مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

موزه های واتیکان

هنگامی که در ایتالیا و شهر رم هستید، هرگز بازدید از موزه ی واتیکان را که شهرت جهانی دارد، از دست ندهید. در طول قرن ها، پاپ ها مجموعه های واقعا حیرت انگیز و بی نظیری از شاهکارهای هنری را جمع آوری و ایجاد کرده اند. در موزه ی واتیکان چیزهای بی شماری برای دیدن وجود دارد، اما مطمئن شوید که این ۵ مورد برجسته و ویژه را حتما ببینید.

موزه ی واتیکان،رم، ایتالیا

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

موزه‌های واتیکان از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان به شمار می روند که در واقع یکی از دیدنی‌های اصلی شهر واتیکان هستند. موزه ی واتیکان آثار هنری و تاریخی بی‌نظیر مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک را در خود جای داده، و هر ساله پذیرای حدود ۴ میلیون بازدید کننده است. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنا گردید. گفتنی است که در داخل موزه واتیکان بیش از هرجای دیگری در جهان آثار برهنه وجود دارد.

موزه ی واتیکان،رم، ایتالیا

امروز در تورلند قصد داریم ۵ تا از مهم ترین چیزهایی که در بازدید از موزه ی واتیکان نباید از دست بدهید را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین در موزه واتیکان

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین به تنهایی ارزش این را دارد که شما یک سفر به موزه ی واتیکان داشته باشید. کلیسای سیستین با نقاشی های بزرگترین نقاشان رنسانس تزئین شده است. نقاشی های دیواری مشهور کلیسا کاملا شگفت انگیز و جالب توجه هستند.
کلیسای سیستین، یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است که در کاخ رسالت (اقامتگاه رسمی پاپ) قرار دارد.

کلیسای سیستین محل برگزاری همایش گزینش پاپ جدید، که پس از مرگ، استعفا یا برکناری پاپ برای انتخاب پاپ جدید با شرکت تمامی کاردینال‌های کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شود، است.
کلیسای سیستین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس مانند میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و … مشهور است. میکل آنژ ۱٬۱۰۰ متر مربع از سقف نمازخانه ی کلیسا را در سال های ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی‌های سقف و بویژه اثر قضاوت نهایی از شاهکارهای هنر نقاشی میکل آنژ است.

اتاق های رافائل

اتاق های رافائل

اتاق های رافائل در واقع ۴ اتاق خیره کننده و بی نظیر از بخش عمومی آپارتمان پاپ را تشکیل می دهند که دیوار هایش با نقاشی های دیواری رافائل سانتسیو مزین شده است.
رافائل سانتسیو نقاش و معمار ایتالیایی دوران اوج رنسانس است. با وجود آنکه رافائل شدیدا تحت تاثیر لئوناردو داوینچی و میکل انژ بود، اما سبک خاص خود را داشت که آرمان های هنر رنسانس پیشرفته را به روشنی بیان می‌کند.
علاوه بر اینکه از هر هنرمند دیگری می‌آموخت، به نیروی ابتکار و اصالت پر توان خود نیز میدان می‌داد و بهترین ها را جذب می‌کرد و گرایش کلاسیک روزگار خویش را به قالب شکل می‌ریخت. او چنان خستگی ناپذیرانه با روحیه ی هنر کلاسیک کار می‌کرد که هنرش را تقریبا می‌توان رستاخیز هنر یونان در اوج تکامل آن دانست. رافائل، میکل‌آنژ، و لئوناردو داوینچی، استادان بزرگ دوره ی خویش هستند.
دیوارنگاره‌های اتاق‌های رافائل در واتیکان، علی‌رغم آن‌که در زمان مرگش ناتمام باقی‌ماند، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین اثر رافائل در طول عمر هنری او بود.

مجسمه ی نیم تنه

مجسمه ی نیم تنه، موزه واتیکان

مجسمه ی خیره کننده ای از نیم تنه ی مردی عضلانی که برای هنرمندان دوره رنسانس مانند میکل آنژ بسیار تأثیرگذار بوده است به طوریکه ژست این مجسمه مشابه مسیح در قضاوت نهایی (از شاهکارهای هنر نقاشی میکل آنژ) در کلیسای سیستین است.
مجسمه ی نیم تنه یک قطعه از مجسمه ی مرد برهنه است، که به طور آشکاری توسط ” آپولونیوس، پسر نستور، آتن” در قسمت پایه ی آن امضا شده است. این نیم تنه ی که از جنس مرمر است در موزه واتیکان نگهداری می شود.

نقاشی سنت جروم در بیابان اثر لئوناردو داوینچی

نقاشی سنت جروم در بیابان اثر لئوناردو داوینچی، موزه واتیکان

با وجود آنکه این اثر هنری باشکوه ناتمام است، اما نشان از خلاقیت و قدرت فوق العاده ی لئوناردو در نقاشی است.
سنت جروم یک کشیش ایلیریایی بوده که بیشتر به خاطر ترجمه ی کتاب مقدس از عبری به لاتین (کتابی که اکنون به وُلگاتا مشهور است) موردتوجه واقع شده‌است. سنت جروم در کلیسای کاتولیک رم و کلیسای ارتدکس شرقی به عنوان قدیس مورد احترام قرار گرفته و هنوز هم وُلگاتا از منابع مهم متون مسیحی به شمار می‌رود.

سالا رتندا (اتاق گرد)

سالا رتندا (اتاق گرد)

این اتاق مجلل و با شکوه، یک شاهکار معماری نئو کلاسیک است که شبیه به یک معبد کوچک است. کف این اتاق با موزاییک های گران قیمتی فرش شده و دیوار های آن مزین به مجسمه های باستانی است.

موزه ی واتیکان،رم، ایتالیا

موزه ی واتیکان در آخرین یکشنبه ی هر ماه، درهایش را برای بازدید کنندگان بصورت مجانی باز می‌کند. صف مردمی که خواهان بازدید از موزه واتیکان در آخرین یکشنبه هرماه هستند، به حدی طولانی می‌شود که از چندین خیابان می‌گذرد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

موزه های واتیکان
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *