مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سان فرانسیسکو ; جاذبه های گردشگری

سان فرانسیسکو به عنوان “پاریس غرب” معروف و شناخته شده است. رونق و توسعه ی جذب گردشگر در سان فرانسیسکو باعث شده است که آن را به شهر چند فرهنگی ” polycultural” تبدیل کند.

در اینجا برخی از جاذبه های گردشگری برتر این کلان شهر را که یادآور سواحل غرب هستند به شما معرفی می کنیم. در تورلند همراه ما باشید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

جزیره آلکاتراز

Alcatraz Island

جزیره آلکاتراز، سان فرانسیسکو

جزیره آلکاتراز تاریخ و گذشته ای جالب، هیجان انگیز و پر از تنوع داشته است، اما بیشترین شهرت آن بخاطر بودن زندانی است که زمانی برخی از بدنام ترین گانگستر های ایالات متحده آمریکا را در خود حبس داشته است، از آل کاپون گرفته تا جیمز بالجر.

جزیره آلکاتراز، جزیره کوچکی در خلیج سانفرانسیسکو است که اولین بار توسط فردی به نام خوان دی‌آیالا کشف شد. جزیره آلکاتراز که در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا قرار دارد، تا سال‌ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن‌ترین زندان در جهان به شمار می‌رفت. اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک‌های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه‌های توریستی این ایالت در معرض دید عموم قرار می گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از قایق به این جزیره که در لیست مکان‌های تاریخی ملی قرار دارد، سفر کنند و از آن بازدید کنند.

واشنگتن اسکوآر

Washington Square

san-francisco-washington-square-1112x630
واشنگتن اسکوآر، یک پارک در منطقه ی ساحل شمالی سان فرانسیسکو، کالیفرنیا است، واشنگتن اسکوآر یکی از اولین پارک های شهر است، که در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شده است.

واشنگتن اسکوآر پر از کافه های کنار خیابان و رستوران هایی مانند رستوران مادر (Mama’s restaurant) و شیرینی پزی لیگوریا ، و همچنین کلیسا پیتر و پل است.

همیشه میدان ها، یک محل برای تجمع مردم در طول تاریخ بوده است و واشنگتن اسکوآر نیز از این قاعده مستثنی نیست. جشنواره ها، فیلم های شب رایگان و بسیاری رویدادهای خاص دیگر وجود دارد که در طول سال در این مکان برگزار می شود.

در پارک واشنگتن اسکوآر می توانید مجموعه ای فوق العاده از فرهنگ های گوناگون را ببینید. در حال حاضر برخی از بهترین رستوران ها و کافه های سان فرانسیسکو در واشنگتن اسکوآر واقع شده اند.

خلیج سان فرانسیسکو

San Francisco Bay

خلیج سان فرانسیسکو

در واقع خلیج سان فرانسیسکو متشکل از چندین خلیج است، و به دلیل اینکه در سواحل شهری آن باد می وزد، خود آن را به یک مقصد محبوب و پرطرفدار در بین ملوانان و موج سواران تبدیل کرده است، علاوه بر این، خلیج سان فرانسیسکو دارای مناظر بی نظیری نیز می باشد.

پل گلدن گیت

Golden Gate Bridge

پل گلدن گیت، سان فرانسیسکو

پل گلدن گیت، سان فرانسیسکو

پل گلدن گیت یک پل معلق در سان فرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. این پل در سال ۱۹۳۷ میلادی افتتاح شد و در فاصله بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۴ با ۱۳۰۰ متر طول، طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد. پل گلدن گیت یکی از زیباترین پل های عصر صنعتی است.

پل خلیج سان فرانسیسکو

San Francisco Bay Bridge

پل خلیج سان فرانسیسکو

پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند که با نام پل خلیج نیز معروف است، یک پل معلق دو عرشه‌ای در سان فرانسیسکوی آمریکا است که اوکلند و مرکز سانفرانسیسکو را به هم ارتباط می دهد.

پل خلیج سان فرانسیسکو هنگامی که در شب روشن است، بسیار زیبا و تماشایی است!

پارک گلدن گیت

Golden Gate Park

پارک گلدن گیت، سان فرانسیسکو

پارک گلدن گیت توانسته است با الهام از سنترال پارک نیویورک، فضایی را ایجاد کند تا برای استراحتی کوتاه و فرار از هیاهوی شهر به آن پناه برد. علاوه بر این، جاذبه های مانند آکادمی علوم و باغ چای ژاپنی نیز در پارک گلدن گیت به چشم می خورد.

فرهنگستان علوم کالیفرنیا (آکادمی علوم)، یک موزه ی بزرگ علوم طبیعی و نهاد پژوهشی است. گلخانه‌ ی Conservatory of Flowers، باغ گیاه شناسی، ورزشگاه گلدن گیت و باغ ژاپنی از نقاط گردشی دیگر در این پارک است.

اسکله ماهیگیری، سان فرانسیسکو

Fisherman’s Wharf, San Francisco

اسکله ماهیگیری، سان فرانسیسکو

اسکله ماهیگیری، سان فرانسیسکو

یکی از مراکز توریستی در سان فرانسیسکو، اسکله ماهیگیری است. در اسکله ماهیگیری، رستوران غذاهای دریایی، و همچنین موزه ها و پارک هایی به چشم می خورد.

دریاچه استوی

Stow Lake

دریاچه استوی

دریاچه استوی بزرگترین و دیدنی ترین دریاچه ی ساخته دست بشر در پارک گلدن گیت است. جزیره ی آن و تپه ی توت فرنگی، به شما چشم انداز های دیدنی و جذاب را از مرکز شهر ارائه می دهد.

میدان آلامو

Alamo Square

میدان آلامو، سان فرانسیسکو

برای گشت و گذار در محله های مرفه تر و پول دار تر سان فرانسیسکو باید به حومه ی میدان آلامو بروید. پارکی که در همسایگی میدان آلامو قرار دارد به شما چشم انداز زیبایی از شهر را ارائه می دهد. اگر به میدان آلامو رفتید، فراموش نکنید که حتما سری به پینتد لیدیز بزنید.

پینتد لیدیز(خانه های ویکتوریا اریا)

Painted Ladies

پینتد لیدیز(خانه های ویکتوریا اریا)

یکی از این جاذبه های سان فرانسیسکو، پینتد لیدیز (Painted ladies) یا همان خانه های ویکتوریا اریا است. این خانه های یک شکل در بین سال های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۶ میلادی و در اطراف شهر ساخته شده اند. به دلیل رنگارنگ بودن و یک شکل بودن این خانه ها، ساکنان محلی آن ها را پینتد لیدیز یا خانم های رنگی می نامند. این خیابان، از دیرباز یکی از محل های مورد علاقه ی اصحاب رسانه بوده و بیش از ۷۰ فیلم و برنامه ی مختلف تلویزیونی تا به حال در آنجا ساخته شده است!

خانه های ویکتوریا اریا از آتش و زمین لرزه ی سال ۱۹۰۶ میلادی سان فرانسیسکو جان سالم به در بردند.

 

برنامه ریزی برای سفر به سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو

چند روز اقامت در سان فرانسیسکو کافی است

سان فرانسیسکو

شاید بهتر باشد بگوییم که تا آنجایی که برای شما مقدور است خوب است که در سان فرانسیسکو بمانید، بنابراین به خاطر داشته باشید که سان فرانسیسکو یک شهر بزرگ و شلوغ است که اماکن دیدنی زیادی دارد و کارهای زیادی برای انجام دادن در آنجا وجود دارد. اگر برای اولین بار است که به سان فرانسیسکو سفر می کنید، در صورت امکان حداقل یک هفته زمان سفرتان را در نظر بگیرید، هر چند حتی ممکن است یک هفته نیز برای گشت و گذار کامل کافی نباشد!

در سان فرانسیسکو بهتر است کجا اقامت کنید

سان فرانسیسکو

اینکه کدام یک از محله های سان فرانسیسکو برای شما بهتر است بستگی به قصد و هدف شما از سفر دارد. مثلا با اقامت در اسکله ماهیگیری همه نیازهای اولیه ی شما برآورده می شود، هر چند میدان اتحاد Union Square برای گردشگران محل آرام تر و بهتری است. محله های دیگر هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و ارزش این را دارند که قبل از سفر درباره ی آنها تحقیق کنید، اما از اقامت در محلاتی مانند BAYVIEW، Hunter’s Point ، Sunnydale، و Visitation Valley که آمار جرم و جنایت در آنها زیاد است، اجتناب کنید.

حمل و نقل و جابجایی در سان فرانسیسکو

سیستم حمل و نقل در سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو یکی از منحصر به فرد ترین سیستم های حمل و نقل عمومی و همچنین اتوبوس ها و قطار ها را در جهان دارد. در شهر که عمدتا جابجایی و حمل و نقل توسط شبکه تاریخی اتومبیل های کابلی است. هرچند تراموا های جدیدتر نیز در خطوط حمل و نقل استفاده می شوند، اما ممکن است برای تنوع هم که شده، بازدید کنندگان بخواهند سوار یکی از آنهایی که قدیمی ترند بشوند. هر چند باید به شما هشدار بدهم، که مسیرهایی مانند خط اف-مارکت F-Market و واروز (اسکله ها) Wharves خط های بسیار شلوغی هستند!

سان فرانسیسکو شهری است که در آن دوچرخه سواری امری پسندیده و رایج است، و خطوط وسیع دوچرخه سواری در آن به چشم می خورد.

امیدوارم با ارائه ی این مقاله اطلاعات مفیدی درباره ی سفر به سان فرانسیسکو، با شما به اشتراک گذاشته باشیم ، برای اطلاعات بیشتر به سایت تورلند مراجعه کنید .

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سان فرانسیسکو ; جاذبه های گردشگری
4 (80%) 3 votes
۱ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *