مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۰ جاذبه ی گردشگری برتر پراگ ، جمهوری چک

پراگ، با نقش گنبدهای طلایی کلیساها بر روی رودخانه‌ی ولدآوا، یکی از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می رود. پراگ ده منطقه دارد که منطقه‌ی یک، قدیمی‌ترین بخش شهر است و آن را شهر قدیم می نامند. دیدنی‌ترین بخش پراگ نیز همین منطقه است. پس با ما همراه شوید تا جاذبه های گردشگری پراگ را بشناسید.

تورهای تابستان ۹۷: آفر ویژه تور پراگ تا ۵ ٪ تخفیف ویژه

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

با وجود آنکه جمهوری چک، کشور نسبتا کوچکی است، پایتخت آن، شهر پراگ، مملو از مناظر با شکوه است و هر چیزی که در آن می بینید برای خود تاریخچه ای طولانی و متنوع دارد.

جمهوری چک به قدری کوچک است که شما می توانید طی چند ساعت یا کمتر از پراگ به همه‌جای کشور بروید. یک شبکه‌ی ریلی وجود دارد که تقریبا تمامی شهرها و روستاهای جمهوری چک را بههم متصل می‌کند. سفر با این قطارها مقرون به صرفه، سریع و بسیار ارزان است.برای اینکه بیشترین بهره را از سفر خود به پراگ داشته باشید، مطمئن شوید ۱۰ جاذبه ی گردشگری برتر پراگ که در این مقاله به اختصار به شما معرفی می کنیم، در برنامه ی سفر خود قرار دهید. در تورلند همراه ما باشید.

برترین جاذبه های گردشگری پراگ به شهر زیر هستند:

رودخانه ولدآوا

رودخانه ولدآوا از جاذبه های گردشگری پراگ
رودخانه ولدآوا از جاذبه های گردشگری پراگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پراگ ٬ رودخانه ولدآوا از مرکز پراگ می گذرد و شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، را به دو بخش تقسیم می‌کند. شما می توانید همراه با یک تور قایق به گشت و گذار در طول رودخانه بپردازید و همزمان با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوارا، از مناظر فوق العاده در هر دو طرف رودخانه لذت ببرید.

پل چارلز

پل چارلز از جاذبه های گردشگری پراگ
پل چارلز از جاذبه های گردشگری پراگ

پل چارلز با ۶۰۰ سال قدمت، یکی از نمادین ترین نشانه ها و لندمارک های پراگ است.

پل چارلز، پیاده‌روی بزرگ و سنگ‌فرش شده ای است که سه منطقه‌ی شهر قدیم، شهر کوچک و محله‌ی قلعه را به هم ارتباط می دهد.

احداث پل چارلز در سال ١٣۵٧ میلادی به دستور چارلز چهارم شروع شد و تا اوایل قرن پانزدهم به طول انجامید. پیش تر این پل را به نام پل سنگی و پل پراگ  و به عنوان یک از معرف ترین جاهای دیدنی پراگ نام مبرند، اما از سال ١٨٧٠ میلادی، به افتخار چارلز چهارم، پل چارلز نام گرفت.

کناره های پل چارلز با ۳۰ مجسمه ی سبک باروک به زیبایی تزئین شده است، و همین طراحی زیبا آن را به یک مکان مناسب برای قدم زدن عاشقانه تبدیل کرده است.

میدان قدیمی شهر پراگ

میدان شهر قدیمی از جاذبه های گردشگری پراگ
میدان شهر قدیمی از جاذبه های گردشگری پراگ

پراگ یکی از بهترین و زیباترین شهرهای قدیمی است که تا به امروز به خوبی حفظ شده است. میدان قدیمی شهر بزرگ‌ترین میدان پراگ است که همچون جواهری برای شهر می باشد.

میدان قدیمی شهر در پراگ ترکیبی جذاب از سبک های معماری چندین قرن را به شما ارائه می دهد. اطراف میدان شهر قدیمی را چندین کلیسا و ساختمان‌های زیبا احاطه کرده‌ است. این میدان بدون شک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری پراگ در این شهر است.

قلعه پراگ

قلعه از جاذبه های گردشگری پراگ
قلعه از جاذبه های گردشگری پراگ

اولین مقصد هر مسافری در پراگ، قلعه‌ی پراگ است؛ بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد. اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی‌ترین بخش قلعه، ساختمانی است که فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی ‌می کرده.

قلعه‌ پراگ تنها یک قلعه نیست، بلکه مجموعه ای از کلیساها، کاخ‌ها، و باغ‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخی است. درست در وسط قلعه کلیسای سنت ویتوس، مهم ترین کلیسای تاریخی کشور چک، واقع شده است. کاخ سلطنتی در مجموعه‌ی قلعه و کلیسای جامع سنت جورج، در همین مجموعه قرار دارد. باغ سلطنتی، برج تاریخی دالی‌برکا، نمایشگاه عکس و… از دیگر دیدنی‌های قلعه‌ی پراگ‌ هستند. در کنار جاذبه های مذکور، تماشای مراسم تعویض گارد قلعه، گوش دادن به صدای ناقوس کلیسا، بالا رفتن از برج بزرگ کلیسای سنت جورج و تماشای شهر از بالای آن، عکاسی و پیاده‌روی در محوطه‌ی قلعه، برای شماروزی به‌ یاد ماندنی را می‌سازند.

قلعه ی پراگ، بزرگترین قلعه ی باستانی در جهان، و همچنین یکی از باشکوه ترین و مجلل ترین جاذبه های گردشگری پراگ است که از قرن نهم میلادی خانه ی تمام سران مختلف دولت چک بوده است.

این قلعه جایگاه رسمی شاهان بوهم، شاهان امپراتوری مقدس روم و رئیس‌جمهور چکسلواکی بود. تاج‌های جواهر بوهمی در اتاقی مخفی در این قلعه نگهداری می‌شوند.

بنا بر رکوردهای جهانی گینس، قلعه ی پراگ بزرگ‌ترین قلعه در جهان است و محدوده‌ای حدود ۷۰۰۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.

قلعه‌ی پراگ از جاذبه های گردشگری پراگ
قلعه‌ی پراگ از جاذبه های گردشگری پراگ

اولین سنگ بنای قلعه در قرن نهم میلادی گذاشته شد و از قرن دوازدهم تا هیجدهم، چهار بار ساختمان‌های آن مورد بازسازی قرار گرفت . بازسازی سبک گوتیک در قرن چهاردهم توسط چارلز چهارم انجام شد و احداث کلیسایی به همین سبک را نیز شروع کرد، که ساخت آن شش قرن طول کشید.

در سال ١۵۴١ میلادی، بخش‌هایی از قلعه در آتش سوخت و طی حکومت خاندان هابسبورگ، ساختمان‌هایی به سبک رنسانس به این مجموعه اضافه شد.

آخرین آسیب‌هایی که به ساختمان‌ها وارد شد، طی جنگ‌های سی‌ساله بود. بعد از آن، در زمان ملکه ترزا در نیمه‌ی دوم قرن هیجدهم و در دهه‌ی ١٩٢٠ به دستور رئیس‌جمهور چکسلواکی بازسازی شد.

مجموعه‌ی این خرابی‌ها و بازسازی‌ها، این قلعه را تبدیل به یک مجموعه‌ی جذاب و استثنایی و موردعلاقه‌ی توریست‌ها کرده است.

پارک بزرگ و دلباز این مجموعه هم به اندازه‌ی ساختمان‌های آن جذاب و تماشایی است و چشم‌انداز زیبایی هم به کناره‌ی شرقی رودخانه دارد.

کلیسای جامع سنت ویتوس، یکی از بناهای دیدنی این ساختمان است که با معماری عالی در قرن دهم میلادی به سبک گوتیک ساخته شده و بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده‌اند.

تئاتر ملی پراگ

تئاتر ملی از جاهای گردشگری پراگ
تئاتر ملی از جاهای گردشگری پراگ

تئاتر ملی پراگ یک ساختمان مجلل نئو رنسانس است که در ساحل رودخانه ی ولدآوا بنا شده است. این ساختمان هم در بخش داخل و هم نمای خارجی خود با شکوه و با ابهت است، و اغلب آن را به عنوان بهترین دستاورد خاص معماری چک می دانند.

برای آنهایی‌ که عاشق هنر هستند مهم‌ترین مکان برای بازدید، تئاتر ملی پراگ است.

تئاتر ملی از جاهای دیدنی پراگ
تئاتر ملی از جاهای دیدنی پراگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پراگ , تئاتر ملی پراگ خانه‌ی بهترین و بزرگ‌ترین اپرا و هنرهای نمایشی دیگر است. این مکان در سال ۱۸۸۱ به‌عنوان سمبل هویت ملی چک برای ترویج زبان و فرهنگ چک ساخته شد. با وجود اینکه در گذشته قسمت‌هایی از آن در آتش سوزی تخریب شد و در زمانی حتی به دست کمونیست‌ها تعطیل شده بود اما این ساختمان جذاب با بازسازی‌های گسترده‌ای که روی آن انجام شد به‌عنوان نمونه عالی یک بنای تاریخی که نشان دهنده ی هویت و استعداد این کشور است خودنمایی می‌کنند.

محله یهودی (جوزف)

محله یهودی (جوزف) از جاهای دیدنی پراگ
محله یهودی (جوزف) از جاهای دیدنی پراگ

با وجود آنکه محله ی یهودی ها در پراگ گذشته ی آشفته و پریشانی داشته است، اما از بیشتر بنا های تاریخی خود را به خوبی حفظ کرده است و در حال حاضر بهترین مجموعه ی تاریخی یهودی در اروپا است که حفظ و نگهداری شده است.

میدان ونس‌سالز

میدان ونس‌سالز از جاهای دیدنی پراگ
میدان ونس‌سالز از جاهای دیدنی پراگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پراگ , میدان ونس‌سالز در مرکز شهر جدید پراگ قرار دارد که در حال حاضر مرکز خرید و منطقه ی توریستی پر جنب و جوشی تلقی می شود. میدان ونس‌سالز محل بسیاری از مهم ترین رویدادهای شهر پراگ در طول تاریخ بوده است. این میدان در قرن ۱۴ میلادی در زمان حکومت چارلز چهارم به‌عنوان بازار اسب و یکی از مهم‌ترین مکان‌های عمومی شهر ساخته شد که هنوز هم برای گردهمایی‌ها و جشن‌ها از این مکان استفاده می‌شود. امروزه دیدار از این مکان تجربه‌ای جالب و سرگرم کننده است که به شما اجازه ی تجربه ی بهترین غذاهای شهر و خریدهای عالی را می‌دهد.

ساعت نجومی

ساعت نجومی از جاهای دیدنی پراگ
ساعت نجومی از جاهای دیدنی پراگ

قدمت این ساعت نجومی به سال ۱۴۱۰ میلادی بر می گردد. این ساعت نجومی، سومین ساعت قدیمی در جهان و همچنین قدیمی ترین ساعتی است که هنوز هم کار می کند. نمایش حرکت فوق العاده ی آن را در رأس هر ساعت از دست ندهید.

ساعت نجومی از جاهای دیدنی پراگ
ساعت نجومی از جاهای دیدنی پراگ

ساعت نجومی، ساعت است که علاوه بر زمان، اطلاعات نجومی مثل موقعیت دایره‌البروج خورشید، اندازه و موقعیت ماه و … را نیز نشان می‌دهد. ساعت نجومی پراگ بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی شهر پراگ است.

قدیمی‌ترین بخش ساعت، ساعت مکانیکی و صفحه‌ی نجومی آن است که در سال ١۴١٠ نصب شده است. حدودا در سال ١۴٩٠ میلادی، صفحه‌ی سال‌نما نیز به آن اضافه شد و بالای آن را با مجسمه‌های سبک گوتیک تزیین کردند.

رأس ساعت دوازده، از درگاه بالای ساعت شمایل ١٢ تن از حواریون بیرون می‌آیند و چهار مجسمه‌ی کنار ساعت هم نماد چهار ویژگی ناپسند هستند. این چهار مجسمه به ترتیب از چپ به راست نماد غرور ، خساست، مرگ و خوش‌گذرانی می باشند. در زیر این چهار تندیس چهار شمایل دیگر مربوط به یک تاریخ‌نگار، یک فرشته، یک ستاره‌شناس، و یک فیلسوف قرار دارد.

صفحه‌ی نجومی ساعت در واقع به یک اسطرلاب مکانیکی می‌ماند. برجی که ساعت روی آن نصب شده، آسانسور دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با آسانسور تا بالای آن بروند.

جزیره کامپا

جزیره کامپا از جاهای گردشگری پراگ
جزیره کامپا از جاهای گردشگری پراگ
جزیره کامپا از جاهای گردشگری پراگ
جزیره کامپا از جاهای گردشگری پراگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پراگ , جزیره کامپا بین قلعه ی پراگ و پل چارلز قرار دارد و با فضای رمانتیکی که دارد شما را مسحور خود خواهد کرد. در سواحل جزیره کامپا می توانید بهترین مناظر و چشم انداز بسیاری از آثار تاریخی پراگ را ببینید و لذت ببرید.

کلیسای جامع سنت ویتوس

کلیسای جامع سنت ویتوس از جاهای گردشگری پراگ
کلیسای جامع سنت ویتوس از جاهای گردشگری پراگ

کلیسای جامع سنت ویتوس نمونه ای از معماری گوتیک در بهترین و والاترین درجه ی آن است که بزرگترین کلیسا و همچنین یکی از مهم ترین کلیساهای جمهوری چک می باشد.

کلیسای جامع سنت ویتوس از جاهای گردشگری پراگ
کلیسای جامع سنت ویتوس از جاهای گردشگری پراگ

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پراگ , کلیسای جامع سنت ویتوس در قرن دهم میلادی، به سبک گوتیک ساخته شد و بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده اند.  این کلیسا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین کلیساهای باستانی است که با گذشت حدود ۱۰۰۰ سال از عمر آن، هنوز هم مانند جواهری در شهر پراگ می درخشد و از مهم ترین جاذبه های توریستی پراگ به شمار می رود.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۰ جاذبه ی گردشگری برتر پراگ ، جمهوری چک
4.3 (85.33%) 15 votes
۵ دیدگاه

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *