مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

نگاهی به جاذبه های تایلند

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیا می باشد. در این مقاله با تورلند همراه باشید تا با جاذبه های تایلند آشنا شویم. نام تایلند در زبان مردم محلى برگرفته از دو لغت Thi و Land میباشد که به معناى سرزمین حورى یا همان تایى است. شاید اصلی ترین جاذبه گردشگری تایلند با نام آن کشور بی ارتباط نباشد.

حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور را تایلندی ها، ۱۴ درصد چینی ها و ۱۱ درصد را باقی قومیت ها تشکیل می دهند. بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که اکثرا در محله چینی ها China Town در بانکوک زندگی می کنند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

تایلند، سرزمین لبخندها، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری‌ است که در آن می‌توان هیجان‌، آرامش و زیبایی طبیعت را همزمان و به بهترین شکل ممکن تجربه کرد.طبیعت زیبا، خیره‌کننده، و بکر تایلند، تفریحات آبی، سواحل اعجاب انگیز، بازارهای شناور، معابد تاریخی و …، از اصلی‌ترین دلایلی است که تور تایلند را به یکی از بهترین گزینه‌ها، برای هر توریستی در دنیا تبدیل کرده است. سفر به تایلند، برای هر مسافری تجربه ای به یادماندنی و فوق العاده به ثبت می رساند.

معرفی جاذبه های تایلند

در تورلند سعی داریم تا شما را با بهترین جاذبه های تایلند از جمله جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و همچنین جزایر و سواحل محبوب تایلند آشنا کنیم. همراه ما باشید.

جزایر تایلند

Thailand Islands

جزایر تایلند
تصویری از یک جزیره که از جاذبه های تایلند به حساب می آیند

ازجمله معروفترین جاذبه های تایلند جزایر اطراف این کشور است. جزایر اطراف تایلند به دلیل سواحل زیبا و یا فضا و مناظر زیبایی که دارند در سراسر جهان مشهور و شناخته شده هستند.

جزایر تایلند
مجموعه جزایر کشور تایلند

سه مجموعه ی اصلی از جزایر در تایلند وجود دارد. که عبارتند از جزایر کو سامت و کو چانگ در شرق بانکوک، جزایر کو پنگان و کو تائو در خلیج کو سامویی، و جزایر پوکت و کو فی فی در دریای آندامان که هر یک را به اختصار برای شما معرفی خواهیم کرد.

جزیره کو سامت

ko Samet

جزیره کو سامت
جزیره کو سامت از جاذبه های تایلند

برای فرار از شلوغی شهر بانکوک، جزیره کو سامت محل استراحت مناسب و محبوبی است. اگرچه اکثر این جزیره یک پارک ملی است، اما تعدادی مراکز با امکانات مختلف نیز برای گذراندن تعطیلات در آن وجود دارد. سواحل شنی سفید، یکی از جاذبه های بزرگ گردشگری در کوسامت هستند. گردشگران می توانند محیط های آرامش بخش و سواحل محبوب را، به همراه بسیاری از فعالیت ها انتخاب کنند. سواحل اَو نوینا، اَو فوتسا، او نیوآن، و اَو وای، به دلیل سکوت، اقامتگاه های دنج، و مناظر خیره کننده ی غروب آفتاب، مشهور هستند و از محبوب ترین جاذبه های تایلند است. سواحل هات سای کائو و اَو هین کوک شلوغ تر هستند، و گردشگران در این سواحل می توانندحمام آفتاب بگیرند، شنا و موج سواری کنند و از تفریحات شبانه لذت ببرند.

جزیره کو چانگ

Ko Chang

جزیره کو چانگ
جزیره کو چانگ از جاذبه های تایلند با آبی همچون آینه

یکی دیگر از جاذبه های تایلند ، جزیره کوچانگ در نزدیکی مرز کامبوج، و سومین جزیره ی بزرگ تایلند و همچنین بزرگترین مجمع الجزایر در پارک دریایی کوچانگ می باشد. این جزیره ی کوهستانی به خاطر آبشارهای فراوان، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و سواحل شنی طولانی خود ، معروف است. در کمتر از ده سال، با وجو اینکه کوچانگ به مقصد اصلی گردشگران در تایلند تبدیل شده است، هنوز هم از جزایری مانند پوکت و کو سامویی آرام تر است.

جزیره کو پنگان

Ko Pangan

جزیره کو پنگان
تصویری از جزیره کو پنگان از جاذبه های تایلند

کو پنگان، جزیره ای از خلیج تایلند است که بین جزایر کو سامویی و کوتائو قرار دارد. جزیره کو پنگان، مقصدی معروف برای کوهنوردان و علاقه مندان به جنگل های انبوه است.

هر ساله در این جزیره جشنواره ی رقص ها معروف به مهمانی ماه کامل برگزار می شود. گردشگرانی که محل های آرام را دوست دارند، مشتاق دیدن معابد متعدد بودایی کو پنگان هستند. همچنین چشمه های معدنی و سکوت آرام بخش این جزیره دلیلی بر شهرت آن می باشد.

جزیره کو تائو

Ko Tao

جزیره کو تائو
تصویری از جزیره کو تائو از جاذبه های تایلند

جزیره کوتائو خیلی سریع تبدیل به مقصد مورد علاقه ی افرادی شد که برای تفریح به تایلند می آیند.

این جزیره برای غواصان، صخره نوردان و کوه نوردان، پیشنهاد های خوبی دارد. جزیره کو تائو، مرکز غواصی در تایلند به شمار می رود. هرساله در حدود ۷۰۰۰ غواص جدید، در کوتائو گواهی معتبر می گیرند و اینجا یکی از محبوب ترین مقصدها برای یادگیری شیرجه می باشد.

علاقمندان به ماهیگیری، به امید گرفتن نیزه ماهی های فراوان، بار ها به این جزیره می آیند. با افزایش سیل گردشگران به کو تائو، تعداد زیادی استراحتگاه، کافه و کلوپ های شبانه باز شدند، اما هنوز هم برای افرادی که در جستجوی مکان های آرام تری برای تعطیلاتشان هستند، همچنان مناطق بکر و کمتر توسعه یافته ای در این جزیره وجود دارند.

جزیره پوکت

Phuket

پوکت
پوکت از معروفترین جزایر تایلند

جزیره پوکت به نام مروارید دریای آندامان نیز معروف است و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های زلال آن شهرت دارد که از معروفترین جاذبه های تایلند است. بیش از نیمی ازجزیره پوکت را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد.

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیا به شمار می رود.در شمال جزیره پوکت، فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی به آن را ممکن ساخته است.

خارج از بانکوک، پوکت محبوب ترین منطقه ی توریستی کشور با سواحل دیدنی بسیار و اقامتگاه های راحت برای گردشگران می باشد. نزدیک این سواحل، گردشگران می توانند کلوپ های شبانه و مراکز خرید را پیدا کنند. برخی دیگر از جاذبه های گردشگری در پوکت شامل زمین های گلف، موزه ها و بناهای تاریخی نیز می باشد.

پوکت

پوکت
تصویری از یک زوج در جزار تایلند

پوکت بزرگترین و مدرن ترین جزیره در تایلند است که بوسیله دو پل به سرزمین اصلی متصل شده است و برای سفر ماه عسل و داشتن اوقاتی رومانتیک نیز، می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

جزیره کو فی فی

Ko Phi phi

جزیره کو فی فی
جزیره کو فی فی

کو فی فی، مجمع الجزایر کوچکی در استان کرابی در جنوب تایلند می باشد از دیگر جاذبه های تایلند می باشد. کو فی فی بزرگترین جزیره ی این مجمع الجزایر است و تنها جزیره ای است که سکونت دائمی دارد.

جزیره کو فی‌فی بخاطر فیلم “ساحل” مشهور شده است. در دسامبر ۲۰۰۴ میلادی، کو فی فی به شدت توسط سونامی اقیانوس هند  آسیب دید که تقریبا تمام زیرساخت های جزیره ویران شد. با این حال توسعه ی مجدد به سرعت انجام گردید و خدمات با مقررات ساختمانی یعنی محدود کردن ارتفاع هتل های جدید و بناهای دیگر برای حفظ چشم اندازهای خیره کننده ی این جزیره، بازگشتند.

بانکوک

Bangkok

بانکوک، تایلند
بانکوک پایتخت تایلند

شهر بانکوک پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است که مملو از ساختمان های بلند، کاخ های باشکوه، معابد قدیمی، کلوپ های شبانه، بازارهای شلوغ و خیابان های مملو از فروشنده های خوراکی و سوغاتی است. با اینکه گاهی اوقات بانکوک را یک جنگل شلوغ و پر سر و صدا و با آلودگی هوا توصیف می کنند، اما این شهر همچنان طبیعت زیبای خود را حفظ کرده است و فضای سبز و گیاهان گرمسیری در آن دیده می شود.

مشهور ترین خیابان توریستی بانکوک، خیابان کائو سان است که برای شروع خرید چیزهای ارزان و صرف غذا و شب زنده داری بهترین مکان است. همچنین از دیدن معبد مقدس وات فرا کائو که بودای زمریدن در آن قرار دارد غافل نشوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی مربوط به جاذبه های بانکوک را در تورلند مطالعه کنیذ.

چیانگ می

Chiang Mai

چیانگ می، تایلند
چیانگ می، تایلند

چیانگ می، توسط کوهستان های شمالی تایلند احاطه شده است و اغلب به عنوان یک مقصد گردشگری برای کسانی است که به دنبال مناظر سرسبز و همچنین ماجراجویی در دل طبیعت هستند.

چیانگ مای شهر بزرگ است و از نظر فرهنگی و معماری، شهر مهمی است که در آن بناهای تاریخی و مدرن سبک معماری تایلندی در کنار هم دیده می‌شود. با قدم زدن در مرکز تاریخی شهر می توانید دیوارهای قدیمی شهر و ده ها معبد بودایی را ببینید.

مشهور ترین معبد در چیانگ مای، معبد وات فراتات دوی سوتپ است که در کوهستانی مشرف بر شهر چیانگ مای قرار گرفته است.

کانچانابوری

Kanchanaburi

کانچانابوری، تایلند

کانچانابوری، تایلند
کانچانابوری، تایلند

کانچانابوری در غرب تایلند واقع شده است و به دلیل مناظر زیبا و دسترسی به پارک های ملی و آبشار های فراوان، بسیار پرطرفدار  بود و جاذبه های تایلند است که گردشگران زیادی با سلایق مختلف را جلب می کند.

کانچانابوری به خاطر پلی بر روی رودخانه کوای که خط راه آهن مرگ از روی آن میگذرد و تایلند را به برمه متصل می کند مشهور است.

هزاران کارگر آسیایی و اسرای جنگی در مدت ساخت این خط آهن تحت سلطه ژاپنی ها در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند.

تمام اطلاعات مربوط به این پل و سلطه ی ژاپنی ها در سال های ۱۹۴۰ میلادی در چندین موزه و قبرستان جنگی برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است.

کانچانابوری، تایلند
کانچانابوری، تایلند

بیرون از شهر کانچانابوری چندین پارک ملی از جمله پارک های ملی ایراوان و سریناکاریند وجود دارد که مملو از مناظر زیبای طبیعی آبشار ها و غار ها است.

آیوتایا

Ayutthaya

آیوتایا،تایلند
آیوتایا،تایلند

شهر آیوتایا که در سال ۱۳۵۰ بنا شده استف در دره ی رودخانه ی چائو فرایا قرار دارد و توسط سه رودخانه که به خلیج سیام متصل می شوند احاطه شده است.

در گذشته، پادشاه یو تونگ  آن را به عنوان پایتخت خود برگزیده بود. قلمرو پادشاهی آیوتایا بیشتر با نام سیام شناخته می شود.

آیوتایا با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت، بیش از چهارصد معبد و سه کاخ باشکوه، یک بار به عنوان با شکوه ترین شهر روی زمین انتخاب شد. در سال ۱۷۶۷ زمانی که ارتش برمه به آیوتویا حمله و آن را فتح کرد ند، پایتخت تایلند به بانکوک منتقل شد.

ویرانه های آیوتویا امروزه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های تایلند به شمار می رود که در ۸۰ کیلومتری شمال بانکوک قرار گرفته است و به راحتی با قطار، قایق و یا اتوبوس و خودرو قابل دسترسی است.

پارک ملی کائو سوک

Khao Sok National Park

پارک ملی کائو سوک، تایلند

پارک ملی کائو سوک، تایلند

پارک ملی کائو سوک که بخش هایی از جنگل، صخره های آهکی، رودخانه ها و دریاچه ها در استان سورات تانی در جنوب تایلند را پوشش می‌دهد یکی از مهمترین پناهگاه‌های حیات وحش در تایلند به شمار می‌رود.

این پناهگاه حیواناتی مانند فیل آسیایی، گوزن، گراز وحشی، خرس، خوک مالایی و نژادهای مختلفی از میمون مانند گیبون ها، لانگور ها و … را در خود جای داده است.

سه مسیر پیاده روی در این پارک برای گردشگران تعبیه شده که با استفاده از آن ها گردشگران می توانند از پیاده روی در فضای جنگل و حیات وحش لذت ببرند و همچنین از آبشار های زیبا عکسبرداری کنند یا در استخرهای طبیعی شنا کنند و از تماشای مناظر زیبا در نقاط مرتفع لذت ببرند.

ساحل ریلی (رای له)

Railay Beach Thailand

ساحل ریلی (رای له)، تایلند

ری لی یا رای له، یک شبه جزیره کوچک و از جاذبه های تایلند است که به دلیل صخره های آهکی از سرزمین اصلی جدا افتاده و تنها به وسیله ی قایق قابل دسترسی است.

این صخره ها هر ساله سنگ نوردان و صخره نوردان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.

این مناطق از تایلند به دلیل سواحل زیبا و فضای آرامش بخش آن، یکی از محبوب ترین جاذبه های تایلند به شمار می رود.

تقریبا تمام نقاط قابل ساخت و ساز این شبه جزیره از شرق تا غرب آن به وسیله ی استراحتگاه بونگالو تبدیل به ویلا شده است و تا نواحی جنگلی کشیده شده است. اما نکته ی مثبت درباره ی جزیره ی ری لی این است که خبری از ساختمان های بلند و مرتفع نیست و همه ی ویلاها با استفاده از چوب ساخته شده است و در میان جنگل ها و باغ ها قرار گرفته اند.

پارک تاریخی فانوم رانگ

Phanom Rung Historical Park

پارک تاریخی فانوم رانگ، تایلند

فانوم رانگ یک مجموعه معبد هندو و با معماری فوق العاده زیبا و برجسته است که بر روی یک آتشفشان خاموش در شمال شرقی تایلند قرار گرفته است.

این مجموعه در کنار روستای نانگ رانگ قرار گرفته و در بین قرن دهم تا سیزدهم توسط کمری ها به عنوان هدیه به شیوا یک خدای هندو ساخته شده است.

این معبد به وسیله ی ماسه سنگ ها و لاتریت ها به عنوان خانه ی مقدس شیوا ساخته شده است.

معبد رو به شرق است و چهار بار در سال نور خورشید از تمامی ۱۵ درگاه معبد به داخل می تابد که در این زمان ساعات بازدید از این مجموعه افزایش می یابد و مردم بومی جشن فانوم رانگ را با مراسم باستانی و موزیک و نورافشانی برگزار می کنند.

پای

Pai

شهر پای، تایلند

شهر پای، تایلند
شهر پای، تایلند

پای که زمانی فقط یک روستای آرام و ساکت بود امروزه یک شهر پر رونق و بخشی از مای هونگ سون بین چیانگ مای و مای هونگ سون است.

با توجه به دره ی زیبا و فضای آرام پای یکی از محبوب ترین مقصد های سفر برای گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند به شمار می رود. با توجه به موقعیت شهر پای و کوهپایه ای بودن آن چندین گزینه برای پیاده روی و گردش در منطقه وجود دارد.

همچنین در نزدیکی شهر اردوگاه فیل ها، چشمه های آبگرم، آبشارهای زیبا و رودخانه ی زیبای پای قرار دارد.

چیانگ رای

Chiang Rai

چیانگ رای، تایلند
چیانگ رای، تایلند
چیانگ رای، تایلند
تصویری از دختران تایلندی در حال کار در مزارع
چیانگ رای، تایلند
چیانگ رای مراسم سنتی دختران تایلندی

چیانگ رای که شمالی ترین شهر تایلند به شمار می رود با وجود مرز مشترکی که با لائوس و میانمار دارد، به عنوان مهمترین مرکز تجاری تایلند محسوب می شود. چیانگ رای که یک شهر پر رونق و شلوغ است که اغلب به عنوان یک پایگاه برای کسانی که علاقه مند به گشت و گذار در نزدیکی این منطقه هستند استفاده می‌شود. شهر در طول روز معمولا ساکت و آرام است اما در هنگام شب رستوران ها و فروشگاه ها شلوغ می شوند.

برنامه ریزی دیدم جاذبه های تایلند

خانه ی تاریخی در تایلند
خانه ی تاریخی در تایلند

در مجموع تایلند کشور بسیار ارزانی است، ولی با این وجود شمال تایلند از بانکوک و مناطق جنوبی آن نیز ارزان تر است.

شما می توانید با ۳۰۰ بات یک مهمان خانه ی ارزان در شهر یا با حدود ۲۰۰ بات یک مهمان خانه در حومه ی شهر برای یک شب کرایه کنید، ولی در شهرهای بزرگ مانند چیانگ می و بانکوک کرایه هر اتاق به ازای هر شب از ۴۰۰ بات شروع می شود.

در جزایر هزینه ی اجاره ی یک اتاق زیبا با امکاناتی مانند کولر برای هر شب، حداقل ۶۰۰ بات می باشد. کرایه ی خانه های ییلاقی نیز به همین صورت است.

هزینه هتل ها به ازای هر شب از ۱۳۰۰ بات شروع می شود و در تفرجگاه های بزرگ هزینه کرایه یک خانه ییلاقی به ازای هر شب حدود ۱۷۰۰ بات برای شما هزینه خواهد داشت.

کرایه ی خوابگاه ها که اخیرا در تایلند روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بات به ازای هر شب می باشد.

غذاهای تایلندی
تصویری از غذاهای تایلندی

غذا در تایلند بسیار ارزان است. خوراکی های خیابانی در حدود ۲۰ بات برای شما هزینه دارند، و در کل یک غذای کامل هزینه ای حدود ۳۵ تا ۵۰ بات برای شما خواهد داشت.

اگر تمایل به استفاده از غذاهای خیابانی دارید هزینه خوارک شما در طول روز بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ بات خواهد بود. اما غذاهای غربی مانند برگرها، پیتزاها و پاستا بین ۱۷۰ تا ۳۴۰ بات هزینه دارند و همچنین در رستوران های شیک ممکن است گران تر از این نیز باشد.

از آنجایی که غذای آماده در تایلند ارزان است شما نیاز به خرید مواد اولیه برای درست کرن غذا ندارید، مگر اینکه بخواهید برای خود سالاد درست کنید یا میوه بخورید.

در ضمن این نکته را هم توجه کنید که هر نقطه از تایلند دارای غذاهای محلی خاصی است که می توانید آن ها را امتحان کنید.

همانند بقیه ی چیزها، حمل و نقل نیز در تایلند ارزان است. هر سفر با اتوبوس های محلی در تایلند حدود ۸ بات، با مترو و مونو ریل حدود ۵۰ بات و با تاکسی ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ بات هزینه دارد، کالسکه ها گرانتر هسند و کرایه ی آنها بین ۱۰۰ تا ۲۳۰ بات خواهد بود.

تاکسی های موتوری با رنگ نارنجی، در سراسر کشور در دسترس هستند و برای سفرهای کوتاه حدود ۳۵ بات  از شما کرایه می گیرند. چانه زدن بر سر کرایه فراموش نشود!

استفاده از سیستم خط آهن نیز در تایلند مقرون به صرفه است، زیرا هزینه ی هر سفر در روز ۵۰ بات و قطارهای درجه دو در شب حدود ۵۷۵ بات خواهد بود.

استفاده از قایق برای رفتن به جزیره بین ۲۵۰ تا ۴۷۵ بات برای شما هزینه خواهد داشت.

سفر خوشی را برای شما به تایلند، آرزو داریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

نگاهی به جاذبه های تایلند
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *