دیدنی های کوالالامپور را بهتر بشناسیم

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی،  شهریست ساحلی در جنوب شرقی آسیا که به دلیل موقعیت جغرافیایی اش آب و هوایی گرم و دلنشین همراه با باران را در تمام فصول سال برای ساکنان این شهر فراهم می آورد. دیدنی های کوالالامپور و مدرنیته آن انگیزه برای سفر به این شهر را دوچندان می کند.

 کوالالامپور شهری متشکل از  سه فرهنگ مالایی، چینی و هندی است و  با احترام به این فرهنگ ها  به سوی مدرنیته پیش رفته است و تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری را بوجود آورده است. این تنوع قومی و نژادی را می توان به وضوح در آداب مختلف فرهنگی، اعتقادات مذهبی، زبان، غذا و معماری شهر مشاهده کرد.

گردشگرانی که به دنبال مدرنیته و تفریحات شهری هستند، کوالالامپور را به عنوان مقصد ِ خود در مالزی انتخاب می کنند، همچنین به دلیل وجود آثار تاریخی بسیار، آسمان خراش های درخشان، پارک هایی با شکوه، مرکز های خرید فراوان، خیابان های پر جنب و جوش،  کلوب های شبانه و جاذبه های طبیعی بی نظیر کوالالامپور یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران است و با سفر به کوالالامپور و بازدید از مکان هایی مانند برج های دوقلوی پتروناس، پارک کی ال سی سی، خیابان بوکیت پینتانگ، معبد باتو کیو و...خیلی طول نخواهد کشید تا متوجه شوید  این همان شهری است که در پی دیدن آن بودید. مردم محلی و مهمان نواز شهر نیز به همراه انواع غذاهای محلی پذیرای همه ی بازدیدکنندگان هستند.

برای اطلاع از تور های کوالالامپور بر روی لینک تور کوالالامپور کلیک نمایید.

 اگر قصد سفر به کوالالامپور را دارید 10 دیدنی برتر کوالالامپور را از دست ندهید.

همراه تورلند باشید تا نگاهی به دیدنی های کوالالامپور بیندازیم.

دیدنی های کوالالامپور

1برج های دوقلوی پتروناس

شما نمی توانید تماشای برج های پتروناس را از لیست دیدنی های کوالالامپور حذف کنید و سفر شما در شهر کامل نخواهد بود مگر اینکه تصویر خود را ایستاده جلوی برج های دوقلو ببینید. آسانسوری سریع شما را به بالای جنوب شرقی آسیا می برد و از طریق یک نمایشگر پیشرفته می توانید مشاهده کنید که این بنای عظیم چگونه طراحی و ساخته شده است.

پلی که دو ساختمان را به هم متصل کرده بلندترین پل جهان و نماد دروازه ای به سوی آینده برای این شهر و مردم آن است، شما می توانید با پیاده روی بر روی این پل شاهد مناظر خیره کننده ای از شهر کوالالامپور باشید.

 همچنین دیدن برج از بیرون هم جذابیت بسیاری دارد، نمای برج ها از پنل های شیشه ای است که صدا و نور رافیلتر می کنند و همچنین شیشه ها از یک محافظ پوشیده شده تا بازدیدکنندگان را از گرمای تابستانی محافظت کند. این برج ها بلندترین ساختمان های جهان تا سال 2004 بودند و همچنان بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند.

 برج های دوقلوی پتروناس - دیدنی های کوالالامپور

2پارک کی ال سی سی

پارک کی ال سی سی یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های شهر کوالامپور و بهترین مکان برای دیدن چشم انداز برج های دوقلوی پتروناس است. در وسط پارک دریاچه ی سمفونی با وجود پلی رویایی بر روی دریاچه و فواره ها با رقص زیبای آب یکی از دلنشین ترین منظره هایی را بوجود آورده اند که نباید دیدن آن را از دست داد. همچنین تنوع گیاهی و گونه ای درختان پارک در کنار حوض ها و فواره های زیبا در سراسر پارک ، زمین بازی مخصوص کودکان و مسیر مخصوص پیاده روی هر بازدیدکننده ای را برای گذراندن اوقاتی لذت بخش در کنار خانواده به بازدید از این پارک سوق می دهد.  

پارک کی ال سی سی - دیدنی های کوالالامپور

3ساختمان سلطان عبدالصمد

یکی دیگر از دیدنی هایکوالالامپور ساختمان سلطان عبدالصمد یکی از نخستین ساختمان های سبک الجزایری و از جاذبه های مهم توریستی و بناهای تاریخی برجسته ی شهر کوالامپور است. معماری این ساختمان زیبا به سبک گوتیگ است و نمای آن تماما با آجر تزیین شده است.  زیبایی و عظمت  این ساختمان از معماری بی نظیر آن مشهود است، ستونهای منحنی در زیر طاق هایی که با مس تزیین شده و درخشش آن هر بیننده ای را مجذوب می کند و همچنین معماری خیره کننده سقفها و ایوانی با شکوه که تلفیقی از تاریخ غرب و الجزایراست در کنار برج ساعت به خوبی شکوه هنر معماری را نمایان می کند.

ساختمان سلطان عبدالصمد - دیدنی های کوالالامپور

4خیابان بوکیت بینتانگ

 اگر که  عاشق خرید و ویترین گردی هستید به شما پیشنهاد می کنم حتما به منطقه بوکیت بینتانگ مرکز مد، خرید و سرگرمی کوالالامپور بروید. این منطقه یکی از مشهورترین خیابان ها در شهر است و بسیاری از  فروشگاه های برند، کافه های معروف، بارها، بازارهای شب و رستوران های بی نظیر در این خیابان قرار دارند. خیابان بوکیت بینتانگ بین گردشگران و مردم محلی مخصوصا جوانان بسیار محبوب است زیرا بسیاری از کنسرت های خیابانی، پارتی ها و حتی شمارش معکوس شروع سال نو در این خیابان برگزار می شود.

خیابان بوکیت بینتانگ - دیدنی های کوالالامپور

5برج کوالالامپور

برج کوالالامپور یکی از هفت برج بلند دنیاست و برای اهداف ارتباطی ساختته شده بطوریکه یک آنتن 421 متری در بالای برج قرار گرفته است. پیشنهاد می کنم برای دیدن چشم اندازی بی نظیر از شهر کوالالامپور به رستوران گردان بالای برج بروید و در کنار مناظر خیره کننده شامی دلپذیر را صرف کنید. همچنین بازدید از لابی اصلی را از دست ندهید، سقف لابی زیر طبقه ی فوقانی با نماهای شیشه ای بسیار زیبا و درخشان  شبیه به سطح درودنی  الماس ساخته شده بطوریکه دارای چند کره ی درخشان است که به سبک مقرنس طراحی شده اند. طراحی کف لابی به سبک هنر اسلامی اصفهانی است و طرحی از هفت آسمان را نشان می دهد.

برج کوالالامپور - دیدنی های کوالالامپور

6مسجد ملی کوالالامپور

مسجد ملی کوالالامپور یکی از بزرگترین مساجد در این شهر با ظرفیت 1500 نفر است و نمادی از آرزو و همچنین استقلال مالزی است. این مسجد در بین 13 هکتار باغ زیبا بنا شده و مناره هایی به طول 75 متر داردکه نمای آن شبیه به چتر بسته است و سقف  آن ساختاری 16 گوشه ایه و ستاره ای  شکل است که نمایی شبیه یک چتر باز دارد  و معماری بی نظیر مسجد را به خوبی نمایش می دهند. همچنین در تمام باغ حوض ها و فواره ها فضایی زیبا و آرامش بخش را به بازدیدکنندگان هدیه می کند. پیشنهاد می کنیم این مسجد را در لیست دیدنی های کوالالامپور قرار داهید. 

مسجد ملی کوالالامپور - دیدنی های کوالالامپور 

7باغ پرندگان کوالالامپور

نمونه دیگری از دیدنی های کوالالامپور ، باغ پرندگان کوالامپور است که یک جاذبه ی اکوتوریسیتی واقعی در قلب یک کلان شهر بزرگ است. این باغ در ساحل دریاچه ی زیبا و آرام کوالالامپور در فاصله ی 10 دقیقه رانندگی از مرکز شهر واقع شده است. در این باغ بیش از 3000 پرنده از 200 گونه پرندگان محلی و خارجی وجود دارد. محوطه ی باغ به چهار بخش تقسیم شده، در دو بخش از آن پرندگان به صورت آزادانه در یک محوطه ی بزرگ و سرپوشیده در حال پرواز هستند و اگر شما غذایی را  بر روی شانه های خود قرار دهید آنها به روی شانه ی شما نشسته و برای گرفتن عکس ژست می گیرند، در بخش دیگر پرندگان عظیم الجثه قرار دارند و در بخش آخر پرندگان نادر نگه داری می شوند.

 باغ پرندگان کوالالامپور - دیدنی های کوالالامپور

8معبد باتوکیو

معبد یا همان غار باتوکیو یکی از پربازدیدترین دیدنی های کوالالامپور است. این غار در حدود 400 سال پیش ساخته شده و به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار میگرفته، اما امروزه این مکان معروف ترین زیارتگاه هندوها در خارج از هندوستان و نقطه ی مرکزی برگزاری جشنواره ی تایپوسام در مالزی است. این معبد در حدود 13 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار دارد. برای رسیدن به سه معبد اصلی باید حدود 272 پله را طی کنید. در قسمت پایه ی تپه دو غار گالری هنر و موزه قرار دارد که هر دو پر از آثار هنری و مجسمه های باستانی هندوهاست.  البته به هنگام بازدید از این معبد زیبا مراقب میمون ها نیز باشید. 

معبد باتوکیو - دیدنی های کوالالامپور 

9خیابان پتالینگ

خیابان پتالینگ غرق در فرهنگ ، میراث و تاریخ شرقی  بدون شک یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در مالزی است. هر زمان که قصد چشیدن غذاهای چینی کردید بدون تردید به خیابان پتالینگ بروید.  این خیابان در شب تبدیل به یک بازار شب زنده داری و پر جنب و جوش می شود و در آن انواع کالاها را به حراج می گذارند  و همچنین در این خیابان  24 ساعته انواع غذاهای دلپذیر را به شما ارائه می دهند.

خیابان پتالینگ - دیدنی های کوالالامپور 

10معبد تیان هو

این معبد چینی به ملکه ی بهشت یا همان تیان هو اختصاص دارد و بدلیل همجوشی سه مذهب بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیونیسم دارای جذابیت است. این اثر برجسته ترکیبی هماهنگ از هنر معماری مدرن و طراحی سنتی است و شکوه آن در ستون های بزرگ و بی نظیر، سقف های چشمگیر و دکوراسیونی پیچیده و منحصر به فرد نمایان است. معبد تیان هو یکی از جاذبه های مشهور و با اهمیت شهر کوالالامپور است. این معبد در میان سنگ ها و آبشارها ساخته شده و از مجسمه های آن آب شیرین سرازیر است.

معبد تیان هو - دیدنی های کوالالامپور