مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری شهر زیبای درسدن آلمان

درسدن، پایتخت ایالت زاکسن آلمان شرقی است، که بدلیل موزه ی هنری مشهور و معماری کلاسیک شهر قدیمی بازسازی شده آن، متمایز شده است. بازسازی شهر درسدن پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۷۴۳ میلادی پایان یافت، شهرت کلیسای باروک کلیسای فرائن (کلیسای بانوان) بخاطر گنبد بزرگ آن می باشد.

شهر قدیم درسدن

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شهر درسدن آلمان بخاطر مجموعه های هنری غنی و پربار، چشم انداز های زیبای رود آلب، و معماری باروک ساختمان های خود معروف و مشهور است، و یک توقفگاه ضروری برای هر سفری به اروپا است.

در شهر درسدن دیدنی های بسیاری وجود دارد که در این مقاله برخی از بهترین اماکن دیدنی درسدن را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به آنجا راهنمای شما باشد.

خانه اپرای سمپروپر، درسدن

سمپروپر (خانه اپرا)، درسدن

خانه اپرای سمپروپر در شهر درسدن کشور آلمان یکی از ۱۰ خانه ی اپرای برتر جهان است، که علاوه بر جاذبه ی گردشگری آن سالانه بسیاری از بهترین اپرا های جهان در آن اجرا می شود .

خانه اپرا سمپروپر در سال ۱۸۴۱ میلادی توسط گوتفرید سمپر یکی از بهترین معماران کشور آلمان ساخته و اولین اپرا توسط آهنگساز آلمانی کارل ماریا فون وبر در این ساختمان  اجرا شد. اپراهای کارل ماریا فون وبر تأثیر زیادی بر شکل‌گیری اپراهای دوره رمانتیک آلمان داشت. در این سالن هنرمندان بزرگی مانند ریچارد واگنر که کارگردان بنام تئاتر آلمانی است و ریچارد استراوس نیز برنامه داشته اند.

سمپروپر یک خانه اپرا و سالن کنسرت با شکوه است که هرگز نا امید نخواهد شد. بعد از جنگ و ویرانی، این بنا در سال ۱۸۶۹ میلادی دوباره بازسازی شد و در سال ۱۸۷۸ میلادی تکمیل شد. خانه اپرا سمپروپر،  سالن کنسرت و رقص باله نیز دارد، و در سال های اخیر خانه اپرا سمپروپرعلاوه بر برگزاری برنامه های اپرا و باله میزبان گردشگرانی است که از سراسر جهان برای بازدید از آن به آلمان سفر  می کنند.

ساختمان سمپروپر با معماری سبک رنسانس و فضای داخلی باشکوه و مزین، از جمله مکان هایی است که در سفر به درسدن، می بایست از آن بازدید کنید.

کلیسای فرائن درسدن (کلیسای بانوان)

کلیسای فرائن (کلیسای بانوان)، درسدن

طراحی داخلی گنبد عظیم و مجلل کلیسای فرائن و همچنین بنای تاریخی آن بسیار دیدنی و جذاب است. علاوه بر این شما می توانید از تماشای مناظر و چشم انداز های سراسر شهر در ارتفاع بیش از ۶۷ متری، بر روی پلت فرم مشاهده، لذت ببرید.

کلیسای فرائن، که بنای اولیه آن یک بنای کاتولیک رومی بوده است، در طی بمباران هوایی شهر درسدن در سال ۱۹۴۵ میلادی تخریب شد و در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط فردی به نام جورج باهر بازسازی شد. این کلیسا شاهکار معماری باروک است و یکی از بزرگترین گنبد ها را در اروپا دارد.

قصر پیلنیتز

کاخ پیل نیتز، درسدن

قصر پیلنیتز، یک قصر باروک باز سازی شده در انتهای شرقی شهر درسدن، واقع در روستای پیلنیتز و کنار ساحل رود البه می باشد. این قصر اقامتگاه تابستانی بسیاری از نمایندگان و پادشاهان آلمانی بوده است. همچنین این قصر بخاطر اعلامیه پیلنیتز در سال ۱۷۹۱ میلادی نیز مشهور است.

قصر پیلنیتز از سه تا ساختمان اصلی تشکیل شده است. کاخ ریورساید (Wasserpalais) در جلوی رود، و کاخ آپر (Bergpalais) در دامنه ی کوه، هر دو دارای سبک باروک با المان های چینی گرایی و بخش آخر کاخ جدید نئوکلاسیک (Neues Palais) است که این دو را در سمت شرق بهم ارتباط می دهد. ساختمان ها باغ باروک را محصور کرده اند و همگی توسط یک پارک عمومی بزرگ احاطه شده اند.

یک روز بعد از ظهر به قصر پیلنیتز بروید و به گذشته سفر کنید، خود را در دربار ساکسونی خواهید یافت، خاطره ای که هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

پل بلو واندر (Blue Wonder Bridge)

پل بلو واندر، درسدن

پل بلو واندر از لحاظ معماری یک شگفتی در زمان ساخت خود به حساب می آمده، که توسط افسانه های شهری و تاریخ جنگ جهانی دوم محصور شده است. بازدید از پل بلو واندر را هرگز از دست ندهید.

کاخ زوئینگر

کاخ سوئینگر، درسدن

زوئینگر، یک کاخ با شکوه و زیبا در آلمان شرقی است، که در سال ۱۷۱۹ میلادی به سبک روکوکو ساخته شده و زیبایی خاص خود را دارد. این کاخ توسط فردی به نام ماتئوس دانیل پاپلمن طراحی شده و دارای شش عمارت می باشد که هر کدام داستان و تاریخچه ی خاص خود را دارند. این قصر در زمان ساخت تنها از سه بال تشکیل شده بود و حیاط بسیار بزرگ آن در نزدیکی رود البِ قرار داشت.

علاوه بر این از مجموعه گالری کاخ که آثاری از اساتید مشهور و هنرمندان مختلف را در خود جای داده است، دیدن کنید. بی شک، پشیمان نخواهید شد.

درسدن کستل (کاخ سلطنتی)

کاخ درسدن، درسدن

قصر درسدن یکی از قدیمی ترین ساختمان ها در شهر درسدن است که برای تقریبا ۴۰۰ سال، محل اقامت نمایندگان (۱۵۴۷-۱۸۰۶) و پادشاهان (۱۸۰۶-۱۹۱۸) زاکسن بوده است. این قصر که محل اقامت خانواده سلطنتی سابق بوده، با ترکیبی از سبک های معماری از سبک باروک تا نئو رنسانس، آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل کرده است.

موزه گمالده گالری آلته مایسر (گالری اساتید قدیمی)

موزه گمالده گالری آلته مایسر، درسدن

موزه گمالده گالری آلته مایسر، از جاذبه های توریستی شهر درسدن آلمان و یکی از مجموعه های هنری اروپا است که بسیار مورد توجه علاقه مندان به هنر می باشد و در مجموعه قصر زوئینگر واقع شده است.
موزه گمالده گالری آلته مایسر (گالری هنرمندان قدیمی)، حدود ۷۵۰ نقاشی از قرن ۱۵ تا قرن ۱۸ میلادی را به نمایش گذاشته است. این آثار عمدتا شامل آثار هنری سبک رنسانس ایتالیا و همچنین نقاشی های هلندی و فلاندرزی است. آثار برجسته ای از نقاشان آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی مربوط به آن دوره نیز در میان جاذبه های گالری به چشم می خورد.

این موزه یکی از بهترین گالری ها در اروپا می باشد، اگر در جستجوی فرهنگ هستید، به دنبال جای دیگری نروید.

نمایشگاه پانورامای عزیزی

نمایشگاه پانورامای عزیزی، درسدن

نمایشگاه پانورامای عزیزی، درسدن

نمایشگاه پانورامای عزیزی در سال ۲۰۰۶ میلادی در داخل یک انبار که در گذشته مخزن گاز بوده است ایجاد شد، و در این نمایشگاه مدرن با ایجاد تصاویر پانورامای استثنایی در ابعاد ۱۰۵ در ۲۷ متری، جاذبه های گردشگری شهر درسدن را همانگونه که در سال ۱۷۵۶ میلادی بوده است، به نمایش گذاشتند.
پانورامای درسدن شکوه و جلال دوران باروک را به نمایش می‌گذارد. زندگی اشرافی و زندگی روزمره ی بسیاری از مردم را در سال‌های ۱۶۹۵ تا ۱۷۶۰ میلادی در این پانوراما به خوبی دیده می‌شود. این پانوراما با شیوه‌ای کاملا دقیق و چند وجهی و ملموس ارائه شده است.
با الهام از نقاشی کانتلتو، عزیزی توانست این تصاویر را در شهری که روزی خود در آنجا دانشجوی معماری بود با موفقیت به تصویر بکشد. او در این تصاویر می‌خواست بازسازی شهری که متعلق به عهد باروک است را به مخاطب نشان دهد واو توانست روح را در این اثر هنری بدمد تا شهر خاموش درسدن نفسی تازه کند و دوباره زنده شود.

خوب است بدانید که؛ تصاویر پانارومای یادگار عزیزی هنرمند ایرانی در برلین یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های جهان است که بزرگترین تصاویر پانوراما را از سرتاسر دنیا تهیه و به نمایش گذاشته است. یادگار عزیزی نمینی (Yadegar Asisi) معمار، استاد دانشگاه، هنرمند و یکی از طراحان برجسته در زمینه ی پانوراما است.

او فرزند یک زوج ایرانی است، که در شهر وین به دنیا آمده و تحصیلات تکمیلی خود را در آلمان گذرانده است. عزیزی در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸ میلادی در دانشگاه پلی تکنیک درسدن در رشته ی معماری و در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۴ میلادی در رشته ی نقاشی در دانشگاه هنر برلین تحصیل کرد. او اکنون در مدرسه عالی بویث تکنیک برلین یا TFH-Berlin تدریس می‌کند. عزیزی در زمینه نقاشی، عکاسی و معماری آثاری از خود به جای گذاشته است، اما شهرت او بیشتر به پانوراماهای عظیمش برمی‌گردد. وی هم اکنون ساکن شهر برلین است.

پانوراما اورست

یکی از برجسته ترین پانوراماهای یادگار عزیزی، پانوراما اورست است، که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی در شهر لایپزیگ به نمایش گذاشت و در طول مدت یک سال و نیم حدود نیم میلیون نفر از آن بازدید کردند.

کاخ موریتبورگ

کاخ موریتبورگ

کاخ موریتبورگ، درسدن

برای اینکه کمی از شهر دور شوید و نفسی تازه کنید، می تواند سفری کوتاه به برخی از شکارگاه های محبوب شاهان سابق ساکسونی داشته باشید. کاخ مجلل موریتبورگ  به سبک باروک ساخته شده است. این کاخ در حدود ۱۳ کیلومتری شمال غرب درسدن، پایتخت ساکسون، واقع شده است. این قلعه دارای چهار برج گرد است که به طور متقارن در اطراف آن، در یک جزیره ی مصنوعی قرار گرفته اند. دوک موریتس ساکسونی در بین سال های ۱۵۴۲ و ۱۵۴۶ میلادی، برای خود در اینجا شکارگاهی ساخت. جنگل ها و دریاچه های اطراف کاخ، یک منطقه شکار مورد علاقه برای نمایندگان و پادشاهان زاکسن بود.

کلیسای هالی کراس (صلیب مقدس)

کلیسای هالی کراس، درسدن

کلیسای هالی کراس (صلیب مقدس)

کلیسای هالی کراس (صلیب مقدس) با ظاهری خیره کننده و جذاب، بزرگترین ساختمان کلیسا در ایالت زاکسن می باشد. همچنین این کلیسا خانه ی گروه کر پسران Dresdner Kreuzchor می باشد و به طور منظم کنسرت های دیگری نیز در آن برگزار می شود.

یکی از زیباترین شهرهای دنیا، درِسدن است که بیشتر مسافران و بازدید کنندگان به خاطر شکوه و تاریخ درسدن، راهی آنجا می شوند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشد و توانسته باشیم شما را تا حدودی با جاذبه های دیدنی این شهر تاریخی و زیبا بیشتر آشنا کنیم.

از همراهی شما با تورلند سپاسگزاریم.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری شهر زیبای درسدن آلمان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *