مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

برجسته ترین دیدنی های کاخ ورسای

کاخ ورسای، مجموعه ای از کاخ‌ها در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته شده است.

در گذشته این کاخ در دهکده ی ورسای در نزدیکی پاریس قرار داشت، که امروزه این دهکده و کاخ حومه ی پاریس هستند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

معاهده ورسای، که به جنگ جهانی اول پایان داد، در این کاخ منعقد شده‌است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای که به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانییونسکو می باشد، در سال ۱۶۸۲ تا ۱۷۸۹ میلادی، محل زندگی و همچنین دربار حکومتیِ شاهان فرانسه بوده است.

هیچ جای تعجبی نیست که کاخ ورسای هر ساله بالغ بر ۱۰ میلیون بازدید کننده را به سوی خود جذب می کند و بدون اغراق می توان گفت که کاخ ورسای یکی از با شکوه ترین مکان ها بر روی کره ی خاکی زمین است.

هر گوشه و کنار کاخ ورسای ارزش جستجو و بازدید را دارد، اما اگر زمان شما محدود است، در اینجا به برجسته ترین دیدنی های آن اشاره شده است. در تورلند همراه ما باشید.

تالار آینه ها

تالار آینه ها

تالار آینه‌ها، زیباترین و مهم‌ترین بخش کاخ ورسای و همچنین پر تلألو ترین اتاق آن می باشد.

این تالار که در سال ۱۶۷۸ ساخته شد، در طبقه ی اول کاخ ورسای قرار دارد. تالار آینه‌ ۷۳ متر طول، ۱۱ متر عرض و ۱۲ متر ارتفاع دارد.

تالار آینه ها ۱۷ پنجره دارد که به سوی باغ باز می‌شوند و از هر پنجره می‌توان بخشی از باغ را مشاهده کرد. . هر یک از ۱۷ پنجره ی قوسی اتاق با ۲۱ آینه تزئین شده است و هنگامی که نور در ۳۵۷ آینه منعکس می شود منظره ی خیره کننده و دیدنی ای ایجاد می شود.

در واقع از این تالار می‌توان کل باغ اطراف کاخ ورسای را دید. روبروی پنجره‌ها آینه‌های بلند قدی قرار دارد که تصویر باغ در آن‌ها منعکس می‌شود.

چهل لوستر بزرگ از سقف بلند تالار آویزان است. مجسمه‌ای مرمرین از لوئی چهاردهم نیز زینت‌بخش این تالار است.

تمام عروسی‌ها، جشن‌ها و مراسم تاجگذاری، از جمله تاجگذاری ژوزفین در زمان ناپلئون بناپارت در این تالار صورت می‌گرفته است.

تالار آینه‌ها نه تنها سمبل اقتدار پادشاهان فرانسه است، بلکه در دوران بعد از انقلاب فرانسه نیز نقشی کلیدی داشته است. در سال ۱۹۱۹ میلادی و در جریان جنگ جهانی اول اغلب تصمیم‌های مهم و قراردادها در این سالن منعقد می‌شد.

رویال چپل

رویال چپل

هر چند که رویال چپل تنها یکی از پنج چپل در قصر می باشد، اما شگفتی معماری مجلل و باشکوه آن بیش از همه نفس گیر است. عروسی ماری آنتوانت در اینجا برگذار شده است.

گراند آپارتمان

گراند آپارتمان

تمامی فضای این عمارت های بزرگ از سقف تا کف آن به طور فوق العاده زیبا و مجللی تزیین شده است. فضای آن به شکلی است که شما آن را مناسب و برازنده ی زندگی یک شاه می دانید.

اتاق ساعت

اتاق ساعت

اتاق ساعت

این ساعت ۲۵۰ ساله یک جادوی فنی به شمار می رود. این ساعت نه تنها زمان، تاریخ، و حتی شکل و وضعیت قرص ماه را نشان می دهد، بلکه نشان دهنده ی یک مدل از منظومه شمسی نیز می باشد.

باغ های کاخ ورسای

باغ های کاخ ورسای

باغها که مزین به چمن آرایی بی نقص و گل های زیبا و بی نظیری هستند، با داشتن چندین ردیف مجسمه و دریاچه های تزئینی، شکوه و جلالی دارند که به راحتی می توان گفت با مزین ترین فضاهای داخلی قابل رقابت هستند.

ورسای دارای بزرگترین مجموعه باغ‌ها و فضای سبزی است که تا کنون در جهان ساخته شده‌است. در میان این باغ‌ها، کانال ها، حوض‌ها، فواره‌ها و مجسمه‌های زیبایی طراحی شده‌اند که همه ی اینها توسط آندره لونتر صورت گرفته‌است. طراحی فضای سبز به شکلی است که نمای بسیار وسیع و بی‌انتهایی را به ذهن می‌آورد. باغ‌ها نیز در قسمت جنوبی کاخ قرار گرفته‌اند که نمای فوق العاده‌ای را از ایوان کاخ سلطنتی فراهم می‌کند.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

برجسته ترین دیدنی های کاخ ورسای
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *