دیدنی های آنتالیا ، از قلعه رومی تا دهکده قدیمی

یکی از شهرهای بزرگ ترکیه که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است و در بین ایرانیان نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است شهر آنتالیا است. دیدنی های آنتالیا اگر چه شامل بادمان های قدیمی و مخروبه های زیادی است اما همه آن ها هم تاریخی نیستند. در آنتالیا می توانید از سواحل زیبا و دلچسب آن استفاده کنید و لذت فراوان ببرید. با تورلند همراه باشید تا در ادامه با شمارا با دیدنی های آنتالیا بیشتر آشنا کنیم.

برای اطلاع از تور های آنتالیا بر روی لینک تور آنتالیا کلیک نمایید.

1قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا که به شکل استوانه ای ساخته شده است ۱۴ متر ارتفاع دارد. این قلعه که در اطراف پارک کارالی اوغلو قرار دارد منظره ای به سمت بندر قدیمی دارد. با اینکه کسی نمی داند هدف از ساخت این قلعه چه بوده است اما بیشتر باستان شناسان بر این نظرند که به عنوان برج مراقابت برای بندر پر رفت و آمد شهر بوده است. هم اکنون این قلعه نمایی بسیار زیبا از غروب آفتاب را دارد و پارک کارلی اوغلو هم محلی مناسب برای تفریح و پیک نیک است. گردشگران می توانند به هنگام غروب آفتاب به این پارک بروند و پس از پیاده روی دلچسب در کافه های اطراف پارک قهوه ای خوشمزه میل کنند.

دیدنی های آنتالیا ، قلعه رومی آنتالیا

۲دروازه هادریان آنتالیا

یکی از دیدنی های آنتالیا که بسیار شگفت انگیز و زیبا است دروازه هادریان نام دارد که ورودی دهکده قدیمی (Kaleci) است. قسمت های زیادی از دیوارهای مربوط به دوره یونان و روم باستان در این دهکده سالم باقی مانده‌اند که «دروازه‌ی هاردیان» نیز یکی از آن‌ها است. این دروازه در سال ۱۳۰ پس از میلاد به افتخار ورود امپراطور روم باستان (هادریانوس) به این شهر بنا شد، این دروازه دارای یک در ورودی از جنس سنگ مرمر به همراه سه طاق قوسی‌شکل است که توسط برج‌هایی در کناره‌هایش مستحکم شده و با مجسمه‌ها و حکاکی‌های زیبا آذین‌بندی شده است. در هنگام عبور از زیر طاق های این دروازه می توانید حکاکی های زیبای آن را تماشا کنید و لذت ببرید.

دیدنی های آنتالیا ، دروازه هادریان آنتالیا

۳مسجد یولی مناره آنتالیا

یکی از زیباترین آثار تاریخی آنتالیا که نمونه‌ی بارزی از معماری دوران سلجوقی است مسجد یولی مناره است. این مسجد توسط سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد بین سال‌های ۱۲۱۹ الی ۱۲۳۶ میلادی ساخته شد. این مسجد با مناره ای استوانه ای شکل و یک گنبد چندضلعی که در قسمت بالایی‌اش می باشد نظر همگان را جلب می کند. در قرن چهاردهم میلادی در کنار این مناره مسجدی ساخته شد که هنور هم مورد استفاده است. این مناره در نزدیکی ورودی قدیمی شهر بنا شده است و در پشت آن برج ساعت مربوط به دوران عثمانیان قرار گرفته است.

دیدنی های آنتالیا ، مسجد یولی مناره آنتالیا

۴موزه آنتالیا

یکی دیگر از دیدنی های آنتالیا که بازدید از آن خالی از لطف نیست «موزه آنتالیا» است. تمامی آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه، در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. این موزه دارای یک نمایشگر بزرگ است که مجموعه آثار تاریخی این موزه را به نمایش می گذارد قسمت باستان‌شناسی این موزه، آثار تاریخی مربوط به دوران برنز تا بیزانس را دارد. اگر محدودیت زمان دارید، مستقیما به بخش گالری‌های هنری موزه بروید که آثار آن مربوط به دوران آسپندوس و شهر تاریخی پرگا می باشد.

دیدنی های آنتالیا ، موزه آنتالیا

۵دهکده قدیمی آنتالیا

(Kaleici)

یکی از دیدنی های آنتالیا که بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم دهکده قدیمی آنتالیا است. پیشنهاد ما به شما این است که قدم زدن و گشت زنی در خیابان های آن را از دست ندهید. خیابان‌های سنگ‌فرش و کاخ‌های عثمانی این دهکده که بازسازی شده و اکنون دارای سقف‌هایی با رنگ سفید و قرمز هستند، مکانی فوق‌العاده است که خیابان‌هایش مملو از انواع و اقسام هتل، رستوران، فروشگاه‌های تهیه‌ی سوغاتی، بوتیک و گالری‌های هنری است. با اینکه این دهکده، عموما مکانی برای دوری از دنیای پر زرق و برق و شلوغ انسان‌ها است، اما برای کسانی که مایل باشند، چندین جاذبه‌ی گردشگری دیدنی نیز وجود دارد. «میدان اصلی» که شامل یک دروازه‌ی ورودی و یک برج ساعت سنگی می باشد، «مسجد محمد پاشا» که یک بنای تاریخی زیبا مربوط به قرن هجدهم میلادی است و همچنین «مناره‌ی کوتاه» که مکانی قابل توجه است تنها بعضی از جاذبه‌های گردشگری دهکده‌ی قدیمی هستند. «مناره‌ی کوتاه» که در قرن نوزدهم به آتش کشیده شد اکنون تنها مخروبه‌ی آن برجای مانده است.

دیدنی های آنتالیا ، دهکده قدیمی آنتالیا

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا اگر قصد سفر به آنتالیا دارید بر روی لینک تور آنتالیا کلیک نمایید. یادتان باشد در سفر به شهر آنتالیا شما میتوانید از این جاذبه های گردشگری آنتالیا در گشت های خود استفاده کنید.