مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا

شهر پیزا واقع در توسکانی در مرکز کشور ایتالیا و بر کرانه ی شرقی دهانه ی رود آرنو در دریای تیرنی قرار دارد. این شهر با وجود بیش از ۲۰۰ بنای تاریخی شامل کلیسا، کاخ و پل‌هایی که بر فراز رودخانه ی آرنو ساخته شده اند، بیشتر به خاطر وجود برج پیزا در آن معروف است.

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

در بازدید از شهر پیزا به غیر از برج، دیدنی های دیگری وجود دارد که در این مقاله به برخی از آن ها می پردازیم! چهار محله ی تاریخی شهر توسکانی چیزهای زیادی را برای دیدن به شما پیشنهاد می کند که به آنها اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

برج کج پیزا

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، برج پیزا

برج کج پیزا واقع در شهر پیزای ایتالیا، با وجود آنکه تنها برج کج جهان نیست، ولی از مشهورترین آنها در کل جهان بشمار می آید. باید اعتراف کنیم که برج کج پیزا در زندگی واقعی ما به نظر کمی عجیب و غریب می آید، اما کج بودن برج، همان چیزی است که آن را سرگرم کننده و جذاب کرده و به یک مکان مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است!

کلیسای جامع پیزا (دومو د پیزا)

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، کلیسای جامع پیزا (دومو د پیزا)

کلیسای جامع پیزا (دومو د پیزا) یکی از شاهکارهای معماری شهر پیزا است که در دوران رنسانس ساخته شده است و طراحی بسیار زیبایی دارد. ناقوس این کلیسا در برج کج پیزا که در نزدیکی آن است، قرار دارد. این اثر تاریخی، در سال ۱۹۸۷ میلادی به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کلیسای جامع پیزا، نمای مرمرین دارد و به سبک رمانسک طراحی و ساخته شده است. این سبک از معماری را می توان در دیگر آثار تاریخی شهر پیزا نیز به خوبی مشاهده کرد. در قسمت پایینی کلیسای جامع، چهار ردیف طاق های پشت سر هم و سه درب ورودی برنزی وجود دارد. در تابستان، از درب اصلی برای ورود و خروج بازدیدکنندگان استفاده می شود. این درب در سال ۱۵۹۵ میلادی در اثر آتش سوزی از بین رفت و دوباره بازسازی شد. در دیگر فصول سال، از درب سمت چپ که به برج کج پیزا نزدیک است برای ورود و خروج استفاده می شود.

داخل کلیسا طراحی زیبایی ای دارد و مقبره امپراطور هنری هفتم نیز در آن قرار دارد. از دیگر آثار هنری موجود در این کلیسا باید به منبر جیوانی پیزانو اشاره کرد. این منبر به عنوان یکی از شاهکارهای هنری زیبا شناخته می شود. در کنار این منبر لامپ معلقی از جنس برنز ساخته شده است.

ورودی این کلیسا توسط فرشته هایی از جنس برنز تزیین شده و بالای ورودی نیز اثر هنری آندره دل سارتو به نام «اگنس سنت با بره اش» قرار گرفته است. این اثر به سبک رنسانس طراحی شده است و نمای بسیار زیبایی دارد. در داخل کلیسای جامع پیزا می توانید لامپ گالیله، نقاشی های دیواری بسیار باشکوه ، و سنگکاری های مرمر بسیار زیبا و پیچیده ای را ببینید.

حمام Casciano

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، حمام آبگرم

حمام آبگرم Casciano بیش از هزار سال قدمت دارد، و خواص آرامش بخش این آبگرم تنها دلیل ساخت این حمام در گذشته بوده است. آب چشمه های طبیعی آن غنی از مواد معدنی است که باعث باز شدن عروق خونی می شود.

سالانه هزاران نفر در این آب‌های گرم حمام می‌کنند. این آب‌ها دارای مواد معدنی متنوعی است که دارای خواص درمانی متفاوتی می باشند. بسیاری از مردم آب تنی کردن در این استخر‌ها را در کنار خواص درمانی‌ آنها، به عنوان مکانی برای استراحت و آرامش انتخاب می‌کنند.

تپه های توسکانی

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، تپه های توسکانی

توسکانی با مرکزیت فلورانس، ناحیه‌ای در ایتالیا که بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود. در توسکانی شش میراث جهانی یونسکو شامل؛ مرکز تاریخی فلورانس، مرکز تاریخی سینا، میدان کلیسای جامع پیزا، مرکز تاریخی گیمینگنانو، مرکز تاریخی پینزا و وال دورچا می باشد.

تپه های توسکانی، بهشت گمشده گردشگران در کشور ایتالیا، یکی از زیباترین مناطق ایتالیا و جایی بسیار عالی برای طبیعت گردی، گشت و گذار و تفریح و مطالعه ی تاریخ به شمار می رود که به دلیل برخورداری از ویژگی های گوناگون و ارزشمندی مانندطبیعت بکر، مناظر زیبا و خیره کننده، فضای سرسبز و با نشاط، آب های زلال، معماری تاریخی و گنجینه های هنری بسیار محبوب و پرطرفدار است.

تپه های روستایی توسکانی با پس زمینه ای از تاکستان های فوق العاده زیبا، تنها یک تا دو ساعت با شهر پیزا فاصله دارند. بازدید از این تپه های زیبا را هرگز از دست دهید.

نقاشی دیواری کیت هرینگ

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، نقاشی دیواری کیت هرینگ

کیت هرینگ، نقاش و هنرمند و فعال اجتماعی در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی است که آثار او بیشتر به مفاهیمی مانند تولد، مرگ، جنسیت، و جنگ می‌پردازد. آثار کیت هرینگ که جلوه های متمایز و خاصی دارند، از اجزای مهم زبان بصری قرن بیستم محسوب می شوند. او کارهای نخست خود را در راهروها و ایستگاه‌های متروی نیویورک می‌کشید. با نقاشی‌هایی که در متروی نیویورک کشید و نیز با برگذاری چند نمایشگاه از آثار خود به شهرت رسید. در سال ۱۹۸۴ میلادی به استرالیا رفت و چند کار سفارشی در شهرهای استرالیا اجرا کرد. در شهر پیزای ایتالیا نیز اثری از کیت به چشم می خورد.
شهر پیزا دیدنی های بسیار زیادی دارد که فراتر از هنر و نقاشی های شناخته شده ی رنسانس آن هستند. در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی، کیت هرینگ، هنرمند افسانه ای نیویورک، به قدری شیفته و مجذوب پیزا شد که با الهام از تحسین، تعجب، و شگفتی خویش این نقاشی دیواری را کشید. برای تماشای این نقاشی دیواری به پیازا ویتوریو امانوئل II بروید.

باغ گیاه شناسی دانشگاه پیزا

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، باغ گیاه شناسی دانشگاه پیزا

باغ گیاه شناسی دانشگاه پیزا که در سال ۱۵۴۴ میلادی تأسیس شده است، اولین و قدیمی ترین باغ گیاه شناسی دانشگاهی در اروپا به شمار می آید. امروزه باغ به بخش های مختلفی شامل مدرسه گیاه شناسی، باغ، استخر، گلخانه ها، و ساختمان های مختلف تقسیم شده است. از فضای سبز و ساختمان های رو باز (فضای باز) دانشکاه لذت ببرید.

پزشک و گیاه شناسی به نام لوکا قینی این باغ را پیدا و راه اندازی کرده است. دوک بزرگ، بعد از کشف این باغ توسط لوکا قینی، پیشنهاد مدیریت و مسئولیت آن را او داد. از زمانی که باغ گیاه شناسی پیزا کشف و احیا شده است، در تعلیمات و آموزش نقش بسیار مهمی داشته و در حال حاضر، دانشمندان و محققان فراوانی از گیاهان این باغ برای مطالعات علمی خود بهره می برند. این باغ به ویژه برای رشته های دانشگاهی گیاه شناسی بسیار پر کاربرد است. برخی از رشته های دانشگاهی همچون ژنتیک، بوم شناسی، زیست شناسی و … از این باغ برای تحقیقات مطالعاتی خود می توانند استفاده کنند. صرف نظر از همه اینها، این مرکز همچنین منبعی برای بخش های کاربردی همچون دامپزشکی، زراعت و فارماکولوژی نیز هست.

حدود ۱۴۰ گونه مختلف گیاهان در باغ گیاه شناسی پیزا وجود دارند. این گیاهان خاصیت درمانی و طبی نیز دارند. یک گونه گیاهی بسیار قدیمی به نام میرتوس کامیونیز نیز در این باغ یافت می شود. مجموعه ای از گونه های بومی گیاهان نشان دهنده گیاهان آبزی هستند. این گیاهان نشان دهنده «توسکی» قدیمی هستند. با توجه به احیای هیدرولیک و آلودگی آب برخی از این گیاهان یا منقرض شده یا در شرف منقرض شدن قرار دارند. تعدادی از گیاهان آبزی عجیب و غریب همچون ویکتوریا رجیا لیندلی نیز در باغ رشد کرده اند. همچنین  انواع گیاهانی که کاربرد غذایی دارند مانند؛ پاپیا، قهوه، فلفل، گل، و آلوچه نیز در این باغ کشت و پرورش داده می شوند. گیاهان، درختان و درختچه هایی که در زمان های قدیم توسط مصری های برای ساخت دارو استفاده می شده نیز در این باغ یافت می شود.

موزه سنت ماتئو

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا، موزه سنت ماتئو

موزه ی کوچک سنت ماتئو، بسیاری از آثار هنری اورجینال از ساختمان های تاریخی پیزا را در خود جای داده و همچنین آثار از ساختمان کلیسای تاریخی شهر را به نمایش گذاشته است.

امیدوارم با این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفید و جذابی را، راجع به شهر زیبای پیزا، واقع در کشور ایتالیا با شما به اشتراک گذاشته باشیم.

از همراهی شما سپاسگذاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

دیدنی های شهر پیزا ایتالیا
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *