. حمل و نقل کالاها توسط الاغ، کالسکه، و موتور سیکلت ارائه می‌شود. کل مدینه توسط دیوارهای بلند با تعدادی دروازه‌های تاریخی احاطه شده است. چندین مغازه و رستوران یک تراس پشت بام دارند که یک راه عالی برای فرار از خیابان‌های شلوغ است. مناظر به خصوص در طول غروب آفتاب و پس از تاریک دیدنی و جذاب هستند.

فاس به همراه رباط، مکناس و شهر مراکش به شهرهای شاهانه یا امپریالیستی معروف هستند.
فاس به سه بخش تقسیم شده است:
فاس البالی (شهر قدیم و محصور)
فاس الجدید
ویل نوول (Ville Nouvelle) (به معنی شهر جدید)
ویل نوول، جدیدترین بخش فاس است و توسط فرانسوی‌ها ساخته شده است. مرکز شهر (فاس البالی) از دو بخش دیگر بزرگ‌تر است و به عنوان بزرگ‌ترین منطقه شهری ممنوع برای رفت‌وآمد خودرو شهرت دارد.

طنجه
Tangier

طنجه، مراکش

طنجه، سومین شهر مهم مراکش در نزدیکی جبل‌الطارق، بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار دارد. طنجه یکی از خیره کننده ترین شهرهای مراکش است. این شهر تلفیق جالبی از آفریقا و اروپا است. این شهر که در حدود ۳۲ کیلومتری تنگه جبل الطارق واقع است همه ملزومات مسافران را در خود دارد. این شهر دارای تاریخچه جالب، مکان های دیدنی، سواحل زیبا و افرادی خوش اخلاق است. طنجه تاریخی بسیار غنی دارد زیرا از قرن پنجم میلادی تا کنون تمدن‌های متعددی در آن حضور داشته‌اند. در ۱۹۲۳ قدرت‌های استعماری، طنجه را شهری بین‌المللی به‌شمار آوردند و این شهر در آن زمان مقصد بسیاری از دیپلمات‌ها، جاسوسان، نویسندگان، و بازرگانان اروپایی و آمریکایی شد. این شهر در نقطه‌ای قرار گرفته که آفریقا را به اروپا متصل می‌کند و زمانی مخفیگاهی مناسب برای جاسوسان بین‌المللی محسوب می‌شد که با آمیختن در میان هنرمندان خود را استتار می‌کردند. در دهه ۱۹۵۰ این شهر پناهگاهی برای بسیاری از فرهنگ‌ها بود.
اروپایی ترین شهر در تمام مراکش، شهر طنجه است. طنجه نقش جذاب و البته کمی گمراه کننده در تاریخ ادبیات قرن ۲۰ دارد ، و این گذشته است که بسیاری از گردشگران را به اینجا جذب می کند. طنجه همان شهری است که از آثار معروفی مانند “آسمان سرپناه” اثر پل بولز و “ناهار برهنه” اثر ویلیام باروز الهام گرفته است. اگر چه ممکن است با از بین رفتن کافه های غیر متعارف و بارهای آن، طنجه شسته و آراسته به نظر بیاید، اما شما هنوز می توانید حسرت روزهای گذشته را در آن حس کنید.

شفشاون
Chefchaouen

شفشاون، مراکش

در کوه های زیبای ریف، شفشاون همچون دخمه ای پر پیچ و خم و مجلل از ساختمان های آبی در آبی است که دارای یک درخشش و جلای فوق العاده ی نور و روشنایی است. شفشاون اماکن دیدنی چندانی برای گشت و گذار ندارد و این یکی از جاذبه های اصلی شهر است، که به سادگی می توانید در کوچه های مدینه به گردش بپردازید و از معماری رنگارنگ آن لذت ببرید. اگر شما برای مدتی در شهر های شلوغ بوده اید و خسته شده اید، این جا، یک شهر راحت و بی قید، غرق در آرامش و صلح، و همچنین یک محل عالی برای شارژ شدن و انرژی گرفتن است.
شفشاون یک شهر کوهستانی زیبا در شمال شرقی مراکش است که در چشم انداز دراماتیکی از کوه‌های ریف قرار دارد. شفشاون یک مقصد خرید محبوب و پر طرفدار است که بسیاری از صنایع دستی بومی، مانند پوشاک پشمی و پتوی بافته شده، که در دیگر نقاط مراکش یافت نمی شود را به گردشگران ارائه می دهد. پنیر بز بومی این منطقه نیز محبوب گردشگران است.

ولیلی
Volubilis

ولیلی، مراکش

ولیلی از شهرهای باستانی کشور مراکش است که در سه کیلومتری غرب شهر مولای ادریس زرهون قرار گرفته است. ویرانه روم، ویرانه ی شماره یک مراکش است که با موزاییک های قابل توجه ای که در جایی که آنها را کشف کردند، هنوز هم در خاک مدفون هستند، نعمتی برای دوستداران تاریخ به شمار می رود. همچنین این مکان، پر از ستون های معلق و بقایای معابد است، که برای یادآوری به ما انسان ها ایستاده اند و این نکته را به ما می گویند که حتی بزرگ ترین امپراتوری ها در نهایت فرو می پاشند و از بین می روند. موقعیت بالای تپه به خرابه ها اجازه می دهد تا بر حومه ی شهر و محیط عاشقانه ای که شکوه و عظمت خود را از دست داده است، فرمانروایی کنند. به راحتی می توانید با یک تور یک روزه از مکناس یا فاس به بازدید از این جاذبه های توریستی بروید.

باب المنصور
Bab al-Mansour

باب المنصور، مراکش

این دروازه با شکوه، که بر سر در ورودی منطقه ی امپریالیستی شهر مکناس از مدینه قرار دارد، به خاطر دکوراسیون خیره کننده خود مورد توجه است. باب المنصور یادگاری با شکوهی از عصر شکوهمندی است که مکناس به عنوان پایتخت مراکش بوده است، و این یادبود تاریخی، یادآور قدرت سلطان است.

آیت بن حدو
Ait Ben Haddou

آیت بن حدو، مراکش

این قصبه(قلعه) با خشت های طلایی خود که به طور چشمگیری از زمین بیرون زده است، در میان تمام مناظر، نگاه شگفت زده ی تمام بازدید کنندگان را به سمت خود جلب می کند. این جا یک محل افسانه ای است، که به خاطر برج های نارنجی رنگ و زیبایی های سورئال خود، تبدیل به یک مکان عالی و مورد علاقه برای فیلم برداری شده است. آیت بن حدو در چند فیلم از جمله لورنس عربستان و گلادیاتور ظاهر شده است. اگر شما قصد رفتن به مناطق داخلی مراکش را دارید، قطعا باید آیت بن حدو را در لیست اماکنی که قصد بازدید دارید، قرار دهید.
آیت بن حدو یکی از شهرهای مستحکم شده در طول مسیر کاروان سابق میان صحرای آفریقا و مراکش است. در داخل دیوارهای گلی بلند ۶ قصبه و تعداد کمی خانه وجود دارد. امروزه بسیاری از مردم شهر در یک روستای مدرن‌تر در سمت دیگر رودخانه زندگی می کنند، اگر چه هنوز هم چند خانواده در دیوارهای شهر زندگی می‌کنند.

دره دادس
Dades Valley

دره دادس، مراکش

کوهنوردان، راه پیمایان و به طور کلی دوستداران طبیعت هرگز نباید سفر به مناظر بکر دره ی دادس مراکش را از دست بدهند. با قله های پوشیده از برف کوه بلند اطلس در دوردست، آسمان وسیع این کشور در اینجا، پادزهری مناسب برای کسانی است که از شلوغی های مراکش و فاس خسته شده اند. در این جا روستاهای شیکی وجود دارد که در آن جا فرصت تماشای پرنده ی استثنایی را دارید. تا آنجا که چشم شما کار می کند دشت های سرسبز به چشم می خورد که تماشای آن ها لحظات آرامی را برای شما می سازد.

صویره
Essaouira

صویره، مراکش

جذاب ترین روستای ساحلی مراکش، صویره است. قایق های ماهیگیری رنگارنگ در آب، قلعه ی ساحلی با شکوه قدیمی، و خطوط پیچ خورده ای از شهر قدیمی لذت تماشا و کشف کردن را دارد.
صویره یک بندر ماهیگیری آرام و حفاظت شده توسط یک خلیج طبیعی است. این شهر در قرن شانزدهم میلادی توسط پرتغالی به عنوان موگادور معروف بود. در طول قرن ۱۸ میلادی برای افزایش مبادلات تجاری با قدرت های اروپایی، شهر کنونی صویره ساخته شد. امروزه صویره با وزش باد قوی و همیشگی بر روی خلیج محافظت شده، مکانی مناسب برای کایتینگ و موج سواری است. برای محافظت در برابر باد و شن و ماسه، از چترهای آفتاب گیر در ساحل استفاده می‌شود. مدینه صویره، خانه ی بسیاری از هنرها و صنایع دستی کوچک به ویژه ساخت کابینت و کنده‌کاری‌های چوبی است.

ارگ چبی

Erg Chebbi

ارگ چبی، مراکش

در قسمت شرقی مراکش، در منطقه ی صحرا، تپه های شنی بزرگ و ناهموار ارگ چبی، قرار دارند که در آن می توان کاشفان و ماجراجویان را دید. این سرزمین، ابتدا برای گشت و گذار با ماشین های مخصوص صحرا و سافاری و یا کوه پیمایی با شتر است. شتر سواری محبوب‌ترین گزینه است که البته راحت‌ترین راه سفر نیست. البته برای کسانی که تمایل به فعالیت زیاد ندارند، کافی است در میان شکوه و جلال تپه های شن و ماسه بنشینند و تماشا کنند، که همین تماشا کردن هم ارزش این سفر طولانی را دارد.
تپه‌های شنی ارگ چبی در صحرای آفریقا واقع شده است. تپه‌های شنی با ابهت تا ۱۵۰ متر ارتفاع دارند و انسان در سایه ی آنها احساس کوچک بودن می کند. ویژگی های خاص ارگ چبی شن و ماسه‌های رنگی نارنجی زیبا و منحصر به فرد آن است. گشت و گذار در تپه‌های شنی به طور معمول از روستای مرزوگا که در لبه ارگ واقع شده است، شروع می‌شود.

 

نظرتون راجع به کشور مراکش و سفر به اون چیه؟

امیدوارم این مقاله رو پسندیده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری مراکش
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *