مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

نگاهی معمارانه به برج ویلیس، شیکاگو

شیکاگو بزرگترین شهر ایالت ایلینوی و سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۸۳۷ میلادی به طور رسمی به عنوان یک شهر شناخته شد. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده ی تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. شیکاگو تأثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد.

شهر شیکاگو دارای سه خط مترو و دو فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی اوهر در شیکاگو، دومین فرودگاه شلوغ در جهان می‌باشد که در سال ۲۰۱۲ میلادی، بیش از ۶۶ میلیون مسافر داشت.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

یکی از جاذبه های توریستی شیکاگو، برج ویلیس است که امروز قصد داریم نگاهی گذرا به معماری آن بیاندازیم. در تورلند همراه ما باشید.

برج ویلیس برای حدود ۲۵ سال، عنوان دومین ساختمان بلند در ایالات متحده آمریکا را داشته است. همچنین برج ویلیس در لیست بلندترین ساختمان های جهان با ارتفاع ۴۴۲ متر در مقام دوازدهم ایستاده است.

برج ویلیس محبوب ترین و پرطرفدار ترین آسمان خراش شیکاگو است. برج ویلیس که قبلاً به برج سیرز معروف بوده است در سال ۱۹۷۳ میلادی و با معماری بروس گریام ساخته شده است.

در فوریه سال ۱۹۸۲، دو آنتن تلویزیونی به این ساختمان اضافه شد، که ارتفاع کل آن را به ۵۲۰ متر افزایش داد. بعد از آن نیز در تاریخ ۵ ژوئن سال ۲۰۰۰ نیز یک آنتن غربی به ساختمان اضافه شد و ارتفاع کلی را به ۵۲۷ متر رساند.

در حال حاضر برج ویلیس نماد شهر شیکاگو و یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان به شمار می رود که دارای ۱۱۰ طبقه و ۵۲۷ متر ارتفاع می باشد.

این آسمان خراش یکی از مکان‌های گردش گری برای توریست‌هایی است که به شیکاگو سفر می کنند. برج ویلیس سالانه بیش از ۱ میلیون نفر بازدید کننده دارد. برای علاقه مندان به معماری، اطلاعات زیر درباره ی ساخت و معماری برج ویلیس جذاب خواهد بود.

راه اندازی ساختمان

برج ویلیس، شیکاگو

سیرز یک شرکت خرده‌فروشی آمریکایی و چندملیتی است، که در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۲۴۸ فروشگاه زنجیره‌ای در ایالات متحده آمریکا، کانادا، و مکزیک است. این شرکت در سال ۱۹۶۹ میلادی برای سکنی دادن به شرکت خود که به سرعت در حال توسعه و پیشرفت بود، از شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل خواست تا برج سیرز را برایش طراحی و اجرا کنند و در نهایت معمار بروس گراهام و مهندس فضل الرحمان خان از اعضای کلیدی این شرکت، برج را راه اندازی کردند.

اسکیدمور، اوینگز و مریل (مشهور به اس‌اوام) یکی از بزرگترین شرکت‌های معماری جهان است. این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۳۶ در شهر نیویورک تأسیس شد، اما امروزه در شیکاگو مرکزیت دارد. شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل آثار مشهور فراوانی در جهان دارد که عمدتاً آسمان خراش های بلند تجاری هستند. یکی از این آسمان خراش ها برج ویلیس است.

پیشرفت و نوآوری در معماری

برج ویلیس، شیکاگو

برج ویلیس اولین ساختمانی بود که در آن از ساختار های لوله ای استفاده شده است. این طراحی مهندس فضل الرحمان خان به قدری خلاقانه بود که آن را بعدا در ساخت بلندترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه نیز به کار گرفتند.

الهام گرفتن طرح برج ویلیس از یک آگهی بازرگانی

برج ویلیس، شیکاگو

طراحی بروس گراهام از یک آگهی تبلیغاتی سیگار الهام گرفته شده بود. او کانسپت و ایده ی خود را با بیرون کشیدن نه سیگار از یک بسته ی سیگار، برای نشان دادن ۹ لوله با ارتفاع های مختلف، به همکارش نشان داد.

این ساختمان نمادی کامل از سبک مدرن و اندیشه ي مدرن است. نماي خارجی برج تماما با شیشه هایی به رنگ برنز و آلومینیوم سیاه رنگ پوشش شده است. این برج از ۹ مکعب مستطیل چسبیده تشکیل شده که به صورت سلسله وار، هر کدام تا ارتفاع معینی بالا می روند. دو مکعب مستطیل آخر به ارتفاع ۴۴۳ متر می رسند.

ساخت و هزینه ی ساخت برج ویلیس

برج ویلیس، شیکاگو

ساخت و ساز برج ویلیس در ماه آوریل سال ۱۹۷۱ میلادی آغاز شد و در ماه مه سال ۱۹۷۳ میلادی به پایان رسید. از لحاظ اقتصادی، هزینه ی ساخت چنین ساختمانی حدود ۱۵۰ میلیون دلار بر آورد شده، و در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

سکوی آسمان (سکوی مشاهده)

برج ویلیس، شیکاگو

در طبقه ی ۱۰۳ برج ویلیس (برج سیرز سابق) شما می توانید چشم انداز وسیعی از چهار ایالت داشته باشید.

سکوی مشاهده ی برج ویلیس چیزی است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. در ارتفاع ۱۳۵۳ پا، شما می توانید نوسانات ساختمان در یک روز بادی را احساس کنید و یا در یک روز روشن به تماشای دشت ایلینویز بنشینید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

نگاهی معمارانه به برج ویلیس، شیکاگو
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *