دیدنی های بلگراد ٬ ققنوس صربستان

بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر کشور صربستان است که در مرکز شبه جزیره‌ی بالکان قرار گرفته است. شهر بلگراد با گذشتن از جنگ و آشتفتگی ها فراوان توانست مثل ققنوسی از دل خاکستر بیرون بیاید و امروزه به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپا تیدبل شده است. دو رودخانه بزرگ «دانوب» و «ساوا» در این شهر قرار گرفته و از همین رو مناظر و چشم انداز های شگفت انگیزی به نمای این شهر هدیه داده است. با دیدن خیابان های تاریخی این شهر و گشت و گذار در آن ها میتوانید زیبایی های تمام نشدنی شهر را ببینید و از آثار تاریخی، دریاچه ها و پارک ها لذت ببرید. نکته ای که در مورد این کشور باید بدانید این است که ایرانی های عزیز برای سفر به صربستان نیازی به ویزا ندارند. با تورلند همراه باشید تا در این مقاله نگاهی به برترین جاذبه های گردشگری  و دیدنی های بلگراد بیندازیم. برای اطلاع از تور های بلگراد صربستان بر روی لینک تور بلگراد کلیک نمایید. 

1کلیسای سنت ساوا بلگراد

Church of Saint Sava

این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری بلگراد و از زیباترین ساختمان های این شهر و بزرگترین کلیسای ارتدکسی در بالکان به حساب می آید. کلیسای سنت ساوا علاوه بر گردشگران برای مردم منظقه نیز بسیار محبوب است چرا که نشانی برای تقدیر از بزرگترین آموزگار صربستان است و در تاریخ این کشور نقش مهمی دارد. اگر به صربستان و بلگراد سفر می کنید حتما سری به این کلیسای زیبا بزنید و در کنار زیبایی های آن لحظاتی بیاد ماندنی در کنار همسفران خود رقم بزنید.

دیدنی های بلگراد ، کلیسای سنت ساوا بلگراد

 

۲برج های کالِمِگدان بلگراد

Kalemegdan Towers

از دیگر مکان های گردشگری بلگراد که بسیار زیبا است و در میان گردشگران محبوبیت دارد دژ نظامی بلگراد با برج های بسیار بلند آن است. از دیگر دیدنی های این دژ نظامی می توان به یک کلیسا، یک موزه و چندین پارک مشهور و معروف آن اشاره کرد. از بهترین زاویه های برای دیدن این برج ها بارهای ترسا هستند که هم می توانید از دیدن این مناظر لذت ببرید و هم دورهمی های شبانه و بعد از ظهرهای دلنشینی را در آن تجربه کنید. در سفرتون به بلگراد حتما زمانی را برای دیدن از این بنای تاریخی صرف کنید و دوربین عکاسی همراه داشته باشید.

دیدنی های بلگراد ، برج های کالِمِگدان بلگراد

 

۳قهرمان کالِمِگدان

The Victor of Kalemegdan

بنای کالمگدان که در طی جنگ های بالکان و جنگ جهانی اول به منظور بزرگ داشت پیروزی صربستان علیه عثمانی و امپراتوری اتریش ساخته شد ۱۴ متر ارتفاع دارد و مناظری چشم نواز از دو رودخانه بلگراد پیش چشمان شما قرار می دهد. این بنا که از معروف ترین یادمان های این شهر است با مناظر زیبایش این منظقه را پر از گردشگر کرده است. 

دیدنی های بلگراد ، قهرمان کالِمِگدان

 

۴موزه نیکولا تسلا بلگراد

Nikola Tesla Museum

نیکولا تسلا که از مشهورترین مخترعین و داشنمندان به شمار می رود اهل صربستان بود. یکی از درخواست های این دانشمند بزرگ این بود که اموال و دارایی هایش پس از مرگش در پایتخت صربستان یعنی شهر بلگراد نگهداری شوند. بنا به درخواست این دانشمند و مخترع بزرگ اموال و دارایی هایش در موزه ای به نام خودش در یک ساختمان زیبا که در سال ۱۹۲۹ بنا شده است نگهداری می شوند. در این موزه اموال و دست نوشته‌ها و طرح‌های وی از اختراعاتش نگهداری می شود. موزه نیکولا تسلا جز میراث با ارزش جهانی یونسکو است و نشان دهنده کارهای بزرگ این داشنمد است و این موزه از جاذبه های گردشگری بلگراد نیز به شمار می رود. 

دیدنی های بلگراد ، موزه نیکولا تسلا

 

۵آدا سیگنالیا بلگراد

Ada Cignalija

آدا سیگنالیا یکی از مناطق تفریحی محبوب بلگراد به شمار می رود که به صورت شبه جزیره‌ای مصنوعی و کوچک بر روی رودخانه ساوا ساخته شده. در فضای فراهم شده برای این جاذبه تفریحی انواع تفریحات روزانه و شبانه از دوچرخه‌سواری گرفته تا اسکیت، مسیرهای پیاده روی دور رودخانه، اسکی روی آب، بانجی جامپینگ، تنیس، راگبی، قایقرانی، کافه و رستوران برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. این منطقه هر ساله میزبان رویدادهای ورزشی زیادی هم است که برای علاقه مندان به ورزش بسیار جذاب است.

دیدنی های بلگراد ، آدا سیگنالیا بلگراد

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا اگر قصد سفر به بلگراد دارید بر روی لینک تور بلگراد کلیک نمایید. برای اطلاع از تاریخ های برگزاری تورهای بلگراد سراسر سال در خبرنامه تورلند ثبت نام کنید. همچنین اگر سوالی در مورد تور بلگراد و جاذبه های گردشگری بلگراد دارید حتما در کامنت های پایین صفحه نظرات و سوالات خود را از ما بپرسید تا همکاران ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.