مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

قلعه ی ادینبورگ در اسکاتلند

اِدینبرو یا اِدینبرا دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند است. این شهر  در میان برخی منابع فارسی ادینبورگ نیز خوانده شده است.

در بریتانیا پس از لندن، ادینبرو از نظر تعداد توریست، رتبه ی دوم قرار را دارد. در سال ۲۰۰۹ میلادی ادینبرو به عنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد. هرچند تحولات اقتصادی اخیر تأثیرات منفی زیادی روی آن گذاشته است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

قلعه یا کاخ ادینبورگ، یک دژ تاریخی است که تسلط باروی آن بر شهر ادینبورگ، از فراز کاسل راک (صخره ی بلندی که خود به شکل یک کاخ است)، افق آن را می‌سازد. این قلعه در اسکاتلند قرار دارد. به باور باستان‌شناسان حضور و سکونت انسان در روی این تخته‌سنگ دست کم از عصر آهن، (سده ی دوم میلادی) آغاز شده، اگر چه ماهیت اولیه ی ساکنان آن نامشخص است.

بر روی این تخته‌سنگ، دست کم از زمان پادشاهی دیوید یکم، یک کاخ سلطنتی در قرن دوازدهم میلادی ساخته‌شده بوده‌ که تا سال ۱۶۳۳ میلادی محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است. از قرن پانزذهم میلادی نقش مسکونی این کاخ کمرنگ شده، و در قرن هفدهم بیشتر  به عنوان یک دژ نظامی با یک پادگان نظامی بزرگ از آن استفاده می شده‌ است.

اهمیت این بنا به عنوان بخشی از میراث ملی اسکاتلند به گونه ی فزاینده‌ای از اوایل قرن نوزدهم به بعد شناخته شد، و برنامه‌های مختلفی برای بازسازی آن در طول یک و نیم قرن گذشته صورت گرفت.

به عنوان یکی از مهم‌ترین سنگرها در پادشاهی اسکاتلند، قلعه ی ادینبورگ در بسیاری از درگیری‌های تاریخی از جنگ‌های استقلال اسکاتلند در قرن ۱۴ میلادی گرفته تا قیام ۱۷۴۵ یعقوبی‌ها نقش داشته و نقش آن رو به افزایش بوده‌است.

در بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۴ میلادی وقوع ۲۶ محاصره و درگیری را در طول ۱۱۰۰ سال تاریخ آن شناسایی کرده اند که به این ترتیب، آن دژ را مدعی داشتن بیشترین مکان محاصره‌شده در بریتانیا و یکی از جاهایی که بیش از همه به آن در جهان حمله شده، تبدیل می‌سازد.

قلعه‌ی ادینبورو در اسکاتلند

قلعه‌ی ادینبورگ در اسکاتلند یکی از مکان‌هایی است که بیشتر از جاهای دیگر در آن وجود روح گزارش شده است. این قلعه که رو به شهر ادینبورگ قرار دارد، دارای چندین سیاه چال است که در طول قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده است. انحصار وزارت جنگ بر قلعه تنها در سال ۱۹۲۳ میلادی، زمانی که ارتش به طور رسمی به توپخانه ی جدید ردفورد منتقل شد، پایان پیدا کرد. با این حال قلعه همچنان با ارتش مرتبط است. هنوز هم که هنوز است نگهبانان هنگام باز شدن قلعه، در برابر دروازه‌ی آن می ‌ایستند تا از افتخارات اسکاتلند محافظت کنند.

قلعه‌ی ادینبورو در اسکاتلند

اگر شما به دنبال زیبا هستید، باید به شما بگویم که بی شک ادینبورگ را دوست خواهید داشت. تماشای مناظری از پایتخت اسکاتلند، بر فراز قلعه ی ادینبورگ که در بالاترین نقطه از شهر قرار دارد، چشمان شما را شگفت زده خواهد کرد. برای لذت بردن از تماشای بهترین مناظر و چشم اندازهای این شهر زیبا، حتما به این پنج نقطه سر بزنید.

کالتن هیل

کالتن هیل

یکی از قدیمی ترین پارک های عمومی در اسکاتلند، که بسیار مورد علاقه ی مرد محلی می باشد، کالتن هیل است. صعود به تپه های آن آسان و راحت است، تنها پنج دقیقه پیاده روی است، تا شما با حضور در آنجا از تماشای مناظر دیدنی و جذاب لذت ببرید
کالتن هیل، یک تپه در مرکز ادینبورگ و بالاتر از انتهای شرقی خیابان شاهزادگان است و که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. بسیاری برای گرفتن عکس ها زیبا از شهر و یا نقاشی کشیدن از مناظر زیبای شهر به آنجا می آیند.

پرنسس استیریت گاردنز (باغ خیابان شاهزادگان)

پرنسس استیریت گاردنز (باغ خیابان شاهزادگان)

پرنسس استیریت گاردنز یک پارک عمومی در شهر ادینبورگ اسکاتلند است که در سایه ی قلعه ی ادینبورگ قرار دارد.
این باغ عمومی زیبا و دوست داشتنی، که به طور کامل محافظت و نگهداری می شود، از پایین یک منظره و چشم انداز خیره کننده ی زیبایی از قلعه را به شما می دهد. کافی است سر خود را به شمت غرب، به سمت راس فانتین Ross Fountain بچرخانید، تا مناظر جذاب قلعه شما را شگفت زده کنند.

آرتورز سیت (صندلی آرتور)

آرتورز سیت (صندلی آرتور)

آرتورز سیت قله ی اصلی رشته کوه های شهر ادینبورگ است که در حدود ۱٫۶ کیلومتری شرق قلعه ی ادینبورگ واقع شده است.
در واقع آرتورز سیت، آتشفشان خاموشی است که در ارتفاع ۲۵۱ متری از سطح دریا قرار دارد، و یک چشم انداز هوایی با شکوهی از شهر و قلعه به شما ارائه می دهد. مطمئن باشید که وقتی به آرتورز سیت می روید؛ حتما به بررسی دژ تاریخی ای که در آنجاست نیز بپردازید.

بلک فورد هیل

بلک فورد هیل

شاید بلک فورد هیل به اندازه ی آرتورز سیت یا کلتن هیل معروف و شناخته شده نباشد، اما چشم اندازی مه به شما ارائه می دهد فوق العاده باشکوه و هیجان انگیز است.
همچنین بلک فورد هیل را موطن رصدخانه ی سلطنتی، که محبوب و مورد علاقه ی دوستداران علم نجوم است، نیز می دانند.

چشم انداز دوروتی

چشم انداز دوروتی

این منظره و چشم انداز از قلعه به قدری زیبا بود که جورج گیبسون را ترغیب کرد تا شهر زمرد از جادوگر شهر از را نقاشی کند. به گوشه ای از برد استیریت و اسپیتال استیریت بروید و شهر زمرد را تماشا کنید!

تماشای غروب خورشید قلعه ی ادینبورگ

غروب خورشید، قلعه ی ادینبورگ

غروب خورشید از بالای قلعه ی ادینبورگ

شما برای تماشای مناظر زیبایی که بی شک تا آخر عمر آن را فراموش نخواهید کرد، باید هنگام غروب خورشید بر بالای قلعه ی ادینبورگ باشید تا چنین فرصت بی نظیری را تجربه کنید. بهترین مکان ها برای داشتن چنین چشم اندازی، آرتورز سیت و کالتن هیل است که هر دو در قسمت شرق مرکز شهر قرار دارند.

تماشای آتش بازی بالای قلعه ی ادینبورگ

آتش بازی بالای قلعه ی ادینبورگ

آتش بازی بالای قلعه ی ادینبورگ

اگر شما آدم خیلی خوش شانس باشید، هنگام سفر به ادینبورگ می توانید آتش بازی ای که در بالای قلعه ادینبورگ انجام می شود را تماشا کنید. به طور مثال برای جشن سال نو یا پایان فستیوال ادینبورگ چنین مراسم آتش بازی ای وجود دارد.
خیابان شاهزادگان باغ و کالتن هیل محبوب ترین نقاط برای تماشای آتش بازی، و گرفتن بهترین عکس ها هستند، اما اگر دوست دارید به جاهای خلوت تری بروید، بلک فورد هیل و آرتورز سیت برایتان مکان مناسب تری است.

امیدوارم این مقاله رو پسندیده باشید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

قلعه ی ادینبورگ در اسکاتلند
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *