مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

بر فراز برج برلین

برلین پایتخت و همچنین بزرگترین شهر آلمان است. با وجود آنکه شهر برلین تاریخ پر فراز و نشیبی دارد، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود.

یکی از برجسته ترین نمادهای کشور آلمان، برج برلین است که در اغلب فیلم های آلمانی یک شات از این برج را می گیرند. با توجه به اینکه برج برلین در نزدیکی الکساندر پلاتس قرار دارد، گاهی اوقات آن را الکس برج می نامند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

برج برلین یک برج تلویزیونی در مرکز برلین، نزدیک به الکساندر پلاتس (یکی از میدان‌های اصلی شهر برلین) در برلین-میته، است که بین سال های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۹ میلادی توسط سازمان از جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) بنا شد.

برج برلین را به عنوان نمادی از برلین، که تا به امروز باقی مانده است در نظر می گیرند. این برج به راحتی از بخش های مرکزی برلین و برخی از مناطق حومه ی آن قابل رؤیت است.

ارتفاع آن با احتساب طول آنتن ۳۶۸ متر است، که بلندترین سازه در آلمان، و (با اختلاف نیمه متر) دومین ساختمان بلند در اتحادیه اروپا است.

 

برج برلین، آلمان

برج برلین یک دکل مخابراتی به ارتفاع ۳۶۸ متر و با کاربری دکل مخابراتی-رستوران است، که در شهر برلین، آلمان مستقر می‌باشد و پروژه ی ساخت آن در سال ۱۹۶۹ میلادی تکمیل و افتتاح شد.

با ۳۶۸ متر ارتفاع، برج برلین (برج تی وی) بلندترین ساختمان در برلین، و در واقع در تمام آلمان، می باشد.

در این مقاله ی کوتاه قصد داریم به شما یاد آور شویم تا در سفر به برلین و رفتن به برج برلین چه چیزهایی را می بایست از بالای برج تماشا کنید. پس در تورلند همراه ما باشید.

 

رایشتاگ

رایشتاگ،برلین

رایشتاگ نام ساختمان پارلمان آلمان، واقع در شهر برلین ‌است که توسط معمار انگلیسی سر نورمن فاستر طراحی شده است.

در گنبد رایشتاگ، فاستر از سبک اکوتک استفاده کرده است. هنگام شب گنبد از طریق تالار مجلس روشن می‌شود و به صورت گنبدی نورانی می‌درخشد که نشانه‌ای از قدرت و توانایی پروسه دموکراتیک در آلمان فدرال است.

از نظر اقلیمی نیز در تابستان تهویه ی طبیعی تالار از طریق گنبد شیشه‌ای انجام می گیرد. در زمستان هوای گرم که از تالار مجلس به فضای زیر گنبد صعود کرده بازیافت و مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد. آینه‌های وسط گنبد نیز روشنایی طبیعی و تصویر مردم (خاستگاه قدرت مجلس) را به تالار نمایندگان منعکس می‌کنند

درخشش گنبد شیشه ای زیبای ساختمان پارلمان آلمان به راحتی نگاه شما را به سمت خود خواهد کشاند.

 

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ، یکی از دروازه‌های قدیمی شهر برلین است که در قسمت غربی شهر و در تقاطع دو خیابان ابرت و اونتر دن لیندن واقع شده است. از میان دروازه‌های متعدد برلین در زمان قدیم، تنها دروازه ی براندنبورگ باقی مانده است.

دروازه براندنبورگ، درب ورودی عظیم الجثه خیابان معروف اونتر دن لیندن است که به قصر شهری پادشاهی پروس ختم می‌شود.

دروازه براندنبورگ به عنوان یکی از معروفترین نمادهای اروپا در نظر گرفته می‌شود. ساختمان پارلمان آلمان در شمال این دروازه و به فاصله یک بلوک از آن قرار دارد.

طرح بنای این دروازه مشابه دروازه ورودی شهر آتن یا دروازه معروف پروپیلائه، است که همانند تاریخ معماری کلاسیک برلین کماکان استوار است.

جالب‌ترین نکته درباره ی دروازه ی براندنبورگ این است که به رغم بر سرکار آمدن دولت‌های مختلف با جهت گیری‌های سیاسی متفاوت در این کشور، دروازه زیبای برلین همچنان پابرجاست. در نتیجه در جنوب رایشتاگ، شما می توانید نماد یا سمبل اتحاد دو آلمان را ببینید.

 

ورزشگاه المپیک برلین

ورزشگاه المپیک برلین

اگر شما از بالای برج برلین می توانید یک دایره ی سفید ببینید، همان ورزشگاه المپیک برلین است، که برای بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ ساخته شد و در همان بازی‌ها نیز افتتاح شد. معماری ورزشگاه المپیک برلین، ورنر ماخ است.

جدا از پیشینه ی غنی این ورزشگاه در بازی‌های المپیک، به عنوان ورزشگاه فوتبال نیز شناخته شده‌است و ورزشگاه خانگی تیم فوتبال هرتابرلین به حساب می‌آید.
این روزها نیز این ورزشگاه به محلی برای اجرای کنسرت ها و مسابقات مهم فوتبال تبدیل شده است.

 

تیرگارتن

تیرگارتن، برلین

به نظر شما یک فضای بزرگ و وسیع به رنگ سبز تیره در وسط شهر چیست؟ اینهمه سبزی که از بالای برج برلین می بینید، تیرگارتن، پارک مرکزی برلین است که قدمت آن به سال ۱۵۲۷ میلادی بر می گردد.

تیرگارتن بزرگترین پارک برلین است که در گذشته یک شکارگاه سلطنتی بوده و امروزه به یک پارک وسیع در مرکز برلین تبدیل شده است. در مسیر های پیاده روی مجسمه ها و بناهای تاریخی بسیاری به چشم می خورد.

 

رستوران گردان

رستوران گردان، برج برلین

در بالای برج، اگر احساس گرسنگی کردید، اصلا نیاز نیست به پایین برگردید. شما می توانید به رستوران گردان برج بروید. رستوران گردان علاوه بر صرف نهار یا شام به شما این فرصت را می دهد تا از روی صندلی خود به تماشای چشم انداز ۳۶۰درجه و پانورامیک برلین بپردازید و از غذای خود نهایت لذت را ببرید. سرعت چرخش رستوران گردان به گونه ای است که هر نیم ساعت یک دور می چرخد، یعنی در حین صرف غذا شما می توانید تمام شهر را نظاره کنید.

 

نکاتی درباره ی بازدید از برج برلین

برج برلین، آلمان

به شما توصیه می کنم که در صورت امکان از قبل بلیط رزرو کنید. از آنجاییکه برج برلین یکی از جاذبه های برتر در برلین می باشد، تور های زیادی هستند که با ارائه ی بلیط نمایش سریع (Fast View)، شما را مستقیما به جلوی صف می برند و می توانید به بالای برج بروید.

بلیط ورودی برج برلین برای بزرگسالان از ۱۳ پوند شروع می شود. به این برج بروید تا بهترین چشم انداز شهر برلین را تماشا کنید.

برای بازدید از برج برلین هر زمان از سال خوب و مناسب است، اما به طور کلی از ماه می به بعد، آسمان روشن تر خواهد بود و غروب آفتاب نیز دیرتر است و شما زمان بیشتری برای تماشا دارید.

از ماه مارس تا اکتبر، برج برلین از ساعت ۹:۰۰ صبح تا نیمه شب باز است و از ماه نوامبر تا فوریه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا نیمه شب امکان بازدید از برج وجود دارد.

متأسفانه به دلیل ایمنی و تخلیه ی آتش در زمان وقع حوادث احتمالی، دسترسی به ویلچیر برای معلولین در برج برلین وجود ندارد.

نظر شما راجع به برج برلین و چشم انداز زیبای آن چیست؟؟
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک گذاشته باشیم.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

بر فراز برج برلین
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *