مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۰ جاذبه ی برتر شهر بوداپست

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است و رودخانه‌ی دانوب از مرکز آن می‌گذرد. جاذبه‌های مجارستان از مناظر طبیعی گرفته تا فرهنگ و تمدن کهن آن، چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می کند. دیدنی‌های مجارستان را نمی‌توان در یک مقاله بیان کرد؛ تنها اسم شهر بوداپست کافی است تا گردشگران از سراسر دنیا به مجارستان سفر کنند.

چشمه‌های آب‌گرم در سرتاسر کشور مجارستان وجود دارد و تنها در شهر بوداپست، ۱۱۸ چشمه‌ی آب گرم وجود دارد. چشمه‌‌های آب گرم مجارستان که در دنیا مشهور به اثر جادویی می باشند، بسیاری از بیماری‌های مزمن را درمان می کنند. استفاده از این آب‌ها، نه ‌تنها برای توان‌بخشی بلکه برای خوش‌گذرانی و استراحت نیز عالی هستند. حمام‌های تاریخی مجارستان با پیشینه‌ای ۲۰۰۰ ساله در استفاده از این آب‌گرم‌ها، شما را به یک سفر تاریخی در دل دوران روم خواهد برد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

بوداپست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر آن است. شهر بوداپست، مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز می‌باشد.

بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که بودا در کرانه ی باختری رود دانوب و پست در سمت شرق رود دانوب واقع شده‌ است.

بوداپست با داشتن فرهنگ، هنر و معماری غنی، برای هزاران سال است که محبوب گردشگران در شرق و غرب جهان است و بازدید از بوداپست هر بیننده ای را مجذوب و مبهوت خود می کند.

امروز قصد داریم در تورلند شما را با ۱۰ تا از بهترین جاذبه های شهر های متحده بودا و پست آشنا کنیم.

حمام سیچینی

Szechenyi Thermal Bath

حمام سیچینی، بوداپست

بوداپست به خاطر وجود حمام‌ های خوب و متفاوتش کاملا معروف است. ۶ مجموعه‌ی بزرگ از این حمام ها در شهر بوداپست وجود دارد که مشهور ترین آن ها حمام سیچینی است.

حمام حرارتی سیچینیاز آن جاذبه‌های بوداپست است که به شما پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. حتی در روزهای ابری و بارانی هم می توانید از بودن در این حمام لذت ببرید.

درجه‌ حرارت آب حمام و استخر بین ۲۵ تا ۴۰ درجه‌‌ی سانتیگراد است. اگر در طول سفر خستگی به تنتان مانده است، جایی بهتر از حمام Szechenyi برای رفع استرس و خستگی برای شما وجود ندارد.

حمام حرارتی سیچینیدارای استخر های سرپوشیده و رو باز است که توسط دو چشمه آب گرم مختلف گرم می شوند.

حمام سیچینیکه در پارک شهر بوداپست قرار دارد، بزرگترین حمام طبی و درمانی در اروپا است.

پیشنهاد می کنیم یک لباس شنا برای استفاده از این حمام همراه خود داشته باشید.

ساختمان پارلمان مجارستان

Hungarian Parliament Building

ساختمان پارلمان مجارستان، بوداپست

ساختمان پارلمان یکی از زیباترین ساختمان های مجارستان و اروپا می باشد و از سال ۱۸۸۵ میلادی تا سال ۱۹۰۲ میلادی، به عنوان پارلمان مجارستان مورد استفاده بوده و در حال حاضر یکی از میراث های فرهنگی و باستانی جهان به شمار می رود.

ساختمان پارلمان مجارستان با الهام از ساختمان پارلمان انگلستان ساخته شده و رونمای گنبدی شکل، مناره های تاجی شکل اطراف آن، و نورپردازی حیرت آور این ساختمان در شب و همچنین انعکاس تصویر آن در رود دانوب چنان صحنه ی رویایی ای برای شما می سازد که هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

این ساختمان در کنار رودخانه دانوب و در حاشیه ی خیابان کوشوت لایوش و به طول ۲۵۰ در کناره رود گسترده شده است و محوطه ی پشتی آن، فضاهای سبز زیبا و دلپذیری را ایجاد کرده است که در تمامی دوره ها همواره پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان بوده است.

در شبهای تابستان دولت مجارستان معمولا محوطه پشتی پارلمان را برای کنسرت های روباز خیابانی آماده می کند که نواهای شنیدنی کنسرت جمعی نوازندگان مطرح کشور، روح را به پرواز در آورده و صوت دلنشین اپرا خوان ها فضای دل نشینی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

ساختمان پارلمان مجارستان، بوداپست

در ساحل رودخانه پِست با الهام گرفتن از خانه های مجلس لندن یک ساختمان نئوگوتیک با شکوه به عنوان پارلمان مجارستان ساخته شده است.

ساختمان پارلمان مجارستان تنها به واسطه ی نمای نئو گوتیک آن شناخته شده و مطرح نیست، بلکه در داخل ساختمان پارلمان مجارستان، نقاشی های دیواری بسیار زیبا، مجسمه ها، و موزاییک های شیشه ای رنگی، و همچنین تاج مقدس مجارستان وجود دارد، که همه ی این ها باعث شکوه و جلال آن گردیده است!

پل زنجیر

Chain Bridge

پل زنجیر، بوداپست

پل زنجیر، بوداپست

پل زنجیر، یک پل معلق بر روی رود دانوب در شهر بوداپست، مجارستان است که ۳۷۵ متر طولو ۱۴٫۸ متر عرض دارد و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۸۴۹ به بهره‌برداری رسیده است.

پل زنجیر پس از اتمام ساخت پل های زنجیره ای در سال ۱۸۴۹ در مجارستان، به عنوان یکی از عجایب و شگفتی دنیای مدرن در نظر گرفته شده است.

در ابتدا قرار بود پل زنجیر، بر روی دهانه رودخانه دانوب در شهر پل بزند، اما در آخر باعث اتصال شهر های بودا و پست، و تبدیل آن ها به یک شهر شد.

بلوار آندرسی

Andrássy Avenue (Andrássy út)

بلوار آندرسی، بوداپست

میدان دلاوران، بوداپست

بلوار آندرسی که توسط عمارت نئو رنسانس احاطه شده است، منطقه ی اصلی خرید در شهر، و یک میراث جهانی یونسکو می باشد که با کافه ها، رستوران ها، موزه ها، و تئاترها، و همچنین بوتیک های لوکس خود به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در بوداپست به شمار می رود.

ساختمان اپرا مجارستان

Hungarian State Opera House

ساختمان اپرا مجارستان، بوداپست

شاید چشمگیر ترین نماد بوداپست در بلوار آندرسی، همین ساختمان اپرای مجارستان باشد که داخل آن نیز به همان اندازه عالی و زیبا است. اجراهای اپرای مجارستان در سطح جهانی نیز ارزش دیدن را دارد!

کلیسای ماتیاس

Matthias Church

کلیسای ماتیاس، بوداپست

یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی شهر بوداپست، کلیسای باشکوه و دیدنی ماتیاس است که موزاییک های نقش دار و رنگارنگ آن، نشان دهنده ی زیبایی های فوق العاده کلیسا هستند.

کلیسای ماتیاس در سال ۱۴۵۸ ساخته شد و پادشاه ماتیاس در ۱۴ سالگی در این کلیسا تاج گذاری کرد. برخی از مورخین سال ساخت این کلیسا را سال ۱۰۱۵ میلادی و معمار آن را شاه استفان می دانند.

پس از حمله ترکان عثمانی به بوداپست و تصرف آن، این کلیسا به مسجد تبدیل شد و مسلمانان دیواره های این کلیسا را با آیات قرآن مزین کرده اند.

کلیسای ماتیاس گذشته ی غم انگیزی را دیده است و با تمام سختی ها، هنوز هم باشکوه و مجلل پا برجاست و به صورت یک ستاره از منطقه قلعه بودا باقی مانده است.

یکی از مهم ترین کلیساهای بوداپست، کلیسای ماتیاس است که برای مدتی طولانی کلیسای تاجگذاری در مجارستان بوده و کلیسای اولیه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و ظاهر فعلی کلیسا، ناشی از ترمیمات انجام شده در قرن نوزدهم میلادی است.

کلیسای ماتیاس، دومین کلیسای قرون وسطی بودا و همچنین هفتمین کلیسای بزرگ قرون وسطی در مجارستان است.

دژ (قلعه) ماهیگیر یا سنگر و استحکامات ماهیگیر

Fisherman’s Bastion

سنگر و استحکامات ماهیگیر، بوداپست

دژ ماهیگیر، که در یک منطقه ی قلعه ای زیبا قرار گرفته است، یک نسخه خیالی از سنگر و استحکامات قرون وسطی با برج و بارو های زیبا می باشد.

نام آن برگرفته از صنف ماهیگیرانی است که ابتدا به دفاع از رودخانه ی قرون وسطایی بودا می پرداختند. مناظر و چشم انداز دراماتیک سنگر و استحکامات ماهیگیر، آن را به یکی از پر بازدید ترین جاذبه های بوداپست تبدیل کرده است.

قلعه بودا

Buda Castle

قلعه بودا، بوداپست

قلعه بودا، بوداپست

یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری بازدیدکنندگان بوداپست، قلعه بزرگ بودا می باشد که دو موزه در این قلعه وجود دارد و منشا این مجموعه باشکوه به قرن ۱۳ میلادی باز می گردد.

قلعه بودا یک قلعه تاریخی در بوداپست، مجارستان است که در گذشته، قصر پادشاهان مجارستان نیز بوده است و به همین علت به آن قصر سلطنتی نیز گفته می‌شود.

ساخت مجموعه ی قلعه بودا به سال ۱۲۶۵ میلادی باز می گردد که تا سال ۱۹۱۸ میلادی قصر پادشاهان مجارستان بوده است، قلعه بودا، بزرگترین و معروف ترین جاذبه ی شهر بوداپست است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

کلیسای سنت استفان

St. Stephen’s Basilica

کلیسای سنت استفان، بوداپست

کلیسای سنت استفان، بوداپست

به افتخار اولین پادشاه مجارستان، این کلیسا را سنت استفان نامیدند.

کلیسای سنت استفان، بزرگ‌ترین کلیسای بوداپست است که دارای گنبدی باشکوه و بسیار زیبا می باشد.

کلیسا بین سال های ۱۸۵۱ و ۱۹۰۶ میلادی ساخته شد و مهم‌ترین عتیقه ی مقدس مجارستان، یعنی “دست سنت استفان” در داخل حرم این کلیسا نگهداری می شود .

خانه وحشت

House of Terror

خانه وحشت، بوداپست

خانه وحشت، بوداپست

خانه وحشت یک موزه در بلوار آندرسی در بوداپست، مجارستان است. خانه وحشت، تنها یک موزه ساده نیست، بلکه یادبودی از قربانیان رژیم های فاشیست و کمونیست است که در نمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

بهترین زمان برای سفر به بوداپست

بوداپست گردشگران زیادی را در طول تابستان به خود جذب می کند. با وجود اماکن دیدنی متنوعی که در بوداپست وجود دارد،  گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. بهترین زمان برای سفر به این شهر ، احتمالا اوایل یا اواخر تابستان است، درست زمانی که هوا برای لذت بردن از حمام های آب گرم، زیاد گرم نیست.

چند روز در بوداپست اقامت داشته باشیم

تنها دیدن جاذبه های گردشگری شهر بوداپست یک آخر هفته طولانی زمان می خواهد اما اگر می خواهید بهترین حمام ها، موزه ها و مراکز شبانه بوداپست را تجربه کنید، سفر خود را برای یک هفته تنظیم کنید.

رفت و آمد در بوداپست چگونه است

بوداپست دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای است. متروی بوداپست، پس از کلان شهر لندن، یکی از قدیمی ترین خطوط راه آهن زیر زمینی در دنیا به شمار می رود. بلیط را پیش از سوار شدن از ایستگاه ها و دکه های روزنامه فروشی تهیه کنید. اما مراقب باشید، با یک بلیط معمولی نمی توانید بین خطوط سوار و پیاده شوید، اگر سفر شما طولانی و نیازمند جابجایی می باشد، در مورد بلیط های ویژه سوال کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برترین جاذبه های گردشگری در شهر بوداپست کشور مجارستان آشنا کنیم. امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما مفید و جذاب بوده باشد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۰ جاذبه ی برتر شهر بوداپست
3 (60%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *