مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری شهر والنسیا اسپانیا

والنسیا یا بالنسیا، مرکز بخش خودمختار والنسیا و سومین شهر بزرگ اسپانیا، پس از مادرید و بارسلونا، می باشد. والنسیا از شرایط شهرهای جهانی برخوردار است. بندر والنسیا از نظر نقل و انتقال کانتینرها پنجمین بندر اروپا و بزرگ‌ترین بندر مدیترانه به شمار می رود.
در ابتدا والنسیا، به عنوان یکی از مستعمرات روم تأسیس شد. شهر والنسیا در ساحل شرقی شبه‌جزیره ایبری، در کنار رودخانه ی توریا و بالای خلیج والنسیا در دریای مدیترانه قرار دارد.

والنسیا با دارا بودن تقریباً ۱۶۹ هکتار اراضی تاریخی، یکی از مراکز تاریخی بزرگ اسپانیا به حساب می‌آید، که این میراث تاریخی و فرهنگی والنسیا را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است. این شهر از نظر آثار تاریخی ۱۰۰۰ سال قدمت دارد می‌توان به کلیسای جامع اسپانیا، برج‌های سرانو، لونخا دلا سد، اشاره کرد که همگی جزو میراث فرهنگی یونسکو می باشند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شهر والنسیا اسپانیا
نام اصلی لاتین این شهر والنتیا، به معنای شجاع یا مقاوم است. این نامگذاری در پی به رسمیت شناختن شجاعت سربازان سابق ارتش روم پس از جنگ صورت گرفته است. لیوی، تاریخ‌نگار رومی در این باره می‌گوید که افتتاح این شهر ۲ قرن پیش از میلاد جهت اسکان سربازان رومی که علیه شورشیان شبه‌جزیره ایبری جنگیده بودن، انجام شد. در زمان حکمرانی مسلمان‌ها، این شهر را با عنوان شهر شن‌ها (مدینه التراب) می شناختند.

والنسیا دارای آب و هوای نیمه استوایی بر روی مرز میان آب و هوایی مدیترانه‌ای و آب و هوا نیمه خشک با زمستان‌های معتدل و گرمای طولانی است.
آنقدر که شهر های مادرید و بارسلونا مورد توجه عموم مردم قرار دارند، والنسیا مورد توجه نیست. والنسیا دارای همسایگی و جاذبه های فرهنگی فوق العاده است که پرنیان محلی را به سمت خود می کشاند.

شهر بندری والنسیا، فضای آرامی دارد و از جاذبه‌های طبیعی بی‌ نظیری بهره مند است. والنسیا شهری است که معماری منحصر‌ به‌ فرد و مدرن را با بقایای استعمار رومیان صد سال قبل ازمیلاد به هم گره زده است.

امروز در تورلند قصد داریم شما را با جاذبه های توریستی برتر شهر والنسیا بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

شهر هنرها و علوم

شهر هنرها و علوم

شهر هنرها و علوم، یک مجموعه تفریحی، فرهنگی، هنری و علمی است که در شهر والنسیا، اسپانیا قرار دارد که از مهم ترین مقاصد توریستی مدرن در شهر والنسیا و یکی از ۱۲ گنجینه ی اسپانیا محسوب می‌شود. این مرکز فرهنگی بزرگ که توسط سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کاندلا طراحی شده است، در آوریل ۱۹۹۸ به بهره‌برداری رسید و شامل گردشگاه های هنری و سرسبز است. شهر هنرها و علوم دارای ۵ ساختمان صدف مانند است که انعکاس آنها روی سطح دریا دیدنی است.

آکواریوم اقیانوس‌شناسی

آکواریوم اقیانوس‌شناسی

یک آکواریوم اقیانوس شناسی واقع در شرق شهر والنسیای اسپانیا است، که در آن زیستگاه های دریایی مختلفی حضور دارند. این بنا که توسط معمار، فلیکس کاندلا و مهندسان سازه آلبرتو دومینگو و کارلوس لازارو طراحی شده است، در داخل مجموعه فرهنگی شهر هنر هاو علوم قرار دارد. آکواریوم اقیانوس‌شناسی در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شد.

آکواریوم اقیانوس‌شناسی، بزرگترین آکواریوم اروپا است که میزبان دلفین ها و نمایشگاه اکوسیستم های اصلی جهان می باشد. برای اینکه یک اتفاق منحصر بفرد را در سفر خود تجربه کنید، سری به رستوران زیر آب آن بزنید و در میان ماهی ها غذای خود را میل کنید.

بایو پارک والنسیا

بایو پارک والنسیا

بایو پارک والنسیا

بایو پارک والنسیا، یک پارک باغ وحش ۱۰ هکتاری در والنسیای اسپانیا است که متعلق به شورای شهر والنسیا است و طراحی و مدیریت آن را کمپانی اسپانیایی Rainforest برعهده دارد. این پارک یک مجموعه ی بزرگ از جانوران آفریقایی است.

این پارک شامل ۳ نوع زیستگاه آفریقایی است که در آن می توانید همزیستی مسلامت آمیز حیوانات و محیط اطراف را مشاهده کنید، بایو پارک والنسیا طوری طراحی شده است که شما می توانید حیوانات را از نزدیک ببینید.

ساختمان لونجا د لا سدا

ساختمان لونجا د لا سدا

لونجا د لا سدا یک ساختمان با مهندسی سبک گوتیک در والنسیا است که یک جاذبه ی توریستی اصلی در شهر به شمار می رود.

از قرن ۱۶ میلادی تبادلات ابریشم در این مکان انجام می گرفت، و این موضوع نشان دهنده ی شکوفایی شهر والنسیا در زمینه ی بازرگانی است، ساختمان لا لونخا د لا سدا دارای یک تالار قرارداد بزرگ به عنوان مرکز مبادلات و خرید و فروش بازرگانان می باشد. لونجا د لا سدا، که با عنوان بازار ابریشم نیز شناخته می شود یکی از بهترین نمونه های معماری به سبک گوتیک است و از نظر طراحی در میان دیگر بناهای معماری گوتیگ، سرآمد همه می باشد. این بنا شبیه قلعه های باستانی قرون وسطی است و دیوارهای آن نیز همچون قلعه ها سنگی است. این ساختمان به ۴ بخش مجزا تقسیم می شود. این بخش ها شامل، برج، درختان پرتقال، اتاق های حلزونی و اتاق «کانسولادو دل مار» هستند.

یونسکو نیز این ساختمان را در لیست میراث جهانی معرفی کرده است. ویژگی برجسته ساختمان لونجا، درختان نخل بلندقامتی هستند که اطراف سالن های گرد را پوشانده اند. مناره ابریشم نیز زیربنای مستطیلی شکل دارد و فضایی حدود دوهزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا یکی از قدیمی ترین کلیسا های شهر والنسیا در کشور اسپانیا است که به دلیل معماری فوق العاده زیبا و درب های ورودی جذابش، سالانه بازدید کنندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند. هر سه درب ورودی این کلیسای قدیمی به سه سبک معماری متفاوت از یکدیگر ساخته شده اند. دروازه قصر نام یکی از ورودی های کلیسای جامع والنسیا است که به سبک رومی طراحی و ساخته شده، دروازه آیرونز به سبک باروک، و دروازه حواریون نیز به شیوه ی معماری گوتیک طراحی و ساخته شده است. بسیاری بر این باورند که این کلیسا همان کلیسای معروف شام آخر است و قدمت جام بلا معروف به قرن اول میلادی می رسد.

بازار مرکزی

بازار مرکزی

این بازار عمومی به عنوان قدیمی‌ترین بازار اروپایی است که هنوز هم رونق دارد و بجز یکشنبه‌ها، دیگر روز های هفته باز  است. این ساختمان مسقف مدرن دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی و غرفه‌های متعددی برای فروشندگان است. خریداران می‌توانند هدایا، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های منحصر به فردی را از این بازار تهیه کنند. برای کسانی که می‌خواهند از محیط این بازار لذت ببرند، کافه‌هایی در مرکز این بازار وجود دارد.

بازار مرکزی والنسیا مشهور به ال مرکات از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۲۸ میلادی به عنوان بهترین مکان برای عرضه ی مواد غذایی بوده است. در حال حاضر نیز این مرکز دارای صدها غرفه ی عرضه ی محصولات تخصصی محلی است. بازدید از این بازار را از دست ندهید.

تورس د سناروس

تورس د سناروس

تورس د سناروس یکی از دوازده دروازه ای است که بخشی از دیوار باستانی شهر (دیوار مسیح) را در شهر والنسیا تشکیل داده است. این دروازه به سبک گوتیک در پایان قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است و احتمالا دلیل نامگذاری آن به موقعیت آن در شمال شرقی مرکز شهر قدیمی باز می گردد، که آن را نقطه ی ورود به جاده ی واصل بین والنسیا و منطقه لوس سررنس ساخته است.

برج باشکوه گوتیک که مهمترین برج در والنسیا است در سال ۱۳۹۱ میلادی ساخته شده است و تورس د سناروس، ورودی اصلی آن، نه تنها به عنوان یک زندان استفاده می شد بلکه یک ورودی تشریفاتی نیز بوده است.

برنامه ریزی سفر به والنسیا

سفر به والنسیا

برای دیدن همه ی مکان هایی که پیشنهاد دادیدم ۴ روز کامل کافی است، ولی اگر دوست دارید از ساحل و دریا لذت ببرید بهتر است ۱ یا ۲ روز هم به برنامه سفرتان اضافه کنید. اگر در زمان فستیوال لاس فالاس در اواسط ماه مارس در اینجا بودید، ممکن است بخواهید یک روز دیگر هم بمانید.

سفر به والنسیا
گشت و گذار کردن در شهر والنسیا با اتوبوس، تراموا و مترو خیلی آسان است. شما می توانید با خرید کارت گردشگری والنسیا (VLC) به صورت رایگان از وسایل نقیله ی عمومی و همچنین ورود به موزه ها و بناهای تاریخی شهر استفاده کنید. دوچرخه سواری کردن هم بین مردم خیلی محبوب است و شما می توانید با دوچرخه سواری به مناطق زیبایی مثل پارک توریا که در نزدیکی شهر علوم و هنر است بروید.

سفر به والنسیا
قسمت قدیمی شهر والنسیا که اسم آن “سیوتات ولا” است، یکی از مناطق محبوب و مرکزی شهر برای اقامت به شمار می رود. روسافا نیز می تواند جایگزین خوبی باشد، روسافا در مجاورت منطقه ی ایگزامپل واقع شده است. همچنین کسانی که علاقه مند به ساحل هستند و دوست دارند بیشتر زمان سفر خود را در کنار ساحل بگذرانند بهتر است به ساحل “لا مالوا رزا” بروند که با مترو حدود ۳۰ دقیقه تا شهر فاصله دارد.

نظر شما راجع به شهر والنسیای اسپانیا چیست؟ دوست دارید به آنجا سفر کنید و اماکن دیدنی آن را از نزدیک بازدید کنید؟

والنسیا، پس از مادرید و بارسلونا، سومین شهر بزرگ اسپانیا است که در این مقاله جاذبه های توریستی آن را به اختصار برای شما معرفی کردیم. امیدوارم این مقاله برای شما جذاب و مفید باشد.

از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری شهر والنسیا اسپانیا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *