مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی

بریتانیا شامل ممالک متحده ی انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی می باشد. امروز قصد داریم سری به پایتخت ایرلند شمالی بزنیم و با جاذبه های توریستی آن بیشتر آشنا شویم.

بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، شهری است که شهرت جهانی دارد و بهترین منطقه برای سفرهای کوتاه آخر هفته محسوب می شود. بلفاست مملو از انرژی های مثبت است. بلفاست، بزرگ‌ترین شهر استان آلستر و پس از دوبلین، دومین شهر بزرگ جزیره ی ایرلند می باشد.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

بلفاست

خطوط اتوبوس، تاکسی، قایق و پیاده روهای فراوان، گشت و گذار را در بلفاست بسیار آسان و لذت بخش کرده است. محله های بلفاست همراه با گروهی از جاذبه های فرهنگی، در میان طیفی از هنر و معماری بیان کننده ی سال های روشن و طوفانی تاریخ ایرلند است. صحنه ی موسیقی پر جنب و جوش آن نیز برای ساعاتی می تواند شما را روی پا نگه دارد.

بلفاست

در سفر به بلفاست حتما از جاذبه های گردشگری که در زیر نام می بریم، بازدید کنید. بعلاوه، رستوران ها، کلوب، تئاتر و گالری های مشهور و باکیفیتی در شهر بلفاست وجود دارند که باید به آنها سر بزنید. پس برای آشنایی بیشتر با جاذبه های توریستی بلفاست در تورلند همراه ما باشید.

 

موزه اولستر

موزه اولستر

موزه ی اولستر، واقع در بوتانیک گاردن (باغ گیاه شناسی) در بلفاست، دارای حدود ۸۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاه عمومی، شامل مجموعه ای از هنرهای زیبا و هنر کاربردی، باستان شناسی، قوم نگاری، گنجینه های از ناوگان اسپانیا، تاریخ محلی، سکه شناسی، باستان شناسی صنعتی، گیاه شناسی، جانور شناسی و زمین شناسی می باشد.

موزه ی اولستر، بزرگترین موزه در ایرلند شمالی و یکی از اجزای موزه ی ملی ایرلند شمالی است. از آثار برجسته ی موجود در این موزه تالار آرمادا (اتاق ناوگان) است، که شامل لاشه ی کشتی گیرونا از سال ۱۵۸۸ میلادی همراه با گنجینه هایی، از جمله طلا و وسایل شخصی از کشتی ناوگان اسپانیایی است.

تالار شهر بلفاست

تالار شهر بلفاست

تالار شهر بلفاست

تالار شهر بلفاست، یک بنای نئو باروک بزرگ در محل لینن اکسچنج پیشین در قرن نوزدهم می باشد، که در روز سنت پاتریک و دیگر مناسبت ها، نمای این ساختمان با نورافکن های رنگی گوناگون چراغانی می شود.

قلعه بلفاست

قلعه بلفاست

قلعه بلفاست واقع در کیو هیل (Cave Hill)، در قرن نوزدهم میلادی توسط مارکیز سوم دانگال، مجددا بازسازی شد. هرچند این قلعه نیز، مانند قلعه ی اول یک بار در آتش سوخته است.

کلیسای جامع سنت آن

کلیسای جامع سنت آن

کلیسای جامع سنت آن، که معروف به کلیسای جامع بلفاست نیز می باشد، که در خیابان دانگال، بلفاست، ایرلند شمالی قرار دارد. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۹۹ میلادی آغاز و در سال ۱۹۸۱ میلادی به پایان رسید. در سال ۲۰۰۶ میلادی در ارتفاع ۱۳۱ فوتی کلیسا، بخش اسپایر آف هوپ (مناره مخروطی امید) به آن اضافه گردید. درون آن شما می توانید موزائیک های مجلل و پنجره های منقوش با شیشه های رنگی را ببینید.

اسپایر آف هوپ بر روی کلیسای جامع سنت آن

مناره مخروطی امید (Spire of Hope) یک مجسمه ی مخروطی ۴۰ متر است که بر روی سقف کلیسای جامع سنت آن در محله کلیسای جامع در شهر بلفاست ساخته شده است.

سالن اپرای بلفاست (گرند اپرا هاوس)

سالن اپرای بلفاست (گرند اپرا هاوس)

این سالن تئاتر که در سال ۱۸۹۵ میلادی افتتاح شد، میزبان اپرا ها، کنسرت ها و نمایش های موزیکال می باشد. طی سال های جنگ و درگیری، در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ میلادی، ساختمان سالن اپرا در اثر انفجار بمب، آسیب دید.

باغ گیاه شناسی (بوتانیک گاردن)

 باغ گیاه شناسی (بوتانیک گاردن)

باغ گیاه شناسی ابتدا در سال ۱۸۲۸ میلادی، به عنوان یک پارک خصوصی افتتاح شد و سپس در سال ۱۸۹۵ میلادی به یک پارک عمومی تبدیل شد. گلخانه پالم هاوس جذاب ترین بخش این باغ است که بیشتر جذابیت خود را مدیون شیشه ای بودن ساختارش می باشد.

پارک آقای توماس و خانم دیکسون(سر توماس و لیدی دیکسون پارک)

پارک آقای توماس و خانم دیکسون(سر توماس و لیدی دیکسون پارک)

در سال ۱۹۵۹ میلادی، لیدی دیکسون این پارک را به شوهر مرحوم خود اختصاص داد. ۴۰ هزار گل رز در این پارک وجود دارد و جشن مشهور هفته ی رز نیز در تابستان در آنجا برگزار می شود. دیانا، باغ شاهزاده ولز، نیز در این پارک قرار دارد.

تالار اسکله

تالار اسکله

تالار اسکله، مهم ترین سالن کنفرانس بلفاست می باشد که امکان میزبانی اپرا و اجراهای موسیقی برای بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد. سقف مسی و گنبدی شکل آن که در نهایت به رنگ سبز در آمد، خود را از دیگر ساختمان های شهر متمایز کرده است.

ادیسه

ادیسه

ادیسه در محله ی تایتانیک واقع شده است و شامل تالار سر پوشیده SSE، پاویون ادیسه و W5 می باشد. هم چنین مهم ترین مسابقات ورزشی و برنامه های کمدی ایرلند شمالی نیز در ادیسه برگزار می شود.

قلعه کاریک فرگوس

قلعه کاریک فرگوس

کاریک فرگوس، قلعه ی نورمن در ایرلند شمالی، واقع در کاریک فرگوس در شهرستان انتریم، در ساحل شمالی دریاچه بلفاست می باشد. در فاصله ی سی دقیقه ای از بخش مرکزی بلفاست، بیش از ۸۰۰ سال است که قلعه نورمن در سواحل بلفاست قرار دارد. توری که در این قلعه برگزار می گردد، به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد این قصر بدست آورید و شما را به قرون وسطی می برد.

برنامه ریزی سفر به بلفاست

یک تور چهار روزه در شهر بلفاست برای بازدید از اماکن های دیدنی و همچنین تفریح و لذت بردن از ریتم زندگی در شهر کافی است. اگر قصد تورهای یک روزه به خارج از شهر بلفاست، مانند قلعه کاریک فرگوس یا گذرگاه جاینت، را دارید یک یا دو روز به زمان اقامتتان در بلفاست اضافه کنید.

رفت و آمد در بلفاست بسیار آسان و ساده است. شما به راحتی می توانید با پای پیاده به مکان های دیدنی شهر بروید. متروی بلفاست نیز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب فعال است و شما میتوانید با آن به سفر های درون شهری بپردازید.

میدان دانگال، مرکز حمل و نقل عمومی در بلفاست است. برای رفت و آمد می توانید از تاکسی نیز استفاده کنید، به خصوص اگر آخرین اتوبوس را از دست داده باشید. با ماشین می توانید خودتان را ۳۰ دقیقه ای به قلعه کاریک فرگوس برسانید. در ایستگاه مرکزی بلفاست خدمات ریلی نیز مهیا است و هر نیم ساعت یکبار قطار ها ایستگاه را ترک می کنند.

اقامت در مرکز شهر بلفاست بهترین گزینه است، به عنوان مثال در محله ی کلیسای جامع، شما به مراکز شبانه، رستوران ها، بارها، و گالری های هنری دسترسی دارید. و یا در محله ملکه مغازه ها، کافه ها، و بار های زیادی در اطراف شما به چشم می خورد.

نظر شما در باره ی شهر بلفاست و جاذبه های توریستی آن چیست؟

آیا تمایل دارید به پایتخت ایرلند شمالی سفر کنید؟

از همکاران و مشاوران ما در تورلند برای داشتن سفری آسان، مطمئن، و اقتصادی راهنمایی بگیرید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی
4 (80%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *