مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های توریستی شهر ناپل، ایتالیا

شهر ناپل با داشتن سواحل کامپانیا، یک منطقه ی شهری متشکل از چهار میلیون نفر جمعیت است، که یکی از اسرار آمیز ترین شهر های اروپا به شمار می رود. ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا، مرکز ناحیه ی کامپانیا و استان ناپل می باشد.

شهر ناپل

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

در واقع شهر ناپل، مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا است. این شهر در آغاز یک شهرک یونانی به نام نئوپولیس بوده که بعدها به تسلط امپراتوری روم درآمد و از اواخر قرون وسطی تا قرن هجدهم میلادی این شهر جزء یکی از شهرهای مهم و بزرگ اروپا به شمار می‌رفت.

تاریخ سیاسی ناپل از زمانی که در ادوار مختلف به پایتختی امپراتوری‌های جنوب ایتالیا انتخاب شد، شکل گرفت. بسیاری از ساکنان ناپل، ایتالیایی را به شدت با لهجه‌ای متفاوت از ایتالیایی استاندارد صحبت می‌کنند.

در داخل ناپل بناها و آثار با ارزش معماری و تاریخی به چشم می خورد، به همین دلیل در سال ۱۹۹۵ میلادی تمام قسمت قدیمی شهر ناپل، جزء میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نمای شهری ناپل به شدت ناهمگون است به طوری که در یک نگاه ساختمان‌ها و آسمان خراش های مدرن و کوچه‌های تنگ و قدیمی، در کنار هم به چشم می‌خورد.

شهر ناپل، ایتالیا

شهر ناپل بر سراشیبی کوهپایه‌های رشته کوهی که خلیج ناپل را در دهانه ی دریای مدیترانه، محصور می‌کند قرار گرفته است. از شهر ناپل آتشفشان وزوو قابل مشاهده‌است. در سال ۷۹ میلادی آتشفشان وزوو شهر پمپی را زیر گدازه‌ها مدفون کرد.

در ناپل علاوه بر یک بندر بزرگ برای کشتی‌های مسافری و تجاری، چندین بندر کوچکتر برای کشتی‌های ماهیگیری و تفریحی وجود دارد.

در کنار صنعت اصلی که توریسم است، ناپل دارای صنایع کشتی سازی، مواد شیمیایی، غذایی، دستکش، آهن، فولاد و ماشین سازی است. به جهت زندگی رنگین خیابانی، غذاها (محل پیدایش اسپاگتی و پیتزا) و ترانه‌هایش بالاخص سبک بل کانتو شهر ناپل معروف است.

موزه ی ملی ناپل به جهت دارا بودن نقاشی های بسیار زیاد یونانی و رومی و مجسمه‌های یافت شده از شهر پمپی، هرکولانیوم و حومه شهر، در جهان مشهور است. این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای غنی از نقاشی‌های باارزش فرانسوی متعلق به دوران سلطه ی دودمان‌های فرانسوی آنژو و بوربون بر ناپل است.

ساحل آمالفی، ناپل

ساحل آمالفی، ناپل

ساحل آمالفی یک جواهر واقعی از دریای مدیترانه است، بی شک رانندگی در امتداد ساحل آمالفی شما را محو و خیره ی خود خواهد کرد.

ساحل آمالفی یک شهر ساحلی در سواحل جنوبی شبه جزیره ی سالرنو در منطقه کامپانیا می باشد. ساحل آمالفی در حدود ۴۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر ناپل قرار دارد و توسط صخره‌های چشمگیر و مناظر ساحلی احاطه شده است.

ساحل آمالفی، ناپل

معماري آمالفی شباهت زيادي به ماسوله دارد، با اين تفاوت که آمالفي علاوه بر بنا شدن بر روي کوه، داراي نوار ساحلي نیز می باشد و همین موضوع باعث انتخاب آن به عنوان يکي از برترين مقاصد گردشگري خانوادگي توسط سايت نشنال جئوگرافيک شده است.

ساحل آمالفی یکی از مناطق مورد علاقه ی ثروتمندان دنیا براي گذراندن تعطيلات است. فضاي روستايي در کنار چشم‌انداز بسيار زيباي اين شهر از درياي مديترانه از مهم‌ترين دلايل انتخاب اين گردشگران است.

شهر پمپئی و هرکولانیوم

جاذبه های ناپل ایتالیا

جاذبه های ناپل

تجربه ی سفر و بازدید از شهرهای باستانی پمپئی و هرکولانیوم را که در اثر فوران کوه آتشفشانی وزوو در سال ۷۹ میلادی به مرگ و نابودی کشانده شدند، هرگز از دست ندهید.

ویرانه‌های پمپئی

ویرانه‌های پمپئی، ناپل، ایتالیا

ویرانه‌های پمپئی، ناپل، ایتالیا
در ویرانه‌های پمپئی در نزدیکی ناپل، آثاری از بناها و مردم شهر باستانی پمپئی که بر اثر آتشفشان کوه وزوو ویران شده به چشم می‌خورد.
پیش از این تصور می‌شد مردم این شهر به خاطر گازهای سمی حاصل از آتشفشان کشته شده‌اند اما پژوهش ها نشان داده که آنها به خاطر حرارت بالا جان باخته‌اند. برخی دیگر نیز بر پایه ی نامه‌هایی که ۲۵ سال پس از این ماجرا نوشته شده به این نتیجه رسیدند که مردم به خاطر استشمام خاکسترهای آتشفشان خفه شده‌اند.
شهر پمپئی پس از آتشفشان زیر ۴ تا ۶ متر خاک و خاکستر به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد و در سال ۱۵۹۹ میلادی به صورت کاملاً اتفاقی کشف شد. این شهر تاریخی که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود با بیش از دو میلیون و پانصد هزار بازدید کننده در سال یکی از جاذبه‌های مهم ایتالیا به‌شمار می‌آید.

هرکولانیوم

هرکولانیوم

هرکولانیوم، شهر رومی کوچک اما ثروتمندی بر کناره ی خلیج ناپل در کامپانیای امروزی در جنوب ایتالیا بود که به‌هنگام فوران آتشفشان وزوو در سال ۷۹ میلادی همراه با پمپئی، توره آنونزیاتا و استابیا نابود شد. امروزه شهر ارکولانو بر روی بخشی از بقایای شهر باستانی هرکولانیوم بنا شده است.
عملیات کاوش و حفاری در سال ۱۷۳۸ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی، هرکولانیوم همراه با پمپئی و توره آنونزیاتا در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسید.

تئاتر سان کارلو، ناپل

تئاتر سان کارلو، ناپل

تئاتر سان کارلو اپراخانه‌ای تاریخی در شهر ناپل ایتالیا، که در سال ۱۷۳۷ گشایش یافته است. تئاتر سان کارلو در ناپل دارای عنوان قدیمی‌ترین خانه اپرای به طور مداوم فعال در اروپا است. این تئاتر توسط پادشاه چارلز از بوربن ساخته شده است. خانه اپرا یک استاندارد است که پس از آن معماران تلاش در دنبال کردن طرح آن داشته‌اند.

برنامه ی خانه اپرای ناپل متنوع است، و همچنین بین ماه های آوریل و ژوئن، نمایش رقص باله نیز دارد. حتی اگر اجرای اپرا و رقص باله چیزی نباشد که شما دوست داشته باشید، خود خانه ی اپرا محلی دوست داشتنی و دیدنی است.

موزه ی ملی باستان شناسی، ناپل

موزه ی ملی باستان شناسی، ناپل

موزه ی ملی باستان شناسی، ناپل

اگر شما علاقه مند به تاریخ کلاسیک هستید، موزه ی ملی باستان شناسی دقیقا همان جایی است که باید سری به آن بزنید . مجسمه ها و آثار هنری موجود در موزه ی ملی باستان شناسی ناپل آغاز میراث غنی اروپا را به تصویر می کشد. این موزه، مهم ترین موزه ی باستان شناسی ایتالیایی و یکی از مهم ترین ها در جهان است.

کلیسای جدید عیسی مسیح، ناپل

کلیسای جدید عیسی مسیح، ناپل

کلیسای جدید عیسی مسیح، ناپل

معماری غیر معمول کلیسای جدید عیسی مسیح به سال ۱۴۷۰ میلادی باز می گردد. این کلیسا روبروی یکی از میادین اصلی ناپل قرار دارد. داخل کلیسا حداقل برای تماشای نقاشی های دیواری آن ارزش بازدید را دارد.

قلعه dell’Ovo (قلعه تخم مرغ)، ناپل

قلعه dell'Ovo (قلعه تخم مرغ)،ناپل

قلعه تخم مرغ در شبه جزیره مگارید واقع شده است و قدمت آن به دوران روم باستان باز می گردد و از آن زمان نورمن، مسلمان، اسپانیایی، و مهاجمان فرانسه را به خود دیده است. به این قلعه در ناپل سر بزنید تا درباره ی تاریخ ناپل بیشتر فرا بگیرید.
قدیمی‌ترین قلعه در ناپل قلعه تخم مرغ است که نام خود را از شاعری به نام ویرژیل که ظاهرا یک تخم مرغ را در زیر پایه‌های قلعه قرار داده، گرفته است.

قلعه تخم مرغ
درباره ی این قلعه افسانه ای وجود دارد که می گوید؛ تا زمانی که تخم مرغ سالم و دست نخورده باقی بماند شهر از فاجعه محافظت خواهد شد. قلعه تخم مرغ مربوط به قرن دوازدهم میلادی است. این قلعه همچنین خانه‌ی موزه قومی ماقبل تاریخ است که سرامیک، سفال و مصنوعات فلزی از اولین روزهای تاریخ ناپل را در خود دارد. ورود به قلعه و موزه رایگان است.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های توریستی شهر ناپل، ایتالیا
4 (80%) 2 votes

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *