معروف ترین غذاهای سوچی ٬ که در سفر به سوچی نباید از دست دهید

سوچی را به هر نام و جاذبه ای که می شناسید فراموش کنید. بخواهیم یا نخواهیم غذا و فرهنگ متنوع آن در سراسر جهان یکی از جاذبه های فراموش نشدنی هر سفر است. در سفر به سوچی مزه کردن غذاهای سوچی را از دست ندهید. سوچی، این میزبان المیک های زمستانی سال 2014 از معدود شهرهای روسیه است که دستپخت منحصربفرد چندملیتی خود را دارد. با ما با شید تا با 5 غذای لذیذ سوچی آشنا شوید.

برای اطلاع از تور های سوچی بر روی لینک تور سوچی کلیک نمایید. 

1شیش کباب (shish kabobs)، چنجه در سوچی

شک نکنید که رتبه یک بهترین غذاهای این شهر با اقتدار به شیش کباب می رسد. هیچ پیک نیک روسیه ای نیست که بدون شیش کباب کامل باشد. فرقی نمی کند به ماهیگیری رفته باشید یا یک آخر هفته خانوادگی را می گذرانید، در سوچی شیش کباب باید باشد.

غذاهای سوچی , شیش کباب

کباب را می توان پادشاه غذاهای این شهر نامید که هر رستوران و حتی کافه دستپخت مخصوص خود برای عمل آوری تکه های مکعبی شکل گوشت و کباب کردن آن بر روی شعله های آتش دارد. چیزی شبیه چنجه خودمان است که همراه با پیاز، سبزیجات و سس قرمز سرو می شود. در سفر به این شهر حتما شیش کباب نوش جان کنید.

غذاهای سوچی , شیش کباب

 

۲سوپ سولیانکا (Solyanka soup)، دوپینگ کنید

اگر جز عاشقان غذاهای تند و داغ هستید سولیانکا مدل گرجستانی را حتما میل کنید. این سوپ غلیظ، مغذی، سالم و خوش رایحه رتبه دوم در لیست بهترین غذاهای این شهر است که ترکیبی از گوشتی که ساعت ها پخته شده به همراه پیاز، سیر، هویج، گوجه و فلفل است. اگر فکر میکنید قهرمان خوردن غذاهای تند هستید پس این سوپ را به همراه سس آدجیکای قفقازی را از بین غذاهای سوچی امتحان کنید.

غذاهای سوچی , سوپ سولیانکا

با این که این غذا بسیار مغزی است، اما معمولا به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. جالب است بدانید که این غذا اگر یک روز بیشتر بماند، بسیار خوشمزه‌تر از روز اول می‌شود. برای طعم بهتر، برش را معمولا با ماست یا خامه سرو می‌کنند.

غذاهای سوچی , سوپ سولیانکا

 

۳خینکالی در سوچی (Khinkali)

در روسیه به این غذای سوچی الاصل، پلمنی (pelmeni) گفته می شود. ایتالیایی ها آن را راویولی(Ravioli) و ژاپنی ها گیوزا(Gyoza) می نامند. این غذا در این شهر متشکل از خمیر نازک پیچیده شده به دور ترکیب گوشت گاو، فلفل، نمک و سبزیجات است که سپس در روغن سرخ می شود.

غذاهای سوچی , خینکالی

خینکالی به همراه سس گوجه و سس مخصوص ترش مزه ای به نام تساختون (Tsakhton) سرو می شود. اگر سیر نمی خورید این سس ترش مزه سوچی را امتحان نکنید. البته در بین غذاهای سوچی خینکالی زیاد طرفدار ندارد.

 غذاهای سوچی , خینکالی

 

۴خاچاپوری (Khachapuri)

گویا اسامی عجیب و غریب بهترین غذاهای سوچی تمامی ندارد. خاچاپوری دستپخت معروف دیگر گرجستانی الاصل است که در این شهر رواج دارد. خاچاپوری درواقع یک غذای سنتی گرجستانی است که از نان پر شده با پنیر مخصوص تشکیل می شود.

غذاهای سوچی , خاچاپوری

علاوه بر پنیر، این غذای سوچی از کره و تخم مرغ خام نیز بهره مند است. این غذا از جمله غذاهایی است که مجبورید با دست بخورید فقط مراقب انگشتانتان باشید.

غذاهای سوچی , خاچاپوری

 

۵غذاهای دریایی سوچی (Sea Food)

اگر شما از آن دست مسافرین سوچی هستید که علاقه ای به خوردن گوشت قرمز ندارید و غذاهای تند را مناسبتان نیست و یا گوشت سفید را ترجیح می دهید پس غذاهای دریایی این شهر را که عمدتا در زمستان به وفور یافت می شود امتحان کنید.

غذاهای سوچی ,غذاهای دریایی

البته در بین غذاهای سوچی باید کمی خوش شانس باشید تا بتوانید مزه ماهی هایی از جمله فلاندر مشهور دریای سیاه(Black Sea Flounder)  گوتفیش و راپانا را بچشید. اما در تمام طول سال می توانید از خورد ماهی سلطنتی ( Royal Fish)  ماهی رنگین کمانی (Rainbow Fish) ماهی خاویار و استرلت (Sterlet) لذت ببرید. خاویار سیاه و قرمز از جمله غذاهای دریایی سوچی است که در همان منطقه به عمل می آید.

غذاهای سوچی ,غذاهای دریایی

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا اگر قصد سفر به سوچی دارید بر روی لینک تور سوچی کلیک نمایید. با سفر به شهر سوچی شما می توانید با همه این طعم ها و مزه ها آشنا شوید و تجربه متفاوتی از خوردن غذاهای روسی داشته باشید.