مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری بانکوک

بانكوك در سال ۱۷۸۲ به دستور شاه راماي اول به عنوان پايتخت تایلند بنا شد و اكنون با گذشت بيش از دو قرن، به كلان شهري بزرگ تبديل شده است. نام رسمی و محلی این شهر “کرونگتپ” (Krungthep) به معنای شهر فرشته ها است ولی اکثر خارجی ها از نام بانکوک استفاده می کنند. بانكوك نیز مانند ساير شهرهاي بزرگ و مدرن دنيا به داشتن ساختمانهاي عظيم، هتلهاي بسيار مجلل، مراكز خريد و نيز فرودگاهاي مدرن و بين المللي خود افتخار مي كند، ضمن آنكه زيبايي بافت و رسوم سنتي خود را نیز حفظ كرده است. بانکوک به عنوان پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر تایلند، دارای بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت شهری و ۱۴.۵ میلیون نفر در حومه است. این شهر به دلیل داشتن معبدهایش، مجموعه کاخ پادشاهی، مراکز خرید بزرگ و رستوران های فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که هر ساله بیش از ۱۶ میلیون توریست را به سمت خود می کشاند. بانکوک شهری بسیار بزرگ است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. بانکوک در مرکز تایلند واقع شده و مساحت آن در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است. بانکوک دارای ۳ فصل بارانی ( ژوئن تا اکتبر )، گرم ( مارس تا می ) و خنک ( نوامبر تا فوریه ) می باشد.
با ما در تورلند همراه شوید تا با تعدادی از جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی و توریستی بانکوک بیشتر آشنا شویم.

وات آرون
Wat Arun

وات آرون، بانکوک، تایلند

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

معبد وات آرون، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در بانکوک به شمار می رود. معبد وات آرون در محله وات چانگ در غرب رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است. قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوت آن نسبت به دیگر معابد، زیبایی فراوانی را به این منطقه بخشیده است. معماری معبد وات ارون، بسیار رنگی است که به صورت قلعه ای مستحکم و باشکوه در کنار آب قرار گرفته است. از آنجایی که معبد وات آرون درست مقابل معبد وات پو است، می توانید به راحتی بعد از بازدید معبد وات آرون، برای بازدید به آنجا نیز بروید. برای عبور از رودخانه چائو فرایا و رسیدن به معبد وات پو، می‌توانید از قایق هایی که در اسکله سافان تاکسین قرار گرفته اند، استفاده کنید و در اسکله ی شماره ۸ پیاده شوید.

وات آرون

به شما توصیه می‌کنم حتما یک‌ساعت از وقتتان را برای دیدن معبد وات آرون بگذارید. نام دیگر معبد وات آرون، معبد سپیده دم temple of the dawn است، چرا که در هنگام غروب آفتاب و در شب معبد وات آرون زیبایی خاص و خیره کننده ای دارد که چشم هر مسافری را به سمت خود جلب می‌کند. ارتفاع معبد وات آرون را بیش از ۷۰ متر تخمین زده اند. منار مخروطی معبد وات آرون نیز صحنه زیبا و چشم‌نوازی را در رودخانه چائو فرایا بوجود آورده است. دکوراسیون و طراحی معبد وات آرون با کاشی، سرامیک، و شیشه های رنگی است که به صوت کاملا ماهرانه و طبق الگوهای خاص انجام گرفته است.
می‌توانید از پله‌های معبد وات آرون به بالاترین نقطه بروید. پله ها شیب تندی دارند که شما برای جلوگیری از افتادن، می‌توانید از نرده ها کمک بگیرید. وقتی به بالاترین نقطه معبد وات آرون رسیدید، به راحتی می توانید رودخانه چائو فرایا، کاخ بزرگ، و معبد وات پو را ببینید. در طول مسیر، انواع مجسمه های حیوانات مختلف و سربازان چینی را نیز خواهید دید. بعد از پیاده روی نسبتا طولانی وارد سالن اصلی معبد وات آرون می شوید که می‌توانید مجسمه طلایی بودا را ببینید. بر روی دیوارهای داخلی معبد وات آرون، نقاشی های زیبایی حکاکی شده است. علاوه بر این که این معبد از جز جاذبه های توریستی پر طرفدار بانکوک به شمار می رود، یک جایگاه مهم برای عبادت بوداییان نیز می باشد. به دلیل مذهبی بودن این معبد، حتما باید لباس مناسب که بلند نیز باشد، با خودتان به همراه ببرید و در آنجا بپوشید، در غیر اینصورت می‌توانید از لباس هایی که در کنار این معبد کرایه داده می شوند، استفاده کنید. معبد وات آرون از ساعت ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ برای بازدید توریست‌ها باز است. می توانید برای بازدید از معبد وات آرون از مونو ریل و تاکسی استفاده کنید و قسمتی از مسیر را قایق سواری کنید.

گراند پالاس و وات فراکائو

THE GRAND PALACE & Wat Phra Kaew

گراند پالاس و وات فراکائو

چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در پایتخت وجود دارد، اما شاید بهتر باشد که برنامه ی خود را در بانکوک با بازدید از کاخ بزرگ شروع کنیم. کاخ بزرگ، اولین جاذبه ی گردشگری شهر محسوب می شود، که از اهمیت تاریخی و معماری فوق العاده ای برخوردار است.
تالارهای سلطنتی، معابد، و آثار باستانی، که مهمترین آن معبد وات فرا کائو، یا همان معبد بودای زمردین، است به شکل پیچ و خم داری در محوطه به چشم می خورند. ساخت و ساز کاخ بزرگ در سال ۱۷۸۲ زمانی آغاز شد که پایتخت سیام از تنبوری به بانکوک منتقل شد. این کاخ در غرب رودخانه بانکوک قرار دارد. برای حفاظت از کاخ در برابر دشمنان در گذشته، دور تا دور این بناها را دیواری به طول یک هزار و نهصد متر کشیده اند. این کاخ تا زمان مرگ مرموز شاه آناندا ماهیدول در سال ۱۹۴۶ به عنوان محل اقامت پادشاهان تایلند بود. برادر او پادشاه بومیبول ادولیادج موفق شد به طور دائم به کاخ چیترالادا نقل مکان کند.

گراند پالاس و وات فراکائو

کاخ بزرگ طیف گسترده ای از سبک های معماری، اعم از سبک آیوتایان خالص معابد که ترکیبی از تایلندی و غربی برای سازه های بعدی است را پوشش می دهد. همچنین شامل وات پرا کاو است، که اقامتگاه زمرد بودا بوده، و یکی از قدیمی ترین و معروفترین مجسمه های بودا در جهان است. در معبد بودای زمردین می توان به خوبی فرهنگ و تعلیمات بودا را با همه وجود احساس کرد. در معبد بودای زمردین یکی از مجسمه های بسیار مقدس بودا قرار دارد. این مجسمه به رنگ سبز یشمی است و لباسی طلایی به تن دارد. مجسمه بودا در این معبد به حالت مدیتیشن نشسته است و حدود ۴۵ سانتی متر ارتفاع دارد.

گراند پالاس و وات فراکائو، مجسمه بودای زمردین

بدون شک اگر یک مکان در بانکوک وجود داشته باشد که سفر به این شهر بدون بازدید از آن ناقص خواهد ماند، کاخ بزرگ بانکوک یا Grand Palace است که بسیار خیره‌کننده و چشمگیر است و یکی از معروف‌ترین بناهای تایلند است. همان طور که پیشتر گفته شد، کاخ بزرگ تایلند در سال ۱۷۸۲ ساخته شده است و تا ۱۵۰ سال بعد از آن محل زندگی پادشاهان تایلند و درباریان و مقامات بلندپایه دولتی بوده است. این بنای زیبا، مانند بانویی پیر و سالخورده است که همچنان با معماری و جزئیات زیبایش هیبت و شکوه خود را حفظ کرده است و بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب می کند و گویی ادای احترامی است به خلاقیت و هنر مردم تایلند. در داخل دیوارهای این کاخ بزرگ وزارت جنگ تایلند و ادارات وابسته به آن نیز وجود داشته است. امروزه این مجموعه به عنوان قلب معنوی پادشاهی تایلند باقی مانده است. این مجموعه درون خود چندین ساختمان مهم دارد که از جمله آنها وات فرا کائو Wat Phra Kaew یا بودای زمردین است که در عین کوچک بودن بسیار با شکوه و مورد احترام است. لباس های بودا ابتدای هر فصل به دست پادشاه تایلند عوض می شوند و این رویداد از اتفاقات مهم تقویم بودایی به شمار می رود. پادشاهان تایلند از قرن بیستم دیگر در کاخ بزرگ زندگی نکردند ولی از این مجموعه همچنان برای جشن ها و مراسم تشریفاتی استفاده می شود. مجموعه کاخ بزرگ بانکوک، مانند بقیه بناها در جزیره راتاناکوسین، بسیار شبیه کاخ‌های آیوتایا پایتخت سابق سیام که مورد حمله برمه ای ها قرار گرفت، ساخته شده است.

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک
Chatuchak Weekend Market

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک

گشت در میان فروشندگان و عمده فروشان در بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک برای مسافران جذابیت زیادی دارد. بزرگی این بازار و تنوع موجود در آن، همه را متحیر می کند. هر مسافر با هرسلیقه ای می تواند وارد بازار آخر هفته چاتوچاک بانکوک شود و به خواسته ی خود برسد.
چاتوچاک، بزرگترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است که در زمینی به وسعت ۳۵۰۰۰۰ مترمربع و با بیش از ۸۰۰۰ مغازه برگزار می‌شود. بطور میانگین در هر آخر هفته حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر از بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک بازدید می کنند تا از اجناسی که برای حراج گذاشته شده است آنچه که دوست دارند انتخاب و خرید کنند. یکی از پیشنهادهات ما به مسافران شهر بانکوک بازدید از بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک است. چاتوچاک یکی از مشهور ترین بازار های خیابانی جهان و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک است.

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک
بازار چاتوچاک بانکوک محل مناسبی برای یک خرید هیجان انگیز است، به شرطی که مهارت چانه زنی و تخفیف گرفتن را داشته باشید.
نگران مسیر و پیدا کردن راه برای رفتن به بازار چاتوچاک نباشید. می‌توانید سوار مونوریل (BTS) شوید و در ایستگاه Mo Chit پیاده شده و از خروجی شماره ۱ بیرون بروید. و یا از مترو (MRT) استفاده کنید و در ایستگاه چاتوچاکپارک از قطار پیاده شده و از خروجی شماره یک بیرون بزنید.

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک
بازار چاتوچاک بانکوک در آخر هفته ها یعنی روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ باز است. البته غرفه مربوط به گل و گیاه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز می باشند.

وات فو
Wat Pho

معبد بودای خوابیده، وات فو

معبد بودای خوابیده، وات فو

از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند، معبد بودای خوابیده می‌باشد. معبد بودای خوابیده (Wat Pho) یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند به حساب می آید که ترکیبی از تاریخ و علم پزشکی سنتی تایلند می باشد. از این معبد زیبا به عنوان مرکزی برای مدیتیشن و آموزش ماساژ سنتی استفاده می‌شود.

معبد بودای خوابیده، وات فو

بیش از هزار مجسمه بودا در این معبد وجود دارند که معروف ترین آن ها بودای لمیده طلایی است. مجسمه بودای لمیده طلایی (Gold Reclining Buddha) به طول چهل و شش متر و ارتفاع پانزده متر می باشد. این معبد در کنار مجموعه گرند پالاس واقع شده است.

بازار های شناور
FLOATING MARKETS

بازار های شناور

در تایلند، به قایق هایی که محصولاتی همچون میوه‌ های تازه، سبزیجات، ترشیجات، و غذاهای پخته شده تایلندی را به مردم عرضه می کنند، بازار شناور می گویند. دیدن یکی از این بازارهای شناور راه سرگرم کننده و جذابی برای خرید بعضی خوراکی ها و خوردن آن ها در حین گردش روی آب است، به ویژه که حمایت از فروشندگان محلی و رعایت تجارت محلی در کار است. به نظر می رسد برخی از این افراد بیشتر به منظور جذب توریست، این کار را انجام می دهند تا گردشگران با بخشی از زندگی روزمره ی مردم محلی تایلند آشنا شوند، اما بهر حال دیدن و خرید کردن از بازار های شناور یک تجربه ی خوب در سفر به تایلند خواهد بود. اگر شما می خواهید این بازار های قایقی را ببینید باید صبح زود بیدار شوید و به آنجا بروید تا فروشندگان را در قایق های چوبی دراز خود با کالاهایی چون، میوه های تازه، سبزیجات، ادویه جات، ترشی جات، و غذاهای خوشمزه ببینید. چند بازار شناور در نزدیکی بانکوک وجود دارد، که آمفاوا Amphawa و دمنن سدواک Damnoen Saduak در میان همه ی آنها محبوب تر هستند. شما می توانید به تنهایی و یا با یک تور و راهنما به آن جا بروید، که این بازدید می تواند شامل بازدید از خانه های محلی و مغازه ها باشد.

رود چائو فرایا
Chao Phraya River

رود چائو فرایا، بانکوک، تایلند

رودخانه چائو فرایا که به سبب پل روی آن شهرت جهانی دارد، در ۱۳۰ کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است و از مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک میباشد. شهرت این پل به این علت است که در دوران جنگ جهانی دوم، نزدیک به ۱۶ هزار اسیر جنگی متحدان به هنگام ساخت خط آهن مرگ بر روی این پل، جان خود را از دست دادند. ساخت این پل در سال ۱۹۴۲ آغاز شد و آن طور که تخمین می زدند، ۵ سال به طول می انجامید تا تایلند و برمه را با راه آهن به هم متصل کند. اما ارتش ژاپن اسیران را وادار کرد که این خط آهن ۴۱۵ کیلومتری را در طول ۱۶ ماه بسازند با این حال پس از ساخت آن هم تنها ۲۰ ماه مورد استفاده بود و در سال ۱۹۴۵ متحدان آن را بمباران کردند. در آن زمان ارتش امپراتوری ژاپن، این اسیران را مجبور به ساخت این خط آهن استراتژیک از میان جنگل و رودخانه های خطرناک این منطقه کرده بود.
رودخانه چائو فرایا که ، با دبی متوسط ۸۸۰ متر مکعب بر ثانیه ، در تایلند به مادر آب ها مشهور است و در مرکز کشور قرار دارد. از محل اتصال دو رود نان در ناخون ساوان و رود پینگ سرچشمه می گیرد و پس از عبور از جلگه های مرکزی، از میان بانکوک، به خلیج تایلند می ریزد. رودخانه چائو فرایا بسیار پر آب و قابل کشتی رانی است و کشتی هایی تا ظرفیت ده هزار تن، از طریق رودخانه چائو فرایا، به بندر بانکوک که در سی کیلومتری دهانه ی رودخانه قرار دارد، رفت و آمد می کنند. رود خانه چائو فرایا به همراه زیر شاخه هایش بزرگترین و آب خیز ترین رود تایلند می باشد که تقریبا ۳۵ درصد زمین های این کشور را به خود اختصاص داده است.

رود چائو فرایا، بانکوک، تایلند
این رودخانه به همراه مناطق تاریخی برجسته که در امتداد ساحل رودخانه واقع شده اند، یکی از خوش منظره ترین مناطق شهر و از برترین جاذبه های تایلند و بانکوک می باشد. شما می توانید با قایق تمام مسیر تا پایتخت قدیمی تایلند آیوتایا را سفر کنیدکه یکی دیگر از دیدنیهای بانکوک و تایلند است. همچنین گردشگران می توانند مکان های تاریخی شهر بانکوک را در طول مسیر رودخانه چائو فرایا مشاهده کنند. از جمله مکان های قابل مشاهده می توان به کلیسای مقدس روساری، بانک تجاری سیام، سفارت پرتغال، مقبره شاه رامای اول، کلیسای سانتا کروز، وات کانلایانامی، دژ ویچای پراسیت، معبد داون، و دژ فرا سومن اشاره کرد.

جاده خائو سان
Khaosan Road

جاده خائو سان، بانکوک، تایلند

جاده خائو سان، بانکوک، تایلند

خائو سان خیابانی کوتاه به طول ۴۱۰ متر در مرکز بانکوک، در کشور تایلند است. خائو سان  در منطقه Banglamphu در حدود ۱ کیلومتری شمال گراند پالاس و وات فراکائو قرار دارد. جاده خائو سان یک جاده کوچک واقع در امتداد رودخانه چائو فرایا می باشد. خائو سان که به معنی “آرد برنج” می باشد، یادآور بازارهای بزرگ برنج در بانکوک است. در ۲۰ سال گذشته، این خیابان به یکی از مکان های معروف جهان تبدیل شده است. در این منطقه شما می توانید خانه های ارزان قیمت، اعم از خوابگاه های با قیمت مناسب تا هتل های ۳ ستاره و همچنین کافه، دکه مواد غذایی، رستوران، فروشگاه، کافی نت، و آژانس مسافرتی پیدا کنید.

مرکز خرید ام بی کی بانکوک

MBK Center

مرکز خرید ام بی کی بانکوک

مرکز خرید ام بی کی بانکوک، تایلند

“مرکز خرید ام.بی.کی” بزرگترین فروشگاه بانکوک و یکی از بزرگترین فروشگاههای آسیاست. این فروشگاه در سال ۱۹۸۵ در هشت طبقه و بیش از ۲۰۰۰ مغازه و ۱۵۰ رستوران ساخته شده و هشت سالن سینما و سالن بولینگ دارد. ام.بی.کی (MBK) مخفف Mahboonkrong است. این فروشگاه روزانه حدود ۱۰۵ هزار نفر بازدید کننده دارد و از این نظر نیز، در تایلند بی نظیر است.
مرکز خرید ام.بی.کی، مکانی مناسب برای خرید و چانه زدن است. این مرکز به اندازه مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، سیام سنتر، و سیام دیسکاوری، شیک و مدرن نیست ولی یکی از مراکز خرید ارزان در بانکوک است. مانند هر مرکز خرید دیگر در بانکوک، مرکز خرید ام بی کی نیز دارای رستوران هایی با غذاهای تایلندی خوشمزه و غذاهای بین المللی است. در طبقات بالایی این مرکز خرید ارزان، سینما، بازی های کامپیوتری، و رستوران های متنوع وجود دارد. در فروشگاه بزرگ ام بی کی، لباس جین، لباس سایز بزرگ، کفش و کیف، جواهرات و مارک های تجاری معروف به فروش می رسد. ممکن است مارک های تقلبی به جای برندهای تجاری معروف نیز در این مرکز خرید ام بی کی بانکوک وجود داشته باشد، که بهتر است در خرید دقت کنید. اگر می خواهید به طور مثال یکی تی شرت آدیداس و یا کمربند گوچی به قیمت مناسب بخرید، و اصل بودن یا نبودن آن برای شما اهمیتی ندارد، پس مرکز خرید MBK بانکوک مکان مناسبی برای شماست. مانند سایر بازار های شبانه در مرکز خرید ام بی کی نیز می توانید مهارت چانه زنی خود را آزمایش کنید، البته اگر به طور عمده جنس بخرید، جای تخفیف و چانه زدن بیشتری دارد.

محله چینی ها در بانکوک

Bangkok’s Chinatown District

محله چینی ها در بانکوک

محله چینی ها در امتداد خیابان یاوارت قرار گرفته است، خیابان یاوارت مرکز فروش انواع مختلف طلا و جواهر است. در بانکوک، اگر می‌خواهید طلا بخرید به شما توصیه می کنم که به خیابان یاوارت بروید، و طلا و جواهرات محله ی چینی ها را ببینید. البته علاوه بر طلا و جواهرات، اجناس دیگر نیز در خیابان یاوارت به فروش می‌رسد. به دلیل زیاد بودن مغازه های رنگارنگ، همچنین قرار گیری بعضی از مغازه های هندی و بازار گل، بهتر است طول خیابان یاوارت را پیاده روی کنید تا تمامی این جاذبه های توریستی را از نزدیک ببنید.

موزه خانه جیم تامپسون

Jim Thompson`s House And Museum

موزه خانه جیم تامپسون، بانکوک، تایلند

موزه خانه جیم تامپسون، بانکوک، تایلند

موزه خانه جیم تامسون را می توان مقصد نهایی برای گردشگرانی دانست که به دنبال ساختارهای کلاسیک و لذت بردن از شکوه معماری و وسایل سلطنتی هستند. خانه ای که یک تاجر اهل ایالات متحده مالکیتش را به عهده دارد و شغل اصلی او صادرات ابریشم تایلندی به کشورهای غربی بود. او پس از اتمام جنگ جهانی دوم به تایلند آمد. این موزه شناخته شده در بانکوک، مجموعه ای از چند سازه تاریخی تایلندی در بانکوک است. این موزه، در واقع مجموعه ای گردآوری شده توسط جیم تامپسون در دو دهه ی ۵۰ و ۶۰ میلادی است. او تقریبا همه ی گوشه و کنار تایلند، شهرها و روستاهایش را زیر پا گذاشته است و این مجموعه را جمع آوری کرده است.

موزه خانه جیم تامپسون، بانکوک، تایلند

این موزه خانه نمایانگر معماری سنتی و قدیمی تایلندی است. یکی از جذاب ترین جنبه های این موزه، طراحی و معماری کلاسیک و سنتی آن است که تقریبا هر بیننده ای را جذب خود می کند. یکی از نکات جالب در مورد این مرد این است که در سال ۱۹۶۷ و در یک منطقه کوهستانی از کشور مالزی گُم شد و دیگر هم پیدا نشد!

امیدوارم این مقاله مورد پسند شما همراهان همیشگی تورلند واقع شده باشه. لطفا نظرات و پیشنهاد خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری بانکوک
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *