مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

هتل یخی سوئد

۲۵ سال پیش برای نخستین بار مهمانان هتل یخی سوئد در اتاق‌هایی با دیوارهای یخی و برفی شب را به روز رساندند. هر سال، وقتی که دمای هوای سرزمین‌های شمالی سوئد و مدار قطب شمال به زیر صفر درجه می رسد، قالب‌های بلورین یخ از یک دریاچه محلی جمع‌آوری شده و به اشکال هندسی فوق‌العاده‌ای تراش می‌خورند و در منطقه‌ای به نام “یوکاس یروی”، زیرساخت‌های لازم برای ساخت یک هتل یخی بی‌نظیر آماده می‌شود.

هتل یخی سوئد
هتل یخی سوئد دیا “آیس هتل” یکی از جاذبه های توریستی سوئد است که هر ساله، هزارن نفر را از نقاط مختلف جهان به سمت سوئد می کشاند. ساخت هتل یخی سوئد اکتبر هر سال آغاز می شود تا در فصل زمستان پذیرای توریست ها باشد. به مساحت و امکانات تفریحی این هتل که اولین پایه های آن در دهه ۱۹۷۰ میلادی ریخته شد هر ساله اضافه می گردد و “آیس هتل” امروزه از جاذبه و شهرتی بین المللی برخوردار است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

هتل یخی سوئد
مسافرین هتل یخی سوئد اغلب افراد ثروتمند هستند، زیرا هزینه اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینه بالای ساخت هر ساله ی آن بسیار بالا است. قیمت اتاق‌ها به ازای هر شب اقامت در هتل یخی سوئد از ۱۶۹ دلار شروع و به ۸۰۰ دلار نیز می‌رسد. این هتل به امکانات تکنیکی مدرنی مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه می دارد و همچنین امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد.

هتل یخی سوئد
در این مجموعه خارق العاده توریستی حتی کلیسایی فوق العاده زیبا از یخ با شمعدانهای یخی و تزئیناتی خیره کننده و زیبا وجود دارد که هر ساله پذیرای عروس و داماد هایی از سراسر جهان است که مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در آن انجام می دهند.

هتل یخی سوئد
این هتل شامل امکانات اتاق دو خوابه و سوئیت برای اقامت شب میهمانان، یک لابی، تالار نمایش فیلم، رستوران، و کافه بار یخی است. لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل، همگی از یخ هستند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آنها را به محل‌های گرم تر منتقل کنند.

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

 

 

آشنایی بیشتر با هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

icehotel-2016-icebar-by-icehotel-jukkasjarvi-tribute-design-elin-julin-marinus-vroom-jens-thoms-ivarsson-photo-asaf-kliger_web-1140x691

هتل یخی سوئد ، اولین و بزرگترین هتل ساخته شده از یخ و برف در جهان است. این هتل در روستای کوچک یوکاس یروی در شمال سوئد قرار گرفته است. جمعیت این روستا تنها ۱۱۰۰ نفر است و جالب است بدانید که تعداد سگ های این روستا تنها ۱۰۰ عدد از جمعیت مردم آن کمتر است.

هر زمستان ۵۰،۰۰۰ توریست برای بازدید از این هتل زیبا و همچنین گذراندن چند شب به یاد ماندنی در آن به روستای یوکاس یروی می آیند. از نشانه های فکر اقتصادی سازندگان این هتل می توان به انتخاب موقعیت طلایی آن اشاره کرد. افرادی که به این هتل یخی می آیند نه تنها به دنبال آرامشی عمیق هستند بلکه از به تماشا نشستن شفق های رنگارنگ قطبی و دیگر سرگرمی هایی که در فاصله ای به این نزدیکی از قطب شمال در اختیارشان گذاشته می شود نیز لذت می برند.

یوکاس یروی، هتل یخی سوئد
ساختار بدن ی هتل بسیار ساده است و مصالح آن ،یعنی یخ، نیز کاملاً در دسترس است، اما عظمت ساخت این هتل در میزان استفاده از این مصالح است. این هتل ۵،۵۰۰ متر مربع از زمین این منطقه را در بر می گیرد و از ۱،۰۰۰ تن یخ رودخان ی تورن و ۳۰،۰۰۰ تن سنایس که ترکیبی از یخ و برف است، تشکیل شده است. برفِ فشرده‌شده نقش پشتیبان را بازی می‌کند و موجب استحکام بدنه ی هتل می شود تا خانه اسکیمویی یا همان “ایگلو”ی بزرگ و محکمی ساخته شود که در واقع نقش پوسته بیرونی هتل را بازی می‌کند.

هتل یخی سوئد

آن چه این خانه قطبی را به یک قلعه برفیِ جادویی تبدیل می‌کند، مجسمه‌های زیبای یخی و نورپردازی ویژه‌ای است که توسط هنرمندانی چیره‌دست طراحی، ساخته و پرداخته می‌شوند. برای ساخت این هتل زیبا ۱۰۰ نیروی انسانی به کار گرفته می شود که ۵۰ نفر آن ها، هنرمندانی چیره دست در زمین ی مجسمه سازی و کار با برف و یخ هستند.
ساخت این هتل پروژه ای یک ساله است. در حد فاصل ماه می تا آوریل ۵،۰۰۰ تن یخ از رودخانه تأمین می شود و در بهار و زمستان در یخچال های عظیم صنعتی نگهداری می شود. سپس تنها طی ماه های نوامبر و دسامبراین هتل ساخته می شود و مجددا در اواسط ماه آوریل که همه چیز شروع به ذوب شدن می کند، این ساخت ی دست بشر نیز به طبیعتِ مولدِ خویش باز می گردد.

خبر جذاب و مهیجی که ما در تورلند برای شما داریم این است که، در حال حاضر هتل یخی  سوئد جدیدا اتاق های یخی دست سازی دارد که در تمام طول سال یخ زده خواهد ماند و با پایان فصل سرما مانند دیگر بخش های هتل ذوب نمی شوند.

%d9%81%d9%86%d8%af%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d9%84%d9%8a%d8%af-%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%88%d9%8a%d8%af-%d9%8a%d8%ad%d8%aa%d9%81%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%87-25-3

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد، که یکی از آغاز کنندگان گرایش به سمت هتل های یخی بوده است، به زودی سعی دارد اقداماتی انجام دهد تا یکی از بال های خود را در تمام طول سال منجمد نگه دارد و این موضوع به اندازه کافی عجیب است، چرا که به کمک خورشید این اتفاق امکان پذیر خواهد بود.

صاحب هتل، Yngve Bergqvist، اعلام کرده است که ساخت و ساز را در یک بخشی از هتل که شامل ۲۰ اتاق هنری دست ساز است و حاوی مجسمه های یخی و ۲ تا ۳ تخت است، آغاز خواهد کرد. این بال در طول سال باز باقی خواهد ماند.

هتل یخی سوئد

در حالی که در زمستان، هتل یخی سوئد ۱۵ سوئیت خود را که آنها معمولا در طول زمستان بر قرار هستند، بازسازی خواهد کرد. برای سرد و محکم نگه داشتن بال جدید هتل در ماه های بهار و تابستان ، هتل از پانل های خورشیدی استفاده خواهد کرد که بین ماه های بین آوریل و اوت ۷۵ کیلووات ساعت برق بهره برداری می کنند. که برای ارائه خدمات برقی برای رستوران، اتاق های مهمانان، و دفاتر کافی خواهید بود. برق نیز “لوله های سرد” در سقف تعبیه شده است که درجه حرارت اناق را در دمای ثابت ۲۳ درجه فارنهایت نگه خواهد داشت.

هتل یخی سوئد

در طول این ماه ها، خورشید تقریبا ثابت است، جمع آوری و ذخیره ی انرژی خورشیدی به اندازه کافی، به منظور نگه داشتن چیزهای در حال اجرا کار نسبتا ساده ای است. سقف بال جدید، به منظور عایق سازی، با گل های کوه قطب شمال و چمن پوشیده شده است.

هتل یخی سوئد
این هتل ساخت و ساز بر روی این بال را در ۱۵ سپتامبر آغاز کده و در اواسط ماه اکتبر، هنرمندان و معماران شروع به طراحی سوئیت ها، کافه ها، و گالری های آن خواهند کرد.

در آخر بهتر است بگوییم اگر قصد سفر به این اقامتگاه به یاد ماندنی را دارید خیالتان راحت باشد چون همان طور که می توانید در اتاق های یخ زده اما زیبای هتل شب را سپری کنید در عین حال اگر به اتاق خواب های سرد عادت ندارید، می توانید در اتاق های گرم تعبیه شده در دیگر هتل این منطقه نیز اقامت کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما نیز جذاب و مفید بوده باشه.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

هتل یخی سوئد
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *