مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

سفر به بارسلونا; پایتخت اسپانیا

بارسلونا پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا می باشد که بعد از مادرید، پرجمعیت‌ترین شهر کشور اسپانیا و مهمترین بندر این کشور به شمار می رود. بارسلونا؛ سرزمین کاتالون‌ ها‌، شهری زیبا و پر‌جنب‌جوش است.

بارسلونا، شهری شاد و مملو از گیتار‌نوازان دوره‌گرد است. بارسلونا مانند بهشتی است که می توانید از آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای دریای مدیترانه ی آن لذت ببرید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

معماری‌های عجیب و خیره‌کننده ی بارسلونا شما را محو خود خواهد کرد. بارسلونا اروپای تمام‌عیار است؛ هم دریا و ساحل و آفتاب دارد، هم شب‌های پر هیاهو و پر رونق. در بارسلونا همه چیز یافت می شود، از موزه و آثار معماری و تاریخی گرفته تا مرکز خرید و تفریح و رستوران و کافه.

بارسلونا،اسپانیا

خیابان‌های بارسلونا مانند موزه‌ ای است از آثار گائودی است. گائودی معمار معروف اسپانیایی است که آثارش، خلاقیتی عجیب و دیدنی ای دارند. بی‌شک بزرگترین شاهکار او، کلیسای مشهور و نیمه‌کاره‌ی ساگرادا فامیلیا ا‌ست. خانه‌ی کازا میلا و پارک گوئل که توریست‌ها برای بازدید از آن صف می‌کشند، از دیگر آثار گائودی معروف است.
خیابان لارامبلا و میدان کاتالونیا قلب تپنده‌ ی شهر بارسلونا هستند. در این مکان ها شما می توانید چکیده ای از‌ بارسلونا را ببینید. از نوازندگان و نقاشان خیابانی، گل‌فروشی‌ها، مغازه‌های کوچک سوغاتی، کلیسا‌ها، و بنا‌های قدیمی گرفته تا مراکز‌خرید‌، رستوران‌، کافه،‌ و قایق‌های شناور بر روز دریایه ی مدیترانه، همه را در حوالی لارامبلا خواهید دید. در یک جمله باید به شما بگویم که بارسلونا شهری است که هر چقدر در آن بمانید، کم است.

بارسلونا،اسپانیا

تیم فوتبال خوب، سواحل عالی، غذا و نوشیدنی های دلپذیر و معماری خیال انگیز از ویژگی ها و زیبایی های بارسلونا است. هیچ نکته ی بدی راجع به بارسلونا، ساحل مدیترانه ای منطقه ی کاتالانیای اسپانیا، وجود ندارد. ما در تورلند برترین جاذبه ها و دیدنی های بارسلونا را برای شما لیست کرده ایم تا با آنها به اختصار آشنا شوید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

Sagrada Familia

کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

بی شک سفر شما به بارسلونا، بدون بازدید از ساگرادا فامیلیا کامل نخواهد بود.

ساگرادا برای بارسلونا مانند برج ایفل برای پاریس می ماند. اگر قرار باشد شما تنها یک جاذبه ی دیدنی را در بارسلونا ببینید، آن مکان همین کلیسای ساگرادا فامیلیا ی عجیب و مدرن است. در این کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره، از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی خبری نیست و بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است.

ساگرادا فامیلیا، واژه ای لاتین به معنای خانواده ی مقدس است. کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلونا، علاوه بر مکانی مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز محسوب می‌شود.

ساگرادا فامیلیا، یک کلیسای سلطنتی کوچک است که توسط پاپ بندکیت شانزدهم در سال ۲۰۱۰ نامگذاری شد، طراحی این کلیسا توسط آنتونیو گائودی کاتالان، معمار مشهور اسپانیایی صورت گرفته است. گائودی اصولا به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی‌اش معروف است و ساگرادا بزرگترین شاهکار اوست. او در سال ۱۸۸۴ میلادی ساخت کلیسا را آغاز کرد و بعد از ۴۲ سال تلاش در سال ۱۹۲۶ میلادی، در حالیکه هنوز نتوانسته بود آن را تمام کند، از دنیا رفت.

این کلیسای کاتولیک که هنوز هم در حال ساخت است، قرار است که در سال ٢٠٢٦ میلادی، هم‌زمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی، ساخت آن به پایان برسد.

گائودی اساسا علاقه ای به خطوط راست نداشت و معتقد بود در طبیعت چنین خطوطی نداریم.

گائودی در طراحی برج‌های ساگرادا نیز، از اشکال عجیب و قله‌های گرد و برآمده‌ کوه مونتسرات در ۴۰ کیلومتری بارسلونا الهام گرفته است. این برج‌های صد متری در تمام شهر دیده می‌شوند.

تعداد زیادی مجسمه که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، نمای بیرونی ساگرادا را پوشش داده است. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو است و هر سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید‌کننده دارد.

متروی ساگرادا فامیلیا نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسا‌ است.

پَسیج دِ گراسیا (خیابان د گراسیا)

Passeig de Gràcia

پَسیج دِ گراسیا (خیابان د گراسیا)

از میدان کاتالانیا در شمال، خیابان د گراسیا ثروتمندترین و اعیان نشین ترین خیابان در شهر بارسلونا است که از آن به عنوان گران‌ترین خیابانِ اسپانیا یاد می‌شود.

دومین خیابان مشهور در بارسلونا، پَسیج دِ گراسیا است که مملو از مراکز خرید مربوط به لوازم و تجهیزات طراحی است.

جاذبه‌های گردشگری این خیابان عبارتند از ساختمان ‌های مدرنیست کازا میلا و کازا باتیو که توسط آنتونی گائودی طراحی شده‌اند. همانطور که در پَسیج دِ گراسیا (خیابان د گراسیا) راه می روید، با دقت به اطراف و معماری های زیبای آن نگاه کنید.

خیابان پَسیج دِ گراسیا در بخش مرکزی بارسلونا قرار دارد، و از پلازا کاتالونیا آغاز و در منطقه ی گراسیای بارسلونا پایان می‌یابد.

گراسیا، روستایی قدیمی است که اکنون به بارسلونا پیوسته است. برخی از بهترین هتل‌های اسپانیا مانند؛ هتل کاسا فوستر و کوندس د بارسلونا در پَسیج دِ گراسیا واقع شده اند.

نیو کمپ

Camp Nou

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

اگر علاقه مند به فوتبال هستید، حتما سری به نیو کمپ بزنید. بزرگترین ورزشگاه اسپانیا، با بیش از ۹۹۰۰۰ هزار نفر ظرفیت، که از سال ۱۹۵۷ میلادی باشگاه تیم فوتبال بارسلونا است.
برای علاقه مندان به تیم فوتبال بارسلونا توضیحات بیشتری را آورده ایم.

تیم باشگاه فوتبال بارسلونا، در لا لیگا بازی می‌کند و جزو سه تیمی است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش بوده که تأکیدش را بر بازی باز قرار می‌دهد.
این باشگاه با نام باشگاه فوتبال بارسلونا در سال ۱۸۹۹ توسط عده‌ای سوئیسی، انگلیسی و اسپانیایی و به رهبری خوان گمپر تأسیس شد. بارسا به نوعی، نهادی برای ترویج فرهنگ کاتالان و کاتالانیسم است و از این رو عبارت «فراتر از یک باشگاه» را به عنوان شعار خود انتخاب کرده‌است.
برخلاف بسیاری از تیم‌های جهان این باشگاه توسط هوادارانش اداره می‌شود. باشگاه بارسلونا با درآمد ۳۶۶ میلیون یورو، دومین باشگاه ثروتمند جهان است. این باشگاه رقابت دیرینه‌ای با رئال مادرید دارد و به مسابقه‌ای که بین این دو تیم برگزار می‌شود اصطلاحاً ال کلاسیکو گفته می‌شود.
نیوکمپ با گنجایش ۹۹٫۳۵۴ تماشاگر، ورزشگاه خانگی بارسلونا و بزرگترین استادیوم اروپا است. این ورزشگاه که از زمان احداثش در سال ۱۹۵۷ میلادی، محل انجام بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا بوده است از ورزشگاه های ۵ ستاره یوفا به شمار می رود و تاکنون میزبان مسابقات بسیاری در رده‌های بالای بین‌المللی و فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا ، بوده‌است. گنجایش این ورزشگاه ۹۹٫۳۵۴ نفر است، که آن را تبدیل به بزرگترین ورزشگاه اروپا و یازدهمین ورزشگاه بزرگ دنیا می‌کند.
اسم رسمی آن، استادی دل اف سی بارسلونا (ورزشگاه باشگاه فوتبال بارسلونا) بود که در سال ۲۰۰۰ با رای اعضای باشگاه مبنی بر تغییر نام آن به لقب محبوب نیو کمپ، این نام به عنوان نام رسمی ورزشگاه انتخاب شد. با طرحی که در هیئت مدیره بارسا تصویب شده است باید شاهد تغییرات فراوانی در ظاهر و امکانات این ورزشگاه باشیم. طرح توسعه نیوکمپ از فصل ۱۸-۲۰۱۷ آغاز خواهد شد و در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به بهره برداری خواهد رسید.
کنار نیو کمپ، ورزشگاه پالائو بلوگرانا قرار دارد، که محل انجام بازی های داخل سالن است، و همچنین در مجاورت آن، محل انجام بازی های هاکی روی یخ و پاتیناژ به نام آیس رینک قرار دارد. پشت ورزشگاه نیز محل قرار داشتن ورزشگاه مینی استادی است، که تیم بارسلونا اتلتیک بازی‌های خود را در آن انجام می دهد.

کازا میلا (لا پدررا)

Casa Milà (La Pedrera)

کازا میلا (لا پدررا)، بارسلونا

این خانه‌ ی بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی است که در فاصله‌ی سال های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ میلادی برای خانواده‌ی سرشناس میلا طراحی شده است و به همین خاطر به آن کازا میلا (به معنای خانه ی‌ میلا) می‌گویند. کازا میلا، یکی از آثار گائودی در فهرست میراث جهانی یونسکو است و رسماً در سال ۱۹۱۲ میلادی از آن رونمایی شد.

کازا میلا در خیابان پرُوِنسا و نزدیک ایستگاه متروی دیاگونال واقع شده است.

کازا میلا به خاطر نمای سنگ خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (به معنای معدن سنگ) نیز معروف است که یکی از مشهور ترین ساختمان ها از اوایل قرن بیستم دوره مدرنیته ی کاتالان می باشد.

بسیاری کازا میلا را موفق‌ترین ساخته ی غیرمذهبی گائودی می‌دانند. خود گائودی این بنا را “لایه‌ای از سنگ که گل‌ها و گیاهان رونده ی بالکن‌هایش به آن غنا بخشیده‌اند و همواره رنگ آن را تغییر می‌دهند” توصیف کرده‌است.

زیبایی و بدعت کازا میلا نه تنها در نمای ساختمان، که در اتاق‌ها و پاسیوهای آن نیز به چشم می خورد.

دودکش‌ها و مجسمه‌های متعدد روی تراس ساختمان هم از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلونا است. دودکش‌های عجیبی کازا میلا بیشتر شبیه به مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، و به همین دلیل پشت بام کازا میلا بسیار مشهور و دیدنی است.

اتاق زیر شیروانی کازا میلا نیز نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد.

ایده‌های گائودی در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان او بوده است و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که در طبیعت خط راست و مستقیم وجود ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره آن‌قدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که ساعت‌ها در آن می‌مانید و متوجه گذر زمان نخواهید شد.

کازا باتلو

Casa Batlló

کازا باتلو، بارسلونا

کازا باتلو یک بنای بازسازی‌شده در خیابان پَسیج دِ گراسیا، بارسلونا است.

کازا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی و یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا است که در سال ۱۹۰۴ میلادی طراحی و بازسازی شده است.

این بنا در سال ۱۸۷۷ میلادی ساخته شد و بین سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ توسط آنتونیو گائودی و جوزف ماریا ججول بازسازی گردید. این ساختمان متعلق به تاجر و سرمایه دار مهم نساجی، جوزف باتلو بوده است. این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکل خود، طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد. گائودی در بازسازی کازا باتلو حتی از یک خط راست هم استفاده نکرده است. نمای بیرون با موزاییک‌های رنگی تزئین شده و در آن بالکن‌هایی شبیه قسمت بالایی جمجه‌ی انسان می‌بینید.

کازا باتلو، بارسلونا

نام محلی ساختمان، کازا دلز اُسُز به معنای ساختمان استخوان‌ها است.

داخل خانه نیز به نوبه ی خود، دنیای عجیبی است؛ سقف و قاب پنجره‌ها بافتی شبیه فلس ماهی دارند و پله ها نیز یک اثر هنری عجیب به شمار می روند.

اتاق زیر شیروانی و تراس ساختمان توسط گائودی طراحی و به بنا اضافه شدند. این قسمت از بیرون به شکل پشت اژدهایی دیده می‌شود که از فلس پوشید شده و ستون فقراتش از یک برجک به صلیبی پنج‌شاخه منتهی می‌شود.

 

ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۹ شب است اما سعی کنید صبح اول وقت بروید که هنوز دانشجویان معماری نیامده‌اند و محوطه شلوغ نشده است. ایستگاه متروی پَسیج دِ گراسیا  دسترسی راحتی به کازا باتلو دارد.

حتی اگر علاقه مند به معماری نیستید، حتما  سری به داخل کازا باتلو بزنید، و نگاهی گذرا به جزئیات اثر گائودی در این ساختمان بیاندازید.

موزه ملی هنر کاتالونیا

Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC)

موزه ملی هنر کاتالونیا، بارسلونا

موزه ملی هنر کاتالونیا که به اختصار آن را MNAC می گویند، موزه‌ای از آثار هنری کاتالان واقع در بارسلون کاتالونیا است. این مکان برای نمایشگاه جهانی ۱۹۲۹ میلادی ساخته شده بود و در سال ۱۹۹۰ میلادی به محلی برای موزه تغییر کاربری داد.
موزه ملی کاتالان با هنر های دیدنی موجود در کاخ ملی با نمایی مجلل، در بالای کوه مونتوجیک واقع شده است. برای دیدن هنر این کاخ به آنجا سری بزنید، در پارک اقامت کنید و از چشم انداز های زیبا نیز لذت ببرید.
این موزه‌ بزرگ، بهترین موزه‌ ی کاتالونیا و همچنین بزرگترین موزه ی‌ هنر‌های زیبای کاتالونیا‌ می باشد. این موزه پنج کلکسیون بزرگ دارد.
مجموعه ی هنر رومانسک که در این موزه نگه داری می شود، بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه در اروپا است؛ این مجموعه شامل نقاشی‌های روی چوب، که از کلیساهای رومانسک قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ میلادی جمع‌آوری شده است، می باشد.
نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی و سنگی قرون ۱۳ تا ۱۵ میلادی را در مجموعه ی هنر گوتیک می توانید ببینید.
مجموعه هنر مدرنیسم نیز آثار قرن نوزدهم تا دهه ی‌ ۱۹۴۰ میلادی را در برمی‌گیرد، که در آن آثاری از گائودی، پیکاسو، دالی و هنرمندان معروف دیگر را می توانید ببینید.
موزه ملی هنر کاتالونیا، مجموعه ای از هنر رنسانس و باروک را نیز شامل می شود.
کتابفروشی موزه نیز یکی از بهترین‌ کتابفروشی ها در اسپانیا‌ است که کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی در آن موجود است.
موزه از ۱۰ صبح تا ۸ شب و یکشنبه‌ها تا ۳ بعدازظهر باز است. ایستگاه متروی اسپانیا، نزدیک موزه ملی هنر کاتالونیا است.

باری گوتیک (گوتیک کوآرتر)

Barri Gòtic (Gothic Quarter)

باری گوتیک (گوتیک کوآرتر)، بارسلونا

منطقه‌ گوتیک بارسلونا، محله‌ای در مرکز شهر بین خیابان‌های رامبلا و لایتانا است که بنا‌های باشکوهی از دوران باستان و قرون وسطی در آن به جای مانده است.
اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند باشید می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های باری گوتیگ قدم بزنید و ساختمان‌های بلند و چند‌صد‌ساله‌ ی آن را تماشا کنید.
تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطی باز می‌گردد و حتی برخی از آن‌ها را متعلق به دوره یحکومت رومی‌ها در بارسلونا می‌دانند.
با وجود تغییرات ایجاد شده در قرن ۱۹ و اویل قرن ۲۰ در این منطقه، بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز در آنجا به چشم می خورد و همچنان سیر تاریخ را می‌توان به خوبی در آن دید.
میدان رویال پلازا (پلاسا رِیال) میدان معروفی در این منطقه است که آن را قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین بنای باری گوتیک می دانند. توریست‌ها نیز این میدان را به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر بارسلونا می‌شناسند.
اطراف این میدان پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که برای نوشیدن قهوه یا خوردن غذایی سبکی در هوای آزاد فوق العاده عالی‌ هستند.
باری گوتیک مرکز شهر قدیم بارسلون است. به شما توصیه می کنم، از کوچه های رمانتیک و باریک آن که بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوشمزه و همچنین عکس گرفتن است، دیدن کنید.

کوه مونتسرات

Montserrat Mountain

کوه مونتسرات، بارسلونا

منطقه ی کوهستانی مونتسرات در فاصله ی ۴۸ کیلومتری غرب بارسلونا قرار دارد که می توان با قطار و یا با خودرو خود را به این کوهستان رساند. برای بالا رفتن از این کوهستان بسیار بسیار مرتفع نیز روش های مختلفی وجود دارد.
شما از طریق جاده می توانید با ماشین، خود را به بالای این کوهستان برسانید و یا می بلیط تله کابین تهیه کنید و با تله کابین به بالای کوهستان بروید. برخی از افراد نیز از سیستم ریلی مخصوصی استفاده کرده و با ترن خود را به قسمت های بالاتر کوهستان می رسانند.
مونتسرات در لغت به معنای کوه دندانه دار است که با نگاهی به این کوهستان دلیل این نام گذاری زا خواهید دانست. زیرا این اسم دقیقا بیان کننده ی ویژگی های ظاهری این کوهستان است.
این کوهستان نقش بسیار پر رنگی در مذهب و فرهنگ کاتالونیا بازی می کند. کلیسای معروف سانتا ماریا در بلندای این ارتفاعات وجود داشته و سوای اینکه از قطب های مهم مذهبی در این منطقه به شمار می رود از نقطه نظر توریسم نیز جزو جاذبه های توریستی بسیار زیبایی کاتالونیا می باشد.
به شما توصه می کنم سفر یک روزه ای را برای دیدن مناظر کاتالان، در نظر بگیرید. اگر بخواهید با قطار به کوه مونتسرات بروید، تنها یک ساعت از بارسلونا فاصله دارد. مونتسرات بیشتر به خاطر کلیسای سانتا ماریا معروف و شناخته شده است. تماشای طلوع و غروب آفتاب از بالای این کوهستان تجربه ای بی نظیر و تکرار ناشدنی است، پس آن را از دست ندهید.

پالسا دل ری (میدان پادشاه)

Plaça del Rei

پالسا دل ری (میدان پادشاه)

پالسا دل ری یا میدان پادشاه، میدانی متعلق به قرن ۱۴ام میلادی در منظقه باری گوتیک است. این میدان با کاخ بزرگ سلطنتی و رویال پالاس کاتالانیا، تصویری از تاریخ قرون وسطی بارسلونا را به تصویر می کشد.

موزه تاریخ شهر بارسلونا

Museu d’Història de Barcelona (MUHBA), Barcelona City History Museum

موزه تاریخ شهر بارسلونا

این موزه میراثی از تاریخ بارسلونا است که به زمان خرابه های روم باز می گردد. موزه ی تاریخ شهر بارسلونا در پالسا دل ری واقع شده است. این موزه ی شهری، توسط شهرداری بارسلونا تأمین هزینه می شود و دفتر مرکزی آن در پالسا دل ری در منطقه باری گوتیک قرار دارد. این موزه مسئول تعدادی از سایت های تاریخی در حومه ی شهر، بسیاری از سایت های باستان شناسی باقی مانده از روم باستان، که در لاتین آن را Barcino می نامند، و برخی دیگر از بناهای مربوط به قرون وسطی، از جمله کوآرتر یهودی و کاخ سلطنتی قرون وسطی به نام پالائو رئال میجر می باشد.
بقیه ی آثار مربوط به دوره ی معاصر هستند، که از میان آنها می توان به ساختمان های صنعتی قدیمی و سایت های مربوط به آنتونی گائودی و جنگ داخلی اسپانیا اشاره کرد.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

سفر به بارسلونا; پایتخت اسپانیا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *